Goedemorgen! Vanochtend de folikelmeting gehad en alles ziet er goed uit. Ik heb twee eitjes die deze ronde meedoen dus dat is goed nieuws. Vanavond de pregnyl injectie zetten (au!) en dan woensdagochtend de IUI behandeling. Hopelijk is drie keer scheepsrecht! Heb voor de zekerheid maar wel alvast afspraak gemaakt met gyn. voor over drie weken. Dan kunnen we gelijk verder behandelplan afspreken als deze keer niet lukt. Afzeggen kan altijd nog... Dat boek 'waar blijft de ooievaar' ken ik eigenlijk niet. Misschien is het wel interessant, dan weet je een beetje wat alles inhoudt en je kunt verwachten. Maar aan de andere kant ben ik het ook wel met Straycat eens, ik laat het allemaal maar op me afkomen. Dat heeft tot nu toe wel het beste gewerkt. Ik merk trouwens dat na de pauze van vorige maand, we er eigenlijk deze maand wel weer heel positief in staan. We zijn allebei wat meer relaxt en hebben gewoon zin om aan nieuwe poging te beginnen. Het lijkt soms heel vervelend om een pauze in te lassen want dan gebeurt er niks, maar het geeft ook wel wat meer rust en het is soms beter voor de relatie
@ teddy, ja de romantiek gaat er super snel uit idd. als je in die stoel ligt met je benen in de beugels en er komt een eendenbek aan dan vraag je je af hoe je het nog leuk moet maken haha. Toen mij vriend voor het eerst de eendenbek zag trok die wit weg, hij dacht dat ik zou vergaan van de pijn (toegegeven echt prettig is het niet maar ik kon toch nog lopen daarna) en hij wilde ruim een week niks meer in de slaapkamer om zo maar te zeggen. Voor mij scheelt het heel erg dat ik nu hier kan ventileren,dan hoef ik niet meer alles tegen hem te zeggen en krijgt hij ook meer rust. En wat een goed nieuws dat je twee kanshebbers hebt deze keer, ik zal voor je duimen dat het idd de derde keer scheepsrecht is! Enne succes met pregnyl zetten, doe je dat trouwens zelf? Ik ging elke keer naar het ziekenhuis toe want durfde dat echt niet. Iets wat ik nu moet herzien aangezien ik vanaf volgende maand vanaf dag drie moet gaan spuiten als deze keer niet lukt. @MCI, Hoe dat opwerken precies gaat snappen wij ook nog niet helemaal, lees wel elke keer het formuliertje wat mee komt maar wij kijken eigenlijk meteen naar hoeveel potentieeltjes er in dat buisje zitten. Dan voelt vriend lief zich weer helemaal mannelijk haha. Wie weet krijgen ze wel allemaal blikje red bull . En ik ga ook maar eens naar dat boek kijken, want wij hebben helaas al wel de nodige ervaring met elkaar uit het oog verliezen. Dan ben je zo bezig met tellen wanneer je weer mag, dan de echos, dan een potje en hormoonspuiten, dan een iui en dan weer wachten dat je niks anders meer ziet. Tenminste dat gebeurde mij heel erg. en als het dan niet was gelukt weer twee dagen van slag. Miss staan er nog wel handige tips in zodat we elkaar weer kunnen vinden. En ik hoop ook dat jullie het zonder hormonen kunnen doen, dat zal een hoop schelen denk ik. Ik heb trouwens ook een hsg gehad en ik had graag van te voren geweten wat dat voor impact kan hebben. Het zal verschillen per vrouw maar ik heb ondraaglijke pijn gehad en heb gesmeekt of ze op wilde houden, en het is maar goed dat mijn moeder me niet alleen wilde laten gaan want ik was niet meer in staat om naar huis te rijden. moest eerst volgegoten worden met ontzettend zoete ranja zodat ik op mijn benen zou blijven staan. Helaas was het dus geen geslaagd onderzoek en heb ik daarna toch een kijkoperatie gehad. @straycat, ik vermoed toch dat alle vrouwen die in het zelfde schuitje zitten er meer over willen praten dan de mannen. Voor hen is het denk ik lastiger om die gevoels wervelwind te snappen en is het veel "simpeler "dan voor ons. Wij hebben echo na echo en die hormonen maken het ook niet makkeijker en zij leveren een potje in en dan zit het erop. En ik vind het heel lastig om niet alle brainfarts te kunnen uiten en soms moet dan anders slaap ik helemaal niet meer. Dus mijn vriend is nu ook blij dat ik dan hier kan doen, kan hij ook weer slapen
