Tips voor na de inseminatie (IUI)

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door dame82, 28 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Hallo dames,

Ik krijg vrijdag eindelijk mijn eerste inseminatie! Super spannend vind ik het! Ik vroeg me af of er speciale dingen zijn die jullie doen na de inseminatie?

2. Kikkert

Kikkert VIP lid

25 mrt 2007
    9.319
    1
    38
    Ten eerste veel succes!

De iui stelt weinig voor, zelf voel ik wel dat ze bezig zijn maar het doet absoluut geen pijn. Vaak als ke aangeeft of de het heel langzaam willen doen voelt het meteen ook voor jezelf fijner.

Na de iui blijf ik altijd 15min liggen op de behandelstoel. Daarna neem ik geen extra maatregelen ik ga gewoon door waar ik gebleven ben.

Succes

3. Blossom82

Blossom82 Actief lid

8 jul 2015
    325
    22
    18
    Bezig voor ons eerste kindje vanaf 07-2014
    Noord-Brabant
    Tja ook hier niets bijzonders. De IUI zelf is niet zo spannend bij mij doet het in elk geval geen pijn heel even die vervelende eendenbek maar dat is echt eventjes. Dan 15 minuutjes blijven liggen en daarna gewoon door met de dagelijkse dingen en je tijd vol plannen twee weken tot je kunt testen.

Heel veel succes in elk geval! Ik hoop dat het raak is!

4. sas27

sas27 Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.842
    9
    38
    Vrouw
    systeembeheerder
    overijssel
    Hier ook 10 min blijven liggen na de inseminatie
    Daarna gewoon je ding doen

5. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

10 mei 2012
    6.606
    57
    48
    Bij mij vonden ze blijven liggen onzin;) na 3x IUI was het toch gewoon raak.

Verder de dag van IUI een beetje rustig aan doen, je kunt soms wat krampen hebben. Daarna heb ik gewoon alles zoals normaal gedaan.

Succes!

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Bij mij is t zeer pijnlijk. Waarom weten we/ze niet.
    Morgen de 4e x en na de laatste keer ben ik best angstig (heb 3 dagen gebloed) Nu belde de arts of ik kan proberen een half volle blaas te hebben. Zo ligt je baarmoeder platter. En van te voren misschien een pijnstiller in nemen.
    Zo zie je het is bij iedereen anders.
    Succes!

7. Angellady

Angellady Lid

12 sep 2007
    67
    0
    0
    Ik ben bij de 5e IUI zwanger geraakt. Ik moet zeggen dat ik
    Zelf denk dat ik zwanger ben geraakt omdat ik na de 5e IUI een week rust heb genomen, vrij van werk, heel veel gelegen in bed, geen zware dingen getild. Niet veel gestaan en niet gestresd. Nou weet ik niet of dat het was, maar ben wel zwanger geraakt en geb nu een dochter van 14 maanden rondlopen. In het ziekenhuis moest ik standaard na elke IUI 15 minuten blijven liggen.

8. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Mij werd vandaag verteld dat klaarkom bij jezelf goed scheidt te zijn. Waarom precies heb ik niet goed onthouden, de gyn. vertelde iets over trilhaartjes en.

9. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    Dank jullie wel voor de reacties! Er is dus niet veel bijzonders dat ik nog kan doen! Ben heel benieuwd naar morgen!

10. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Heel veel succes morgen!!
    De eerste keer 15 min blijven liggen en daarna weer gaan werken. De tweede iui was het wat pijnlijk en had wat krampen, 15 min blijven liggen en daarna thuis nog rustig aan gedaan. Tweede keer was het raak.

11. Aegyo

Aegyo Fanatiek lid

3 jan 2015
    2.446
    1.463
    113
    Ik heb ondertussen 11 IUI's achter de rug. Twee keer zwanger, maar geen van beiden zijn blijven plakken :(

Bij mij kwamen ze er pas heel erg laat achter dat ik na een ovulatie Utrogestan (Progesteron) nodig heb, dus dat is misschien iets om te laten checken.

Mijn tips:

- Ga met een volle blaas. Vaak is het dan makkelijker voor de gynaecoloog om de baarmoedermond te vinden.
    - Vraag of het zaad langzaam ingespoten kan worden. De eerste twee IUI's ging het er bij mij met een rotgang in en crepeerde ik van de pijn.
    - Neem een maandverbandje mee. Je kan wat gaan bloeden.
    - 10 à 15 minuten blijven liggen na de behandeling.
    - Ik neem elke dag een hoge dosering vitamine D in. In Nederland zijn gynaecologen daar nog niet zo heel bekend mee, maar neem maar eens een kijkje hier op het forum...
    - Klaarkomen op dezelfde dag als de IUI.
    - Beide keren dat ik zwanger raakte, dronk ik na de IUI heel veel granaatappelsap (POM). De één vindt het een fabeltje, de ander gelooft er heilig in dat het helpt bij innesteling. Ik vind het nu iets te opvallend om alleen maar toeval te zijn. Kan in ieder geval geen kwaad en het is best lekker :)

Veel succes!! :D

12. Esther1991

Esther1991 Bekend lid

13 jan 2015
    731
    4
    18
    Vrouw
    Vlaanderen
    Na de IUI dan thuis nogmaals seks hebben en dan klaarkomen?

Want tijdens de IUI klaarkomen lijkt mij nogal ongemakkelijk :D

13. Kimmie1990

Kimmie1990 Bekend lid

4 jun 2015
    578
    0
    0
    NULL
    NULL

Hahahahaha dat zal wat zijn, tijdens 😬

14. dame82

dame82 Fanatiek lid

29 sep 2014
    2.660
    957
    113
    De IUI is goed verlopen! Heb vandaag maar rustig aangedaan en zal nog granaatappelsap gaan drinken...baadt het niet schaadt niet!

De tip van het klaarkomen heb ik maar niet tijdens de IUI uitgevoerd :p ! Wie weet vanavond nog als we zin hebben :D

15. gelukkig

gelukkig Fanatiek lid

27 nov 2008
    1.773
    3
    38
    sociaal pedagogisch werker
    Oeps. ..Zie nu dat ik het erg vreemd en met taalfouten heb opgeschreven!!!
    Maar dat klaarkomen is idd. later die dag na de iui. En 2 dagen na de iui is het ook erg goed want dan zou het eventueel bevruchte eitje zich beter kunnen innestelen door de betere doorbloeding na het klaarkomen. Of het werkt weet ik niet maar de gynacoloog vertelde het me.

Aegyo...jij ook bezig met je 11e iui. Ik ook. Succes.

Deel Deze Pagina