Advies nodig; 3 maanden na bevalling weekend weg?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Eva82, 14 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Eva82

Eva82 Lid

4 jul 2013
    56
    0
    0
    Hoi! Graag jullie advies! Ik kan "ieder moment" bevallen van mijn eerste kindje. Volgende maand ben ik jarig. Nu heeft een goede vriendin van mij bedacht dat ze me graag een nachtje weg kado wil doen (hotelbon). Het idee is nu om eind mei een dag naar de sauna te gaan en aansluitend daar te blijven slapen. Mijn kindje is dan amper 3 maandjes oud. Ik wil graag borstvoeding geven, het liefst zeker een half jaar. Ik twijfel nu heel erg of dat allemaal wel makkelijk gaat zo'n weekend weg. We zouden graag wat later in het jaar gaan maar de bon die ze heeft is maar geldig tot eind mei...Wat is jullie ervaring? Geen probleem, of toch een risico...?

2. me87

me87 Fanatiek lid

12 apr 2012
    1.361
    1
    38
    Ik heb een kind die na 3 maanden opeens de fles ging weigeren. Dus voor mij zou het nu een groot probleem zijn om een weekend weg te gaan. Geef ook bv en dochter wil nu dus niet drinken als ik er niet ben terwijl ze dat voorheen wel gewoon deed. Verder zie ik geen probleem waarom het niet zou kunnen.

3. Roos32

Roos32 Bekend lid

2 jun 2013
    923
    137
    43
    Vrouw
    Ik moet noodgedwongen borstvoeding afkolven, maar dat zou voor jou misschien ook een optie kunnen zijn. Geef je kleintje af en toe een flesje afgekolfde melk zodat hij of zij kan wennen aan de fles. Zorg dat je voldoende hebt afgekolfd om hem het weekend te kunnen voeden of wissel af met kunstvoeding. Het enige is dat je wel zult moeten kolven tijdens je weekendje weg. Ben geen expert hoor, maar zo zou ik het denk ik doen.

4. gusto

gusto Niet meer actief

Kolven inderdaad. Als je je kindje aan de fles laat wennen, 1 voeding per dag uit een flesje geven, moet het prima kunnen. Mijn zoontje is nu 11 weken en een weekendje sauna lijkt me heeeerlijk :D

5. Patrijs1981

Patrijs1981 Fanatiek lid

22 dec 2011
    2.011
    1
    36
    Draagdoekconsulent
    Woerden
    Ik denk dat dit per kind verschillend is. Bij ons had dit zeker niet gekund. Mijn dl clusterde heel veel en huilde tranen met tuiten. Het enige wat hield was de borst. Maar voor hetzelfde geldt lukt dit bij jouw kindje prima. Ik zou het zelf niet willen, maar ja ze is nu 17 mnd en geen haar op mijn hoofd die eraan denkt om zonder haar een weekend weg te gaan :).

6. Verox

Verox Niet meer actief

Ik zou het niets vinden. Mijn dochter is nu 3,5 maand.
    En ik vind afkolven maar omslachtig. Het is veel handiger om gewoon borstvoeding te geven.

Natuurlijk KUN je afkolven, maar bedenk wel dat je dat ook tijdens het weekendje weg zult moeten doen. Het is echt niet fijn om met pijnlijke, lekkende volle borsten te zitten.

Je kunt je kindje misschien ook meenemen.

Het lijkt me in ieder geval niet echt relaxed om nu al dingen vast te leggen waar je tegen die tijd misschien helemaal geen zin in hebt.

7. Jessie80

Jessie80 VIP lid

3 okt 2009
    6.203
    266
    83
    Onze oudste zoon ging toen hij 9 weken was 24 uur logeren bij mijn moeder omdat wij een bruiloft hadden. Ging prima. Inderdaad kolven en voorraadje aanleggen, maar als je werkt zal je dat toch moeten doen. In de sauna wel even opletten dat je erg opwarmt en extreem koelt, mijn borsten vinden dat toen niet fijn. In overleg met saunameester toen besloten borsten niet direct te koelen, dus niet in het dompelbad..

Ik zou het alleen nog niet vastleggen, je weet toch niet hoe jouw kindje gaat zijn en of je er zelf wel weer aan toe bent dan.

8. debbie2007

debbie2007 Fanatiek lid

18 sep 2007
    1.397
    3
    0
    Ik zou het nogal wat vinden geloof ik, maar ben ook geen kolf-fan. Je kleine moet er ook goed aan gewend zijn. Dat werkt misschien voor overdag maar snachts ivm mama- honger bij slapen gaan niet. Misschien vooraf proberen.

Daarnaast is mijn ervaring dat je bij 3 maanden nog heel erg kunt lekken, vooral bij aangename warmte.. daar loop je dan drup druk in de sauna, overal van die kleefmelk ;). Dus goed op tijd en genoeg af kolven.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.173
    35.837
    113
    Ik zou het niet gedaan hebben. Met 3 maanden liep de bv hier pas een beetje lekker en mijn kindje kon toen (en nu nog niet) zeker nog geen nachtje zonder mij. En zelf had ik er ook niet aan moeten denken. Sowieso de sauna niet moet ik zeggen, zit je daar met lekkende borsten.

10. JD74

JD74 Bekend lid

17 sep 2013
    514
    0
    0
    Kindercoach De Vuurtoren Den Haag
    Aan de kust
    Ik denk dat het heel persoonlijk is! Ik heb nooit BV gegeven, dus wat voeding betreft had het wel gekund, maar ik denk dat ik er niet aan had moeten denken weg te zijn bij mijn zoontje! :)
    Dit had ik niet verwacht van mezelf en vond ik eerlijk gezegd zelfs altijd nogal overdreven van andere moeders, hihi..

Dus misschien moet je gewoon de eerste weken na de bevalling even afwachten. Dan weet je hoe het is en kun je een beslissing nemen. Je vriendin zal je hoe dan ook wel begrijpen, toch? En succes met de laatste loodjes! :)

Deel Deze Pagina