Lotgenoten gezocht IUI en IVF 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Teddy1984, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @ineke, wat fijn weer van je te horen. Goed dat je even je rust hebt gepakt en even met je gedachten ergens anders zit. Dat heb je soms ook nodig. En fijn dat je ook weer dichter bij je vriend komt. Je kunt elkaar tijdens de mmm soms uit het oog verliezen maar zo'n rustperiode met tijd voor elkaar is ook belangrijk. Hopelijk hebben jullie daar weer profijt van als je de behandelingen weer oppakt.

@mci, ik begrijp dat je graag weer actie wilt. Het zou natuurlijk mooi zijn als dinsdag de uitslag wel goed zou zijn. En anders kunnen jullie misschien wel medicijnen krijgen en weer verder gaan.
    Wat lastig de situatie met je nichtje. Echt niet leuk om het iedere keer weer te horen. Zou inderdaad fijn zijn als sommige mensen wat meer rekening kunnen houden met anderen. Het is al moeilijk genoeg allemaal.

@straycat, wat fijn om te horen dat het weer wat beter met je gaat. Nu even dinsdag afwachten. Ik duim voor je!

Ik kreeg gisteren een sms'je van een goede kennis dat ze bevallen is van een zoontje. Super leuk voor hun natuurlijk maar het steekt wel weer. Daar gaan we maar weer op het volgende kraambezoekje. Ik sta niet bepaald te popelen. Op Facebook staat volop hoe zielsgelukkig ze zijn en dat zou ik ook zijn maar het voelt gewoon weer zo klote. Dan word je ineens weer met je neus op de feiten gedrukt en geconfronteerd met je eigen situatie. Ik denk dat het maar een kort bezoekje moet worden.

2. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @MCi Morgen is het inderdaad zo ver. Zo spannend allemaal. Ik snap dat je hoopt dat het een foutje was. Ik ken die gedachte zo goed ook. Je blijft dan zo stil staan he. En ooh ik ken dat zo goed dat benadrukken. Dat doet mijn moeder ook op Whatsapp als mijn zus foto's van haar kinderen stuurt. Dan stuurt ze allemaal hartjes terug. En dan denk ik echt zo van ik kan niets sturen. Ja foto's van mijn katten. Maar je dat zijn niet je kinderen. Wat lief van je vriend zeg. Mooi dat hij dat ook zo aangeeft.

@Ineke Super bedankt voor je lieve berichtje. Doet me goed dat je aan mij denkt :) En rustig aan hoor. Logisch dat je zo druk bent dat je er even geen zin in hebt hier wat te posten. Fijn dat je weer even een update hebt gedaan en wat van je te horen.

@Teddy Ook weer zo herkenbaar dat op Facebook. Ik schaam me om het te zeggen maar ik heb alle moeders zowat op niet volgen gezet in mijn vriendenlijst. Al een hele poost geleden. Ik trok al die kinderfoto's zowat niet meer. Maar ik vind het eigenlijk zo onaardig. Je word inderdaad zo geconfronteerd. Ik vind het knap dat vrouwen in dezelfde situatie het los kunnen zien.

Morgen dus weer een spannend ziekenhuisbezoek. Dat het zaad slecht is weet ik nu. Dus daar maak ik me dan geen zorgen over. Wel spannend wat het traject gaat worden. Morgen zal ik (als ik er aan denk) een update plaatsen.

3. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ineke, klinkt pittig hoor de start van je nieuwe baan! Bevalt het allemaal wel goed? Leuke collega's ook? Goed idd dat je rust hebt genomen en nu ook merkt dat dat de juiste keuze was :) Wel heel knap dat je het zo los kunt laten hoor deze maand. Merk dat ik dat echt nog niet goed kan. Wel fijn om weer even waar van je te horen.

Straycat, hier heb ik ook mensen op ontvolgen gezet op Facebook :) onder andere dus het betreffende nichtje dat nu het liefst meerdere malen per dag iets over de zwangerschap post. Ik vind het stiekem wel heel grappig dat ik niet de enige ben :D
    Wat verdrietig dat je dat ook zo voelt met je moeder, ze zal het echt niet zo bedoelen maar snap dat het pijn doet. Heel veel succes morgen hè, ik duim voor je.

