@Liefdeskind Hartelijk welkom. We zitten allemaal in hetzelfde schuitje. Dus wat dat betreft zul je alles herkennen. Wat naar zo om allemaal te horen. En ook al zo'n poos bezig. Ik vind het zo knap dat je toch zo positief blijft. Ook al zul je dat echt niet altijd zijn, dat weet ik wel zeker. Mag ik vragen (als je er geen antwoord op wil geven snap ik het ook) ligt de verminderde vruchtbaarheid dan aan jou? Gezellig dat je mee komt schrijven. Lucht je hart wanneer je wil. En klagen doe je verre van. Het is echt geen gemakkelijk proces dit. @Adnil Ik ben benieuwd hoe je het prikken gaat ervaren. Ik zie ook wel tegen de punctie op zeg pfff. Maar wil er nog even niet aan denken.
Hooi! @allemaal, Ik vond het ook erg fijn om alles even los te kunnen laten. Maar wil aan de andere kant ook weer heel graag beginnen. Helaas kan dat nog wel even duren, mijn vriend krijgt een heel druk schema met oefeningen die steeds in mijn eisprong week gaan vallen en van de week hoorde we dat er een uitzending aankomt van een half jaar en de kans is heel groot dat mijn vriend mee moet. Dat betekend dat we dus echt lang stil staan en daar baal ik heel erg van. Miss kunnen we dan maar beter gaan invriezen maar heb geen idee of dat een optie is. Moest dus wel ff slikken en heb nu geen idee wanneer we weer verder kunnen. @mci ik vertrek vannacht met mijn moeder voor een weekje weg op een cruise schip, dus we hebben niet een plek waar we heen gaan haha. we gaan oa naar barcelona en mallorca en dan italie. heel gaaf maar wel beetje spannend om deze vakantie zonder mijn vriend te doen. Fijn dat jij ook alles even los hebt kunnen laten. Kan me wel voorstellen dat het aan de ene kant voelt als stil staan maar ook wel rust kan geven dat je nu even met je werk bezig kan zijn. Soms is dat wel lekker! IIg alvast succes volgende week! @straycat, jij ook heel veel succes volgende week met de hsg. ik hoop heel er dat het meevalt voor je! @Adnil, wow dat klinkt alsof er ineens een snelheid word ingezet.Fijn hoor dan hoef je iig niet nog heel lang te wachten, succes ook volgende week! @bo, wat vervelend dat je nog zo lang moet wachten. We weten denk ik allemaal hoe dat voelt en dat is geen fijn gevoel. En ik denk niet dat je iemand tegen het zere been schopt. Ik heb afgelopen maanden moeten wachten ivm nieuwe baan en dan nu de vakantie en ookal was dat deels eigen keuze dan nog zijn het voor mijn gevoel ook verloren rondes. En het gevoel van ' wat nou als het nu wel raak was geweest'blijft altijd aanwezig. Dus voel je helemaal niet lullig als je je zo voelt! Sterkte! @liefdeskind, heel erg welkom hier! goed dat je je bij ons voegt om frisse moed te halen maar ook om je ei kwijt te kunnen. We hebben allemaal wel eens een post geplaatst waarin we lekker "klagen" en we kennen het gevoel van alleen zijn allemaal. Gelukkig hebben we hier alleen maar mensen die in hetzelfde schuitje zitten en kunnen we elkaar door de moeilijke momenten helpen. en wat een rot ziekenhuis ook, snap er niks van dat ze je helemaal vanaf het begin laten beginnen. Stom!!! @ teddy, hoop dat je een leuke tijd in new york hebt gehad met je man. En dat jullie samen weer frisse moed hebben opgedaan om te gaan beginnen. Iig alvast succes met prikken! Nou dames ik ben er dus volgende week pas weer, iedereen alvast een fijn weekend en ga leuke dingen doen. Tot volgende week. Liefs
@Ineke Oh jeetje dat is echt niet leuk dat zoiets er dan tussen komt. Dan kan je weer een poos wachten. En het liefste wil je zo snel mogelijk zwanger worden. Ja dat je dat even moest inslikken snap ik heel goed. Het toch echt rot voor je dit zeg Ja de HSG is al snel. Bah ben er echt niet lekker van :s
Liefdeskind welkom meis !! Wat ontzettend heftig allemaal he !! Ik weet hoe het voelt... in zekere zin fijn dat we dingen kunnen delen hier en aan de andere kant gun ik dit niemand !! Ik hoop dat je snel al die rot onderzoeken gehad hebt en dat je lekker kunt beginnen !! Meiden ? Moesten jullie na de doorverwijzing uit het zkh naar ivf nog eens zaad inleveren ? ML heeft dalijk dan 2 testen geleverd.. welke slecht zijn.. ik ben bang dat ze in het EMC dan zeggen dat we nog een 3e onderzoek moeten inleveren.. en we weer 3 mnd moeten wachten.... hoe ging dat bij jullie Ineke .. dank voor je reactie. Het is idd soms killing.. ik vind het heel zwaar.. nu al. En ik sta nog maar in het begin van alle ellende geniet van je vakantie meis. Rust goed uit.. zodat je erna vol energie weer kunt beginnen. Ik hoop met mn hele hart dat er voor iedereen hier in ons groepje een mooi eind komt aan dit proces.. met 2 armpjes en 2 beentjes Straycat hoe gaat ie ? Wanneer heb jij nou de HSG ? Adnill das spannend zeg meis... het begint eindelijk voor jullie !! MCI hoe gaat het met je ??