Goed nieuws Teddy 2 follikels! Ik duim voor je en 3maal is scheepsrecht inderdaad Fijn ook dat jullie er zo positief en relaxt instaan deze kant. Vind het een goede tip van je om af en toe eens even rust te nemen, ik ben wel van het doordenderen zelf. @ Ineke, ik zit man ook al helemaal angst aan te jagen met die eendebek Heb ooit 1x een uitstrijkje gehad en dat vond ik niet vervelend dus ik hoop nu ook niet. Wat jij zegt over die HSG, dat staat dus onder andere wel in dat boek beschreven dat heel veel vrouwen dat als zo heftig ervaren. Het klinkt wel ontzettend vervelend en pijnlijk als ik jou zo hoor, niet fijn Wat je zegt over uit het oog verliezen daar ben ik dus wel bang voor. Ik ken mezelf en weet dat ik geneigd ben er helemaal in op te gaan, juist omdat ik het zo graag wil. Probeer ik dus zelf al wel rekening mee te houden, maar het is ook goed om je er extra bewust van te worden.
@MCI, Ja een hsg gun ik helemaal niemand. Zou een week erna de iui krijgen maar die heb ik afgezegd, moest er niet aan denken dat er weer iets naar binnen ging. Gelukkig werd er wel heel begripvol op gereageerd. Maar idd ik ben ook van het doordenderen en dan zie ik niks anders meer. Hierdoor kregen we veel ruzie want mijn vriend voelde zich alleen maar een zaaddonor en had het idee dat ik alleen een kind wilde ipv samen een gezin stichten. Toen hebben we lang moeten praten voor hij weer verder wilde. We waren al wel beetje gewaarschuwd door de gyn maar hadden niet verwacht dat we zo ver uit elkaar kwamen te staan. Ik ben zelfs twee weken bij mijn ouders geweest omdat we niet meer normaal met elkaar konden praten. Nu gaat het met vallen en opstaan beter.
@ineke, ja de pregnyl spuiten doen wij zelf en met wij bedoel ik eigenlijk mijn man. Zelf durf ik dat echt niet maar gelukkig heeft mijn man daar minder moeite mee. Was gisteren nog wel even spannend want het afbreken van de ampul ging niet zo goed, maar gelukkig viel de schade mee en kon hij het toch nog goed injecteren. Ik moest wel lachen om jouw reactie van die eendenbek. Wij hadden namelijk een soortgelijke situatie. Tijdens de IUI zit mijn man altijd bij mijn hoofdeinde en bij de eerste keer vroeg onze arts of hij zelf de spuit met het zaad wilde inbrengen want dan zou hij mij toch zelf hebben bevrucht haha. Nou toen trok hij ook wel even wit weg en stamelde uhm nou nee, ik zit wel goed hier. Zelf hoeft dat van mij ook niet hoor, maar ik moest toch wel even lachen om de situatie. Ik heb trouwens bij ons ook gemerkt dat het wel even duurt voordat je een goede balans vindt in hoe je samen met deze medische malle molen om moet gaan. Vorig jaar hadden wij elkaar ook wel even verloren terwijl we in die 10 jaar daarvoor eigenlijk nooit problemen hadden. (Dat gevoel van zaaddonor had mijn man ook) Daar was ik toen erg van geschrokken en we hebben er ook echt aan gewerkt om weer dichter tot elkaar te komen. En af en toe een pauze in het medische proces kan dat best verfrissend zijn. Maar ik denk dat iedereen dat toch zelf moet uitvinden wat voor jullie als koppel het beste werkt en hoe je hiermee zelf om moet gaan en toch elkaar niet uit het oog verliest. Blijft wel heel lastig. Zeker met de soms verschillende opvattingen en gevoelens van mannen en vrouwen.
