Lotgenoten gezocht IUI en IVF 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Teddy1984, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @straycat, fijn dat het je is meegevallen! Spannend, nu begint het voor jullie ook op te schieten, op naar de info avond!

@silvana welkom bij de groep! Fijn dat je met Clomid weer een redelijk cyclus hebt, maar heftig allemaal! Ook dat je man verminderd vruchtbaar is is erg moeilijk. Wanneer start je met je IUI of zit je er al middenin? Zelf heb ik 6x IUI gehad en vond het wel een goede voorbereiding voor de IVF, ben er nu klaar voor (en klaar mee hihi)

2. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi dames,

Hoe gaat het bij jullie?
    Ik heb net vanochtend mijn eerste spuit decapeptyl gezet. Het was eigenlijk gewoon niet denken maar doen. Het spuiten zelf viel nog mee maar dat spul brandt nog wel even na, niet zo fijn. Ik denk dat ik de naald ook net niet ver genoeg had gedaan want het bleef een beetje aan de oppervlakte van mijn huid jeuken en werd wat rood. Nou ja, het zit er in ieder geval in en ik krijg de komende tijd nog genoeg pogingen om het te perfectioneren ;)

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy Goed om een beetje te lezen hoe het gaat. Ben benieuwd hoe het zich ontwikkeld bij jou. Spannend allemaal.

4. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi meiden,

Hoe gaat het met jullie? Het is zo rustig hier..
    Bij mij gaat het wel oké. Ik begin het prikken steeds meer onder de knie te krijgen dus dat is fijn. Het brandt niet meer zoals in het begin. Ik heb vaak nog wel op de prikplek wat jeuk erna maar dat komt misschien door de werking van de vloeistof.
    Vrijdag ben ik al weer klaar met mijn pilstrip, de tijd gaat echt snel! Echt raar om te bedenken dat ik volgende week waarschijnlijk al kan gaan beginnen met stimuleren en richting een punctie ga. Erg spannend allemaal!

@straycat, hoe gaan jullie nu verder en wanneer staat weer je volgende afspraak gepland?

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    #305 StrayCat, 28 apr 2015
    Laatst bewerkt: 28 apr 2015
    Ik heb de info avond gehad. Jullie hoef ik niks te vertellen over de gang van het hormonen spuiten natuurlijk. Wat een hoop info. En ik ben wel bang geworden. Vooral de verhalen van de oversimulatie als bijwerking (help!) kan dus dodelijk zijn. Begon me daar te zweten (ben al zo'n angsthaas). Maar ik ga er vanuit dat het goed gaat. De hoeveelheid hormonen die je binnen 2 maanden krijgt zijn echt mega. Morgen kan ik bellen voor intake (ben net ongesteld geworden). En dan op de 21ste cyclusdag beginnen me de hormonen waarmee ik even in de overgang kom, en daarna gonal-f :S Het gaat nu wel heel erg snel. Moet echt even wennen.

@Teddy Ben zo blij dat jij voorloopt. Dan kan ik me vastpinnen aan jouw ervaring steeds. Ben jij al met de gonal-f bezig of niet?? Ik mocht vanavond al een beetje oefenen met spuiten. Heb de prik instructies gehad. En heb water in mijn buik gespoten. Viel wel mee. Ik ben niet zo bang voor spuiten. Alleen moest even de gang te pakken krijgen om een buikvetje te pakken hahaha. Maar toen ging die erin.

6. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hey meiden,

eindelijk weer ff tijd om reactie te plaatsen... drukdruk.
    Maandag zijn wij begonnen met de eerste spuit, prikken wordt nooit fijn, maar verder gelukkig geen last van. Donderdag laatste pil slikken volgende week donderdag eerste echo.

@teddy, dan zijn we gelijk klaar met de pil, grappig. Wanneer weet je of je mag gaan stimuleren? Wij mogen de donderdag van de echo starten met de Gonal-f. Fijn dat het prikken je meevalt!

