Buikspieroefeningen. Ik kan er even geen wijs uit.

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Druif, 28 feb 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Druif

Druif Bekend lid

8 jul 2006
    730
    0
    0
    Dag meiden,

ik snap het niet helemaal wanneer je nou weer welke buikspieroefeningen mag doen.

Overal lees je dat het mag als je buikspieren weer zijn gesloten. Je zou dan op je rug moeten gaan liggen, even aanspannen en als je dan een puntbuikje ziet zijn ze nog niet gesloten. Maar ik zie het echt niet! Ik zie alleen een blubberbuikje.

Verder wordt aangeraden om 'in het begin' (wat is dat?) alleen 'lichte oefeningen' (wat zijn dat?) te doen en later (wanneer is dat) de zwaardere (welke zijn dat?).

Mag ik (3 weken na de bevalling) al situps doen?

Ik snap het even niet. Wie weet hoe het precies zit?

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik zou even rustig aan doen als ik jou was!
    Geef het een week of 6 en daarna zou ik nog rustig aan doen qua situps. Je buikspieren hebben wel even de tijd nodig om weer op de plek te gaan zitten.

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Over je buikspieren die gesloten moeten zijn: als je een situp doet, voel je je buikspieren op een gegeven moment (jij nog niet denk ik). Als je dan in het midden een spleet voelt, is het dus nog niet gesloten. Bij mij zit er nog een kleine spleet. Het beste kan je eerst je bekkenbodem trainen en het buikspiertje dat aan je schaambeen vastzit. En daarna pas je buikspieren. Dit om verzakking tegen te gaan en straks klachten (vooral tijdens de overgang).

4. Bubbles

Bubbles Actief lid

26 okt 2007
    259
    0
    0
    tegen mij werd gezegd pas rechte buikspieren te gaan trainen na 6 tot 8 weken.

5. Premama

Premama Actief lid

19 jul 2007
    466
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb ook weken gehoord. Tot die tijd je bekkenbodemspieren. En als je ook alvast de schuine buikspieren wil trainen (onderin je buik), dan mag dat al wel. Je kunt dan op een stoel gaan zitten en je billen intrekken. Je gaat dan als het ware een stukje omhoog; dan train je je bekkenbodemspieren en je schuine buikspieren.
    Succes!

6. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Hoi
    Eea in je buik heeft even tijd nodig om te genezen en weer op zijn plek te komen, daarom kan je met sommige oefeningen nog beter even wachten.

Bekkenbodemspieren mochten van de kraamverzorgster al een paar dagen na de bevalling, buikspieren nog niet. Pas na 6 weken.

De bekkenbodemspierenoefeningen (leuk woord voor galgje) doe ik meerdere keren per dag, bijvoorbeeld tijdens het voeden of voor de tv zit ik zogenaamd mijn plasje op te houden, billen samen te knijpen en bekkenbodenspier aan te spannen (favoriete oefening van de zw.yoga: de spier als een lift 7 verdiepingen omhoog trekken met tussenstoppen bij elke verdieping, en dan weer in 7 verdiepingen naar beneden. En de lift niet neer laten storten...).

Ik begin volgende week met nagym, een gratis cursus van de thuiszorg. Wil ook wel snel weer gaan fitnessen, maar wil eerst weten wat voor oefeningen precies waarvoor goed zijn.

Denk wel dat goede oefeningen belangrijk zijn, niet alleen voor je figuur, maar ook voor je onderkant, tegen verzakking etc
    Je kan in ieder geval met een aantal oefeningen al wel beginnen!

7. Ma2Be

Ma2Be Bekend lid

13 okt 2006
    994
    0
    0
    Goede oefening voor schuine buikspieren, mocht ik ook trainen tijdens de zwangerschap, en mag je nu ook al wel trainen:

Op je rug liggen, met benen opgetrokken, dus knieen omhoog en voeten op de grond. Handen naast je lichaam.
    Dan je bekken langzaam omhoog bewegen tot je niet verder kan, even vasthouden, en weer langzaam naar beneden waarbij je wervels 1 voor een afrollen tot je weer met je billen op de grond ligt. En zo nog 100x :)

Deel Deze Pagina