@teddy, o ik moet zo lachen om jou antwoord. bij ons is die vraag ook gesteld en ook mijn vriend hakkelde dat hij prima zat bij mijn hoofd. Toen we voor de eerste keer naar de gyn gingen bleef hij op de stoel bij het bureau zitten want hij voelde zich erg ongemakkelijk. terwijl ik de echo kreeg ( de stoel stond met de "opening" naar het bureau) vroeg ze iets aan mijn vriend waardoor hij zich omdraaide, en de blik die toen op zijn gezicht kwam was onbetaalbaar, ik kan er nog smakelijk om lachen. Dus toen ze vroeg of hij het idd zelf wilde doen wist ik al dat ie nee zou zeggen. Later hebben we er samen om gelachen haha. Heel knap trouwens dat je de pregnyl zelf (laat) zetten hoor. Ik ging elke keer naar ziekenhuis want ik durfde niet en mijn vriend is bang voor naalden. Heb jij dan nog last van die hormonen? Ik was dan altijd een week net zwanger haha, huilen om niks en stemmingswisselingen per 5 minuten Ik denk trouwens ook dat iedereen zelf ontdekt hoe er mee om te gaan, en dat dat ook heel goed is. Het voelt voor beide anders dus alle gevoelens zijn ook verschillend. En soms duurt het even voor je dat weet van elkaar. En wij hebben nu afgesproken dat als we er beide ff doorheen zitten we een maand overslaan en weer met frisse moed verder gaan. Soms heeft doordrammen geen zin en kan je idd beter ff adempauze hebben. En Teddy, heel veel succes morgen en ik duim met je mee dat het lukt!!
Haha jullie verhalen over mannen en de eendenbek Ik vind het geweldig om te lezen, zit echt hardop te lachen. Beelddenker hier, dus ik heb al een hele voorstelling over hoe dat gegaan is. Als ze dat bij ons ook gaan vragen kom ik denk ik niet meer bij met dit in mijn achterhoofd Best heftig om te lezen dat jullie allebei (Ineke en Teddy) zo'n moeilijke periode hebben gekend in jullie relatie door de MMM. Maar ook heel goed dat jullie er weer samen uit zijn gekomen! Dat zaaddonor-gevoel kan ik me wel ergens voorstellen. Ik heb geen idee hoe dat bij ons gaat lopen, denk dat dat bijna niet in te schatten is als je er zelf niet middenin zit. Ik vind het wel heel fijn om jullie verhalen hierover te lezen. Teddy ook ik duim morgen voor je! Hopelijk 2 prachtige eitjes en een mooi resultaat over 2 weken.
Ik heb nog een vraagje trouwens. Temperatuurt iemand hier of heeft iemand dat gedaan? Ik doe dat al een tijdje, maar heb deze ronde zo'n rare temperatuur dat ik er niets meer van snap. Iemand ervaring met een hele stabiele, lage temperatuur na ovulatie?
Hahaha wat een verhalen Allereerst Teddy wat fijn om te lezen van je follikels Dat is geweldig nieuws. En ja die mannen haha. Soms heb ik echt het idee dat ze van Mars komen hoor. Mijn man vond ook dat ik er teveel in op ging. Maar ja zie dat maar eens niet te doen he. Maar hij heeft me wel wakker geschud wat dat betreft. En goed dat jullie dat zeggen van dat uit elkaar groeien. Dan kan ik proberen aan te werken om dat in ieder geval tegen te gaan. En om hem erbij te blijven betrekken. En die eendebek is mijn ergste vijand geworden. Ik vind het een vreselijk ding. Het doet echt pijn Ik moest de aller eerste afspraak bij de gyn. ook zo'n vervloekt uitstrijkje. En ik dacht daar gaan we weer. Gelukkig deed deze gyn. het wel rustig. Maar het openen van dat ding is echt de hel zeg :S De echo vond ik wel meevallen. Mijn man is er ook bij geweest. Alleen die is ook zo lekker subtiel. Na afloop praat ie gewoon zo van: en ja toen kreeg je dat ding in je k**. Ik zei al hahahaha even met respect he over de ladyparts. Maar ja mijn man is af en toe ook zo'n boer whahahaha.