Teddy, altijd shit zulke berichtjes. Heel confronterend is dat dan en snap dat je je weer even klote voelt. Lijkt me goed om het bezoekje kort te houden, ik kan daar ook nu al tegenop zien. Je mag ook best even de kop in het zand steken en het zoveel mogelijk negeren, vind ik in ieder geval. Net als straycat en ik gewoon ontvolgen op fb;)

Hier ben ik ook benieuwd naar morgen, mijn doel is op zn minst medicatie!
    Man en ik hebben gisteravond nog ff flink gebotst, voelden ons allebei niet begrepen en tekort gedaan. Voordeel is wel dat man eindelijk eens gepraat heeft over hoe hij zich voelt. Heeft ie normaal altijd moeite mee en nu weet ik tenminste hoe hij echt last heeft van het traject. Ruzie was niet leuk, maar uiteindelijk wel dichter tot elkaar gekomen.

4. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Dat is inderdaad wel een goed idee van jullie straycat en MCI, ik denk dat ik maar een paar mensen ga ontvolgen op FB. Het is misschien niet zo aardig maar iedere keer die gelukzalige berichtjes steken nu gewoon te veel. Ik gun iedereen het geluk van de wereld maar het is zo lastig als jouw wens zo lang op zich laat wachten.
    Ik heb op het moment ook even niet zo veel contact met de vriendinnen die zwanger zijn. Ik steek soms ook wel een beetje mijn kop in het zand maar zo houd je het ook een beetje dragelijk voor jezelf.

MCI en straycat, allebei heel veel succes morgen! Laat maar weten hoe het is gegaan!

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik ben net terug van het ziekenhuis. Het zaad van mijn man was nog slechter dan de vorige keer. 1 miljoen geminderd. Het ziekenhuis gaf meteen het advies ICSI. Dus wij krijgen ook ICSI. Eind april hebben wij informatie avond. Ik krijg alleen van te voren nadat ik ongesteld ben geweest een zeer vervelend inwendig onderzoek om te kijken of er geen poliepen of cystes aanwezig zijn in de baarmoeder. Hier zie ik wel erg tegen op. Maar is nodig om alles uit te sluiten. Als het goed is en alles is in orde kunnen we in mei beginnen. Schildklier was gewoon goed. Ze arts kon zien dat ik 2 keer geprikt was en alles waardes waren inderdaad goed. Dus daar heb ik geen zorgen meer over.

6. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Jeetje straycat, dus jullie moeten ook beginnen met ICSI. Wat heftig voor jullie om te horen! Maar misschien wel fijn dat je nu echt duidelijkheid hebt? Het begint hier ondertussen wel een ICSI clubje te worden ;) Dan kunnen we in ieder geval wel elkaar goed ondersteunen.
    Wat voor onderzoek krijg je eigenlijk nog? Is dat een soms een HSG of iets heel anders? Dat is wel vervelend zeg. Gelukkig waren je schildklierwaardes wel goed. Dan hoef je daar geen zorgen om te maken.

7. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Straycat, jeetje jij ook al! Wat Teddy zegt, we worden wel een ICSI-clubje ;) Hoe voel je je eronder? Niet helemaal onverwacht waarschijnlijk? Maar toch niet makkelijk om te horen. Wel fijn dat je nu duidelijkheid hebt en ook al een datum hebt voor de informatieavond. Hebben ze bij jullie verder geen wachtlijst? Ik hoop het voor je! Wat vond je man ervan?
    Ik ben ook wel benieuwd wat voor onderzoek je dan nog krijgt? Een HSG schijnt inderdaad heel vervelend te zijn. Verwachten ze dat je poliepen of cystes hebt dat ze dat speciaal onderzoeken? Fijn dat je schildklier goed was, weer een zorg minder :)

Teddy, heb je inmiddels al mensen ontvolgd ;) Het is idd misschien niet zo aardig, maar zij merken daar zelf niets van en het brengt jezelf wel meer rust. Precies wat je zegt, het is niet dat je het anderen niet gunt, maar het doet gewoon wel steeds meer pijn naarmate het bij jezelf langer duurt. Ik ben in ieder geval blij dat ik het heb gedaan, hoorde gisteren van m'n zusje dat m'n nichtje echt iedere scheet die met de zwangerschap te maken heeft of facebook post (lees misselijk, niet meer misselijk etc.) en dat hoef ik ff echt niet te zien.

