@Adnil Decapeptyl (ik hoop dat ik het goed schrijf) 0,5 mg zag ik op de verpakking. Dit moet ik spuiten tot 27 mei als het goed is.
Hi meiden, Sorry dat ik er soms wat minder ben. Ik merk gewoon dat ik het op het moment heel moeilijk vind om over onze situatie te praten. Ik ben gewoon zo bang dat we deze poging moeten afbreken. Ik durf het bijna niet hardop te zeggen. Ik weet dat ik positief moet blijven denken maar dat is zo vreselijk lastig. Dus stop ik soms even lekker mijn hoofd in het zand Maar morgen weer terug in de realiteit en gaan we het horen of en hoe we verder gaan. Duimen maar! @straycat, wat goed dat jij nu ook bent begonnen met prikken. Viel het mee de eerste keer? Het wordt in de loop van tijd wel wat makkelijker. Ik heb er zelfs niet zo veel moeite meer mee en dat had ik echt nooit verwacht! Wat goed dat jij zo sportief bent! Maar ik begrijp dat je na de tp even rustig aan doet, beter het zekere voor het onzekere! @adnil, jij ook veel succes weer met de echo morgen! Fijn dat je al wat dingen begint te voelen. Ik had dit weekend ook voor het eerst wat steekjes in mijn onderbuik dus hopelijk is dat een goed teken. @bo, wat kan wachten toch lang duren hè? Wij weten hier er alles van. Wij hebben allemaal in hetzelfde schuitje als jij gezeten dus blijf gewoon lekker met ons meepraten. Dan gaat de tijd hopelijk ietsje sneller!
@Teddy Heel logisch hoor. Neem de tijd om te reageren wanneer je wil. Het valt echt niet mee. Ik steek ook veel mijn kop in het zand. Ja het prikken valt me echt mee. De lichamelijke dingen vind ik nog wel gaan tot nu toe. Maar het geestelijke gedeelte vind ik echt rot Jaaa vanmorgen weer hardgelopen. Heerlijk
Nou, waar ik al bang voor was, is nu toch gebeurd. We gingen vanochtend voor onze derde FM naar het ziekenhuis en ik heb maar 3 follikels die meedoen. Dat is natuurlijk veel te weinig en dus wordt deze ICSI poging afgebroken. Geen punctie voor mij, niks! Ik heb vanochtend al even flink de ogen uit mij kop gejankt, wat is dit balen. Ze zijn gewoon veel te laag gestart bij mij met hormonen vanwege mijn PCOS. Maar zo laag dat er nu niks groeit. Want er zit wel echt genoeg. Klein lichtpuntje is alleen dat we nu nog een IUI mogen doen. Dus woensdag weer een FM en dan hopelijk het weekend een IUI behandeling. Verwacht er niet veel van omdat mijn man slecht zaad heeft, maar iets is beter dan niets toch?
@Teddy Oh nee wat een vreselijk nieuws meid. Ik weet echt niet wat ik moet zeggen. Kunnen ze de dosis niet ophogen dan? En heeft het met je PCOS te maken dan dat de eitjes niet goed genoeg groeien? Pff echt de moed zinkt je zo in de schoenen. Ik voel helemaal met je mee
Nee teddy dit meen je niet. Meid ik vind t vreselijk voor je. Telt dit nou als 1 poging ??? Nee toch Deze IUI MOET gewoon lukken... want 3 follikels... 3 kansen ? Ik hoop t heel erg hard voor jullie. Heeeeeele dikke knuffel !!!
@teddy wat klote!! Heb er geen andere woorden voor.... Kleine hoop voor de iui dan... Wel vreemd dat ze tussendoor niet opgehoogd hebben. @teddy jij mag 27 mei met gonal beginnen? Je bent wel goed bezig met t hardlopen! Bij mij gaat het goed, iets van zes rechts en drie links. Woensdag weer controle en zoals t nu lijkt vrijdag, zaterdag of zondag de punctie. Vind t wel eng allemaal! Elke keer dat we naar t ziekenhuis zijn geweest, zijn we ooievaars tegengekomen. Begin t toch als een teken te zien...
@Adnil Ik heb de 27ste een echo inderdaad. En dan gaan ze kijken of ik aan de Gonal-F mag beginnen. Wow voor jou schiet het ook op. En ja dat is een voorteken denk ik haha. Wel leuk. Ooievaars zijn zo symbolisch En jij hebt veel eitjes die al rijpen zeg. Spannend dat de punctie dichterbij komt.