Leuk om ook al jullie verhalen en ervaringen te lezen! Goed om te weten dat ieder koppel dezelfde dingen meemaken en hoe jullie er mee om gaan. We zitten helaas nu eenmaal allemaal in hetzelfde schuitje maar wel fijn om elkaar zo wat te ondersteunen! Wij hebben vanochtend onze derde IUI-behandeling gehad. Eigenlijk zou ik heel erg blij moeten zijn, maar ik kan nog geen gat in de lucht springen. De uitslag was weer eens zeer slecht... We hadden maar 0,5 mln goede zwemmers en dat is eigenlijk echt te weinig voor een succesvolle uitkomst. De arts heeft ons gelijk maar een informatiepakket over IVF/ICSI meegegeven want die kant gaan we echt wel op. Volgende week worden we ook besproken in het teamoverleg en gaan ze besluiten of we tijdens het wachten op de IVF verder gaan met een 4e IUI of een pauze inlassen. Het traject gaat alleen zo lang duren. De info avond over IVF is pas begin april en dan kun je in mei pas beginnen.... Voor mij duurt dat echt nog een eeuwigheid! Heb net wel alle brochures over IVF zitten door te lezen en als ik dat zie dan zakt de moed wel echt in mijn schoenen. Wat een proces is dat zeg, met injecties, echo's, punctie en terugplaatsingen. En dan nog maar 30% kans dat het lukt. Jeetje dat vind ik echt pittig! Ik zie daar echt wel tegenop, maar de wens voor een klein wondertje is is zo groot dat we het gewoon moeten doen. Maar misschien gebeurt er deze IUI-ronde een wonder en is het allemaal niet nodig! Duimen maar!
@MCI, Helaas ik heb nooit getemperatuurd, dus ik kan je hier niet mee helpen. Miss iemand anders. En ik ben ook een echte beelddenker dus kan me voorstellen dat je dit helemaal voor je ziet. Miss ook even tegen je man zeggen voor je kei hard begint te lachen als ze DE vraag stellen hahaha. En ik ben blij dat je wat hebt aan onze verhalen, en ik hoop dat het bij jullie niet zover komt dat je elkaar tijdelijk verliest. Je moet het echt samen doen heb ik geleerd. @straycat, wat jij zegt over die eendenbek heb ik ook gehad, als ze die openmaakte ging ik door de grond. uiteindelijk gebruikte mijn gyn een kleinere ( wist ik veel dat er verschillende maten bestonden) en toen ging het een stuk beter. Helemaal pijnloos en leuk word het waarschijnlijk nooit maar het is een stuk draaglijker geworden. Dus je zou aan jou gyn kunnen vragen of ze ook een kleintje wil gebruiken. @teddy, niet fijn dat je je een beetje moedeloos voelt na vanmorgen. Ik ga zo duimen voor je dat het toch goed nieuws is over 2 weken! Wat de ivf betreft, ik wist helemaal niet dat dat allemaal zo heftig is en zo lang moet duren. Snap dat je dan een beetje de moed voelt zakken, wat we onszelf allemaal niet aandoen voor een wondertje he?! Ik had wel een vermoeden dat ivf niet makkelijk zou gaan maar dat de kansen dan toch nog zo klein zijn had ik nog geen idee van. miss is een pauze voor zo'n heftig proces nog niet eens zo'n slecht idee, kan je je voorbereiden en eerst even tot rust komen. Hoe denk je daar zelf over?
