Onze zoon heeft sinds 2,5 maand deze rode vlek bij zijn mond, Eerst zijn we zelf gaan smeren met vaseline dachten misschien droge huid ofzo, Na een maand hing er op school een briefje dat er krentenbaard heerst er dat het met drie weken vanzelf moest genezen mits je de hygiëne punten goed uitvoerd Na die punten goed elke dag uit te voeren en drie weken afgewacht te hebben was het nog niet weg, dus de ha gebeld, we hoefden niet te komen gezien er krentenbaard heerst op de school van onze zoon moest dat het wel zijn en anders kon smeren met zalf ook geen kwaad dus die middag recept gehaald en fusidinezuur mee gekregen, we smeren dit nu ook al drie weken en het word niet minder dus het lijkt me ook geen krentenbaard We wouden maandag bellen voor toch even kijken maar de ha had paar dagen vrij ivm oud en nieuw, en om er zijn vervanging mee lastig te vallen vond ik ook niet nodig, dus even afwachten dan maar tot onze ha terug is, 2 januari begint hij weer dus ik kan morgen bellen Maar toch ben ik benieuwd of Iemand van jullie toevallig een idee heeft van wat het zou kunnen zijn. ? Hij heeft er wel last van, het jeukt en prikt hem soms
Voelt het plekje ook wat harder/ruwer dan de rest van z'n huid? M'n dochter had een paar van dit soort ruwe, rode plekken en dat was eczeem. We hebben toen éénmalig een tube hormoonzalf gekregen en hebben na een week ofzo alleen nog maar met vette creme (geen vaseline, want dat laat geen zuurstof door!) gesmeerd en toen was het zo goed als over. Als haar huid heel droog is krijgt ze soms weer opnieuw zo'n plek, die dan met alleen smeren met vette creme meestal na een paar weken weggaat.
het ziet er niet uit als krentenbaard. Inderdaad meer als eczeem. Ik zou het inderdaad vet houden maar niet met vaseline. Heb hier iets van de dokter gekregen maar zonder hormonen etc . er in.
Het plekje voelt wel iets ruwer aan Onze dochter heeft veel last van exceem maar dit lijkt niet op het plekje van onze zoon Zou het heel slecht zijn om de zalf van onze dochter op de plekjes van onze zoon te doen ?
Dat is eczeem. Je zou bij de huisarts een lichte hormoonzalf kunnen vragen want dan is het vaak binnen een aantal dagen verdwenen. Succes. PS;Is zeker geen krentenbaard.
Je kunt de zalf van je dochter(ik neem aan hormoonzalf)gewoon gebruiken. Licht aanbrengen en inkloppen.
Ben je misschien van tandpasta gewisseld? Ik krijg ook zo'n plek, als ik eens een keer andere tandpasta gebruik. Zodra ik mijn eigen merk weer gebruikte, verdween de plek vanzelf weer.
Ziet eruit als iets van een allergische reactie. Maar al zo lang, dan idd eerder eczeem. Naast een hormoonzalf kun je ook zoeken naar de oorzaak. Hormoonzalf zou ik persoonlijk nooit zomaar en zelfstandig gaan smeren, zeker niet zonder eerst overleg. (Zou eerst kijken of je een oorzaak vindt. Voeding, wasmiddel, tandpasta misschien ja.) Krentenbaard is t iig (nog?) niet, al liep mijn dochter voordat ze dat kreeg wel al een paar weken met af en toe wat rode uitslag bij dr mond. Net voordat ze echt de korsten kreeg, was ze ziekjes (+keelpijn) en zat haar hele gezicht opeens onder de rode uitslag. Ook heel droog. Leek ook op een allergische reactie. Bij HA geweest en die scheepte me af met een virusje en smeren met calendula. De korsten kwamen pas na een dag of 5 (uiteraard net in het weekend).
Het ziet er precies zo uit als het plekje wat ik altijd onder mijn wenkbrauw krijg in de winter, volgens mij is het eczeem. Ik ben geen fan van hormoonzalfjes en smeer dus altijd Cardiflor-zalf van VSM. Werkt echt hartstikke goed en is op homeopatische basis.
Je kunt ook Daktacort vragen. Die is hydrocortison met miconazol(anti schimmel) Ben je al begonnen en hoe gaat het?
Ik zou ook gewoon een heel klein beetje van de zalf van je dochter gebruiken. Als het wel eczeem is, zou het dan toch redelijk snel beter moeten worden. Heb je al iets geprobeerd?
Zalf van onze dochter gebruiken we maar er is nog geen verbetering te zien De zalf van onze dochter gebruiken we al sinds ze 10 maanden is dus ik weet zo uit mijn hoofd ook niet meer hoelang het bij haar heeft geduurd voor er verbetering kwam Vanmiddag de ha even gebeld en morgen half 9 een afspraak Ik denk Zelf dat het indd eczeem zal zijn maar misschien is er voor hem andere zalf nodig ?? Ik hoor het morgen wel...
Net bij de ha geweest, het lijkt inderdaad op Exzeem maar omdat het wat rood is verwacht hij dat er een bacterie of schimmel bij gekomen is Vanmiddag zalfje ophalen en dan moet het volgende week beter worden Thnx voor jullie antwoorden