Heeft trakteren nog zin

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door 3rdwish, 23 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 3rdwish

3rdwish Actief lid

31 jul 2020
    274
    124
    43
    Vrouw
    31 december werd mijn dochter 3. Ze zou trakteren in januari. Maarja.... Lockdown.
    Nu had ik met school afgesproken dat trakteren kan de 1e maandag als ze weer open mogen.
    Maar heeft dit nu nog echt nut voor haar. We zijn straks 1.5 maand of als het tegenzit langer.... Verder.
    Ik overweeg het maar te laten.:(

2. Fitmom86

Fitmom86 Actief lid

9 jan 2021
    187
    341
    63
    Vrouw
    Ik denk ook dat ik het dan niet meer zou doen, vooral op deze leeftijd. Als de kinderen wat ouder zijn en het zelf graag willen zou ik het wel doen.
    Mijn dochter is 9 januari 6 geworden en gaat woensdag voor het eerst weer naar de opvang, ze trakteert dan wel maar heeft het er ook steeds over.

3. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.879
    2.882
    113
    Noord-Holland
    Ik zou een idee zoeken van wat ze kan trakteren maar de uitvoering af laten hangen van of ze erom vraagt. Als ze niet vraagt zou ik er niet meer over beginnen. Niet omdat haar verjaardag niet belangrijk is, maar omdat haar belevingswereld met 3 jaar gewoon anders is :)

3rdwish vindt dit leuk.
  4. JupitR

JupitR VIP lid

13 mei 2020
    6.737
    7.264
    113
    Vrouw
    Mijn zoontje zou trakteren ivm geboorte broertje half december, net nadat lockdown in ging. Maar ik laat hem niet meer trakteren. Voelt achterhaald nu.

3rdwish vindt dit leuk.
  5. spruitje80

spruitje80 Fanatiek lid

5 jul 2016
    4.697
    4.306
    113
    noord holland
    Ik zou het denk ik laten als je kind er zelf niet meer over begint. Ik denk op die leeftijd dat dit meer iets van ons is dat dit dan gemist is dan dat zij er zelf gemis aan ondervinden.
    Voor jonge kinderen hoort dit denk ik meer bij het moment van jarig zijn.

3rdwish vindt dit leuk.
  6. owly

owly VIP lid

19 aug 2013
    22.344
    10.307
    113
    Zeer afhankelijk van je kind, die van ons zou dat niet vergeten en zou ik het wel doen. Heeft je kind het er verder niet meer over zou ik het laten zitten.

Zonnestralen vindt dit leuk.
  7. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.513
    13.801
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Zelfde gedachte hier (de onze is een week ouder).

Heb het toen bij onze zoon ook gelaten (hij werd 4 in de eerste lockdown).

Hier dezelfde opvatting als Sophy:

Tot nu toe heeft onze dochter er niet om gevraagd (onze zoon toen ook niet). Dus vermoed dat wij het zo laten.

Ze heeft overigens wel gewoon de kadootjes van de PSZ gehad die ze anders ook op/rond haar verjaardag zou krijgen.
    Misschien als ze dat nog niet had gehad dat we het wel hadden gedaan (tenslotte is het ook een beetje gek als ze 'zomaar' kadootjes zou krijgen terwijl ze helemaal niet jarig meer is).

Deel Deze Pagina