@straycat ik snap dat je schrikt van alle verhalen. Proberen zo min mogelijk over na te denken, hoe moeilijk dat ook is. Dan gaat het bij jou ook allemaal erg snel! Spannend!!! Over drie weken sta jij er dus voor zoals Teddy en ik nu doen...

7. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil Jij dus ook druk bezig ermee. Ja ik denk er maar niet over na. Echt spannend allemaal. We gaan ervoor dat we er zwanger uit komen!!!

8. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Zo te lezen lopen we allemaal wel redelijk gelijk, wat grappig. Fijn om nu ervaringen met elkaar te delen want het is voor ons allemaal zo nieuw. Ben ook benieuwd hoe jullie het beleven. Zou zo mooi zijn als we straks ook allemaal na de eerste behandeling zwanger kunnen zijn!
    Morgen neem ik alweer mijn laatste pil in. Dan maandag een uitgangsecho om te kijken of alles mooi rustig is en dan gelijk beginnen met stimuleren met gonal-f. Ben heel benieuwd hoe dat gaat lopen!

@straycat, wat spannend dat het voor jullie nu ook echt gaat beginnen! Wat krijg je veel informatie op zo'n avond hè? Je moet maar niet teveel nadenken over alle mogelijke bijwerkingen. Ze houden je volgens mij wel goed in de gaten tijdens dit traject dus dan grijpen ze echt wel in.
    Moet jij ook nog eerst aan de pil voordat je met decapeptyl gaat beginnen op dag 21?

@adnil, fijn dat het prikken bij jou ook wel weer oké gaat. Blijft natuurlijk nooit leuk, maar het is voor het goede doel!
    Dus jij bent nu klaar met de pil? Wel apart dat jij pas een week later mag voor de echo, terwijl ze mij al na drie dagen willen zien. Hoop dat we allebei volgende week kunnen beginnen met stimuleren!

9. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy Ja echt zo spannend. Ik heb het bijna niet meer. Het idee dat je evt. zwanger kan zijn enzo. Best wel eng hoor. Ik moet dus ook aan de pil. Maar het gekke is daar hebben ze helemaal niks over gezegd bij die info avond. Alleen over de decapeptyl. Heel raar. Nou ja het zal wel. Ja die bijwerkingen denk ik ook maar niet teveel over na. Toen ik hoorde dat, dat dodelijk kon zijn heb ik die gedachte maar snel geschrapt. Ik weet ook niet wat die percentages zijn van vrouwen waarbij oversimulatie voorkomt. Wil het geloof ik ergens ook niet weten :S Maar komt vast goed. Gaan we van uit. Als we er met z'n allen zwanger uit komen voor de eerste keer zou een prachtig wonder zijn. Dan gaan we zeker verder maar dan onder een andere naam haha.

10. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Oh meiden wat mega spannend voor jullie !! Ik lees en leef erg met jullie mee. Hoop Op een mooi eind van al dat wachten !!!! Voor een ieder van jullie. Ik vind het wel fijn dat jullie zo ver voor ons lopen want dan weet ik ongeveer wat me te wachten staat. En aan de andere kant denk ik, ik wil ook !! Het wachten tot juni voelt zo doelloos. Maar goed.. ik probeer heel veel afleiding in te zetten. Hoop toch echt dat het snel voorbij is, de mei maand...

11. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    Hallo Iedereen,

Ik ben weer terug van vakantie en het was heel fijn. Ben weer redelijk opgeladen. We hebben mooi weer gehad en veel gezien en gedaan, een cruise is echt een ervaring haha. Helaas hebben we tot nu toe nog geen uitslag of mijn vriend echt zo lang weg moet dus dat is heel frustrerend. We hebben wel afgesproken dat we iig volgende maand weer een poging gaan doen, nu aankomende kan niet omdat mijn vriend dan een oefening heeft in belgie en dan twee weken later weer twee weken tsjechie maar daarna pakken we de iui weer op. Duurt wel langer dan ik had gewild.. maar ja..

