Lotgenoten gezocht IUI en IVF 2015

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Teddy1984, 17 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Hi, bedankt voor jullie lieve reacties! ik moest weer even de tijd nemen om alles te verwerken. Hoewel ik natuurlijk wist dat het krap zou worden deze maand, baalde ik toch echt. En net nu was mijn ovulatie vroeger dan alle maanden ervoor. Dat zul je net zien... Maar ja, niks meer aan te doen. Ik probeer er niet te veel bij stil te staan en veel afleiding te zoeken door leuke dingen te doen.
    Vandaag nog met mijn man naar de uroloog geweest voor zijn zaadkwaliteit maar er kwam niet echt iets nieuws naar voren. Ze gaan alleen nog echo en bloedonderzoek doen maar lijkt toch 'aangeboren' iets te zijn. Hoop dat mijn man met alle uitslagen zich er wat meer bij neer kan leggen. Want hij wil zo graag weten waarom het zo is, maar ik denk dat je daar niet echt antwoord op kam krijgen.

@ineke, gefeliciteerd met je nieuwe baan! Wat goed zeg! Ik kan begrijpen dat je volgende maand even overslaat als het nu niet lukt voor je nieuwe werk. Maar hopelijk is dat niet meer nodig!

@straycat, wat spannend nog even wachten tot de 17e. Zou fijn zijn als jullie dan ook kunnen starten met IUI, dan weet je ten minste ook wat beter waar je aan toe bent. Het zou inderdaad wel een goed idee zijn om die kamertjes wat beter aan te kleden. Maar ja als het wat groter en aantrekkelijker zou zijn, dan ga je misschien ook eerder met zijn tweeën naar binnen en ik denk dat ze daar in het ziekenhuis niet op zitten te wachten haha.

2. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ineke, gefeliciteerd!! Wat goed :) Was dit de baan voor 4 dagen waar je het een tijdje geleden over had? Heb je nu wel verteld over jullie traject? Super fijn hoor! Snap dat je de eerste cyclus dan even overslaat als het zo uitkomt, maar miss helemaal niet meer nodig ;) Ik duim weer voor je de komende dagen in ieder geval.
    Je hebt gelijk met m'n moeder hoor, ik moet er gewoon even doorheen woensdag.

@ Straycat, een peeskamer lijkt me idd niet de bedoeling haha. Ze hadden het bij jullie eerste afspraak wel over direct IVF of ICSI gehad toch? Waar was dat toen op gebaseerd? Hoop voor je dat dat niet nodig is.

@ Teddy, logisch dat je baalde hoor en dat je de nodig hebt om er weer overheen te komen. Gek hè dat je lichaam uitgerekend op zo'n moment dan iets anders doet... Ik had dat vorige keer met die afspraken, altijd 30 dagen cyclus en dan ineens 42. Net of je lichaam het weet ;) Ik geloof wel dat onbewuste stress daarbij nog een rol kan spelen, maarja zie dat maar eens tegen te houden.
    Jammer dat de uroloog niet echt iets opleverde, vervelend voor je man ook. Denk dat het niet indalen toch een grote rol speelt, je leest het best vaak. Hadden zijn ouders ook moeite met kinderen krijgen? Dan zou iets erfelijks wel weer logisch zijn. Speelt hier ook nog mee bij man denken wij zelf. Heb jij trouwens ook gelezen dat ICSI kinderen zelf ook vaker vruchtbaarheidsproblemen hebben? Dat vond ik wel even slikken, al is het dan wel bekend voor je kind later.

Ik heb al weekend, dus zo op bezoek :) jullie alvast een fijn weekend en succes de laatste werkdag voor wie vandaag nog moet ;)

3. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    Ohhh grrrr ik had een heel verhaal aan jullie getypt. Ik druk op 1 toetsje van mijn laptop. Is het hele verhaal weg. Nou hier komt part 2.

@Ineke Super! Ik ben blij voor jou. Gefeliciteerd. En gelukkig was dat dan niet in het ziekenhuis. Maar toch blijft het wel een beetje onprofessioneel.