Vind het ook heel fijn om jullie verhalen te lezen en mijn 'ei' bij jullie kwijt te kunnen. @ Teddy, he wat vervelend vanochtend kan me voorstellen dat je er moedeloos van wordt. Je weet het nooit he, ik heb al wel eens verhalen gelezen dat het toch lukt met minder zaadcellen. Duim in ieder geval voor je! Confronterend dat je gelijk zo'n folder meekrijgt. En shit dat je dan weer zo lang moet wachten. Volgens mij is zo'n voorlichtingsavond bij ons in het zkh ook standaard, heb er wel eens over gelezen. Maar pff in mei, dat lijkt nog zover weg. De kans per poging met IVF is wel groter dan met IUI volgens mijn boek, misschien dat dat wat houvast biedt? Ik ben het wel met Ineke eens dat een pauze voor je zo'n heftig traject instapt misschien niet zo slecht is, maar kan me ook indenken dat je nu iets heel anders voelt. Dikke knuffel voor jou! @ Ineke, ik ga het inderdaad maar tegen man zeggen voor we een behandeling krijgen want die snapt er anders niets van natuurlijk haha. Ik wist trouwens niet dat er verschillende maten zijn qua eendenbek, goed om te weten! Over het temperaturen, ik heb een topic geopend bij temperatuurkaartjes. Waarschijnlijk heb ik deze ronde geen eisprong gehad, heb ik weer :x Nouja, hoef ik ook nergens op te rekenen qua zwangerschap dat geeft wel weer rust. Nu hopen dat m'n cyclus niet van slag is, anders kloppen de afspraken in het ziekenhuis niet meer. Bah, waarom nu.
@Teddy ogh jemig had ik dat maar niet gelezen van IVF 30 procent maar :O Dat is echt dramatisch weinig. Ik had wel meer verwacht eigenlijk. Pfff nou de moed zakt mij ook in de schoenen nu. Mijn zus vertelde ook dat het er ook aan lag bij wie de vruchtbaarheidsproblemen lagen. Ze zei dat als het aan de vrouw lang het lastiger werd dat als het aan de man lag. Ik heb geen idee hoor. Maar het lijkt me misschien dat die kansen dan ook wel afhangen van de mate waarin de vruchtbaarheidsproblemen zitten. Ik wist ook niet dat er info avonden voor zijn in ziekenhuizen. Ik zal kijken of ik daar heen ga mocht het zover zijn. Ik bereid me er ook op voor dat het bij ons de IVF kant uit gaat. En dat het ook wel in de zomer of in het najaar dit jaar gaat worden voor we kunnen starten. Duurt meestal zo lang in die ziekenhuizen. @Ineke dat wist ik niet dat ze ook kleine formaten hadden. Dat hebben ze helemaal niet gezegd in het ziekenhuis. Nou lekker weer Dan ga ik die mooi de volgende keer vragen. Ik blijf het toch enigszins Spartaanse methode vinden zon eendenbek.
Hoi meiden, Nou ik moest even gisteren van de schrik bekomen, maar vandaag gaan we er gewoon weer volop positief tegenaan. Die slagingskans van ivf van 30% is trouwens per keer en dat ligt wel een stuk hoger dan als je het op normale manier probeert (20% per keer) en IUI (+/-10 % per keer). Ten minste dat is wat ik in de boekjes lees. Als je het zo bekijkt valt het allemaal nog wel mee. Er staat dat na 3 x ivf ongeveer 50-60% van de stellen zwanger is. Dat is niet eens zo slecht toch? En wat een pauze betreft voor het beginnen, dat moeten we eigenlijk sowieso doen. Als je pas in mei kan beginnen dan heb je al maart en april om je voor te bereiden op wat gaat komen. En dat is denk ik maar beter ook want het traject daarna wordt al intensief genoeg. Wij hebben wel gisteren bedacht dat we eigenlijk in februari nog een vierde IUI willen proberen. We willen ook beginnen met acupunctuur en ze zeggen dat daardoor de kwaliteit zaad van de man ook best kan verbeteren. Dat is het proberen waard toch? @MCI, wat balen dat je deze keer geen eisprong hebt gehad! Hopelijk is het maar gewoon voor 1 maand en gaat het de volgende keer wel goed. Wel een beetje in de gaten houden want zo begon het bij mij ook en op een gegeven moment had ik zelfs vier maanden geen eisprong. Maar het zal vast loslopen en ik geloof dat iedere vrouw dat weleens heeft gehad. @ Ineke, hoe voel jij je nu na de IUI? Merk je al iets? Meestal kan ik na een weekje al aanvoelen of het wel of niet goed gaat. @straycat, ik wilde je niet afschrikken hoor met de aantallen want het zal ook vast liggen aan bij wie de problemen vooral liggen. Dat het een traject is wat lang gaat duren, dat heb ik nu wel door. Je bent zo paar maanden verder voordat je gaat beginnen. Zo'n info avond organiseren ze volgens mij wel in heel veel ziekenhuizen. Zou er ook zeker naar vragen als het bij jullie zover is, lijkt mij zeker nuttig.