@teddy, wat fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad! Super dat jullie alles thuis even los hebben kunnen laten en nu weer fris kunnen beginnen (of al zijn begonnen :)) Hoe gaat het tot nu toe? alles nog een beetje onder controle?

@straycat, Wat fijn dat alles zo meegevallen is zeg. Ik heb nog aan je gedacht hoor. Maar hsg of niet het is heel goed om te weten dat bij jou alles goed is. Moet voor jou natuurlijk ook een enorme opluchting zijn. Ben je ook al begonnen met spuiten?

@liefdeskind hoe gaat het met jou?

@Bo en adnil, hoe gaat het bij jullie?

@silvana, welkom, natuurlijk hebben we nog een plekje vrij voor je! Je hebt ook al een en ander doorstaan las ik, heftig hoor. Kan me goed voorstellen dat je niet zo veel vertrouwen hebt in iui, wij hebben nu 7 pogingen gehad en nog steeds geen geslaagde gehad. Met mijn vriend is niks aan de hand die heeft elke keer super testen. Ons probleem ligt bij mij, ik hou alles tegen en als het dan toch zo ver komt heb ik ook nog maar een eileider die het doet. Maar we hebben nog 5 pogingen tegoed met hormoonprikken dus we houden stug vol. Zoals de anderen al zeiden de kinderwens is te groot om op te geven, en mijn vriend wil ook geen adoptie dus het ziekenhuis en alles wat er bij komt kijken is onze enige hoop. Roep hier lekker alles waar je mee zit en voel je nergens lullig over!

@mci, bij jou ook alles nog goed?

iedereen fijn weekend nog!

12. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    #312 StrayCat, 2 mei 2015
    Laatst bewerkt: 2 mei 2015
    @Bo Lief van je dat je zo voor ons hoopt. Je kan het meid! Nog één maandje. Ik weet wat het wachten is. Het is niet niks. Probeer zoveel afleiding te zoeken. Ik hoop voor je dat je zo snel mogelijk mag. Echt waar.

@Ineke Wat heerlijk die vakantie klinkt echt geweldig. Je bent weer heerlijk opgeladen :D Wat fijn! Wat rot die onzekerheid dat jullie nog niks hebben gehoord. Zo moet je nog langer wachten :( Lief dat je aan mij hebt gedacht zeg. Er volgen nog een hoop rot onderzoeken zoals de punctie. Ik sla me er wel doorheen. En is echt een opluchting dat het bij mij goed zit inderdaad. Ik ga 16 mei beginnen met spuiten.

Ik vind het wel spannend dat ik over 2 maanden zwanger kan zijn trouwens. Lijkt wel koudwatervrees wat ik heb. Wat stom zit je er naar uit te kijken komt dit gevoel om de hoek kijken. Haha komt goed hoor. Ik zit gewoon raar in elkaar soms.

13. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Ik heb 20/5 intake in het maasstad zkh combi met emc. Het leek mij verstandig om de laatste onderzoeken te laten doen in een zkh waar we kunnen blijven. Vandaar ... was een heel vriendelijke baliemedewerkster en ze heeft ons ingepland voor een intake ivf. Zaad onderzoek doen hun ook gewoon begin juni. En dan zal ml nog naar de uroloog moeten vermoed ik voor bloed en echo onderzoeken. Als daar niks uitkomt kan het ook snel gaan denk ik. Ik ben juli op vakantie dus hoop augustus te mogen starten met stimuleren. Of voor die tijd zwanger te zijn. Dat zou helemaal ideaal zijn !

Al het hele jaar heb ik een cyclus van 30/31 dgn. Eisprong altijd op dag 16/17. Ei pijn start al op dag 10. Nu zit ik dag 18.. geen ei pijn en een WITTE ovulatie test .... wat gaan we nou weer krijgen.... ergens is het wel gunstig. Want de volgende cyclus zou mn ei samenvallen met het zaad onderzoek. Nu verschuift dat mee door ... en is het toch geen weggegooide ronde :) ook al voelt àl het wachten nu als weggegooide tijd maar goed...