@Teddy Oh wat een onzekere tijd zo voor jouw man. Lijkt mij ook wel dat het z'n weerslag heeft. Ik hoop wel dat hij snel duidelijkheid heeft inderdaad. En die kamertje moeten inderdaad niet te gezellig worden nee. Anders gaan er echt teveel stellen in en dat is nou ook weer niet de bedoeling van een ziekenhuis.

@MCI Ja ze hadden het inderdaad bij ons alleen maar over IVF of ICSI. Dat baseerde ze erop dat mijn man maar 5 miljoen levende zaadcellen had en trage zwemmers ook. Hij scoorde maar een 4 van de 10. Dus ik ging er van uit dat IUI zinloos is. Maar dat is mijn invulling. Want voor IUI heb je geloof ik 1 miljoen levende cellen nodig. Maar we gaan het zien de 17e. Het kan meevallen of tegen vallen..

Vandaag ben ik weer ongesteld geworden. Ik was een heel klein beetje te laat. Een halve dag maar en dan ga je toch weer denken van zou het? Onzin eigenlijk ook want je weet dat het zinloos is.

4. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Oh straycat dat herken ik zo, tegen beter weten in toch hopen. Zelfs nu we weten dat het ICSI wordt en de kans dus echt minimaal is.... Je bent dus niet de enige ;)

Wordt het zaad van je man ook opgewerkt deze keer of was dat vorige keer al gedaan? Dat kan ook nog best veel schelen, merkte ik bij ons. Hier is 1 miljoen trouwens de grens voor IVF. Weet niet of dat per ziekenhuis nog verschilt. Ik duim gewoon voor iui voor je :)

5. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @MCI Ja stom he. Je weet toch ook wel eigenlijk dat het hem toch niet word op de natuurlijke manier. Maar je zal maar net die ene zijn. Ja dat opwerken heb ik dus niks over gehoord. Ik las dat ze het dan "wassen" ofzo? En dan blijft er wat goed zaad over. Maar daar heb ik ze helemaal niet over gehoord. Ik was toen sowieso in een roes dus ik heb de helft gemist :( Maar ik was nogal ondersteboven van de uitslag.

6. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    Ik had vanochtend al heel verhaal aan jullie geschreven maar toen was het niet opgeslagen grrr, nu maar poging 2.

@straycat, bij het opwerken wassen ze inderdaad het zaad. Nou ja, ze doen het in een soort centrifuge en de zaadcellen die dat overleven zijn het sterkste en kunnen ze gebruiken. In ml lijkt het dan nog maar echt heel weinig maar dat zijn toch de besten.

@mci, ik wist dat eigenlijk niet dat na icsi je kinderen ook meer vruchtbaarheidsproblemen kunnen krijgen. Dat vind ik best heftig. Sowieso vind ik het idee van icsi wel lastig. Ik bedoel, je gaat eigenlijk toch gewoon tegen de natuur in. Maar mijn wens voor een kindje is wel groot genoeg om het toch te doen.

@ineke, hoe gaat het met jou? Voel je al wat?

Zelf kreeg ik vandaag weer even een schock te verwerken. Een vriendin blijkt nog geen jaar na haar bevalling alweer zwanger te zijn van de derde. Dat kan natuurlijk maar het was ook nog een ongelukje. Ze hadden maar 1x onveilig seks gehad en waren ook niet zo blij in het begin. Dat is echt wel moeilijk om te horen! Want hoe anders is dat bij ons!

7. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Pff Teddy kan me voorstellen dat dat een shock is. Confronteert je nog maar eens met je eigen situatie. En als het dan ook nog een ongelukje is, bah voelt gewoon oneerlijk :( Nu ben jij aan de beurt! En wij allemaal ;)
    Over die problemen bij je kinderen, ik ben het nog even voor je op gaan zoeken. Het betreft vooral jongetjes en dan wanneer de man zeer verminderd vruchtbaar is en dus de reden is voor ICSI. Dat speelt bij jou en mij natuurlijk wel. Ik denk zelf dat er misschien toch een onbekende erfelijke component meespeelt en als vader geef je die dan natuurlijk door aan je zoon. Maar dat is mijn theorie hoor ;)
    Ik vind het ICSI idee ook lastig, ivf kent dan toch nog meer natuurlijke selectie en hierbij kiest gewoon de laborant. Maar voor mij ook geen reden om het niet te doen.

