Spannend. Lekker ijsjes eten Hier is zoonlief 110cm en even op de gok zo'n 16kilo. Oogt mager, hoor t van veleb. Maar geen idee of hij te licht is.
ja zeker erg spannend, omdat hij zo'n slechte eter en drinker is staat hij gepland voor nachtje blijven tenzij hij het heel goed doet
Nog spannender. Mag je dan eventueel bij hem blijven? Lijkt me doodeng voor een kind zo alleen int zkh
Onze jongste (bijna 2) heeft een half jaar terug, na 5 maanden achter elkaar elke week een oor- en/of keelontsteking, de amandelen eruit gekregen. Ze zat de periode daarvoor weer terug op 4-5 flesjes van 150+5 en 's avonds een 6maandenpotje warm eten, en de groeicurve boog echt af. Inmiddels eet ze stukken beter. Gewicht trekt nog niet heel geweldig bij, lengte wel. 24 juni was ze 83-85 cm en 9,8 kilo. Vrijdag (kleine 3 maanden verder) was ze 91 cm en 10,3 kilo. Tenger dus, maar dinsdag krijgt ze nog weer opnieuw buisjes, (had ze met 8 maanden al gehad), en dan maar eens zien of haar gewicht ook nog bij gaat trekken, omdat ze hopelijk minder energie kwijt is aan pijn en haar gehoor/het moeite moeten doen om dingen goed te horen. Wat ik me verder even afvroeg: kan jouw zoontje mogelijk allergisch of overgevoelig zijn voor melk? Is het verstandig daar ook even op te gaan laten testen, als zijn groei onvoldoende bijtrekt? Ik vind het namelijk wat opvallend dat hij juist een hoop melkproducten weigert... KNO-klachten komen ook vaker voor bij kinderen met een allergie, dus mogelijk even in je achterhoofd houden?
Caitlyn at en dronk dus ook slecht, maar deed het erg goed en wij mochten rond een uur of 4 weer naar huis toen Sterkte! 't Is geen leuke ingreep, en de week erna was hier ook echt nog behoorlijk heftig, maar daarna knapte ze stapsgewijs op. Denk dat ze een maand of 2 nodig heeft gehad om goed bij te komen en dat we daarna hier echt zoiets hadden van: en nu is ze d'r echte zelf. Dus bereid je voor op nog even een heftige tijd, want 't is wel echt een wond achter in de keel, en daarmee gaat eten/drinken dus nog even dramatischer dan voor de ingreep...
Hoi allemaal, Ik kwam dit topic tegen en ik kan me hier ook gaan aanmelden. Mijn zoontje is altijd al niet de zwaarste geweest. Bij z'n geboorte 49 cm en 2850 gram (gewoon 40 weken zwangerschap). Het is geen geweldige eten. Wel blijven we hem steeds van alles aanbieden. Elke hap die naar binnen gaat is er weer eentje. Een dagmenu is nu ongeveer: 7.30 uur: grote kom met pap 8.30 uur: stukje brood als papa of mama ontbijten 10.00 uur: hele banaan 12.00 uur: een halve tot 3/4 boterham 14.00 uur: een halve cracker met smeerkaas of smeerworst 16.00 uur: een klein koekje 18.00 uur: gewoon avondeten. Soms eet hij alles op, soms is hij na 4 happen klaar. Hierna nog een toetje (iets van zuivel op soja-basis). Hoeveel hij hiervan eet is ook wisselend. Verder drinkt hij de hele dag door erg goed (diksap, water of soja-melk). Hij is gek op plakjes worst, dus dat krijgt hij ook regelmatig tussendoor. En wanneer het weekend is wel eens wat chipjes o.i.d. Nu kom ik net van het consultatiebureau. Qua lengte zit hij prima (90 cm), maar qua gewicht buigt hij erg af. Met 14 maanden was hij 10,5 en nu 11,2 kilo. Hij zit nu dus onder de -2 lijn. Ik ben best geschrokken. Ik weet dat hij licht is, maar dat hij zover onder de curve zit had ik niet verwacht. Ik vind het er ook goed uitzien. Nu moeten we over 3 maanden terugkomen en moet hij genoeg aangekomen zijn. Anders worden we doorverwezen. Heeft er iemand tips voor me?