Knuffel voor iedereen !!!

14. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @straycat, spannend hè dat je nu echt gaat beginnen? Het idee dat je op korte termijn zwanger kan zijn moet je misschien nog aan wennen, dat had ik ook wel een beetje. Maar zelf kijk ik er ook heel erg naar uit! Ik kan het me gewoon nog niet helemaal voorstellen dat ik echt zwanger kan worden. Het duurt gewoon zo lang dat je het soms niet meer gelooft dat het kan. Maar we krijgen nu een echte kans!

@ineke, wat fijn dat je zo'n ontspannende vakantie hebt gehad! Jammer dat je nog niet weet of je vriend een half jaar weg moet, maar hopelijk kun je de kans volgende maand nog benutten en lukt het gewoon deze keer!

@Bo, wachten kan inderdaad zo lang duren. Daar weten we denk ik allemaal alles van. Goed dat je nu naar het andere ziekenhuis gaat en dat zij fijn doorpakken. Zou mooi als jullie ook snel kunnen beginnen! Ondertussen inderdaad maar wat afleiding proberen te zoeken.

Zelf had ik vandaag toch zo iets raars. Ik had vannacht echt een levensechte droom dat ik bevallen was van een meisje terwijl ik zelf niet eens wist dat ik zwanger was. Ik was echt zo blij en gelukkig. Toen ik wakker werd voelde ik me helemaal verdrietig dat het maar een droom was. Misschien is het wel een goed voorteken, ik hoop het! Morgen eerst maar eens voor de controle echo en dan hopelijk beginnen met stimuleren.

15. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    #315 Teddy1984, 4 mei 2015
    Laatst bewerkt: 4 mei 2015
    Ik moet even mijn verhaal kwijt hoor. We waren vanochtend in het ziekenhuis voor de uitgangsecho en het leek allemaal wel goed. Maar toen zag ze ineens een cyste van ongeveer 20 mm op in mijn linker eierstok. Dit is nog nooit eerder opgemerkt en het leek wel een endometriose cyste, dus gevuld met bloed.
    De arts was niet echt ongerust maar wilde toch overleggen met de gyn of ik nu wel mag starten met Gonal-F. Er bestaat ook een kans dat ik eerst nog langer moet prikken met de decapeptyl om de cyste kleiner te krijgen. Ik word vanmiddag teruggebeld met de uitslag van het overleg.

Ik had hier echt niet op gerekend en ben wel een beetje van slag. Hoop zo dat ik toch mag starten! Ik wil niet nog langer wachten!

(Goede nieuws was wel dat er ongeveer 20 eitjes klaar stonden om te gaan groeien, dus dat is wel een mooi uitgangspunt. Nu maar hopen dat ik ze ook echt mag gaan stimuleren)

16. roelien81

roelien81 Actief lid

9 nov 2014
    106
    0
    0
    wolvega
    Hallo Dames

Ik zal mij even voorstellen Ik ben Roelien ik ben 33 jaar. Ik heb drie dochters uit een eerdere relatie. In die relatie heb ik mij laten steriliseren. Nu heb ik en nieuwe man. we zijn helemaal gelukkig. en we willen samen ook een kleine spruit. Dus naar de GN geweest. En we kwamen in aanmerking voor IVF. Daar zijn we sinds januari 2015 mee gestart.
    ik zit nu in de eind fase van prikken.
    ik ben vanmorgen in het ziekenhuis geweest en ik heb er een paar van 19 mm en een paar van 17 mm en een paar van 13 en 14 mm.
    Woensdag moet ik terug komen. en zo als het er nu uit zag heb ik aankomend weekend de punctie.