Thanks trouwens voor de uitleg over het opwerken. Ik wist ook niet precies wat ze eigenlijk deden :)

Ineke, hoe is het? Al nieuws?

8. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy heel duidelijk. Het zal mij benieuwen hoeveel er over blijft.

En dat van die vruchtbaarheidsproblemen bij eventuele kinderen wist ik inderdaad al van mijn therapeute. Maar die zei dat het juist bij meisjes speelde die uit IVF geboren zijn. En niet de jongens. Dat de meisjes dus vruchtbaarheidsproblemen konden hebben. Ik zie het wel. Het is voor mij ook geen reden om het niet te doen. Ook al druist het dwars tegen de natuur in. Als je iets wil zet je, je principes zo op zij om heel eerlijk te zijn. Dat blijkt wel weer. En ik denk dat als ik een jongen krijg ik hem al heel vroeg wijs op vruchtbaarheidsproblemen omdat dit sowieso al bij mijn man in de familie zit. Daar krijgen ze aan de kant van de mannen heel moeilijk kinderen. Zaad is niet al te best.

9. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Teddy Ooh dan voel je, je echt even naar als je dat hoort een vriendin. Hoe graag je ook blij wil zijn dat lukt dan haast niet.

10. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    @ Straycat, wat gek dat jij juist weer het tegenovergestelde hebt gehoord! Het is inderdaad geen reden om daar maar niet voor een behandeling te gaan. Als je het ook al weet van tevoren kun je daar je kind idd op wijzen, mocht dat nodig zijn. Ik wilde dat de ouders van man dat bij ons hadden gedaan, want hun vruchtbaarheidsproblemen lijken ook door schoonvader veroorzaakt te zijn.

Ik ben net terug van de afspraak bij de gyn. Eigenlijk niet zo happy.
    Er blijkt nu uit mijn bloedonderzoek dat m'n schildklier te traag werkt, dus ik moet eerst naar de internist om dit verder te laten onderzoeken en eventueel medicatie gaan gebruiken. Pas daarna kunnen we aangemeld worden voor het ICSI-traject en dan zitten we nog met de wachtlijst :(
    Ik vind het opzich wel goed hoor dat ze alles helemaal optimaal willen hebben, want dit geeft een verhoogd risico op miskramen, maar ik had zo graag concrete actie gehad. Man en ik zijn trouwens ook helemaal verbaasd over deze uitslag want ik ben helemaal niet dik, eerder het tegenovergestelde! Over 2 weken afspraak bij de internist, ik wacht maar weer verder….

11. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    #171 Teddy1984, 2 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 2 mrt 2015
    Het was inderdaad erg moeilijk om blij te zijn voor mijn zwangere vriendin. Het voelt gewoon zo oneerlijk. Wij hebben zo'n grote wens en doen er alles voor en zij krijgt gewoon een ongelukje en is zwanger. Maar ja, zij kan er ook niks aan doen. Ik hoop gewoon dat onze tijd ook snel komt! En die van jullie natuurlijk ook!

@MCI, wat vreselijk balen van je schildklier. Heb je hier nooit eerder last van gehad? Wel raar zeg. Het zit soms ook niet mee hè? Nu gaat alles nog langer duren en kan je pas later beginnen, echt jammer. Maar je gezondheid is natuurlijk wel belangrijk en goed dat ze het wel uitzoeken. Maar begrijp dat je niet zo happy bent! Hoop dat jullie snel verder kunnen met het traject.

@ straycat, jij had dus gehoord dat het juist bij meisjes meer problemen geeft met de vruchtbaarheid? Hmm, het is dus wel iets wat je op je kinderen kunt overdragen. Maar ja, er is wel meer erfelijk en gelukkig zijn er tegenwoordig (en in toekomst vast veel meer) goede technieken om de natuur een handje te helpen!

12. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Onze tijd komt zeker Teddy! Het zou alleen zo fijn zijn als die tijd ongeveer nu aanbreekt ;)

Over die schildklier, ik baal echt enorm! Heb er nog nooit iets van gemerkt en herken ook geen klachten als ik de lijstjes zo lees, behalve het koud hebben. Maar hebben niet veel vrouwen dat ;) Ik vind het zeker goed dat ze alle condities zo optimaal proberen te maken, maar had hier echt niet op gerekend. Het wordt me wel weer pijnlijk duidelijk dat alles niet zo snel gaat als ik hoop. Verder vind ik onze nieuwe gyn ook niet zo leuk, met de vorige had ik echt een klik maar zij is helaas naar een ander ziekenhuis. Dat speelt misschien ook nog wel mee met m'n gevoel nu...

Sorry voor de egopost meiden, maar het zit me echt even hoog!

Ineke, waar hang jij intussen uit? ;) Druk met je nieuwe baan? Of heb je stiekem positief nieuws? Ik hoop het zo voor je!

13. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    Goedemorgen dames!

Sorry voor mijn lange afwezigheid maar het is er gewoon niet van gekomen om tijd te maken, en als je me vraagt wat ik dan heb gedaan heb ik geen idee haha.

In antwoord op allen: ik ben nog steeds niet ongesteld terwijl gister d-day was. Vanmorgen een test gedaan en niet zwanger, heb wel een beetje buikpijn maar dat kan vanalles zijn haha. Probeer het morgen nog maar een keer als ik nog steeds niet ongesteld ben.

@Teddy, Ik snap helemaal dat je niet direct blij bent met het nieuws van je vriendin. Het is soms zo oneerlijk. Ik kreeg ook ooit de tip om het maar gewoon elke dag te doen want dan lukte het vast (ook van een vriendin die per ongeluk zwanger). Ik kan soms niet begrijpen dat veel mensen gewoon ongelukjes hebben en het niet eens willen en wij die het zo graag willen en alles opzij zetten gewoon keer na keer pech hebben. Hoe gaat het nu met je?

@MCI, O nee niet leuk! Wat raar dat er ineens zoiets uit komt. Kan dat ook een reden zijn dat het niet is gelukt tot nu toe? Snap helemaal dat je niet happy bent, het is ook weer een flinke klap die jullie te verwerken hebben gekregen. Hoop dat die internist wel snel gaat werken zodat je snel weer verder kunt met het icsi traject. Zo niet leuk al die vertraging, zeker als je er zelf nooit wat van gemerkt hebt ( trouwens ik heb het ook altijd koud, met dit weer staat mijn electrische deken bijna standaard aan voor ik naar bed ga haha).

Mijn nieuwe baan is idd die van 4 dagen in de week. Heb nog niks verteld over waar we mee bezig zijn dus dat moet tzt nog. Begin maandag eerst met 2 weken training en mocht een nieuwe cyclus daarin vallen dan slaan we over, als ik namelijk maar een uurtje mis kan dat al gevolgen hebben voor mijn contract. Dus dan gaan we volgende maand weer verder en als het dan moet dan ga ik het wel melden en hoop ik dat er geen zware gevolgen zijn.

14. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @MCI Maak je geen zorgen over je schildklier. Ik zal je wat vertellen. Traagwerkende schildklieren zit bij ons in de familie. Mijn zus heeft het en mijn oma heeft het ook. Het is bij ons erfelijk. Ik heb mij zelf er al 2 keer op laten prikken bij de huisarts. En 2 keer had ik niks (paar weken geleden was de laatste keer dat ik geweest ben). Ik heb wel de klachten zoals: PMS, snel koud hebben en soms periodes vreselijk moe. Maar dik ben ik ook totaal niet. Mijn zus echter die werd ook heel erg moe, en ze was er net op tijd bij, bij de huisarts anders zou ze wel dik worden. Mijn zus slikt nu hormonen voor haar schildklier. En ze heeft nu 2 kerngezonde kinderen gebaard. Tijdens de zwangerschap is ze wel ter controle gehouden hiervoor maar alles is goed gegaan. De pillen heeft ze gewoon doorgeslikt (volgens mij) tijdens haar zwangerschap. Het kan echt. Waarschijnlijk krijg jij die hormonen ook. Die moet je dan slikken en dan is er niks aan de hand. En die klachten die je niet hebt? Ik denk dat het zo zit volgens mij heb je namelijk niet altijd klachten. Ik hoop dat ik je heb gerust gesteld nu.