@Teddy zoals je het nu omschrijft valt het inderdaad mee. Dan ben ik wat meer gerust gesteld. Ik had echt mijn hoop nog gevestigd op IVF. Dus ik hoop op een goed resultaat. Maar de kans op een natuurlijke zwangerschap is bij normale stellen 20 procent?? Dat is ook vrij weinig dan per maand? Nog een wonder dat er stellen zijn die binnen 3 keer zwanger zijn. Soms lijkt het wel roulette ofzo. Dat het een lange weg zal worden heb ik me al op voorbereid inderdaad. Die info avonden zal ik eens naar gaan vragen mocht het zover komen.
@straycat, Mij hebben ze ook nooit verteld dat er verschillende maten bestonden, maar ik heb een keer een andere gyn gehad dan die ik normaal had ivm weekenddiensten en die pakte een kleinere omdat mijn eigen gyn in het dossier had gezegd dat ik er zo last van had.. Dat ze zelf niet op dat idee kwam snap ik nu nog niet goed maar ja. En idd dat ze die methode niet updaten naar 2015, idd nog erg 1912 zo @teddy, Goed dat je vandaag wat postiever erin staat, soms heeft het een dagje nodig om te bezinken. En ook ik ben beetje meer gerustgesteld over de kansen, dat een "normaal" koppel zo kleine kans heeft wist ik wel. Tegen mij is gezegd dat de kans dat het spontaan lukt zelfs heel klein is als je niks mankeert om zo maar te zeggen. Maar als je alles om je heen hoort lijkt het eerder andersom te zijn. En ik voel me heel raar na de iui, denk dat mijn lijf met me speelt. Heb sinds maandag enorm zere borsten, zelfs als ik gewoon loop en heb continu kramp in mijn onderbuik wat ik me niet kan herinneren van de afgelopen keren en vanmorgen werd ik kotsmisselijk wakker. Stiekem hoop ik dat dat allemaal goeie tekens zijn maar wil ook niet teveel hoop hebben anders is de teleurstelling zo groot. Maar ik moet nog een volle week wachten en dat lijkt nog eindeloos te zijn.. Zou om verschillende redenen natuurlijk heel fijn zijn als het nu wel zou lukken, maar mijn vriend moet komende tijd veel op oefening en dan word een iui inplannen heel lastig, en daar heb ik nu al stress van haha. Ben helemaal geen stresskippie @mci, ik heb wel eens ene hele maand overgeslagen zonder te weten hoe en wat, en ik de halve maand maar zwangerschapstesten doen haha. volgens mijn gyn kan dat ooit toch wel gebeuren, en bij mij ging het de maand erop weer gewoon zoals normaal. Gelukkig want was de tel helemaal kwijt terwijl ik normaal gesproken altijd regelmatig ben.
