Lotgenoten gezocht: 12wkn na curettage nog hcg

Discussie in 'Miskraam' gestart door Mylene85, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Als je verkleinen hebt,blijft dan je hgc altijd hangen en krijg je dan geen ei?ik ben er een beetje bang voor maar ze zeggen bij mij dat mijn ei niet wil springen en ik heb een hagelwitte zwangerschapstest...

2. Flavour

Flavour Niet meer actief

Het kan nog van de miskraam zijn, maar ook van een nieuwere zwangerschap wellicht. 12 lijkt me niet verontrustend hoog, overigens. En de hcg hoeft zeker geen 0 te zijn om weer een eisprong te kunnen krijgen. Dat is een wijdverbreid misverstand.

Ik vind trouwens dat je gyn je hier op z'n minst telefonisch over te woord moet staan. Als hij bereid is om hcg te prikken, dan moet hij ook bereid zijn om de uitslag met je te bespreken.

Hoop dat je snel weer goed zwanger bent!

Suus

3. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    hey meiden,

Hoe is het met jullie? Laat ik beginnen met iedereen een gelukkig, gezond, liefdevol en vruchtbaar 2012 toe te wensen!

@Uk1983: hoe is je hcg?

@Souries: hoe is het met jou? Heb je al contact gehad met een arts?

Mijn hcg is gezakt naar 8, van 12. Eerst zei die secretaresse-doos (sorry, maar dat vind ik echt met zulke acties) dat het 3 was. Ik helemaal blij! Ze ging het toch nog even nakijken: 8. Nou goed, op zich had ik ook niet helemaal verwacht dat het 3 zou zijn. Maar toch een domme actie van haar! Op het laatst daalt het toch het minste dus ik ben allang blij dat ik niet weer op 12 zit. Gek dat het dan nu weer daalt. Ach, ik ben weer ongesteld geweest en goed ook. Dat vind ik toch al iets, twee cyclussen. Daar houd ik me maar aan vast. Wel zei die secretaresse dat het op 2 moet zitten voordat ik mag stoppen met prikken. Gek, want mijn arts zei steeds vanaf de 5 is het goed. Dat zei ik ook maar zij bleef volhouden van niet. Mijn arts is weg naar een ander ziekenhuis en vanmiddag belt een andere arts. Ze wilde me nog iets uitleggen. Ik heb geen idee waarover! We zullen het horen. Over twee weken waarschijnlijk weer prikken en dan is het vast 5. En dan heb ik net mijn eisprong, tenminste dat hoop ik heeeeeeeel erg!

4. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ik weet niet of je hgc blijft hangen bij een verkleving, maar ik ben door verklevingen ook 3 maanden niet ongesteld geweest..
    (Ik vraag me trouwens af hóe jullie hcg meten? :))

Lees anders even wat topics van mij door..
    http://www.zwangerschapspagina.nl/miskraam/74081-veel-last-buikpijn-5w-na-curretage.html
    http://www.zwangerschapspagina.nl/zwanger-worden/118692-verkleving-na-curretage-weggehaald-toch-twijfels.html

5. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    @Jusi: omdat mijn zwangerschapstesten positief bleven heb ik bij de huisarts bloed laten prikken. Daaruit bleek dat mijn hcg nog iets van 189 was, 5 weken na de curettage. Te hoog dus nog. Zodoende loop ik nu bij het ziekenhuis.

PS wat een vervelend verhaal van je. En wat een pechvogel ben je. Hoe is het nu met je? Ik zie dat je in december ook een miskraam hebt gehad.

6. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik ben inmiddels drie dagen ongi,veel bloedverlies (nog steeds) maar weinig stolsels.dinsdag weer afspraak bij gyn om te controleren.spannend!!
    @mylene jeetje wat naar!hoop niet dat me dat ook te wachten staat.ik heb de pillen ook om op te wekken maar heb ze niet genomen door de hormonen die erin zitten...

7. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mylene, ik heb er eigenlijk nooit aan gedacht om nog te testen ná de mk's moet ik eerlijk zeggen, dus het zou zomaar kunnen zijn dat bij mij het hcg ook nog te hoog is dus?

En ja.. hoe het met me gaat. Ik kan het kort en krachtig samenvatten; KUT! :(

Souries, 'fijn' dat je ongesteld bent geworden. Maar je hoeft toch ook niet altijd stolsels te hebben? Tenminste, dat heb ik ook niet altijd bij mijn menstruaties.

8. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    He meiden,

@ Mylene: fijn dat je hcg gezakt is. Als ik het goed lees moet je nog wel blijven prikken maar kan/mag je gewoon zwanger worden? Of moet het daarvoor echt onder de 2 zijn?
    Wat een doos idd! Heb ik ook al een aantal keer gehad dat die assistentes van die fouten maken, en zelfs de vervangende gyn die ik een paar keer heb gehad. Belde ie met de uitslag zegt ie 'nee, uitslag is nog niet binnen maar je hcg is wel erg hoog.' Wij doorvragen zegt ie opeens 'oh ja je hebt wel een mola' Lekker laconiek enzo. Wat een lul zeg!

@ Souries: goed dat je ongesteld bent. En idd stolsels hoeft niet toch? Of bedoel je dat dit je miskraam was?

@ Jusi: zijn jouw verklevingen inmiddels weg? En is dat door de curettage gekomen? Ben ik ook wel een beetje angstig voor, 2 keer in 3 weken gecuretteerd en grondig ook ivm de mola. En wat kan daaraan gedaan worden?
    Kan me echt voorstellen dat je je kut voelt, je hebt ook genoeg meegemaakt.

Gister wel weer goed nieuws gehad, hcg staat nu op 15.5. Waarde uit nijmegen was nog niet bekend (daar testen ze het ook ivm de molaregistratie) maar zal wel rond de 0 hangen. Helaas gaan ze uit van de waarde van mijn eigen zkh.
    Verder gaat het allemaal ook niet zo best, hcg daalt wel, maar nu een stuk langzamer en de weg duurt nog zo lang die we nog moeten gaan, pfff. Dus niet zo'n lekker eind van 2011 en begin van 2012 helaas. Hopelijk snel beter.

9. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Uk, de verklevingen zijn ondertussen weg, dat was in dec 2007 ontstaan, door mijn eerste curretage.
    Afgelopen december heb ik mijn 2e curretage gehad, maar dat was mijn 3e miskraam. Snap je hem nog..?? ;)

Fijn dat je hcg wel gezakt is. Kan me voorstellen dat je je ook behoorlijk rot voelt nu. Hopelijk hebben we beiden snel een goede zwangerschap!!

10. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hey meiden,

Hoe is het met jullie vandaag?

@Jusi: het is ook zo klote.. Ik heb niet gehad dat we een hartje hebben horen kloppen. Maar ik kan me wel heel goed voorstellen hoe de klap is. Een rotter begin kun je niet hebben van het nieuwe jaar. Ik kan me ook goed voorstellen dat je wilt weten wat er nu mis is gegaan. Het is en blijft moeilijk om je er bij neer te leggen dat je er misschien nooit achter komt. 'Gelukkig' slijt het wel met de tijd, maar makkelijk wordt het nooit. Ik zeg altijd maar zo: natuurlijk heelt de tijd alle wonden, maar littekens blijf je altijd zien.. Je kunt trouwens eens over een week of drie/vier een zw test doen. Zo keek ik steeds of het hcg er al uit was.

@Uk1983; hcg gelukkig ook gezakt dus. Ik vind van 26 naar 15 best veel! Ik ging van 26 naar 18 in 2 weken en ik heb geen mola.. Dus volgens mij gaat het best goed. Natuurlijk kan die 0 niet snel genoeg komen!!! Maar volgens mij daal je best wel snel hoor. Ik ben ondertussen ruim 18 weken na mijn curettage en ik zit ook nog steeds niet op 0, moet je nagaan... Jij doet het veel sneller!! Ik moet trouwens prikken tot 5, die secretaresse weet het gewoon niet. Stom mens. Jij had trouwens ook een lekker arts zeg, sjongejonge.. Ik ben teunisbloemolie gaan slikken (van de etos) en gek maar mijn menstruatie kwam toen met een week al op gang. Misschien nog een idee? Ik vond het heel fijn dat ik ongesteld werd, dan weet je tenminste dat dat het weer doet! Dat was voor mij een kleine overwinning. En dan dat half jaar, ik zou zeggen ontzettend veel leuke dingen plannen! Je komt er echt doorheen. Mijn vader zei na de miskraam tegen mij: meisje, het enige dat je nu moet doen is blijven ademhalen.. En dat gaf me best rust. Het enige dat je moet doen is adem blijven halen. De dagen, weken, maanden zullen vanzelf voorbij gaan..

@souries: goed dat je ongesteld bent! geniet ervan, klinkt heel stom maar ik was heel blij met mijn menstruatie! Zelfs met mijn tweede. Het is volgens mijn arts een teken dat je lichaam herstelt. Goed teken dus! Nu kun je op naar een eisprong en hopelijk snel zwanger!!