Liefs Roelien

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Bo Ik hoop voor je dat alles snel gaat. Ik duim echt voor je. Ik gun het je zo (ons allemaal natuurlijk). Maar dat wachten is niet leuk steeds :(

@Teddy Ja jemig wil je het zo graag, krijg je toch koudwatervrees. Slaat echt nergens op haha. Ik ga me er ook wel over heen zetten. Want ik wil dit en het zou zo prachtig zijn als het lukt. Ik weet niet of je hier voor open staat hoor. Maar ik ga het toch zeggen. Het klinkt heel zweverig. Maar het zieltje is al bij je in feite en staat te wachten om bij je geboren te worden. Ik denk en ik wil je geen hoop geven dat dit een voorspellende droom was. Ikzelf heb steeds een droom over een jongetje die heel veel op mijn man lijkt. Ik ben bij een medium soort iets geweest en die zei dat er een jongetje bij mij staat te trappelen. Maar geloof wat je wil geloven he. Je zal nu wel denken wat een zweverige muts haha. ik ben er altijd voorzichtig mee dat wel. Maar zulke dromen zijn wel duidelijk vaak. En allejemig meid nu dit weer. Hoe kunnen ze dat nou over het hoofd hebben gezien? Pffff ik kan me voorstellen dat je helemaal van slag bent. Houd ons op de hoogte he. Ik denk aan je.

@Roelien Welkom hier! Mag ik vragen bij wie ligt de verminderde vruchtbaarheid? Je kan hier meekletsen en je ei kwijt als je wil. Spannend het komt voor jou ook dichtbij.

18. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @straycat, ik krijg helemaal kippenvel van je reactie! Dank je wel! Ik word er bijna emotioneel van omdat dit ik dit eigenlijk ook graag wilde horen. Ik geloof ook zeker dat er meer is in dit leven en de droom voelde voor mij ook zo levensecht dat het wel als een teken voelde. Ik hoop zo dat het waar mag zijn! Wat bijzonder dat jij die dromen ook hebt. Zou zo mooi zijn als onze dromen dit jaar uit mogen komen!

Gelukkig heb ik vanavond goed nieuws gekregen over mijn cyste. De gyn denkt dat het een follikel is die vorige keer niet is gesprongen en zich nu heeft gevuld met vocht en bloed. Hij maakt zich er niet zo druk over en ik mag morgen gewoon beginnen met de Gonal F. Volgende week dinsdag heb ik de eerste echo en gaan we kijken hoe mijn eitjes zijn gegroeid. Nu maar hopen dat de cyste niet mee groeit. Spannend allemaal!

19. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy als die droom levensecht voelde dan denk ik dat er wel een meisje bij je is. Ik vind het zelf zo bijzonder zoiets. Het is een heel proces zwanger worden wat eigenlijk al begint als je stopt met anticonceptie en dat proces bedoel ik dan spiritueel. Vind het altijd zo bijzonder. Heb je haar goed kunnen zien in je droom? Onthoud dat beeld maar. En ooooh wat fijn. Ik leefde helemaal met je mee zeg. Ik zat ook helemaal in de spanning voor je. Ik ben blij dat je gewoon mag begonnen met de Gonal-F. Vond het al zo raar want meestal zien ze echt cystes echt niet over het hoofd.

20. toekan

toekan Fanatiek lid

5 sep 2011
    3.702
    0
    36
    NULL
    België
    Hoi meiden

Ik sluit me graag aan als het mag?

Ik heb een dochtertje van nu bijna 20 maanden. Die positieve test kregen we in handen na 1,5 jaar proberen een half jaar mmm, waarvan 3 iui's.
    Ondertussen zijn we al weer van december de mmm in voor een brusje. We hebben al 4 iui's achter de rug. Allemaal met een zeer teleurstellend zaadstaal. (Rond de 2 miljoen). Nu woensdag hebben we een opvolggesprek en ik vermoed dat wij doorverwezen worden naar ivf/icsi... We balen wel enorm dat we deze stap moeten nemen.... Mijn man maakt 100% anti-spermalichamen aan, dus natuurlijk zwanger worden is nagenoeg onmogelijk, maar iui leek onze uitweg. Al hadden we voor ons dochtertje wel veel betere stalen kwa aantallen... We zullen het dus zien wat het nu zal brengen...

Veel succes allemaal!

Deel Deze Pagina