@Bo Oh wat fijn eindelijk schot in de zaak. En dat wachten blijft rot hoe lang of kort je ook wacht. De MMM duurt gewoon vreselijk lang. En iedereen word zwanger en jij niet dat is gewoon niet leuk. Ik hoop ook dat het goed gaat met de Gonal. Ga er gewoon van uit. En we hebben echt een spannend groepje. Blijf het ook op de voet volgen allemaal. Allemaal mogelijk misschien wel zwangere dames. Ik hoop het zo voor ons allemaal.
Zou mooi zijn starycat, allemaal zwanger! Voel me wel klein beetje zwanger, al ben ik dat natuurlijk officieel niet. Terugplaatsing voelde ik helemaal nix van. Waarschijnlijk worden de andere 3 eitjes niet ingevroren, niet genoeg gedeeld. Heb er 1 teruggeplaatst gekregen met 4 gelijke cellen. Kwaliteit goed, deling iets minder dan gemiddeld, maar kan t makkelijk inhalen. Complete biologie les gehad vanmorgen, hihi
@adnil Oh je hebt de terugplaatsing al gehad??? Ben benieuwd. Ja ik hoorde ook al dat ze embryo's waarvan de deling niet goed is niet kunnen invriezen. Spannend weer allemaal.
Ik heb trouwens net de eerste Gonal F gespoten. Het ging wel bloeden omdat je de spuit tien sec. Ingedrukt moet houden. Voor de rest viel het mee.
@straycat soms bloed het inderdaad, maar hield t snel op? Bij mij wel. En volgens mij wordt t dan niet blauw... Ja spannend, nu heeeeel veel geduld hebben!
Hoi meiden, Mag ik even mee kletsen? Wij zijn na 3 jaar en 6 mislukte IUI's , nu begonnen met IVF voor ons tweede kindje. Komende maandag heb ik de punctie en zie er als een berg tegen op! Ik heb 10 follikels dus hopelijk zit er een paar goede eicellen tussen... Succes allemaal
@Fab van harte welkom! Natuurlijk mag je mee kletsen! Je bent al aardig ver dus in het IVF proces. Hoe voel je je? Last van de hormonen? Afgelopen maandag heb ik zelf de punctie gehad en het is me 100% meegevallen! Maar dat is natuurlijk voor iedereen anders. Spannend! Is er vastgesteld waarom het niet wil lukken? En is jullie 1e kindje door een spontane zwangerschap geboren? Succes maandag!
@Fab Welkom! Je mag absoluut mee schrijven. Spannend ook voor jou. Ik ben benieuwd. Ik zit in het ICSI traject. Maar dat is praktisch bijna het zelfde. 10 follikels is best veel volgens mij ook.
Hi meiden, Ik heb een paar drukke dagen gehad daarom was ik er even wat minder. Maar ik ben weer helemaal bijgelezen @adnil, en hoe voelt dat nou om al een embryo bij je te hebben? Nu maar duimen dat het goed blijft doordelen en je straks een positieve test in handen hebt! Wat spannend zeg! Hoop voor je dat het is gelukt! Maar je hebt dus geen cryo's meer? Dat is wel jammer. Maar hopelijk heb je die straks ook niet meer nodig! @straycat, jij bent nu dus ook begonnen met de Gonal F. Jeetje wat spannend! Wanneer heb je de eerste echo? Bloedt het ondertussen niet meer met het spuiten? Volgens mij moet je er ook gewoon een beetje handigheid in krijgen. Zelf vond ik juist de Gonal makkelijker om te spuiten en had ik daar gelukkig niet zoveel last van. Maar een beetje blauwe plekken hoort er wel bij @bo, wat fijn dat het nu voor jou ook op gaat schieten! Ben benieuwd welk traject het voor jullie gaat worden. In ieder geval komt er wel wat schot in de zaak, dat zou fijn zijn. Ik duim voor je. @fab, welkom in ons clubje. Jullie hebben ook al een heel traject achter de rug voor jullie tweede kindje zeg. Spannend dat jullie morgen de punctie hebben, heel veel succes! Ik ben ook bezig met mijn eerste ICSI. Onze eerste poging hebben we helaas moeten afbreken en we kregen een escape IUI. Ik zit nu in de tweede wachtweek dus nog even en dan mag ik testen!
@Teddy Ik zat al aan te je denken waar je was. Spannend ook voor jou. Ik hoop zo dat de IUI werkt. Ik heb aanstaande vrijdag weer een echo. Het bloed niet meer gelukkig. Het is inderdaad makkelijker spuiten. Bij de Decapeptyl zit een langere spuit aan. En die kan soms best even zeer doen. Volgens mij zit ik dan ook op een spier te spuiten ofzo.