Hier dus gisteren bij de internist geweest en ik heb minder goed nieuws. Schildklierwaardes waren helaas geen foutje de vorige keer :) Waarde was opnieuw verhoogd, nog wat hoger dan de vorige keer en ik blijk antistoffen te hebben in mijn bloed. Komt er dus op neer dat ik de ziekte van Hashimoto heb. Het is een auto-immuunziekte die dus zorgt dat je anti-stoffen tegen je eigen schildklier aanmaakt. Met medicatie is wel te regelen dat je schildklier weer goed gaat werken, dus daar ben ik vanochtend mee begonnen. Voorlopig moet ik ingesteld worden op medicatie, dus het traject laat bij ons nog even op zich wachten. De internist was wel een hele aardige vrouw, voel ik me beter bij als bij de gyn ;)

8. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @MCI Het kwam niet uit de lucht vallen. Ik had het wel verwacht eigenlijk. Zeker omdat het zaad van mijn man zo slecht is eigenlijk. Ik vind het doodeng eigenlijk. Ik wil er nog niet aan denken aan al die enge onderzoeken. Er was gelukkig geen wachtlijst. We konden zo door :) Ze willen het helemaal uitsluiten dat ik geen poliepen of iets heb. Anders komen ze dat halverwege het traject weer tegen en dat zo het traject kunnen vertragen van daar dat ze dat doen. Wat een rot nieuws heb je gekregen zeg. Heb je echt nooit geen klachten gehad? Ik ken de ziekte wel inderdaad. Maar ik weet niet wat het is. En dan moet je nog wachten ook met het traject. Het zit je ook niet mee zo :(
    We worden inderdaad een ICSI clubje zo. Wel 'fijn" dan kunnen we elkaar steunen.

9. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    Nou Dames ik heb weer een hele hoop gemist! Heb me even bij moeten lezen.

@teddy, goed dat je mensen gaat ontvolgen, ik moet zeggen dat ik dat niet heb gedaan maar dat het idd best slim is. Zo kan je tijdelijk ff mensen blokken en kies je op een vrij makkelijke manier voor jezelf. Hier heeft verder niemand last van en weet ook niemand dus goeie manier. Kan me heel goed voorstellen dat alle berichtjes soms even te veel zijn. Weet je al wanneer jullie op kraambezoek gaan? Dat zijn trouwens voor mij de moeilijkste momenten, en als je dan ook nog de baby vast mag houden ben ik echt dagen van de leg. Kijk er ook nooit naar uit en gelukkig hoef ik voorlopig ook niet meer (ff afkloppen dus).

@straycat, ik ben blij dat mijn berichtje je goed heeft gedaan, ik meende elk woord. En wat een vervelend nieuws heb je gehad, of juist niet want je hebt nu wel een actie plan en zo te lezen gaat het niet lang meer duren voor je kan beginnen. Iig vanaf de info avond dan. Hoop wel dat het onderzoek een beetje meevalt voor je maar kan me heel goed voorstellen dat je het doodeng vind. Ik heb zelf een HSG gehad en dat was erg vervelend. Hoe is je man eronder?

@mci. Wat erg dat het allemaal geen foutje was en dat je ineens echt iets hebt. Ik hoopte zo voor je dat het niet iets ernstigs was! Maar wat houd die ziekte in dan, en wat voor verschijnselen kan je hebben? Zo krom allemaal dat je gaat voor een kleine en dan ineens deze resultaten krijgt. Wel fijn dat je meteen hebt kunnen beginnen met de medicijnen maar heel k... dat jullie hele traject hierdoor vertraging oploopt. Hebben je medicijnen geen invloed op de icsi verder?
    En als ik je nichtje op fb had gehad had ik ze ook geblokt;) snap dat je blij bent maar een day by day report is niet echt nodig en best kwetsend voor ons wie er echt moeite mee heeft om zwanger te worden.