Hoi! Ik wilde al een heel verhaal typen over de slagingspercentages van de behandelingen om Straycat gerust te stellen, maar zie dat ik me alleen maar bij Teddy aan kan sluiten. Dezelfde percentages worden ook in het boek genoemd dat ik nu lees. Ik vind 50/60% zwanger na 3 IVF pogingen inderdaad niet zo slecht. Straycat de kans per ronde bij een gewoon stel is ook niet zo groot nee, verbazingwekkend he hoe sommige mensen dan toch gelijk zwanger zijn. Ik hoorde van een vriendin dat 1 op de 6 koppels vruchtbaarheidsproblemen heeft. Dat vond ik best veel. We zijn in ieder geval niet de enige dus. Teddy ik kan me voorstellen dat je nog een keer IUI probeert, waarom ook niet als je toch op IVF moet wachten. En het kan altijd toch ineens raak zijn. Interessant over die accupunctuur, dat had ik nog niet gehoord. Ik zat er voor mezelf wel over te denken als de stress teveel wordt, schijnt dat het ook helpt om je beter te ontspannen. @ Ineke, wat spannend!!! Ik kan nu wel vanalles zeggen over dat je nog moet afwachten en dat het misschien wel je lijf is dat je voor de gek houdt, maar zo voel jij je natuurlijk niet Ik hoop zo voor je dat het positieve tekens zijn! Wat kan een week dan lang duren he? Over die eisprong van mij, of nouja het gebrek eraan Heel vervelend inderdaad! Ik houd het zeker in de gaten en hoop dat het eenmalig was. Ineke, jij werd dus ook niet ongesteld? Dat hoop ik nu niet hoor, ik wil graag verder. Als het goed is krijg ik de echo in februari in de tweede week van mijn cyclus (even ervan uitgaan dat ie weer normaal is), dus ik hoop dat ze dan ook een groeiend eitje kunnen zien. Zou me toch wel geruststellen. Wel fijn om te weten dat jullie ook wel eens zon rare ronde hebben gehad.
@Ineke haha ja het is echt een barbaarse methode die eendenbek. De eerste keer dat ik een uitstrijkje moest werd ie gedaan door m'n huis arts. Ik heb me daar toch liggen kermen haha. Ik schaam me achteraf dood. Maar het deed echt zeer. Maar ik ga mooi zo'n kleine vragen. Wat spannend hoor van je IUI. Ik ben benieuwd. Vind het ook altijd zo lastig te zeggen. Je lichaam kan zoals MCI al zegt je behoorlijk voor de gek houden. Maar ja misschien ook niet Ik hoop het voor je. @MCI Wat fijn om dat zo te horen die percentages. Nog een wonder dat m'n ouders drie keer (mij, mijn zus en broer) zo snel zwanger raakte. Bij mijn broer was het gelijk raak. Ze konden beter op de markt gaan staan ermee Ik ga het wel zien. Ik vind het altijd zo lastig om te zeggen. Volgens mij is dat van die koppels die in de MMM lopen zelfs al gestegen. Ik las laatst dat het 1 op de 5 is geworden :O Dat vind ik echt wel veel.
@ ineke, oh wat spannend dat je nu allemaal dingen begint te voelen. Ik herken dat ook heel erg. Dan ga je toch stiekem een beetje hopen dat het is gelukt. Alleen kunnen die dingen natuurlijk van alles betekenen maar ik hoop voor jou dat het goede signalen zijn! En ondertussen wachten wij gewoon gezellig met je mee! @ straycat, de kansen liggen inderdaad bij een normaal stel ook zo laag. Mensen realiseren zich soms niet eens hoe bijzonder het eigenlijk is als je wel binnen een paar maanden spontaal zwanger wordt. Ik ken genoeg verhalen van meiden die binnen 3 maanden zwanger waren. Nu merk je pas hoe speciaal dat is. Voor heel veel koppels, zoals ons, is zwanger worden helemaal niet zo vanzelfsprekend. Maar 1 op de 5 koppels die problemen hebben is inderdaad wel veel! @ MCI, hoop voor je dat je tijdens je echo in februari wel weer gewoon een goed groeiend eitje hebt. Dan kunnen jullie ten minste weer verder. Wij hebben aankomende maandag een eerste intake gesprek bij een acupuncturiste die gespecialiseerd is in vruchtbaarheid. Heb al even met haar gesproken en ze vertelde dat het heel goed kan helpen bij ondersteuning van een regelmatige cyclus maar ook voor en na een IUI of IVF behandeling kan het helpen bij het innestelen van een eitje in de baarmoeder. En voor de man kan de kwaliteit zaad van de man verbetert worden. Kijk, het is natuurlijk geen reguliere geneeskunde en je krijgt nooit garanties dat het daadwerkelijk helpt, maar voor ons willen we gewoon van alles proberen. En wij staan daar wel voor open, dus ik ben benieuwd.