Lotgenoten gezocht IUI en IVF 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Teddy1984, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @straycat, ik begrijp precies wat je bedoelt, ik heb gisteren Facebook ook maar even vermeden omdat ik geen zin had in alle Moederdag foto's. Ik kan alleen maar denken 'wanneer word ik moeder?' Hopelijk komt onze tijd ook snel! Spannend dat jij komend weekend ook gaat beginnen met spuiten. Je went er wel aan hoor, maar die spuiten van de decapeptyl blijven wel lastig, vooral omdat het echt een rotnaaldje is. En een goed plekje vinden op mijn buik met rode puntjes en blauwe plekjes wordt ook lastiger haha.
    Mijn misselijkheid neemt inderdaad gelukkig wel af maar de steken in mijn onderbuik nemen toe. Maar dat is natuurlijk ook niet zo raar met al die eitjes die aan het groeien zijn. Morgen de eerste meting dus ik ben benieuwd! Vind het reuze spannend!

@bo, wat vervelend dat je er even doorheen zit. Zulke dagen hebben we denk ik allemaal wel eens. Wat jammer van je baan, hoop voor je dat je sollicitatie gesprekken nog wat opleveren!
    Mijn man moest inderdaad ook naar de uroloog na de derde IUI. Ik moet zeggen, dat proces ging best snel. Binnen drie weken was hij twee keer geweest voor controle, echo, prostaatonderzoek, bloedonderzoek en de uitslag. Dus dat ging dus een stuk sneller dan iedere keer mijn bezoekjes aan de fertiliteitsarts.

2. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @Teddy fijn dat je je weer iets beter voelt! Ik heb gelukkig nergens last van, hiervoor ook nooit gehad tijdens de IUI. Maar goed, wat niet is kan nog komen natuurlijk...
    Heb 2 blauwe plekken en veel rode puntjes, valt nog mee. De naaldjes van de Gonal-f zijn idd veel prettiger, voel je bijna niet. De Lucrin gaat mij ook erg tegenstaan, hopelijk kunnen ze vrijdag al duidelijkheid geven hoe lang die nog moet.

@bo jammer dat je nieuwe werk zo slecht bevalt. Hopelijk komt er wat uit je gesprekken!

De moederdag berichten op social media laat ik ook gauw aan me voorbij gaan. Maar zijn gezellig met de familie uit eten geweest, dus mooie afleiding!

3. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hoe hebben jullie het trouwens op het werk verteld? Mijn ene collega vroeg gewoon hoe het bij ons zat en was erg makkelijk, maar mijn baas vraagt nix en ik zeg nix... schiet lekker op dus. Zijn broer, mijn collega, weet het wel dus en ik denk hij ook. Voor de punctie zal ik het wel moeten vertellen, grote kans dat het op een werkdag valt... Hebben jullie tips?

4. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @adnil, wat fijn dat jij verder niet zoveel last hebt van de Gonal F. Bij mij gaat het nu gelukkig ook een stuk beter. Jij dus ook wat blauwe plekjes en rode puntjes. Hoort er gewoon bij denk ik. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat vrijdag. Welke cyclusdag zit jij dan?
    Ik heb op mijn werk open kaart gespeeld over ons traject tegen mijn baas. Ik moest ook wel want de afspraken zijn vaak op een werkdag. Gelukkig gaat zij er wel goed mee om en krijg ik ook de ruimte om naar het zh te gaan. Een aantal van mijn collega's weten er ook van maar die vragen er eigenlijk niet naar en dat vind ik wel prima.

Vanochtend zij we in het zh geweest voor de eerste controle en het voelde een beetje als een teleurstelling. Er waren wel wat follikels te zien maar ze waren nog lang niet groot genoeg en mijn baarmoederslijm viel ook nog erg tegen. Het was ook geen ramp hoor want ik zit nog pas op dag 10 maar ik had gehoopt op wat meer. Zeker omdat de verpleegkundige zei dat ze deze ronde zien als een 'proefronde' voor wat betreft de medicijnen. Nou, het voelt voor ons toch heel erg echt! En wij gaan ook voor een echt resultaat!
    Maar ja, het duurt gewoon iets langer (zoals wel vaker...) Nu blijven doorspuiten en dan vrijdag de tweede controle. Hoop dat mijn follikels dan harder zijn gegroeid!

5. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @teddy ik heb geen idee welke dag ik zit, maar afgelopen donderdag eerste hormoon spuit gezet, dus dat reken ik als eerste dag. Heb als ik vrijdag ga van donderdag tot donderdag gespoten, vrijdag mag ik niet spuiten voor de afspraak. Ze willen eerste kijken hoe ver ik ben. Balen dat je eitjes niet hard groeien, ik ben er ook bang voor aangezien ik weinig voel. Moet je je hoeveelheid Gonal-f ook verhogen dan? Proefronde klinkt idd naar!

6. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy ja het is en blijft echt een rot dag. Je zit er gewoon niet op te wachten als je midden in een traject zit. Al die blije moederdag foto's :S
    Ja die blauwe plekken zei de prik mevrouw (haha ja zo noem ik haar maar) ook al in het ziekenhuis. Ik associeerde het met een junk ofzo (beetje rare vergelijking haha). Maar die hebben ook altijd van die blauwe spuit plekken overal. Moest er meteen aan denken. Die steken zullen dan inderdaad wel normaal zijn. Maar wel een domper zeg dat ze zo langzaam groeien. Je verwacht dan toch dat het sneller gaat. Nog even doorspuiten en wie weet heb je straks de perfecte eitjes. In ieder geval geen over stimulatie dus gelukkig.

@Adnil ik heb het op mijn werk verteld. Ik ben er liever open over. Iedereen reageert altijd heel lief en medelevend.

7. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Hey meiden,

wat is het rustig hier...

Vanmorgen controle gehad, beide kanten groeit het mooi. maandag volgende controle. Dus gewoon weer door met spuiten!

@StrayCat ik vind het idd ook als een junk lijken hihi. Al zou ik een slechte junk zijn (niet zelf kunnen spuiten)
    Ik zal morgen een gesprek aangaan met mijn baas...

@Teddy heb je de controle van vandaag al gehad? Hoe is het gegaan?

8. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi meiden,

Ik heb vanochtend de tweede controle echo gehad en het gaat niet echt de goede kant op. Aan de rechterkant zaten twee follikels die waren gegroeid en links nog heel wat hele kleintjes. Het ziet er nog niet zo best uit. Ik krijg nu verhoging van de hormonen en moet maandag of dinsdag weer terugkomen voor nog een echo. Baal wel echt zeg! Hoop echt dat dit nog goed gaat komen. Fingers crossed!!

@adnil, wat fijn om te horen dat bij jou aan beide kanten mooi groeit. Jij moet gewoon doorgaan met dezelfde dosis? Spannend trouwens dat je het aan je baas gaat vertellen, maar misschien wel zo handig. Dan kunnen ze er op je werk misschien ook wat rekening mee houden.

@straycat, nou voor overstimulatie hoef ik in ieder geval niet meer bang te zijn. Dat was voor mij ook echt een angst, maar nu gebeurt eigenlijk het tegenovergestelde. Jij moet toch ook dit weekend beginnen met de dacpeptyl? Spannend hoor dat het voor jou nu ook echt gaat beginnen!

9. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil Goed nieuws voor jou. Fijn dat het zo groeit. Brave eitjes :) En ja ik moest er echt aan denken aan een junk haha. Succes met het gesprek met je baas. Ben benieuwd

@Teddy He verdorie nog aan toe. Wat rot. Wie weet als ze de dosis ophogen dan ze gaan groeien. Verder moet je je zelf voorstellen dat je eitjes goed groeien (visualiseren noemen ze dat). Dat wil weleens helpen. En iedere dag zeggen mijn eitjes groeien goed (zoiets dan). Het gaat voor mij ook beginnen. Zo spannend. Kan nergens anders meer aan denken pfff.

10. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @Teddy ja ik ga gewoon door met 150 spuiten, hoeveel moet jij nu? Balen dat het zo langzaam gaat!! Ik had rechts 2 van 14mm en 3 van 10mm en links iets van 3 of 4 van 10 mm. Hopen dat ze netjes doorgroeien.

Heb het idee dat de tijd zo ontzettend langzaam gaat... Wou dat ik de punctie eindelijk gehad had!

Mijn baas weet t min of meer wel, we kunnen erg goed met elkaar, maar toch blijft het hardop zeggen lastig... We zullen zien morgen. Nog geen idee hoe het gesprek te beginnen.

11. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil Naar he die tijd die zo langzaam gaat. Hoe lang ben je nu aan het spuiten met de Gonal-f? Hardop zeggen is altijd lastig. Ik heb het eruit gegooid bij een vergadering waar iedereen bij zat. Ik dacht heb ik gelijk iedereen gehad.

12. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @StrayCat ja heel irritant! Maar goed, beetje bij beetje schiet het op! Sinds vorige week donderdag aan het spuiten, zit dus al mooie dosis hormonen in! Straks wel ff 1 wijntje op terras in t zonnetje, moet af en toe kunnen :) Moeten blijven genieten van t leven!!

13. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil Oh jij drinkt wel wijntjes? Heb mezelf al droog gezet hahaha. ik durf het niet te nemen. Ik dacht dat het niet mocht. Als ik dit eerder had geweten whahah.

14. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @straycat af en toe kan volgens mij geen kwaad... Ben natuurlijk nog niet zwanger. Na de inseminatie is het over met de wijntjes! Nu ff ontspannen....

15. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    He meiden !

Ik heb het gevoel ook hier dat ik er niet helemaal bij hoor. Bij mn vaste clubje hoor ik er niet bij omdat ik niet zwanger ben. En bij dit clubje hoor ik er niet bij omdat ik nog niet bezig ben met de IVF procedure.. lastig dat ik bijna nergens echt bij 'hoor'.. Klinkt dat dramatisch ? Misschien wel een beetje haha, sorry ! Ik heb woensdag de afspraak bij het nieuwe ziekenhuis. Zo spannend...

Hoe gaat t met iedereen ?

Straycat, wat ben jij een sportief type :) Maar een wijntje nu en dan mag best hoor...

16. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @Bo ik snap je gevoel, heb het ook heel lang gehad toen wij nog nergens mee bezig waren, tussen de IUI en de IVF. Maar spannend dat je de afspraak woensdag hebt!! Is dat nog een oriënterend gesprek of al meer?

Met mij gaat het goed, voelde vanmorgen voor het eerst iets in mijn eileiders, dus er gebeurd wel iets... niet dat ik niet gisteren wat heb gezien natuurlijk.

Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!!

17. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Adnil, mooi zo dat er iets gebeurd meis, zo hoort het :)

Het is een intake IVF. Enige wat nog een keer gebeuren moet is een zaad onderzoek, 1x. Als het goed is, is er dan genoeg indicatie om de behandeling in te gaan zetten. Maar ik hoor dan denk ik meer. Ik vermoed nml ook dat manlief eerst naar de uroloog moet, om alles uit te sluiten. Met andere woorden, nog langer wachten op NIKS :(

18. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Bo Ik snap je helemaal. Ik zit nog op een ander forum, en daar ligt het probleem bij vele dames van de onvruchtbaarheid aan hun zelf. Veel zijn er aan de Clomid en ik ben de enige die ICSI moet doen. Dus ik voel me er ook niet helemaal bij horen. Maar voor mij hoor jij er wel bij hoor. En ik ben echt sportief geworden hahah was ik vroeger nooit. Ga er met hormonen spuiten zeker mee door. Als de TP is geweest stop ik. Ik ben dan echt bang dat het vruchtje eruit gaat met lopen ofzo. Ik word dan echt neurotisch :S En fijn dat een wijntje dus zo nu en dan wel kan.

@Adnil Wat fijn dat je wat voelde. Ben zo benieuwd.

Ik ga vandaag beginnen met spuiten. 8 uur vanavond gaat de spuit erin :S

19. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @Bo oh irritant dat het nog langer duurt allemaal! Hopen dat je man toch niet naar de uroloog hoeft en jullie snel door kunnen!
    Wij kregen in t nieuwe ziekenhuis ook alle tests nog een keer. Nam paar maanden in beslag... Alsof we alle tijd van de wereld hebben.

@StrayCat Ik ga ook niet sporten na de TP, vind t veel te eng! Gewoon ff paar weken rustig aan doen. En natuurlijk dan geen wijntjes :( Voel me net zo'n alcoholist hihi
    Succes vanavond! Hoor graag hoe je het ervaart.

20. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil haha nou je hoeft je niet te schamen hoor. Voor al deze plannen lustte ik ze ook wel. Toen ik de knoop had doorgehakt dat ik kinderen wilde gelijk gestopt. Alleen het duurde zo lang dat ik toch maar weer wijn ben gaan drinken. Maar ja nu toch echt gestopt ik mis het wel, nu voel ik me pas een alcoholist hahah. Maar het is voor een goed doel.

Deel Deze Pagina