Lotgenootjes gezocht verwijdering van de Galblaas

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Linda10280, 2 mrt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aukje1976

Aukje1976 Lid

15 mrt 2008
    32
    0
    0
    Hai linda,

Fijn dat het erop zit.
    Die pijn in de schouder had ik ook. Op dezelfde plek als die jij omschrijft. Dat komt doordat er gas in je buik is geblazen tijdens de operatie. Daardoor zet je borstkas uit en kan je last hebben bij je schouders. Het trekt na een week weg. Die gas blazen ze erin zodat je organen los komen te liggen en ze alle organen beter kunnen zien.

Ikzelf heb een ontsteking aan de wond bij mijn navel gehad. Die hebben ze echt open moeten maken zodat al het vuil eruit kon. Enorm smerig. Ik zou idd ook lekker spoelen met de douchekop zoals iemand hier al omschreef. Dat zal vast wat schelen.

Wat betreft die open buik operatie. Ook daaraan zitten veel risico's. Het is een grote operatie waar je vroeger 10 dagen voor in het ziekenhuis lag. Het herstel duurde heel lang. Van deze kijkoperatie hersatel je veel sneller maar het blijft natuurlijk een operatie.

2. Stoffeltje

Stoffeltje Fanatiek lid

25 mrt 2008
    1.293
    0
    36
    Hallo meiden,

Mijn galblaas is 27 februari verwijderd. Ik voel me nog steeds niet de oude. Er was een adertje geraakt en daar hebben ze extra moeten hechten, dat trekt behoorlijk en mijn buik is toch nog wel gekneusd.

Wisten jullie trouwens dat het echt heel veel te maken heeft met vrouwelijke hormonen? De chirurg die mij geopereerd heeft zei dat de zwangerschap de stenen waarschijnlijk veroorzaakt heeft en dat de borstvoeding en het slikken van Cerazette de boel in een stroomversnelling heeft gebracht.

Ik ben trouwens wel blij dat ik geopereerd ben want mijn lever en alvleesklier waren ook gaan ontsteken en daar ben ik behoorlijk van geschrokken.

3. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Linda hoe is het nu met je? Hoe was de echo?

knuffel
    conny

4. Kalush

Kalush Fanatiek lid

7 jan 2006
    2.694
    0
    0
    Noorden v/h land
    Vorig jaar februari mijn galblaas laten verwijderen. Had al een aantal heftige aanvallen gehad.
    Heb eerst een steentje laten verwijderen omdat deze niet doorschoot maar alles tegen hield. (gaat via je mond)
    3 maal in het ZH gelegen en daarna eindelijk dat stomme ding eruit!

Ook ik heb dit van de zwngerschp overgehouden.. (leuk kadootje)

5. Linda10280

Linda10280 Fanatiek lid

6 nov 2005
    1.764
    1
    0
    Huisvrouw
    Hoorn
    @conny75: Hier gaat het goed :)
    De echo was ook in orde...alles was mooi.
    Heb ook geen hyperventilatie aanval meer gehad (gelukkig)
    De wondjes jeuken afentoe behoorlijk (maar dat hoort bij de genezing) en alles ziet er netjes uit.
    Ik ben weer lekker aan de gang in huis :D
    Volgende week maandag mogen de hechtingen eruit.
    Als ik er zo op terug kijk is het me al bij al wel mee gevallen.
    Had al wat ergere verhalen gehoord maar dat is me gelukkig gespaard gebleven.
    Tja, ik was al een jaar niet zwanger meer haha...maar wie weet een achter blijvertje van mijn laatste zwangerschap ;)
    Ben iig blij dat de galblaas vewijdert is en dat ik me nu zo goed voel :D

Iig bedankt voor de intresse! :D

Liefs Linda

Deel Deze Pagina