Hoi dames, dank voor jullie warme welkom Ik heb alle onderzoeken achter de rug en er is "niets aan de hand". Alle uitslagen zijn goed, ik heb pco-like ovaria maar een keurige eisprong (terwijl ik in 2008 nog pco had in alle hevigheid). Aan mijn vriend ligt het ect niet, zijn uitslagen waren fantastisch. Maar waar het wel aan ligt is dus niet duidelijk en daarom heb ik zo'n twijfels bij iui. Ik denk steeds dat de eitjes een soort ondoordringbaar wandje hebben ofzo. Maar ja, ik weet dat natuurlijk niet. Anyway, dank voor jullie lieve woorden! Ik zie dat hier ook mensen met ivf bezig zijn, ik hoop dat dat meevalt en vind het knap dat jullie na een ongetwijfeld al lang proces, daar de energie voor hebben.
Heftig liefdeskind. In zekere zin heb je dan nog liever dat ze iets vinden zodat ze t kunnen aanpakken he.. Over de ivf.. ik weet niet of ik er energie voor heb. Ik heb alleen een grote kinderwens en dat houd mij gaande. Ik heb flinke downs gehad.. en de échte behandeling moet nog beginnen pfff .. wachten is killing !!
@ineke fijne vakantie!! Lekker uitrusten! Gaat inderdaad snel nu, maar eindelijk! afgelopen zomer al doorverwijzing gehad... @bo wij moesten voor de IVF wel alle testen opnieuw doen, bloedprikken, zaad inleveren... kost allemaal veel tijd! @liefdeskind ja lang proces, heeft me ook vaak tegen gestaan, maar je gaat toch door... alles voor die ene wens, mijn man wil geen adoptie dus dit is onze enige weg Wel lastig dat je niet weet waar je aan toe bent, wel fijn natuurlijk dat er niets mis is! Fijn weekend dames!
Adnil ik ga maandag het emc bellen. Ik kan daar toch gewoon een intake aanvragen bij de voortplantingskliniek. En dan zeggen dat we 1 zeer slecht zaad onderzoek hadden en dat we gelijk wilde overstappen op emc ipv afwachten. Dan doen hun iig gelijk weer bloedonderzoeken bij mij en mag ml zn zaad waars weer inleveren. Wat een onzin ook zeg !! Alles weer opnieuw.. neemt minimaal 6 wk in beslag !!
@Bo Ik heb 22 april de HSG. Ik weet niet of er na de IVf nog eens zaad ingeleverd moet worden. Lijkt mij toch niet? Ze hebben toch al voldoende uitslag lijkt mij? @Liefdeskind Fijn dat er niks bij je aan de hand is. Maar aan de andere kant ook frustrerend lijkt mij. Het is toch weer een geruststelling dat er iets gevonden word. Wij zitten nu ongeveer een half jaar in de MMM na een jaar zelf proberen. Mij houd ook de kinderwens gaande. Anders is KID een optie. Heb ik het ook al met mijn man wel over gehad. En die wil het ook wel. Maar eerst maar eens gaan voor een kind van ons samen.
He meiden, Ik heb gebeld en stap over naar het SFG. Hun werken samen met EMC. En doen wel ivf.. Alleen de punctie en terugplaatsing is dan in het emc en de rest vd behandelingen zoals vooronderzoeken, echos en medicatie gebeurd in het SFG. We kunnen 22 mei terecht voor een intake en dan bekijken ze wat er nog moet gebeuren. En dan idd nog eenmaal een zaad onderzoek. Ook daar is het protocol 2 zaad analysen. Ze gaan mij niet opnieuw onderzoeken zei ze en ze nemen de uitslagen van het vorige zkh volledig over. Begin juni zal er dan een zaad onderzoek zijn.. en als dat weer onder het miljoen komt starten we het traject op. Is het meer zal het iui worden denk ik... Heeft me iig weer 6 wk wachten op een intake in een ivf zkh bespaard want wachten tot juni moeten we zoiezo.. en dat is het ook zo !! Ik ben benieuwd. Voor de ivf is geen wachtlijst verder. Alleen de verplichte bijeenkomst dan. Ik ben benieuwd !! Sterkte de 22e straycat !!
