Lotgenoten GBS Draagsters

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door OemOethmen, 13 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    hallo allemaal

ben opzoek naar lotgenoten, gbs-draagsters.
    wie o wie is draagster en lopen je dan bij een verloskundige of een gynaecoloog?
    tijdens vorige bevalling werd verteld dat ik niet meer bij een verloskundige kan lopen, omdat de bevalling door gbs gecompliceerd afliep.

ben benieuwd

groeten

Edit Moderator: Titel aangepast ter verduidelijking.

2. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ik ken het niet wat is het precies?

3. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Gbs is afkorting voor groep B streptokok.

Heb op het internet het volgende gevonden:

De 'groep-B-streptokok' is een bacterie die bij veel zwangere vrouwen in de vagina (schede) aanwezig is. Meestal kan deze bacterie geen kwaad voor de zwangere en haar kind, maar in een enkel geval wordt de baby ernstig ziek door een infectie met deze bacterie.

Ik ben ook draagster en mijn kind is geinfecteerd geraakt en heeft 10 dagen in het ziekenhuis gelegen. Nu is het zo dat als je eenmaal draagster bent, dat je dan ook draagster blijft.

4. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    bedoel je soms

Groep B Streptokokken ?

ik ben daar draagster van en het kan verder geen kwaad hoor niks ernstig ofzo

het is alleen als je langer als 24u met gebroken vliezen loopt en of je kindje voor de 37e weken geboren wordt dan moet jij van tevoren een ab kuurtje slikken

http://europe.obgyn.net/nederland/patie ... roep.b.htm

5. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ze kwamen erachter bij bij toen ik zwanger was van me eerste en om bepaalde reden in het ziekenhuis terecht kwam

nu moet ik de 23e voor het eerste naar de vk toe en ga het maar haar over mij gbs hebben

6. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Ik had me destijds ook via de verloskudige laten controleren op gbs, urinekweek, maar daar kwam uit dat ik geen draagster zou zijn.
    Toen de weeen begonnen ging het helemaal mis en werd ik door de verloskundige doorgestuurd naar het ziekenhuis, omdat zij niets meer voor mij kon doen. Zelf had ik een thuisbevalling gepland.
    In het ziekenhuis heb ik voor de zekerheid AB gehad, mijn vliezen waren 7 uur gebroken voor het kind geboren werd. Maar toch raakte mijn kleintje besmet met Gbs.
    Tijdens en na de bevalling sprak ik een aantal keren in het ziekenhuis met de gyneacologen en die vertelden mij dat ik in het vervolg bij de gyneacoloog onder behandeling moet wanneer ik zwanger ben.

7. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ow dan ga ik morgen eens vragen aan de gyn of ik dat dan ook moet

hij heeft er veder niks meer over gezegt terwijl hij het wel wist want ik vertelde het hem wel

8. Joy72

Joy72 Fanatiek lid

29 nov 2007
    1.045
    0
    0
    Word er wel op getest of wachten ze gewoon af tot er iemand ziek is voor ze overgaan tot testen?

9. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    bij mij werdt er niet getest toen ik net zwanger was

dat werd pas later duidelijk toen ik ziek in het ziekenhuis kwam teliggen

door al dat bloed prikken kwamen ze erachter dat ik het dus had

10. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Ik heb 9 maanden lang blaasontsteking gehad en ging surfen op het internet en las dat dat met gbs te maken zou kunnen hebben. Heb toen met de verloskundige overlegt en ben met 36 weken getest, urinekweek. Hieruit kwam dat de bacterie niet gekweekt was en ik dus geen draagster zou zijn. In het ziekenhuis tijdens de bevalling hebben ze een nieuwe kweek afgenomen, volgens mij vaginaal. 3 dagen na de bevalling kreeg ik te horen dat ik toch wel draagster ben en 5 dagen later kreeg ik te horen dat de kleine toch wel besmet was met de bacterie. Ik heb 3 dagen Abkuur gehad en de kleine 10 dagen.

11. 4catsandagirl

4catsandagirl Fanatiek lid

27 sep 2006
    2.510
    1
    0
    Functieassistente cardiologie
    hier ook één die een GBs draagster is, bij toeval ontdekt bij een cervixkweek omdat ik diverse bloedingen had vóór de 20ste week.

Ik moet in de 35ste week van mijn zwangerschap opnieuw een kweek laten afnemen, dus vaginaal. Mijn urine was trouwens schoon. Als ik idd nog steeds de bacterie bij me draag ( heb al een AB kuur gehad) moet ik waarschijnlijk bevallen met infuus AB. Dus onder toezicht van de gyn.

12. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ik doe mee aan moeders voor moeders maar was het alweer helemaal vergeten dat ik draagster was kan het eigenlijk kwaad voor hun ?

zo stom dat ik er niet meer aan gedacht heb

13. OemOethmen

OemOethmen Actief lid

13 jan 2008
    164
    0
    0
    Ik weet niet of het kwaad kan.

Heb vandaag ziekenhuis gebeld waar ik vorige keer was bevallen en die zeiden dat ik idd bij hun onder behandeling moet gedurende deze zwangerschap en dat het niet kan bij een verloskundige.
    Heb 18-2 een afspraak met de gyn.

14. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    vreemd hoor want toen ik het vorige week aan me vk vroeg zei ze gewoon dat ik bij haar onder controle kon blijven er is nu niks ernstig aan de hand

en de gyn zei precies het zelfde

Deel Deze Pagina