Bedankt voor jullie lieve berichtjes, vind het fijn dat jullie zo meeleven!! Ik moet nu proberen de knop om te zetten om toch weer door te gaan. Ik wil niet opgeven maar het wordt ons soms wel erg lastig gemaakt. Mijn hoop gaat nu uit naar de IUI, wie weet gebeurt er nog een wonder! @adnil, ze hebben bij mij wel tussendoor opgehoogd maar dat heeft niet veel uitgemaakt. Mijn arts vertelde dat het allemaal draait om een goede startdosis en dat hebben ze dus verkeerd ingeschat. Wat fijn dat het bij jou wel de goede kant op gaat! Spannend hoor, de punctie in het weekend! Ik duim voor je! @bo, gelukkig telt dit nog niet als poging voor de verzekering. Pas als je een punctie hebt gehad, telt het als een poging. En zover zijn we dus helaas niet gekomen. @straycat, de dosis nu ophogen heeft niet zoveel zin meer. Er zijn 3 grote en het verschil met de rest is te groot. Dus de kleinere follikels redden het niet meer om mee te komen. Door de PCOS is het schijnbaar moeilijk om een balans te vinden tussen te weinig stimulatie en overstimulatie. Ze zullen de volgende keer denk ik wel met een andere dosis willen beginnen. Wat fijn dat het prikken voor jou meevalt. Emotioneel is het hele traject inderdaad wel zwaar. Ik heb gelukkig wel goede steun van mijn man, jij ook?
Agh lieve Teddy. Ik vind het zo rot voor je meid. Ik weet gewoon hoe je, je voelt. Dan voel je, je zo verslagen. Ik ga heel hard voor jullie duimen dat de IUI lukt. ik gun het je zo dat je zwanger word (de andere meiden hier ook hoor trouwens). Kan me wel voorstellen dat het lastig is de dosis zo doseren met PCOS. Ja het is vaak even experimenteren ook bij het ziekenhuis natuurlijk met doseringen en dergelijke. Mijn man heb ik ook zo'n hoop steun aan. Hij is zo lekker nuchter en down to earth. Vanavond heb ik de derde spuit gehad. Het voelt heel natuurlijk dat spuiten. Alsof ik het al jaren doe.
@Teddy ik moet de hele tijd aan je denken, vind het echt rot voor je!! Goed dat je de knop om probeert te zetten, hoe moeilijk het ook is. Ik duim mee met straycat voor je IUI! Wel extra hard dat het door een inschattingsfout is gekomen... Hoe moeilijk het ook is met PCOS. @straycat je bent een geboren junk hihi. Fijn dat het spuiten je zo makkelijk af gaat! Ik ben blij als ik er klaar mee ben, heb nu een mooi gespikkelde buik...
@Adnil Whaha ja echt maf dat het zo natuurlijk gaat hihi. Ja ik prik om de 2 dagen aan de linkerkant en dan aan de rechtse kant. Om die blauwe plekken maar te voor komen (hoop ik haha). Ik merk nog niks van de bijwerkingen van de decaptyl (of hoe schrijf je het). Ik voel me eigenlijk NOG beter. Ik heb geen PMS haha heerlijk. Even kijken of ik nog zo blij ben met de Gonal-F straks. En we duimen allemaal voor Teddy. Dat moet wel goed komen.
@straycat ik prik ook de ene dag links, andere dag rechts. Maar spuit nu lucrin en gonal, dus 2 per dag. Helaas af en toe een blauwe plek, maar tot nu toe 3 in 4 weken prikken, dus valt reuze mee! Fijn dat je niets ervan merkt, heb ik ook gelukkig geen last van gehad, ook niet van de gonal.
Ik vind het zo fijn dat jullie gewoon weten hoe veel verdriet het doet en wat een teleurstelling het is. Ik hoef jullie het niet uit te leggen, jullie begrijpen het gewoon! Net toen ik dacht dat ik de eerste klap te boven was, kreeg ik vandaag een sms van goede vrienden van mijn man dat zij nu zwanger is. Over slechte timing gesproken. Zij wist nooit of ze wel kinderen wilde maar was twee maanden geleden toch maar gestopt met de pil. En batsboem, nu zwanger. Nou daar gingen de tranen weer hoor. Het voelt echt zo oneerlijk!!! Wanneer komt het geluk eens onze kant op? Wanneer is het eindelijk onze tijd? @straycat, wat fijn dat het prikken je zo makkelijk af gaat, dat is in ieder geval 1 zorg minder. Wat goed dat jij het aan twee kanten kunt, mij lukt het alleen om met rechts te prikken dus dat zie je wel aan de linkerkant van mijn buik haha. @adnil, fijn dat jij helemaal geen last hebt gehad van bijwerkingen, dat scheelt weer. Hoop voor jou dat deze poging straks goed uit mag pakken met een mooi resultaat!