@Bo Oh zo spannend allemaal voor jullie. Ik ben zo benieuwd. Wel fijn dat het je zo 6 weken wachten heeft bespaard zeg. Want we wachten al genoeg En dank je wel. Ik ben zo zenuwachtig. Ik weet niet of ik moet huilen of bijna mijn eten eruit moet spugen (van de zenuwen). Wat een drama. Ik zit er echt op te wachten nu. Ik wilde dat het 24 uur later was pfffff.
Hi dames! Ik ben er weer! We zijn zondag terug gekomen uit New York en we hebben echt een fantastische tijd gehad! Het was zo'n geweldige beleving en we konden heerlijk even genieten van vakantie en alles thuis vergeten. Dat hadden we echt nodig. We hebben nu weer genoeg energie om er tegen aan te gaan! Ik heb al wat bijgelezen en zie dat ik behoorlijk wat heb gemist @Straycat, heel veel sterkte morgen met de HSG. Ik hoop echt voor je dat het meevalt en ik zal aan je denken! Laat je nog even weten hoe het is gegaan? @Adnil, wij lopen echt gelijk op zeg! Ik moet aankomende zaterdag 25 april beginnen met decapeptyl prikken en dan heb ik op 4 mei de uitgangsecho. Vanaf dan mag ik beginnen met Gonal F. Ik ben benieuwd hoe jij het allemaal gaat beleven. Krijg jij een infuus voor de punctie? Ik krijg gewoon een tabletje en een extra pijnstillende injectie in mijn kont @Bo, wat vervelend dat je nog weer tot juni moet wachten. Het is volgens mij wel standaard procedure dat ze 2 zaadanalyses willen en de kans bestaat zeker dat ze boven de 1 mlj IUI aanraden. Mijn man moest trouwens ook naar de uroloog voor echo en bloedonderzoek. Het heeft niet echt iets opgeleverd behalve dat we nu écht zekerheid hebben dat hij slechte zaadproductie heeft. Goed dat je naar ander ZH bent gegaan en zij je nu sneller kunnen verder helpen. @Ineke, als je dit nog leest, fijne vakantie! En wat moeilijk dat je vriend straks zo'n tijd weg is. Ik kan begrijpen dat je dan even moet slikken als je dat hoort! Is er geen mogelijk om in ieder geval voor die tijd nog een behandeling te doen? @Liefdeskind, welkom in ons clubje! Jeetje jij hebt ook al veel meegemaakt zeg! Wat zwaar voor je. Ik herken erg wat je zegt dat iedereen in je omgeving zwanger is of een kind heeft, want dat is bijna ook zo in mijn geval. Dit jaar moe(s)t ik op 5 kraambezoeken! Dat is echt zwaar als je eigen wens ook zo groot is. Ik hoop voor jullie dat de IUI behandelingen deze keer snel succesvol mogen zijn. En ondertussen kun je hier gezellig met ons meekletsen!
@straycat succes vandaag!! @Teddy inderdaad heel gelijk op, grappig! Fijn dat je zo genoten hebt van de vakantie! Kunnen jullie vol frisse moet beginnen! Mij werd verteld dat ze een infuus inbrengen en daar een kleine hoeveelheid morfine inpompen welke snel weer is uitgewerkt. Spuit in je kont is ook niet alles hihi, maar dat zie je in ieder geval niet...
@Allemaal jullie zijn echt lief. Ik heb het weer gehad Het viel heel erg mee. In het ziekenhuis werden we van het kastje naar de muur gestuurd, dus we waren uiteindelijk rond kw voor 10 in de wachtkamer. Als ik mijn zenuwen mocht raten van 0 t/m 10 gaf ik hem een negen hoor. Ik was echt zo zenuwachtig. Een vrouw in de wachtkamer zag dat ook en keek me heel zorgelijk aan haha. Het liep wat uit dus om tien over tien werd ik geholpen. Mijn man ging mee gelukkig. Ik kwam de kamer in en er stond maar liefst vier man sterk (de arts, nog een vrouwelijke arts, en 2 jonge meiden die co schappen liepen). Dus ik dacht echt waarom zoveel mensen??? Maar goed de dames moesten het natuurlijk leren. Toen ik me had uitgekleed kon ik op de beruchte stoel gaan liggen met de beugeltjes. En toen gingen ze met een lange stang met camera in mijn baarmoeder, en ze gingen steeds water spuiten erin. Viel echt heel erg mee. Alleen toen ze door mijn eileider gingen was niet grappig. Dat voelde als zo'n hevige menstruatie kramp. Was echt even pijnlijk. Maar dat was ook maar eventjes eigenlijk. Het goede nieuws is ik heb geen cystes. Ik heb een voorbeeld baarmoeder, hij ligt goed en helemaal schoon. Ik stond na 5 minuten weer buiten. Ik heb het weer gehad. Volgende week de infoavond en dan echt beginnen. Ik ben er klaar voor @Teddy Wat goed dat je het zo mooi hebt gehad in NY. Vond je het er niet waanzinnig druk?? Wat fijn jullie even hebben ontspannen. Dat is ook echt heel erg belangrijk in dit proces.
