ik ben inmiddels helemaal zat van mijn cb. fout na fout na fout en erg vreemde reacties als je een afspraak afzegt. ik dacht eens gelezen te hebben dat enten ook via de huisarts kan, maar zowel mijn huisarts als mijn verzekering zeggen dat we dan de entstof niet vergoed krijgen en dat dat behoorlijk duur is. ik heb ook al nagedacht over een ander cb, maar het punt is dat als ik naar een andere lokatie ga, ik wel een fijnere wijkverpleegkundige heb, maar nogsteeds dezelfde cb-arts iemand suggesties?
Lijkt me sterk, ze krijgen dezelfde inentengen, dat kost ook hetzelfde of het nu via de HA is of het CB, ik weet bijna zeker dat je dat vergoed krijgt.
zowel huisarts als verzekeringen zeggen dat t niet vergoed word... ik vond het ook raar maar ze zeggen het echt allebei
Wordt bij de huisarts niet vergoed omdat het niet via de verzekeringen loopt. De entingen worden namelijk geregeld door de overheid. Verzekeraars staan hier volledig buiten, daardoor komen ze niet voor vergoeding in aanmerking.
hmm wat knudde... is er dan toevallig iemand die weet of je echt alleen voor een enting bij eencb langs kunt? dus echt niks meer dan alleen die enting?
He hoi Ja hoor dat kan! CB is niet verplicht en je kunt voor alleen enten daar naar toe. Volgens mij is dat ook de hele "truc" om mensen naar het CB te laten komen om toch enig zicht op de kindjes te houden. En volgens mij zou je theoretisch het HA consult wellicht moeten betalen, maar inentingen zou je vergoed moeten krijgen, mijn inziens. Eens goed de polis voorwaarden doorlezen, zou ik zeggen
nou dat toezichthouden, zo zien ze zichzelf geloof ik wel ja! als je 1x afzegt omdat je kindje koorts heeft (met bijna 40 graden koorts laat ik mijn kindje niet enten, en al helemaal niet de beruchte BMR), kreeg ik het commentaar en een hoop gedoe want zij vonden dat hij best geent kon worden ondanks zijn koorts. hier ben ik niet mee accoord gegaan. en de 2e keer afgezegd omdat ik hoogzwanger ben en er letterlijk niet komen kan (geen vervoer en te ver lopen). Na een hele riedel bemoeizucht van het afsprakenbureau (dat papa maar vrij moest nemen, opa of oma maar komen moest, of de buurvrouw maar met mijn zoontje moest komen voor de BMRprik), kreeg ik te horen 'ik ga er wel melding van maken dat je nu voor de 2e keer je afspraak afzegt terwijl je kindje geent moet worden!' Ik ben bijna ontploft! wie denken ze wel niet dat ze zijn ?! entingen zijn niet verplicht en hun controles ook niet, dus waar halen ze het lef vandaan
helaas is de wijkverpleegkundige nog erger in een andere wijk is er een veel leukere wijkverpleegkundige maar voor alsnog doen ze erg moeilijk over switchen van bureau. bovendien zit ik dan nogsteeds met dezelfde cb-arts, en dezelfde bemoeizuchtige mensen bij het afsprakenbureau.
Heel vervelend, zeg! Ik vind dat je toch echt goede redenen hebt om af te zeggen. Bij ons cb is het zo dat als je kindje de afgelopen 3 dagen koorts heeft gehad, ze niet eens willen prikken. Je zou kunnen overwegen om voor deze prik nog te gaan... De volgende prik hoeven ze pas als ze 4 zijn, dus dat is wel te overzien denk ik..
jah, alleen binnenkort komt ons 2e beebje hihi dus dan begint het 'feest' weer van voren af aan we gaan misschien verhuizen haha dus dat zou idd misschien een verbetering zijn! zal blij zijn als ik dr weer vanaf ben