@Teddy Oh jemig nee! dat wil je nu helemaal niet horen of weten. Nu je zo'n enorme teleurstelling te verwerken hebt. Wat oneerlijk is het leven toch verdeeld he. Je vriendin die eigenlijk gewoon maar wat probeert en raakt gelijk zwanger. En jullie zijn zo hard bezig en het lukt aan alle kanten gewoon niet. Ik ken je gevoel zo goed. En oh die zin van wanneer komt het geluk nou eens onze kant op? Ik heb dat ook zo vaak uitgesproken. Dat ik dan een verhaal las van iemand die een ICSI of IVF behandeling had ondergaan en dan zwanger raakte. Dan denk ik echt hoe gaat mijn hoofdstuk verluiden? Wat word mijn verhaal? Zou die ooievaar nog komen? Je kan dan zo wanhopig zijn. Ik kan je woorden geven zoals kop op. Maar daar heb je dan echt niks aan. Ikzelf weet geen eens wat voor een reacties ik wil van mensen. Begrip is nog het fijnste. Ja aan de andere kant prikken gaat ook goed. Lijkt me rot inderdaad dat je maar aan 1 kant kan prikken. Ik open trouwens ook heel vaak Facebook met angst. Omdat ik bang ben dat er een zwangerschapsaankondiging van een bekende kan staan. Herkenbaar ook? Nu ik dit zo lees van Teddy haar vriendin kom ik daar ineens op.
He meiden ! Wat een fijne reacties.. tnx. Ik blijf meeschrijven.. we hebben onze intake gehad !! Het is echt een fijn zkh waar we nu zitten. De gyn zei dat we 1 prima uitslag hebben en 1 dramatische.. maar bij beide was de beweeglijkheid verre van goed.. zoals planning, 1 juni nieuwe analyse. Ze wilde me eerst pas 10 juni voor uitslag. Toen heb ik vriendelijk gezegd dat ik dat niet aankan, zo n tijd. Nu 4 juni uitslag en duidelijkheid. Het kan of 3 x iui worden, zonder hormonen. Of direct door voor ivf. Geen verplichte bijeenkomst, niks gehoord over de verplichte consultatie bij de uroloog. Alles is al ķlaar om te mogen aanmelden voor ivf. Alle formulieren en aanvragen zijn al klaar voor evt. Verzenden. Ze gaan ons hoe dan ook behandelen. Ik ben mega opgelucht. Nog 15 dagen dan hebben we ons traject ingezet... spannend allemaal he.
@teddy dat is idd wel t laatste wat je wilt horen... De wereld is soms zo oneerlijk! Ik snap je gevoel helemaal, gebeurd veel om je heen dat mensen zomaar zwanger raken. Ik laat mij prikken, daarom kan t makkelijk aan beide kanten. Hoef alleen maar vetrolletje vast te houden hihi @Straycat dat facebook gedoe word ik soms ook erg moe van, iedereen maar met z'n 'leuke' aankondigingen. Mag ik vragen hoe oud je bent? Bij Teddy en Bo is het natuurlijk makkelijk te zien @Bo Fijn dat je de intake gehad hebt en het ziekenhuis zo fijn is! Prettig dat ze de datum terug hebben kunnen zetten, zit je minder lang in onzekerheid! Verplichte bijeenkomst hebben wij ook niet gehad. Heel spannend allemaal! Ik heb gisteren weer echo gehad, groeide toch iets minder hard dan ze verwacht hadden, dus morgen weer controle... Had er ff flinke baaldag van, zie op tegen de punctie en nu duurt t nog langer. Goed chagrijnig geweest dus! Ben blij als alles achter de rug is. En dan nog natuurlijk die vieze utrogestan na de behandeling. Erg goed voor je relatie dit alles, NOT!! Maar goed, we vechten ons erdoor. Zo dat was mijn geklaag weer...
@Bo Goed nieuws!!! Ik ben blij voor jullie dat jullie mogen starten @Adnil Oh erg he al die rot hormonen. Ik heb er ook flink de balen van dat ik die mijn lijf aan doe. En die pillen na de TP moet je vaginaal inbrengen. Snap niet dat ze die pillen gewoon verbeteren hoor. Schijnt een heel gedoe te zijn ook nog. En die eitjes groei dat, dat dan zo langzaam gaat dan. Bij teddy en bij jou dus ook. Nou hou mijn hart vast. Ik ben 31 geboren in 1983. Mijn man is een flink stuk ouder haha. @hormonen update Nog steeds bezig met de decapeptyl. Ik heb geen last van de bijwerkingen. Morgen had ik ongesteld moeten worden maar dat gebeurd dus niet. A.s. woensdag heb ik de uitgangsecho en dan beginnen met de Gonal.