Hallo dames, Zou ik ook nog met jullie mogen mee kletsen? Zoals jullie in mijn handtekening zien, zijn mijn man en ik allebei verminderd vruchtbaar. Ik heb zelf altijd een hele regelmatige cyclus gehad maar sinds ik met de pil ben gestopt kwam er niks meer op gang. Zowel op echo's als in bloeduitslagen is niks vreemds te ontdekken, maar toch bleef de menstruatie dus maandenlang uit. Ik heb nu 2 rondes met Clomid 50 achter de rug en daarmee heb ik hoogstwaarschijnlijk een eisprong (gebaseerd op follikelmetingen en ovulatietesten), maar het progesteron een week na de eisprong is veel te laag. Vermoedelijk hangt dit samen met mijn (te) korte lf. De gynaecoloog verwacht dat de lf na een aantal rondes langer wordt, dus daar hopen we dan maar op. Inmiddels weten we dat het zaad van mijn mag ook nog eens slecht is, dus we gaan deze ronde IUI doen (i.c.m. Clomid 50). Ik moet eerlijk bekennen dat ik er weinig vertrouwen in heb en dat ik mij mentaal al aan het voorbereiden ben op IVF Ik heb een tijd geleden eens ergens op internet gelezen dat de kans dat het met IUI en slecht zaad lukt iets van 7% per cyclus is. Dat is bijna niks. Maar goed, een aantal rondes proberen kan geen kwaad en dan zien we wel weer verder. Ik hoop dat jullie nog 'een plekje vrij hebben' en dat ik me bij jullie mag aansluiten.
@Silvana Welkom bij het clubje. Leuk dat je mee komt schrijven. Wat een verhaal zeg. Ik denk dat je zeker veel herkenbare dingen hier leest. Ik snap dat je vertrouwen echt helemaal weg is. Het is ook zo'n rot proces. Ik zal echt voor je duimen dat de IUI aanslaat. Mijn man en ik gaan het ICSI traject in. Met mij is niets aan de hand (een goede cyclus, eisprong en elke maand een menstruatie). Maar mijn man zijn zaad kwaliteit is heel laag helaas. Ik heb vanmorgen net toevallig de HSG gehad en alles was goed. Je kan hier lekker spuien als je wil. We herkennen het allemaal.
@straycat, wat goed om te horen dat de HSG wel meeviel! Ik kan begrijpen dat je vantevoren erg zenuwachtig bent, omdat je niet weet wat je kunt verwachten. En als je dan nog moet wachten en zoveel artsen in de behandelkamer ziet, wordt het wel extra spannend. Maar gelukkig viel de pijn mee. Nu dus op naar de info avond en dan gaat het voor jullie ook echt beginnen! Spannend! @slivana, welkom! Jouw verhaal klinkt wel heel bekend. In mijn geval zijn mij man en ik ook verminderd vruchtbaar. Zelf heb ik ook jaar lang 50 Mg clomid geslikt en dat sloeg bij mij gelukkig wel goed aan. We hebben drie pogingen IUI gehad maar door te slechte zaad stappen we nu over op ICSI. Hopelijk slaan de behandelingen bij jullie wel goed aan! Je kunt het in ieder geval proberen toch? En het is nog minder intensief dan ivf en uit mijn ervaring wel een goede manier om je er alvast op voor te bereiden.
@Teddy Ja het is echt niet goed voor een mens die zenuwen. Maar dit zit er ook weer op. Ik vind het wel spannend. Gek idee dat ik misschien wel over een aantal maanden zwanger kan zijn (misschien he, ik pin me nergens op vast wie weet duurt het wel weer heel lang nog).
Ik heb trouwens even zitten googelen. Maar ik heb helemaal geen HSG gehad. Ik heb een hysteroscopie. Dat is dus anders (wist ik ook niet). Bij een hysteroscopie gaan ze met een camera in je baarmoeder, en met de HSG spuiten ze vloeistof in je baarmoeder. Dat schijnt erg pijnlijk te zijn. Ik dacht dat, dit hetzelfde was.