Mijn werk is verder tot nu toe wel leuk, veel info en oefenen en maandag voor het echie aan het werk, dus heel spannend. We zijn met een clubje van 9 man begonnen vorige week en dat is erg gezellig onderling en dat is fijn. Ik ben ook wel blij dat ik alles deze maand echt kon loslaten maar dat was wel voor het eerst dat ik zelfs mijn eisprong vergat. Heel uniek want ik ben er eigenlijk altijd mee bezig, is het niet dagen tellen om te weten wanneer ik weer moet dan is het wel altijd rekening mee houden of het miss niet toch ineens wel gelukt is. Kom zelfs al 3 jaar niet meer bij de kattenbakken in de buurt voor het geval dat;). Dus mci dit was erg uniek maar best fijn moet ik zeggen haha. Maar wil wel weer verder volgende maand als dat kan ivm een weekje cruisen in april. Hoop dat ik het er tussen kan plannen..
    Overigens hoop ik niet dat ik met mijn iui niet meer in het icsi clubje pas haha:p. Wel fijn dat jullie nu allemaal in het begin staan en dus ervaringen uit kunnen wisselen, en kan ik vast lezen wat ons eventueel te wachten staat.

Voor nu fijne avond en tot snel!

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Ineke Ja dubbel he. Aan de ene kant fijn dat we nu verder kunnen Aan de andere kant ook natuurlijk niet. Ik heb wel meer gehoord dat de HSG niet prettig is. Ik besterf het hier nu al. Maar ik ga het zien. Ik sprak ook iemand die de HSG niet zo erg vond. Dus wisselend. Apart he dat je dan je eisprong los laat. Ik heb het zelf als maanden dat ik het loslaat. Haha je past er nog helemaal bij hoor. En ik hoop voor jou dat je gewoon met de IUI zwanger word.

11. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    straycat, het is idd erg dubbel. Het nieuws zelf is helemaal niet leuk maar een actie plan is wel goed. Nu weet je waar je aan toe bent en hoe alles gaat lopen. Tegen mij was ook gezegd dat de ervaringen met een hsg per persoon verschilt dus hoop dat het voor jou meevalt. Tip van mij is wel om iemand mee te nemen, mijn moeder was mee en dat was heel fijn ookal ging ze niet mee de kamer in en bleef ze in de wachtkamer, er is dan erna meteen iemand om tegen te praten en als het tegenvalt hoef je niet zelf naar huis te rijden. Weet je al wanneer je moet/mag?

Maar kan jij ook alles loslaten of denk je dat dat nu anders word omdat je het icsi traject ingaat? Wel heel knap dat je zo lang alles loslaat hoor. ik hoop eigenlijk dat ik wel wat minder er mee bezig ben want ben veel meer ontspannen als ik er niet aan denk haha.

Als ik jullie niet meer spreek alvast een fijn weekend iedereen.

groetjes

12. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Straycat, ik snap helemaal dat je het eng vindt! Het traject is sowieso spannend en dan nog allerlei onderzoeken waar je niet van weet hoe die gaan verlopen. Ik denk dat Ineke goede tips heeft gegeven voor de HSG. Bij ons ziekenhuis mag je volgens mij niet eens alleen komen. Ik duim voor je dat het meevalt! Wel goed dat ze alles checken van tevoren, dat is toch weer een geruststelling. Fijn ook dat je meteen Door kan met alles en ook een datum hebt voor de informatieavond :)

@ Ineke, jij hoort er zeker nog bij hoor! Jij wordt onze successtory die 'gewoon ' met IUI zwanger wordt ;) Wat fijn dat je werk bevalt tot nu toe en lijkt me ook leuk om met een groepje te beginnen. Heb je ook nog wat steun aan elkaar :)
    Vind het echt knap hoe je het deze maand los hebt kunnen laten, het brengt ook zoveel rust lijkt me. Ik merk wel dat het voor mij deze maand voor het eerst ook wat beter gaat, door zowel de hashimoto als de ICSI is onze natuurlijke kans voor mijn gevoel zo klein dat ik eigenlijk nergens meer op reken. Even afwachten hoe ik daar over een week over denk haha.
    Hashimoto is dus een auto immuun ziekte, waarbij je lichaam dus de cellen van je eigen schildklier 'aanvalt ' en deze dus langzaam vernietigt wordt. Als resultaat heb je dus een te trage schildklier, omdat er dus steeds minder schildkliercellen werken. Het is een heel geleidelijk proces en het duurt meestal jaren voor je klachten krijgt. Dat zijn dan de typische klachten die horen bij een trage schildklier (vermoeidheid, dikker worden, concentratieproblemen, kouwelijk zijn etc) Bij mij is het nu dus bij toeval vroeg ontdekt. Als ik eenmaal goed ingesteld ben op medicatie maakt het voor de ICSI verder niks uit gelukkig. Moet alleen bij een eventuele zwangerschap wel extra onder controle.

