Lotgenoten gezocht IUI en IVF 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Teddy1984, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Verpleegkundige in tbs setting
    Teddy ik snap heel goed wat je bedoeld met het weer willen genieten van het leven. Je word zo gefocust op dingen die niet lukken.. of iig die erg lang duren, dat je aan t eind alleen nog maar daar aan denkt ... gewoon lekker een vakantie plannen meis .. die kinderwens even on hold ... ff genieten samen.

Ze willen idd kijken of ze er twee kunnen opwekken. Ik begreep wel dat bij een te hoog aantal die ronde word afgelast. Ik start met gonal f 50 IE. Deze hadden jullie ook he ? Waren er bijwerkingen ?

2. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Bo Spannend. Ik had vrij weinig last van de bijwerkingen. Alleen de eerste dagen dan lusteloos moe. Maar ieder lichaam is natuurlijk anders. En reageert anders. Ik hoop voor jou op weinig bijwerkingen.

Oooh dames ik ben op van de zenuwen. Enge zenuwen want ik heb aanstaande donderdag de punctie (eng, en spannend). Maar ook positieve zenuwen want dan volgt zondag de terug plaatsing. Zo onwerkelijk.

3. mel28

mel28 Actief lid

2 mrt 2015
    202
    0
    16
    NULL
    NULL
    @Straycat...succes met de punctie...ik vond het wel meevallen alleen ik moest rustig aan doen omdat ik heel veel eitjes had....had na de punctie last van overstimulatie.....
    18 zijn er aangeprikt.

Maar alsnog is de punctie is te doen....erna gewoon lekker rusten

4. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Mel dank je. Ik hoor er meer over dat het meevalt. Spannend allemaal.

5. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    @straycat fijn dat het donderdag al is! Snap dat je ertegenop ziet. Bij mij viel het ook reuze mee! En daarna ook weinig tot geen last :)

@bo ik heb geen bijwerkingen gehad, maar idd ieder lichaam is anders..

@mel 18 is veel!

Hier nog steeds wachten... Al heb ik het gevoel dat het niet goed is. Heel iets bloedverlies sinds vanmorgen. Maar gewoon door met utrogestan... Geen idee wat nu te doen, denk maar gewoon weer wachten :(

6. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @straycat, wat spannend donderdag de punctie!! Duim voor je dat het allemaal goed mag gaan en de pijn meevalt. Hoeveel follikels gaan ze dan aanprikken? Het komt nu natuurlijk wel allemaal heel dichtbij, leuk hoor!

@adnil, oh dat is wel even schrikken van het bloedverlies. Maar het kan er ook gewoon bijhoren hoor. Volgens mij kan het dan nog steeds alle kanten op. Ik heb er best wat overgelezen toen ik zelf nog in de wachtweken zat ;). Maar je verder nog geen andere kleine klachten die ergens op kunnen duiden? Nog een paar dagen en dan weet je het, spannend zeg!

@bo, twee eitjes zou inderdaad een mooi aantal zijn. Dat geeft je wel dubbelkans, zeker als het zaad ook oké is. Ik had alleen de eerste dagen wat last van de Gonal maar daarna viel het eigenlijk reuze mee.

Ik heb vandaag weer contact met zh gehad en ik mag in ieder geval gelijk weer aan de pil. Misschien moet ik iets langer doorslikken vanwege de planning in het zh maar ik hoef niet een maand te wachten dus dat is fijn. Ze hebben gezegd dat ik volgende keer met 150 Gonal F mag beginnen. Eigenlijk dus een normale dosis. Voor mijn gevoel gaat het dan helemaal goed komen!

7. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil Ja het zal mij benieuwen. En oh nee he. Ik duim voor je. Als Teddy zegt dat het nog kan dan hoop ik het zo voor je. Hoe weet je dan dat je echt niet zwanger bent. Dan word je gewoon ongesteld??

@Teddy Volgens mij waren er een stuk of 16 gevonden ofzo. Ik weet het niet precies. Kreeg het advies om rustig aan te doen want ik heb een kostbaar bezit in mij nou zeiden ze. Dus dan maar even niet sporten enzo. Wat fijn dat je nu wel 150 mag spuiten zeg. Ik hoop zo voor je dat het lukt.

8. mel28

mel28 Actief lid

2 mrt 2015
    202
    0
    16
    NULL
    NULL
    adnil: Ja aardig wat ja...vandaar die overstimulatie...Op welke wd zit je?

9. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Het is over... Helaas gewoon ongesteld geworden... Net geveld en mag volgende maand weer starten met de pil. Augustus weer ivf poging. Gisteren goed gesprek met m'n man gehad en besloten toch een tweede en laatste poging te doen.
    Vandaag maar eens een goed fles wijn halen... Ben nu toch klaar met alles eerst...

@teddy fijn dat je gauw mag starten!

@straycat 16 is mooi aantal! Ik duim voor je!

@mel had anders officieel vrijdag mogen testen. Maar mijn lichaam dacht daar anders over...

Gisteren echt ***dag gehad, tranen tranen tranen. Gelukkig was t op mijn vrije dag. Vandaag weer t normale leven oppakken.

10. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Adnil Oh jemig nee :( Dat vind ik echt rot voor je dit. Ik weet even niet wat ik moet zeggen. Ik voelde het met je mee. En toch maar wel een tweede poging doen dus?