Dank jullie wel dames! @adnil . Ik voel me nu wel goed, maar heb wel veel last gehad van de decapeptyl. Ik voelde me zo somber, sliep slecht en zo labiel als wat . Maar toen de puregon er eenmaal bij kwam werden die bijwerkingen voor een groot gedeelte opgeheven. Ons eerste kindje is uit een spontane zwangerschap ( ook nog eens binnen een half jaar zwanger geraakt) geboren. Er is bij ons beide geen verklaring gevonden waarom het nu niet wil lukken. Ik ben in maart 2012 gestopt met de pil en nog steeds geen succes. Heel frustrerend. We gingen toen in eerste instantie voor IUI. IVF was voor een stap te ver en zouden we niet aan beginnen. We vonden dat we blij moesten zijn met een gezond kind. Wat we natuurlijk ook absoluut zijn. Maar toch blijft de wens voor een tweede heel sterk aanwezig, dus na 6 mislukte IUI's toch maar door met IVF. Fijn dat de punctie meeviel bij jou. Ik las dat er helaas geen embryo's waren om in te vriezen. Balen!! Maar laten we hopen dat die ook helemaal niet nodig zijn en dat jullie wonder al in je buik zit! @Straycat Inderdaad spannend! Ben jij al gestart met hormonen? @Teddy Dat lijkt me wel een domper als je een poging moet afbreken! Groeide er niet voldoende eitjes? Daar was ik ook bang voor omdat ze bij de laatste 3 IUI's de hormonen hadden opgehoogd naar 100 IU Puregon in de hoop meer dan 1 ei te krijgen, maar dat is maar 1 keer gelukt. Maar nu heb ik 10 eiblaasjes op 200IU puregon. Dus mijn lichaam reageert toch wel op de hormonen gelukkig.
@Fab Lijkt mij ook frustrerend aan de ene kant dat er geen oorzaak is gevonden bij jullie. Ik hoop echt dat het slaagt. Ik ben al begonnen met de hormonen. Twee weken geleden ben ik ermee begonnen. Ik spuit nu Decapeptyl en nu dus ook sinds 3 dagen de Gonal F. Nu weet ik dus ook wat een cryo is. Dat is dus een embryo die ze kunnen invriezen. Ik leer steeds meer bij.
Over vijf dagen mag ik eindelijk testen maar ik zit mezelf ondertussen al flink gek te maken! Ik voel van alles maar dat zegt eigenlijk nog helemaal niks en het kan nog alle kanten op. Bij de vorige IUI's wist ik al na 7/8 dagen dat het mis zou gaan omdat ik al wat bloedverlies had. Deze keer wordt dat tegengehouden door de utrogestan dus heb ik echt geen flauw idee. Echt frustrerend! Kan niet wachten tot ik mag testen, maar aan de andere kant wil ik het ook niet weten omdat ik bang ben voor een negatieve uitslag. Zo duurt wachten wel heel lang! @straycat, altijd spannend zo'n eerste echo. Ben benieuwd hoe het bij jou gaat verlopen. Laten we hopen dat er lekkere veel eitjes aan het groeien zijn. @fab, dat lijkt me heel lastig als je al een gezond kindje hebt gekregen zonder problemen om zwanger te worden en dat het bij de tweede niet wil lukken. Vervelend dat ze geen verklaring hiervoor kunnen vinden. Ik begrijp wel dat de stap voor ivf dan groot is maar toch dapper dat jullie nu er toch voor gaan. Hopelijk met straks een mooi resultaat! Bij mij groeide de eerste ICSI idd te weinig eitjes omdat ik te lage dosis had gekregen door mijn PCOS. Er zit gelukkig bij mij wel genoeg dus de volgende keer moet ik beginnen met een hogere dosis.
Ik heb trouwens weer een nieuwe bijwerking. Ik ben echt lusteloos. Zo moe. Wat een drama. Heb daarom ook nergens geen zin in. Ga ik even aankaarten bij de arts vrijdag. Het is heel vervelend. Ik had dit met de pil ook vaak.
Net ml zn potje in laten leveren. Nu dagen aftellen !! Wij rijden net hierheen voor eten met onze beste vriendjes.. kom ik binnen, dropt de bom... dat ze zwanger zijn. Totaal onverwacht... ik gun hun het allermeeste op de wereld !! Maar heb mn tranen dik moeten inslikken. Kan wel janken.... ik voel me zo blij en verdrietig tegelijk meiden... ze is nu nd gyn toe ... want ze moet dan per direct de bloedverdunners stoppen. Ik heb buikpijn meiden... slik !!
Hi meiden, De punctie is achter de rug. De prik zelf voelde ik nauwelijks maae her gewroet in mijn eierstokken was minder fijn. Maar al met al goed te doen. Nog wel wat napijn nu. Maar er zijn 13 eitjes gevonden dus nu duimen dat er wat bevrucht worden.
@bo dat is idd schrikken! Knuffel voor je! Dat net in deze periode... @fab wat veel, super! Ik duim met je mee! @straycat wat irritant die bijwerking! Hopen dat je arts er iets aan kan doen... @teddy spannend!! T schiet nu op voor je! Hoop op positieve test!ik snap je gevoel, negatief wil je niet weten, maar je kan niet wachten op positief resultaat! Ik kan ook niet wachten tot ik mag testen! Pfff wat gaat de tijd langzaam zo! Iedereen om me heen denkt zich te kunnen bemoeien met wat ik wel en niet moet doen, niet tillen, rustig aan, enz... Goed bedoeld maar heel irritant!
@Bo Oooh jemig meid. Zo rot is dat he. Dat doet zo'n zeer. Alsof er een staak door je hart gaat. Flink huilen (werkt bij mij echt altijd). Laatst was er ook een kennis van mij zwanger. Stond met echo en al op Facebook. Ik was helemaal van de leg. @Fab Fijn om te lezen. Ik duim voor je @Adnil oooh die tijd is traag he haha. Kan het me helemaal voorstellen. Ik heb zelf gedroomd (heb altijd voorspellende dromen) dat ik 7 eitjes rechts had en 8 eitjes links. Al mijn voorspellende dromen komen altijd uit. Dus dan zal dit ook wel uit komen. Ik droom ook altijd een nacht van te voren als ik een onderzoek moet hoe ik het ga doorstaan. Wel fijn als je van die voorspellende dromen hebt hahaha.