Verder gaat alles goed hier eigenlijk :) vanavond lekker uit eten! Heb ik zin in. Iedereen alvast een fijn weekend.

13. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @MCI, jeetje het zit jullie ook niet mee zeg. Wat vervelend voor je dat je Hashimoto ziekte hebt. Je klinkt er nog wel redelijk relaxt onder. Misschien fijn dat ze het in ieder geval nu al hebben ontdekt? Hoop voor je dat ze de medicatie snel kunnen instellen en je verder kunt gaan met de ICSI.

@Straycat, ik begrijp dat je tegen je onderzoek opziet en het lijkt mij ook echt niet leuk! Ik heb het zelf niet gehad zo’n HSG omdat ze bij ons in het ziekenhuis zeiden dat het niet nodig was omdat we toch al met ICSI gaan beginnen en het dan geen meerwaarde heeft. Dus wel raar dat ieder ziekenhuis een an-der protocol erop na houdt. Hoop voor jou dat het straks allemaal meevalt!

@Ineke, natuurlijk hoor je ook nog bij het clubje hoor  Laten we gewoon hopen dat het bij jou nog met IUI gaat lukken en dat jullie helemaal geen ICSI nodig hebben. Wat fijn dat je nieuwe baan met collega’s zo goed bevalt.
    @Ineke en MCI, ik herken dat wel van het even loslaten. Deze maand was ik zelfs niet eens teleurgesteld toen mijn menstruatie begon terwijl ik normaal toch wel een traantje moet laten. Maar net als MCI zegt, zijn onze kansen nu zo laag en ik ben zo bezig met de ICSI dat ik er al helemaal niet meer op reken. Ik denk dat het ook wel eens goed is om even niet met zwanger worden bezig te zijn en even je ‘normale’ leven op te pakken. Maar dat moet natuurlijk niet te lang duren want anders worden we nooit zwanger ;)

Hier merk ik dat ik op het moment heel erg toeleef naar de informatie avond en de ICSI intake. Ik tel bijna de dagen af omdat ik sta te popelen om te beginnen. We wachten nu al zo lang dat ik er gewoon klaar voor ben om de volgende stap te zetten. Ondertussen moet ik helaas nog steeds op kraambezoek. Ik ben het de hele tijd aan het uitstellen en wil er eigenlijk ook niet over nadenken. Ik stuur eerst nog maar eens een kaartje en dan ga ik ergens de komende 2 weken wel langs. Ik kan het nu gewoon nog even niet.
    Heb nu ook paar mensen ontvolgd op FB en dat geeft wel wat meer rust. Al die vreselijke schattige baby foto’s en de superblije teksten trek ik echt even niet. Is misschien niet zo heel aardig maar ik moet me nu gewoon even bezig houden met ons eigen traject.

Iedereen een heel fijn weekend!

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Iedereen even ;) Echt doodeng dat onderzoek. 2 april gaat het gebeuren. Ik moet Diclofenac ophalen bij de apotheek en dat moet ik een uur van te voren innemen (is een zetpil dus). Zodat je het wat minder gaat voelen. Mijn man gaat sowieso mee dus gelukkig gaat er iemand mee. Het verhaal in het boekje viel me nog mee. Ik had het erger verwacht.

@Ineke Wat raar. Ik had ook gehoopt dat ik er onderuit zou komen. Maar helaas. En dat ontvolgen heb ik dus ook gedaan. Ik kan ook echt niet tegen die blije ouder berichtjes. Ik ga me er zelfs aan ergeren. Zo naar eigenlijk. En dat er naar toe leven ken ik ook. Ik zie alleen wel tegen de hormonen op. Ik weet helemaal niet hoe ik er op ga reageren. Maar misschien moet ik me niet zo druk maken.

15. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi meiden, fijn weekend gehad?
    Hier gaat alles wel goed. Ben de dagen aan het aftellen tot 2 april en de echte intake op 8 april. Het komt steeds dichterbij!
    Ondertussen hebben we ook gelijk een korte vakantie geboekt. De maanden mei en juni vielen voor mij nu wel af door de ICSI en ik wil niet in het hoogseizoen. Dus we hebben daarom maar besloten om half april nog even 5 dagen weg te gaan voordat alles gaat beginnen. Een goed moment om nog even samen rust te pakken want het wordt vast een emotionele tijd. Heb er erg zin in!