Met mij gaat het wel goed. Ik heb maar besloten dat we gerust een eisprong krijgen. Ik werd nog teruggebeld door een ontzettend lieve arts. Ze was heel meelevend en zei dat de waardes uit Nijmegen uitstekend waren en dat ik me geen zorgen meer moet maken. Ik moest het vooral afsluiten. Over vier weken pas weer prikken en dat was meer omdat ze het wettelijk verplicht zijn om te vervolgen tot het op 5 zit. En of het nu 8 of 5 is, die 3 punten beschouw ik maar als onzinnig. Haha. Het moet gewoon klaar zijn. Hoewel het pas echt klaar had gevoeld als het 5 was geweest. Als ik nou niet stil had gestaan op de 12 dan was ik er al geweest. Maar goed, dit is ook goed. We zijn er in ieder geval bijna. Toch had ik het graag nu al gehad!

Meiden, een fijn weekend ondanks alle shit..

11. tresje

tresje Fanatiek lid

13 jun 2011
    2.414
    0
    36
    wat fijn dat t gezakt is!
    niet zoveel als je gehoopt had natuurlijk, maar het zakt in ieder geval!!
    volgende keer zal t vast onder de 5 zijn!
    en tja, heel veel vrouwen houden na een miskraam niet eens bij of t hcg weg is, dus misschien komt t veel vaker voor.
    ik had gewoon ook pas na 4 mnd een negtieve zwtest! hoe blij kun je daar dan mee wezen!
    succes verder mylene! hoop dat je t snel kunt afsluiten en weer snel zwanger bent!
    xxx Tresje

12. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Jusi: aah, ik snap het helemaal :)! Hoe zijn de verklevingen uiteindelijk weggegaan? En had je dan Asherman?

@ Mylene: Fijn dat het goed met je gaat. En jah, die 3 punten moet je dan maar verwaarlozen, je wordt weer ongesteld en dus een eisprong. Niets staat zwanger worden worden meer in de weg, jeeh!

En ja, tuurlijk ben ik blij dat mn hcg goed zakt. Maar idd ik wil zo graag op 0 zitten omdat dan pas het half jaar ingaat. En ook dan kan het nog stijgen, dus het blijft elke keer spannend. Leuke dingen staan al zoveel mogelijk gepland ;) maar een lange en moeilijke weg zal het worden/is het al. Maar we hebben onze hoop op begin feb, dan moet het er gewoon uit zijn!!
    Ik word niet ongesteld omdat ik PCOS heb, dus geen eisprong van mezelf. Daarom slikte ik hormonen om zwanger te worden. Dus ik zal binnenkort primolut moeten slikken om ongesteld te worden en dan aan de pil. Maar die pil hoeft van mij niet hoor, dan maar hanessen met condooms. Krijg ik weer hormonen binnen voor niets. Maar denk dat ik dan een boze gyn op mn dak krijg omdat een nieuwe zwangerschap zoveel mogelijk uitgesloten moet worden.

Fijn weekend meiden!

13. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Verklevingen en Ashermann zijn min of meer hetzelfde, dus ja, ik had een lichte vorm van Ashermann.
    Uiteindelijk is dat weggehaald door een operatie, en toen is er meteen een spiraal geplaatst om een verkleving tegen te gaan.
    Nu is dat dus ook gedaan, maar nu meteen ná de curretage.

En wat erg dat je PCOS hebt, dat betekent voor jullie nóg moeilijker zwanger worden. :(

14. Uk1983

Uk1983 Bekend lid

22 mei 2011
    610
    0
    0
    @ Jusi: hoe zijn jullie erachter gekomen? Omdat je niet ongesteld werd na de miskraam?
    Echt zo vervelend dat je dat er dan ook nog bijkrijgt! En nu heb je dus na de laatste curettage ook een spiraaltje gekregen? En hoelang moet je die inhouden? Dat betekent dus dat je nu niet zwanger kan worden. Jee, wat balen allemaal zeg! Hoe voel je je daarbij?

Ja, door de PCOS kan ik niet spontaan zwanger worden en slikte ik hormonen en zowat elke week een zkhbezoekje om te kijken of er een eitje groeide. Dus spontaan was het allemaal niet meer, maar ja alles voor een goed doel he. Vergeleken bij die kutmola was dat peanuts!
    Juist omdat ik dus niet uit mezelf ongesteld word, ben ik soms een beetje bang dat ik door twee keer grondig te curetteren ook verklevingen heb maar ze dat dus niet gaan opmerken... nou ja dat is ook weer voor later zorg moet ik maar denken.

15. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Ja ik werd maar niet ongesteld na de curretage.
    Ik liep toen nog in een ander ziekenhuis, bij een gyn met het inlevingsvermogen van een schoenzool. ;)
    Hij wilde dat ik eerst de pil ging slikken om een menstruatie op te wekken, maar dat lukte dus niet.
    Na 3 maanden wilde hij pas gaan kijken of het inderdaad een verkleving was, omdat ik wel telkens rond mijn menstruatie heel erge buikpijn had. Dat bloed kon natuurlijk nergens heen! :x

Die spiraal die er nu in zit blijft er 6 weken in zitten, en nee, ik kan dan dus niet zwanger worden voorlopig.
    Maar als hiermee de kans op een verkleving zoveel kleiner door wordt, heb ik er dat wel voor over. Ook al blijft het dubbel natuurlijk.

Dus mocht jij klachten krijgen die op die van mij lijken, zou ik me pas zorgen gaan maken. De kans dat dit gebeurt is sowieso heel klein hoor, maar ik had die pech nét bij die ene procent te horen. ;)

16. souries

souries Fanatiek lid

5 sep 2011
    2.578
    0
    0
    Zuid-Holland
    Hier begint 2012 goed. 2 januari kreeg ik me toch een menstruatie :D Gisteren bij de gyn geweest en alles zag er normaal uit. Er was alweer een nieuw eiblaasje aanwezig, dus ze verwacht dit weekend mijn eisprong, joehoe! Blij....

hoop dat het voor jullie ook allemaal snel weer normaal werkt en dat we weer verder kunnen met zijn allen ;)

17. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Dat is toch wel een goed begin van 2012. :)
    En nu flink gaan seksen met je man dus. :p

18. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hai meiden,

@Souries: flink aan de klus dus! Lekker gevoel he dat je nu weer verder kan na al die tijd!

@Jusi: wanneer mag je spiraaltje er eigenlijk uit? En hoe zit dat met zwanger worden daarna?

@Uk1983: wanneer moet je weer prikken? Ik duim zo hard voor je dat je snel op 0 zit. Dat alleen al is een hele overwinning denk ik! Hoe gaat het nu mentaal met je?

Wij zijn flink aan de klus ondertussen. Moet wel zeggen dat ik af en toe echt denk: 'hang' 'em er maar in en klaar. Pfff heel onromantisch, ik weet het maar ik ben helaas niet zo gezegend met een hoog libido. En omdat mijn hcg toch nog wel erin zit kan ik geen ovulatietesten gebruiken. Dus hopelijk is al het ''werk' niet voor niets straks!

19. Jusi

Jusi VIP lid

4 mei 2007
    8.057
    2
    38
    Mylene, whahaha sorry maar ik moet stiekem wel om je lachen. :D
    Heel herkenbaar ook. :)
    Dat had ik bij het zwanger worden van Kenji ook heel erg en de laatste maanden ook..
    Maar goed, daar ging dit topic niet over he. ;)

Mijn spiraaltje mag er 16 feb. uit. Ik heb dan een controle-afspraak in het zkh, en ik krijg dan ook onderzoeken naar het hoe en waarom van mijn 3 ma's. Waarschijnlijk komt daar niets uit, maar dan wéten we het ook.

Wat het zwanger worden betreft; volgens mij mag ik dat gewoon.
    Vorige keer na het weghalen van de verklevingen, kreeg ik dus ook een spiraal. Toen die verwijderd was, (28 mei) ben ik een paar maanden later zwanger geraakt van Kenji..

20. Mylene85

Mylene85 Lid

14 nov 2011
    12
    0
    1
    NULL
    NULL
    Meiden,

Hoe is het met jullie?! Hcg's al op 0, nieuwe eisprongen gehad, eventueel al mooi nieuws?

Hier zijn we flink aan de klus geweest! Heb het sterke vermoeden dat we een heel mooie cadeautje krijgen begin februari. Maar weet ook dat je lichaam je goed voor de gek kan houden. Dus ik wacht nog met spanning af.

Ben ondertussen begonnen met een nieuwe baan, volgende week wintersport (wel een beetje eng met mijn vermoedens, maar goed. Kan goed skiën, maar toch..). De tijd gaat gelukkig weer snel en de hoop is weer terug.

Hoop dat het met jullie ook iets beter gaat!

Deel Deze Pagina