@Teddy Ja ik heb het inderdaad gehoord dat het bij meisjes weer is, en niet bij jongens. Maar ik weet het ook niet. Het is voor mij geen reden om het niet te doen. Inderdaad gewoon je kinderen goed voorlichten. En ik snap dat je, je dan zo verdrietig voelt van die vriendin. Het leven is ook zo oneerlijk :(

@Ineke Ik ga voor je duimen dat je niet ongesteld word en een positieve test in handen krijgt. En heel slim dat je, je werk nog niks hebt verteld over je zwangerschapsplannen. Anders kunnen ze dat tegen je gebruiken ofzo iets.

15. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    Hoi daar ben ik weer.

En met slecht nieuws, ben net toch ongesteld geworden, en niet een beetje ook, begint meteen heel zwaar. Had natuurlijk al wel beetje verwacht door die negatieve test maar toch...:(. Heb meteen ziekenhuis maar weer gebeld om te kijken hoe we dan verder gaan ivm mijn training volgende week. Dag 12 (meestal mijn iui dag) valt op zaterdag dus miss moet het dan toch kunnen. Ik hou jullie op de hoogte! Maar nu ga ik ff zwelgen...

@straycat, Je kan je kinderen heel goed voorlichten. Mijn moeder heeft ook problemen gehad met zwanger worden en ik wist dat al vrij lang. Ze is er altijd eerlijk over geweest en daardoor was ik al beetje voorbereid dat het eventueel niet makkelijk zou worden voor mij. Na een half jaar proberen en geen succes ben ik dan ook na lang aandringen van mijzelf getest of ik niet hetzelfde probleem had ( bij mijn moeder lag het aan een bepaald hormoon wat ze te weinig had). Dus ik denk dat als het risico bestaat dat je eigen kinderen er moeite mee gaan hebben je dat idd al kan zeggen en uitleg kan geven. Voor mij is dat ook geen reden om er niet mee door te gaan. Als je kijkt hoever de wetenschap nu al is moeten er dan zeker ook technieken bij zijn gekomen.

16. MCI

MCI Lid

30 jun 2014
    83
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ineke, shit!! Ik had nog wel goede hoop na je eerste berichtje, tot ik je 2de bericht las :( Jij zult ook wel weer balen, zeker omdat je ook nog een dag overtijd was. Bah, gewoon niet leuk! Hele dikke knuffel en vanavond mag je zwelgen hoor! Met een wijntje erbij.
    Hoop dat je gewoon verder kunt met de volgende ronde en zo niet dat je dan ook rust hebt bij het overslaan.
    Hoe bevalt het verder op je werk? Wel vermoeiend zeker de eerste weken met nieuwe collega's, andere omgeving etc?

Straycat, wat lief dat je zoveel informatie voor me hebt. Kan me voorstellen dat jij je wel regelmatig laat checken als er schildklierproblemen in de familie zitten. Goed om te horen dat jouw zus verder ook weinig symptomen had en nu met medicatie gewoon 2 goede zwangerschappen heeft gehad :) Ik zie ook niet echt op tegen de medicatie, wat moet dat moet. Vind het nu vooral frusterend dat het weer extra uitstel betekent.
    Had nog wel een paar vraagjes aan je. Denk je dat het goed is om nog een keer te laten prikken voor ik naar de internist ga? Ik ben bang dat zij gaat zeggen op 1 verhoogde waarde gaan we niet af, laat eerst nog maar een keer prikken en dan pas medicatie. De gyn zei namelijk ook iets over herhaling van het bloedprikken, maar zij droeg me over naar de internist voor het beleid. Het lijkt me zo zonde als ik die eerste afspraak daar heb en ze kunnen dan nog niets doen. Bloedprikken is weinig moeite, dus dan heb ik het liever nog maar een keer gedaan. Verder vroeg ik me af hoe lang het duurde voor jouw zus goed was ingesteld op de medicatie. Ik hoop natuurlijk op positieve verhalen ;)
    Jij moest ook de 17de weer naar het ziekenhuis toch? Dan mogen we allebei die dag :)