@straycat, spannend hoor die behandeling op 2 april. Fijn dat je man met je meegaat en hopelijk valt het allemaal wel mee. Je hebt het dan in ieder geval maar gehad en dan hoef je daar geen zorgen meer over te maken.
    Weet je ook al hoe jullie daarna verder gaan?

16. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Teddy, spannend hoor! Het komt allemaal echt dichtbij nu hè. Snap dat je aftelt, want iedere dag brengt je ook weer dichter bij een zwangerschap :)
    Fijn ook dat jullie nog even een paar dagen weggaan! Ik zou met jouw verwachte schema ook niet voor mei of juni kiezen hoor, dus ik snap je helemaal;) Waar gaan jullie naartoe? Je kan dan straks hopelijk helemaal ontspannen aan de ICSI beginnen.

Straycat, ook voor jou aftellen, al is die HSG niet echt iets om naar uit te kijken ;) hopelijk valt het mee. Ik zie ook op tegen de hormonen hoor, lijkt me pittig en ik vraag me heel erg af hoe ik daarop reageer. Man vindt dat ook wel moeilijk, hij is bang dat we flink gaan botsen in die periode omdat ik meestal de rustige/evenwichtige ben van ons twee. Geen idee hoe dat gaat tegen die tijd, ik hoor graag ervaringen van jullie ;)

Hier ben ik idd best relaxt onder de hashimoto, ik weet niet het is nog steeds onwerkelijk alsof het ons niet overkomt. De vertraging die we gaan oplopen is ook nog steeds heel abstract, je weet gewoon niets. Af en toe overvalt het me wel dat ik mogelijk zelfs niet voor m'n 29ste (in 2016 dus) beval. Dat heb ik altijd graag gewild. Maar meestal ben ik vrij gelaten, gek eigenlijk want dat past niet zo bij me ;)

Verder nog leuk nieuws, ik heb ook een nieuwe baan :) Als het met zwanger worden niet lukt dan maar zo verder ;) Heb het gisteren aan m'n baas verteld die reageerde positief. Het wordt misschien wel wat lastiger straks met het traject, maar deze baan is wel iets wat ik heel leuk vind en dichter bij huis. Kortom ook positieve dingen hier!

17. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @mci, wat een goed nieuws van je nieuwe baan, gefeliciteerd! Wat fijn voor je dat er ook positieve ontwikkelingen zijn. Nu hopen dat je snel op de rit bent met de medicijnen en het traject weer kunt oppakken.
    Wat grappig dat je dat zegt over je leeftijd want dat herken ik heel erg. Ik had altijd de wens om voor mijn 30ste zwanger te zijn en ik dacht toen dat we in acht maanden tijd wel zwanger kon worden. Nu ben ik inmiddels 31 en nog steeds geen kindje of zelfs maar zwanger. Ik vind dat soms wel heel moeilijk. Zeker als ik bedenk dat ik waarschijnlijk al 32 jaar ben als ik ga bevallen (als het natuurlijk sowieso lukt om zwanger te worden).
    Maar ik heb ook geleerd dat je getallen eigenlijk uit je hoofd moet zetten want dat maakt het alleen maar lastiger voor jezelf. Ik zou nu alleen al blij zijn als we überhaupt een kindje kunnen krijgen, op welke leeftijd dan ook.

Hier gaat alles verder wel oké. Begin wel te merken dat manlief steeds meer moeite heeft met de situatie. Het begint echt bij hem door te dringen dat onze problemen bij hem vandaan komen en hij vindt dat hij tekort schiet als man. Dat begrijp ik natuurlijk ook maar hoop wel dat hij zich er ook over heen kan zetten want we hebben zijn bijdrage straks wel op het juiste moment nodig. Het kan nog steeds niet zonder hem ;)

18. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hallo dames,

vandaag bericht vanuit Zwolle ontvangen dat wij in mei mogen starten met IVF, spannend!!
    in april gesprek met verpleegster en in april met de pil beginnen....
    6 x IUI gehad, maar helaas geen resultaat.
    Na onderzoeken in Zwolle is eruit gekomen dat mijn eileiders aan onderkant dichtzitten en daardoor de eisprong niet naar de baarmoeder kan. Gelukkig bestaat er IVF!

19. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    Goedemorgen allemaal!

Ik ben er weer haha, heb een enorm druk weekend gehad en een drukke week, mijn werk begon afgelopen maandag echt en ik heb erg moeten wennen aan de hele dag werken. Maar ik vind het wel super leuk om te doen en heb al veel positieve feedback gehad.

@mci, wat goed van je nieuwe baan, gefeliciteerd!!!
    Dank je voor je uitleg. Wel fijn dat ze er bij jou zo vroeg zijn achtergekomen hoor, dat bespaard je miss een hoop klachten in de toekomst. kan me wel voorstellen dat het allemaal nog wat onwerkelijk is hoor. Ik heb trouwens ook altijd de wens gehad om voor mijn 30e iig 1 kindje te hebben maar helaas ben ik net 32 geworden en nog steeds niks. hierdoor had ik eigenlijk helemaal geen zin om mijn verjaardag te vieren maar ben overgehaald door mijn vriend en fam om het toch te doen. Het was wel leuk maar toen het onderwerp op kinderen kwam toch wel even pijnlijk. Ik hoop nu alleen nog maar dat het ooit gaat lukken.

@teddy, ik ga er ook voor de succes story te worden maar ik hoop natuurlijk ook dat jullie (allemaal hoor) ook een succes story gaan worden. Kreeg gister te horen dat een collega van mijn vriend die ook met iui bezig waren wel zwanger zijn geworden, zij is al ouder en heeft veel pech gehad dus ik ben wel blij voor hun, maar wel ff slikken voor mezelf. Maar het kan dus wel en daar houden we maar aan vast.
    Goed dat jullie een vakantie hebben geboekt voor het circus gaat beginnen, zo heb je nog even echte tijd samen en dat is super belangrijk, zeker als je man er wat meer moeite mee begint te krijgen. Wat idd best logisch is maar ook lastig. Hoop dat hij ook een beetje rust kan pakken. Waar gaan jullie heen?
    en ben je al op het lang gehaatte kraambezoek geweest?

@straycat, goed dat je man meegaat naar het onderzoek! Ik heb toen ook van te voren die pijnstiller gehad. En erna krijg je ook een receptje mee voor iets zwaardere voor thuis en ik mocht zelf kiezen of ik die op haalde of niet. Ik heb dat een dag later door mijn vriend laten doen, want die was thuis gebleven om voor mij te zorgen:).

@adnill, wat vervelend dat je eileiders dicht zitten. Maar je hebt gelijk, gelukkig bestaat er ivf. Spannend allemaal hoor.

20. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @Ineke, wat fijn dat je nieuwe baan zo goed bevalt! Weet je al wanneer je weer kan beginnen met een nieuwe IUI-poging? Of ben je daar nog even niet mee bezig? Altijd lastig om te horen dat iemand in je omgeving zwanger is geworden, maar het geeft denk ik ook wel hoop dat je met IUI dus gewoon zwanger kunt worden.
    Ik denk zeker dat je met IUI betere kansen hebt, dus hoop dat het bij jullie ook gaat lukken!
    Het kraambezoek staat voor volgende week gepland. Ik ga gelukkig samen met een andere vriendin en zij heeft al aangeboden om het cadeautje te kopen dus hoef ik in ieder geval niet de babywinkels in...

Ineke en MCI, we gaan met onze mini-vakantie naar New York! Deze citytrip staat al heel lang op ons verlanglijstje en nu hebben we de mogelijkheid dus we gaan het gewoon doen. Heb er echt veel zin in. Is ook goed moment voor mijn man en mij om even te ontspannen voor de drukke tijd die gaat komen. Heeft mijn man zeker wel even nodig.

@Adnil, Zo te horen ga jij rond dezelfde tijd als mij beginnen met het IVF-traject. Ik moet ook in april starten met de pil en dan in mei de eerste ICSI-behandeling. Wel fijn inderdaad dat de mogelijkheid er is want sommige van ons hebben nu eenmaal die hulp nodig om zwanger te worden. Hoe ervaar jij het tot nu toe en hoe staan jullie erin?

Deel Deze Pagina