11. adnil1985

adnil1985 Actief lid

26 mrt 2015
    147
    0
    0
    NULL
    Overijssel
    Ja gewoon maat door... Verplicht maand rust en dan weer aan de pil. Dus begin augustus weer starten.
    @straycat hou jij het nog beetje vol?

12. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Lieve adnill wat vreselijk ... wat een grote teleurstelling zal dit voor jullie zijn !! Ik leef ontzettend met je mee .... ik snap het goed als je er ff compleet doorheen zit !!

13. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Straycat red je het nog met de zenuwen ?? Ik hoop dat je niet al te veel last krijgt van de punctie ! En dat er veel mooie embryo's zijn... met veel cryo's mocht de 1e keer niet lukken.

Ik ben zelf ook best wel zenuwachtig merk ik. Teddy jij hebt iui gedaan toch? Of ben ik in de war ...? Hoe ervaarde jij dat ? Ik hoop zo dat het bij ons mag lukken...

Ik las net op arke dat we over 31 dgn vliegen naar ons resort ! Kan me niet snel genoeg gaan weet je dat ... heb er veel zin in.. maar ook zodat we erna eindelijk mogen starten. Ik heb nog steeds t gevoel dat het nu verspilde tijd is... maar i.p. geld dat niet .. ml is gewoon oke verklaard .. dus ik zou eigenlijk gewoon normale kans moeten maken.. maar het zaad is gewoon na zn operatie enorm aangetast. Dus wie weet wel 4 verspilde rondes geweest !!

Ik heb btw eindelijk mn ovu knaller ! :)

14. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @adnil, oh nee, wat vind ik dat nou vreselijk jammer voor jullie!! Ik had het je echt gegund. Dit is echt gewoon klote en ik begrijp dat je er erg verdrietig van bent! Ik vind het wel heel dapper dat jullie toch nog een poging gaan doen. Dat kan zeker niet makkelijk zijn. Hoop echt dat jullie volgende keer meer geluk hebben!

@bo, ja ik heb nu in totaal 4x IUI gedaan. De behandeling zelf is niet heel fijn maar wel goed te doen. De wachtweken daarna zijn eigenlijk nog het lastigste. Bij IUI is wel echt het juiste moment belangrijk en dat is soms nog wel moeilijk vast te stellen. Ook het zetten van de pregnyl komt heel nauw. Maar als jullie goed zaad hebben is het denk ik wel een goede methode om zwanger te worden voordat je aan ivf moet beginnen. Spannend voor jullie! Eerst maar even lekker van je vakantie genieten!

@straycat, het is nu aftellen naar de punctie! Spannend! Voel je je nog goed?

15. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy Ja spannend. Ik voel me goed!! Verder niks geen klachten ofzo. Ben wel zenuwachtig zeg. Vind het wel eng.

16. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    @straycat, heel veel succes en sterkte bij de punctie morgen! Ik zal aan je denken en hopelijk valt het voor je mee! Spannend hoor!

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy Dank je! Jullie horen het wel.

18. Bo87

Bo87 Fanatiek lid

8 sep 2014
    1.256
    0
    0
    Straycat ik denk aan je en duim voor je !!!

19. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ik ben alweer terug. Het viel heel erg mee. Ik kreeg pijnstilling via mijn arm. Het was dus een morfine achtig spul. En ik werd er lekker stoned van haha ;) Was wel fijn. Je voelt wel wat prikjes in je eierstokken maar het is te overzien. 1 eitje hebben ze laten zitten, want die zat om de hoek en dat deed verrekte zeer om die aan te prikken. Ik kreeg de keuze of laten zitten of alsnog aanprikken. Laten zitten kon ook geen kwaad zei de arts. Dus heb hem laten zitten. Het was binnen 5 minuten klaar. Daarna mocht ik nog een uurtje bijkomen op een aparte kamer. Maar had het daar na 10 minuten al gezien. Zodra de pijnstilling uit mijn arm ging voelde ik mij alweer goed. Ze hebben tien eitjes aangeprikt. Dat was en heel mooi aantal. Het gemiddelde lag tussen de acht en twaalf eitjes dus ik zit er precies mooi tussen in. Het zaad was ook goed voor de bevruchting. Nu gaan ze dus aan de slag in het lab. En horen we zaterdag hoeveel embryo's er zijn bevrucht en hoe goed ze zijn bevrucht. Maar de arts vond het zo mooi dat ze dacht dat dit wel goed kwam. Nu moet ik vandaag verplicht rustig aan doen. Want het is toch een ingreep. En dan op naar zondag!!!

20. fab

fab Actief lid

13 jul 2014
    308
    0
    0
    NULL
    NULL
    wat fijn dat het allemaal goed is gegaan straycat! Spannend!!

Oh nee Adnil! Balen zeg!!

Vandaag een brief van het EMC dat er van de 6 overgebleven embryo's niet 1 goed genoeg was om in te vriezen. Ik begrijp er werkelijk niets van....
    Ik heb er nu dus ook totaal geen vertrouwen meer in dat het teruggeplaatste embryo wel goed is.
    Ik ga morgen de arts bellen om te vragen waar dat nu aan ligt. Is het de kwaliteit van mijn eicellen of gewoon pure pech. Maken we überhaupt nog wel kans of kunnen we beter meteen stoppen...

Deel Deze Pagina