Over het voorlichten van je kinderen. Ik denk inderdaad dat dat goed zou moeten kunnen, maar ook wel belangrijk is na een traject zoals wij allemaal ingaan. Als je er zelf open over bent lijkt het me ook niet een echt issue worden. Het is zoals bij Ineke alleen maar goed dat je eerder weet dat er mogelijk iets aan de hand kan zijn en je dus gericht actie kunt ondernemen. Zeker bij jongetjes/mannen is een semenanalyse natuurlijk heel makkelijk gedaan. En wie weet wat ze in de toekomst allemaal nog kunnen qua technieken.

Ik ga morgen het dagje weg met m'n moeder en haar dus ook vertellen over de ICSI. Helaas hebben we dus nog niet echt een actieplan, dat had ik wel fijn gevonden om het voor haar ook wat meer concreet te maken. Merk dat ik er nog steeds tegenop zie, maar ga het gewoon doen :)

17. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    #177 StrayCat, 3 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 3 mrt 2015
    @Ineke Wat ontzettend naar weer (wilde een ander woord gebruiken, maar dat zal ik maar niet doen hier). Ook al was de test negatief je hoopt toch dat het raak mag zijn. Bah :( sterkte. Fijn om jouw ervaring zo te horen. Ik ga ze ook zeker voorlichten. Dat is wel zo eerlijk natuurlijk.

@MCI Ik ben blij dat ik je een stukje heb gerust gesteld. Ik zou het gewoon weer prikken hoor! Beter teveel dan te weinig denk ik altijd maar zo. En als ze het dan weer uit stellen, dan gewoon doen. Ik kan me voorstellen dat je ervan baalt dat dit er weer tussen komt. Weer een trapje terug. Maar aan de andere kant wees blij dat ze het nu ontdekken en niet als je zwanger bent en dus steeds miskramen krijgt. Ik wil het zelf ook weer voorleggen bij mij aan de gyn. want ik wil dat ze al die waardes bij mij gaan checken. Die huisartsen luisteren af en toe ook niet. En ik durf nu bijna niet meer bij mijn huisarts aan te komen. Die zullen wel denken heb je haar weer met haar schildklier :S Ik weet niet hoe lang het duurde bij mijn zus. Maar ik kan het haar wel vragen als je wil? Volgens mij krijg je Thyrax pillen voor je schildklier. Zoek maar eens op, op Google. Is een vrij onschuldig hormoon. Ik mag de 17e ook weer inderdaad. Kunnen we elkaar weer steunen. Wij horen welke behandeling we gaan krijgen nu en de 2de uitslagen van het zaadonderzoek. Wat ga jij krijgen deze datum?? En ik heb het mijn moeder ook verteld. Of eigenlijk raadde ze het. Toen mijn zus zwanger werd. Ze vind het wel heel moeilijk dat wij erin zitten. En ik merk dat ze het moeilijk vind om er steeds over te beginnen. Dus begin ik er gewoon zelf over. Dan is de drempel voor haar weg. Ik houd haar gewoon op de hoogte van alles. Dat vind ze fijn. Ik merk dat ze dan ook heel veel vragen gaat stellen. Komt vast goed ook al snap ik dat je er tegen op ziet. Vooral voor je familie is het belangrijk denk ik zelf dat je het openhoud voor als je een keertje breekt ofzo iets. Je weet het maar nooit. Ik ben benieuwd hoe het was met je moeder.

18. ineke31

ineke31 Lid

22 jan 2015
    49
    0
    0
    noord brabant
    goedemorgen!