mooi om te horen dat jouw dochter beter is gaan eten en drinken, hopelijk gebeurt dat hier ook. op zich drinkt hij wel zuivel maar is bij deze leeftijd alleen afbuigende groei een symptoom van kma? hij heeft wel in het eerst jaar nutramigen gehad maar dat was meer omdat dat licht verteerbaar was en makkelijker was vanwege darm problemen. moet wel zeggen dat zijn broertje kma heeft.
wat je kan doen is melk vervangen voor volle melk en boter vervangen voor roomboter en extra beleg. dit zijn tips die wij van de dietiste hebben gekregen.
tip: Monkey Platter Is een leuke manier van eten. Wat plakjes worst, blokjes kaas, komkommer, snoeptomaatjes, druiven, appel, banaan, kiwi. mini broodjes(korsten eraf en dan diagonaal snijden) in kleine porties op een mooi bord en smullen maar. mijn kids zijn er gek op. vaak helpt een leuke prikker ook wel met een parasolletje of een vlaggetje. kunnen ze daarmee alles prikken. eet veel leuker
Dank jullie wel voor de tips. Ik heb zojuist roomboter gehaald en er is nu al een halve boterham met leverpastei en roomboter is. Volle melk gaat niet lukken, omdat Nathan overgevoelig is voor melk. Dus we zitten aan de Soja-melk. Monkey platter ziet er erg leuk uit. Dat ga ik ook zeker proberen!!!
Dat kan dan dus ook niet toch? Roomboter=melk! Ik zou er gauw mee stoppen, als melk voor hem zo'n probleem is! Beter kijk je dan naar dingen als avocado, wat extra olijfolie over z'n groenten, enz enz...
Ja, het kan zijn dat enkel slechte groei toch teken is van overgevoeligheid of allergie. En gezien de rest van de dingen die je noemt, zou ik dit toch echt eens serieus met dietist en kinderarts oppakken! Op z'n minst een testperiode, waarbij je alle dierlijke melk weglaat en kijkt hoe zijn groei, ondersteund met dieetadviezen bij koemelkallergie, dan uitpakt....
Is het niet verstandig om naar een normaal eetschema te gaan en zijn drinken te beperken? Als ik onze meiden elke twee uur iets wil laten eten, eten ze per saldo minder dan als ze pas eten als ze echt honger hebben. En teveel drinken neemt de honger ook weg he? Ik zou dus gewoon gaan naar: 7.00-8.00 ontbijt 9.30-10.00 fruit 12.00 lunch 15.00 drinken met een tussendoortje 17.30 avondeten
Hij is niet echt allergisch voor melk, meer overgevoelig. Heel veel producten met melk erin gaan goed. Maar wanneer we hem een hele beker melk geven, krijgt hij last van z'n buik en vaak meer last van eczeem. Ik kijk het even aan. Als ik zie dat hij reageert op de roomboter, weet ik dat ik daar mee moet stoppen. Avocado vindt hij gelukkig erg lekker en wat extra olie is ook zeker een fijne tip.
En heb je al eens geprobeerd wat er gebeurt als je hem wel op volledig zuivelvrij dieet zet? Want als hij stiekem iets overgevoeliger is dan jij inschat, heeft zijn lijf een hele hoop energie nodig om die melk te verwerken en dat drukt z'n groei dan ook...
Nee, eigenlijk nooit geprobeerd. Een jaar geleden is hij getest en toen kwam er uit dat hij wat overgevoelig was voor zuivel. De kinderarts gaf destijds aan om juist steeds meer zuivel toe te voegen, om hem er zo langzaam aan te laten wennen. Maar dat is bijna een jaar geleden (inmiddels hoeven we niet meer bij de kinderarts te zijn). Misschien heb ik inderdaad teveel eet-momenten voor hem en kan ik dat eerst eens gaan beperken. Omdat ik me zoveel zorgen maak over z'n gewicht, probeer ik hem vaak wat aan te bieden onder het mom "elke hap is er eentje". Maar wie weet werkt dat inderdaad averechts.
oke bedankt voor de info, op internet vind ik jammer genoeg alleen info over zuigelingen. we moeten over 1,5 week naar de kinderarts zal eens kijken wat die ervan zegt.
Even een update van mijn magere meid. ze is nu 2,9 jaar en weegt eindelijk 15 kilo en is 1m10 lang. nog te dun maar al meer in proporties. Ze weigerd nog steeds brood. savonds eet ze het dubbele weg. nu komt ze redelijk aan. Kinderarts wilt dat ze nog meer aankomt. ik vind het prima zo. dit zijn 2 foto's van gisteren echt eng mager is ze niet meer.