Oh hier gaat trouwens boter in de pap s ochtends. En we hebben ontdekt dat ze de fruithapjes van de 4 maanden (dus echt puree) erg lekker vind. Dus dat is alweer een overwinning
zoontje zit sinds een half jaar op eettherapie. Hij heeft een ernstig eetprobleem. Kon geen stukjes verdragen had tot een half jaar geleden dus ook nog nooit iets anders gegeten dan pap pudding en kwark. Hij eet nu op de therapie in totaal 2,5 snee brood met roomboter en beleg. s'ochtends krijgt hij thuis nog een flesje pap van 200 melk. Daarnas eet hij een portie fruit. en hij krijg 125 gram warm eten. Thuis dan nog een koekje en sá vonds nog een toeje(bv danoontje) desondanks is hij relatief gezien niet bijgekomen (verhouding tov lengte) hij is wel hard gegroeid (6 cm in half jaar) Zoontje ziet ook zo uit als de foto. Weet niet beter. Ik heb me er bij neergelegd. Ik viind andere kinderen vaak veel te zwaar maar dat wordt blijkbaar als gewoon ervaren. Vind het vaak wel lastig met kleren kopen maar ondertussen heb ik zo mijn merken die beter passen. En de zomer is ideaal dan kan een lange broek 2 maten kleiner dienen als 7/8 of 3/4
zo appart dat ze hem magertjes vinden omdat mijn meisje ook 1m08 en weegt tegen de 14 kilo en bij haar kan je echt de botten tellen. ze moest tegen de 17 kilo wegen bij haar lengte. met dit weer wilt ze helemaal niet eten. wel drinken. dat is wel belangrijk op warme dagen maar zonder eten worden ze toch slapjes met dit weer?
Zl is altijd te klein en te licht geweest. Altijd op de -2 lijn. Nu begint het steeds meer zichtbaar te worden hoe dun hij is en hij zat de laatste keer al onder de -2, 5 lijn.
Mijn dochter is ook klein en licht, maar niet zo extreem als sommige anderen. Ze is nu met 4,5 jaar 1 meter en 13,9 kg. Vanaf een jaar is ze gaan zakken qua gewicht en vanaf drie ook met lengte. En geen idee of het einde al in zicht is. De jongste komt momenteel ook niet aan, hopelijk zakt hij niet zover. Mijn dochter ziet er niet erg dun uit, terwijl ze wel rond de grens van ondergewicht schommelt. Ik ben altijd blij als ze weer lekker aankomt, maar helaas zakt de weegschaal altijd weer een stukje terug. Nu ze op de kleuterschool zit, is ook te merken dat ze weinig energie heeft. Minder dan de andere kinderen. De hoeveelheid die ze eet is op zich goed, alleen eet ze 's avonds te weinig. De kinderarts kon niets afwijkends vinden en eind januari hebben we besloten het eerst maar aan te kijken.
@evvie poeh dat is idd wel dun. Geven jullie haar volle producten? @edelweiss ja dat is dun. Ze is nog kleiner als mijn zoon en ook lichter
Hij zit nu precies op de -1. Meestal zit hij tussen de -1 en -2. Zijn ribben zijn te tellen. Sleutelbeen steekt uit bij hem. Broeken past hij, qua breedte, nog makkelijk in 86. Groeicurve van jongens is anders dan van meisjes.
Mijn kinderen zijn ook dun en ben ook al bij de KA moeten komen. Maar mijn man is ook gewoon tenger gebouwd en was als kind ook gratemager. Mijn kinderen eten echt prima maar zijn ook erg actief! Zoontje wordt 3 in december en weegt nog geen 13 kilo. Korte broeken moet ik echt nog in maat 74/80 kopen want anders zakken ze van z'n kont. Dochter is nu 18 maanden, ongeveer 86-87 cm en weegt net over de 10 kilo..... Bij beiden kan je de ribben tellen en steken ook de botjes van hun knietjes, schouders etc uit. Tja.........ik geef ze ook regelmatig roomboter, wat slagroom bij het toetje, volle melk etc. Ze zijn echter gewoon zo gebouwd, net als mijn man en dan ook nog eens flink actief. Zolang ze gezond zijn en goed groeien maak ik me er niet (meer) zo druk om.
Met 8,5 kg en 79 cm is mijn dochter ook erg dun. Je kan haar ribben tellen. De kinderarts maakt zich geen zorgen, ze volgt haar lijntje. Ze eet goed (wel kleine porties), maar is heel erg beweeglijk. Ze zit werkelijk geen minuut stil, verbrand dus veel kcal. Volgens mijn schoonmoeder waren ze bij haar vroeger allemaal zo dun, dat zie je nu ook niet meer
Hier ook een dunne, lengte +1 en gewicht -2 soms -2,5... Heel gezond en actief, eet gewoon meestal zelfs erg goed. Ik gebruik ook al volle producten maar merk weinig verschil, ribbetjes kan je tellen. Papa had precies hetzelfde figuur vroeger (mama niet 😊 De ene dag maak ik me zorgen en de andere dag denk ik tja, het is gewoon zijn bouw
Onze oudste (bijna 4) is ook dun: 13 kilo en 95 cm. Hij kan makkelijk maat 86 aan als korte broek (hij heeft dus nu ook de broeken aan van vorig jaar). Hij eet in principe wel goed, de ene dag beter als de andere. Hij is alleen erg bewegelijk en heeft de bouw van mijn man. Mijn stiefdochter was ook altijd een dunne meid, nu begint ze wat figuur te krijgen (ook dankzij de pil) en heeft enorme lange benen (jaloers ). Daarentegen heeft onze jongste (6 maanden) nu al de maat van mijn oudste toen hij 12 maanden was. Dat is echt een stevige baby. Het cb maakt zich geen zorgen en ik ook niet, mijn oudste doet het verder prima.
@barriewarrie: de roomboter gebruiken we inmiddels. Maar het gebruik van volle producten zet geen zoden aan de dijk denk ik. Ik lees bij veel dat de kinderen de bouw van een van de ouders hebben. Dat is bij ons niet zo. Ik was met net drie jaar al net zo lang als mijn dochter nu en een kilo zwaarder.
Mijn oudste is ook tenger, maar ik vind haar niet dun. De laatste keer bij CB met bijna 4 jaar was ze 1 meter precies en bijna 14 kilo. Ze eet normaal. De jongste eet hetzelfde of minder en is zwaarder dan zij op die leeftijd was.
Hier ook een dunne spriet, dochter is net 5 en ze is nu ongeveer 103-104 cm en ze weegt 14 kilo. Het is een heel tenger meisje tegen het magere aan. Ik heb laatst korte broekjes voor haar gekocht in maat 86/92. Dat vind ik wel lastig..om leuke broeken voor haar te vinden.
Ik heb geen idee of het gaat helpen hopelijk wel. Is bij ons ook niet zo. Mijn man was ook een tenger kereltje maar niet zo erg als onze oudste.
Het is idd erg lastig om broeken te vinden, het moeten broeken zijn met knoop elastiek anders past het totaal niet.
Oh, dat is echt heel naar. Ik dacht jouw kind is lichter, maar ook kleiner dan het mijne. Is er een oorzaak vastgesteld. Hoe is het eetgedrag? Wat wordt er gegeten? Ik ga nog even verder lezen in je topic.