Mci, Ik ben nog niet begonnen met werken, had maandag mijn laatste dag op oude werk en ga maandag op nieuwe beginnen. Begin eerst met training en daar mag ik niks van missen, en na overleg hebben we besloten om deze maand over te slaan, de iui dag zal wel in het weekend vallen maar alle afspraken ervoor voor de echos vallen wel in de training dagen. Vind het wel jammer maar miss is het wel goed ook want dan kan ik me echt focussen op het werken.
    Snap dat je het spannend vind om je moeder te vertellen maar ik denk dat ze wel blij is dat je het doet. En dan kan je er als je bij je ouders bent ook makkelijker over praten. Ik hoop dat je een leuke dag hebt, het is iig prachtig weer! Succes met vertellen:)

straycat, ik ben ook erg blij dat mijn moeder er altijd eerlijk over is geweest, hierdoor kan ik er nu ook veel makkelijker over praten omdat ze weet hoe het is. Weliswaar had mijn moeder andere problemen en hebben zij niet de behandelingen gehad die wij nu hebben maar het basis gevoel is denk ik wel hetzelfde. Voor mij scheelt dat heel erg en kan ik er open over zijn.
    Overigens heb ik mijn huisarts ook doodgebeld en veel gezeurd dus ik ben blij dat ik nu even niet meer naar hem toe hoef haha. De assistenten kennen me al bij naam en gezicht dus ik snap jou helemaal haha. Soms maakt dat de drempel om er heen te gaan nog hoger omdat je juist niet als zeur gezien wil worden. Maar uiteindelijk gaat het om ons en krijgt de dokter goed betaald als wij weer eens langs komen zeuren:p;)

19. StrayCat

StrayCat Fanatiek lid

2 jul 2014
    1.298
    4
    38
    @Ineke Dat kan ik me voorstellen dat je daar blij om bent. Openheid is altijd toch wel het belangrijkste. Ook hierin. Ik vind het wel fijn zo jouw ervaringen te lezen. Dan heb ik ook beetje handvaten. En de huisarts durf ik ook echt niet meer te bellen. Ze moeten wel denken dat ik hypochonder ben zo onderhand haha. Maar net wat je zegt het gaat om jou. En inderdaad haha de dokter krijgt ervoor betaald.

20. Teddy1984

Teddy1984 Actief lid

5 jul 2014
    117
    0
    0
    Noord-Holland
    #180 Teddy1984, 5 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Goedemorgen!

@ineke, wat vreselijk balen voor je dat het niet is gelukt! Het zag er zo hoopvol uit doordat je iets overtijd was. Ik leef met je mee hoor!
    Ik begrijp wel dat je volgende maand overslaat door de training op ie nieuwe werk. Het is natuurlijk al moeilijk om een niewe baan te vinden en dan wil je dat niet direct op het spel zetten. Maar toch jammer dat je niet gelijk door kunt.
    Wat goed dat je eigenlijk vantevoren van ouders al had gehoord dat zij ook problemen hadden. Dan sta je er misschien net wat anders in en ben je toch wat meer voorbereid dat het bij jou ook lastiger kan zijn. Bij ons kwam het echt als een donderslag bij heldere hemel omdat aan mijn mans kant van de familie eigenlijk geen problemen zijn. Zijn ouders waren direct zwanger en komen allebei uit een groot gezin dus daar geen problemen. Maar nu wij wel in in dit schuitje zitten, zal ik zeker onze kinderen wel inlichten hierover. Weten ze misschien toch beter waar ze aan toe zijn.

@mci, hoe ging het gesprek met je moeder? Wel goed van je dat je het hebt verteld! Vind het zelf ook heel fijn dat mijn ouders op de hoogte zijn en zo met ons meeleven. Geeft toch weer wat extra steun. En in deze tijden kun je alle steun goed gebruiken!

@straycat, als schildklierproblemen bij jou in de familie zitten, dan zou ik dat ook zeker extra laten checken voordat je met een behandeling gaat beginnen. Dan kom je niet voor verassingen te staan en kun je hopelijk straks gelijk doorgaan in het traject. Je kunt het maar beter zeker weten toch?

Deel Deze Pagina