Ons zoontje heeft het ook een beetje, maar dat wordt nu steeds beter. We hebben hem metalles gestimuleerd om de andere kant te gaan gebruiken en zijn bij een osteopaat geweest. Die vertelde ook adt in de eerste 2 jaar de hersens ook vanuit binnen druk gaan geven waardoor het nagenoeg altijd wel goed komt. Laat je niet gek en ongerust maken, een kennisje van ons, haar zoontje dan) had het echt heel erg en daar is nu niks meer van te zien en heeft geen helmpje gehad! Goed oefenen en stimuleren de andere kant te gebruiken! SUCCES
Ik lees hier over osteopaat, wat is dat eigenlijk en wat kan hij voor bijdrage leveren? Ik vind het bij Julian echt steeds erger worden..moeten natuurlijk nog starten met de fysio..ben erg ongeduldig denk ik moet ik niet doen! oet het echt de tijd geven
Een osteopaat herstelt bewegingsverlies door zachte manipulatie met de vingers wat het zelfherstellend vermogen bevordert. Als de ene kant van het hoofdje wordt afgeplat komt dat wsl doordat de andere kant niet goed kan bewegen. Het gaat niet zozeer om dat platte hoofdje; dat komt uiteindelijk wel goed; het gaat erom dat als een kindje die voorkeurshouding echt doorvoert hij/zij scheef gaat groeien met alle gevolgen van dien!
Volgens de fysio zijn er bewegingstechnisch geen problemen, hij kan wel goed bewegen dus dan zou denk ik een osteopaat voor Julian nu nog geen extra bijdrage leveren, dank je voor je antwoord.
Dat denk ik wel, een osteopaat heeft een andere theorie! Je kan het altijd proberen, baat het niet dan schaadt het zeker niet. EN bij de meeste verzekeringen wordt het ook gewoon vergoedt. Ik heb persoonlijk meer vertrouwen in een osteopaat (overigens raadde ons CB het zelfs van harte aan) dan in een fysio. Een fysio kijkt meer naar de spieren, een osteopaat kijkt verder! Maar dat is een persoonlijke mening
Onze zoon Raphael heeft ook een zeer hardnekkige voorkeurshouding. We lopen vanaf 2.5 maand bij de kinderfysiotherapeut en vanaf 2 maanden bij de osteopaat. Ik vind de combinatie goed, de fysio kan me helpen met trucjes om hem nog meer uit te dagen, tips voor optillen en dragen e.d. De osteopaat heeft tot nu nu toe al veel spanning uit zijn lijfje gehaald. Waarschijnlijk nog 1 behandeling bij de osteopaat en dan zijn volgens haar de lichamelijke blokkades die voor de voorkeurshouding zorgden verdwenen. Dan is het "alleen nog" de gewoonte doorbreken. Raf had overigens niet alleen dat hij zijn hoofdje naar rechts hield, maar was helemaal in bananenvorm gevouwen. Ook deed hij niets met zijn linkerhandje en voetje, maar wel rechts. Raf was gewoon zijn complete linkerkant vergeten. Nu is hij heel wat rechter en beweegt ook zowel links als rechts goed. Zijn hoofdje draait ook veel en veel beter naar links. Echter wil hij wel nog steeds naar rechts kijken. Hij kan het nu dus wel, maar wil het gewoon niet, het kleine lieve dwarse ventje Ik kan hem wel vrij goed uitdagen om naar links te kijken, maar als ik even stop kijkt hij direct weer naar rechts. We hebben dus nog steeds een uitdaging. Overigens komen wij waarschijnlijk niet onder een helmpje uit... Hij is met 3 maanden gemeten en kwam uit op 108. Indicatie om doorgestuurd te worden dus. Met 5 maanden wordt hij nogmaals gemeten en zowel de fysio als wijzelf hebben niet echt de indruk dat de afplatting minder is geworden. En aangezien de voorkeur dus nog steeds aardig aanwezig is, zit er niet veel kans in dat dit binnen een maand ineens veel beter is geworden. Dus afwachen wat de tweede meting zegt..
Hoi, Fenne had ook een afplatting door voorkeurshouding. We zijn hiervoor bij fysio (ziekenhuis) en osteopaat geweest. Ze hebben bij haar ook het hoofdje gemeten ze zat op een gegeven moment op 108% afwijking. Dat betekent dus indicatie voor helmpje. We hebben op advies van fysio gewacht tot 6 maanden. Dus heel consequent oefenen met voorkeurshouding (speeltje aan andere kant houden etc), zijslaper in bed, wandelwagen en box, en 1 keer per week naar de osteopaat. Met 5 mnd was haar hoofdje terug naar 104% afwijking en met 6 mnd zelf 103%. Oortjes afwijking is terug gegaan van 12 mm naar 2 mm. Ze is inmiddels ruim 16 mnd en heeft een mooi bolletje. Als ik heel goed en kritisch kijk dan denk ik nog wel een iets te zien, maar dat is bij elk kindje zo... laat je eigen hoofd maar eens opmeten hihi
Julian heeft zojuist uit zichzelf voor het eerst op de goede zijn gelegen en echt een half uur! Ik ben zo blij, een goed teken lijkt mij! Morgen 1e x echte fysio..spannend! Mn moeder had hem trouwens 3 weken niet gezien en die was er erg van geschrokken..Morgen ook overleggen met fysio over osteopaat