Lotgenoten gezocht - Let op: heftig onderwerp -

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door SaraPetersen, 15 jan 2021.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Muis2009

Muis2009 Bekend lid

29 jan 2018
    703
    387
    63
    Vrouw
    Wat afschuwelijk :( kippenvel krijg ik ervan. Heel veel sterkte toegewenst!

SaraPetersen vindt dit leuk.
  2. SaraPetersen

15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Dat zou in eerste instantie wel gebeuren. Echter toen de rechercheur de dag van te voren kwam voor een kennismaking en voorbereiding kwam schoot ons zoontje helemaal in paniek en dus hebben ze gezegd dat het te traumatisch zou zijn om hem te verhoren. Daarna is er nooit meer wat mee gedaan. Erg jammer, want ik denk als ze hem beter hadden voorbereid hij wel degelijk goed kan vertellen.

Overigens is er een ander slachtoffer wel verhoord ik de kinderverhoorruimte. Maar het OM gaf aan dat dit niet voldoende was.

3. smax

smax Fanatiek lid

15 feb 2018
    1.955
    1.042
    113
    Vrouw
    Wat ontzettend jammer! Ik weet dat ze inderdaad een dag van tevoren gaan voorbereiden.

Deze verhoren zijn juist zo waardevol. Zeker als er meerdere kinderen zijn die in de studio wat vertellen.

Veel sterkte!

4. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Wat vreselijk dat jullie dit overkomen is. Dit kan je niet voorstellen.

Wat ik zou aanraden is concentreer jezelf op je zoontje. Zijn herstel en dat van jullie als gezin. Zoek hulp voor hem (speltherapie en kinderpsycholoog etc). En ga zelf in overleg met de huisarts over iemand waarmee jij of jullie als gezin kunnen praten.

Ik ken een situatie waarbij ouders zich totaal hebben vastgebeten in een veroordeling. Volkomen begrijpelijk. Maar de dader heeft uiteindelijk een zeer milde straf gehad. Dat gezin is er uiteindelijk aan onderdoor gegaan. Dit soort procedures kosten enorm veel tijd en negatieve energie (en daarnaast bakken geld). De dader leeft daar verder maar zij hebben te maken gehad met ontslag, een relatiebreuk, problemen met familie en vrienden en financiële problemen. Een enorme berg ellende.

Ik zeg niet dat je niets moet of mag doen. Maar kijk wat het je kost en wat gaat het je echt opleveren. Zelfs met een veroordeling zal je nooit kunnen voorkomen dat iemand zoiets nooit meer doet helaas.

Ik wens je veel sterkte.

5. Noxe

Noxe Fanatiek lid

30 jun 2018
    1.714
    1.761
    113
    Vrouw
    Ik kon deze post niet wegklikken zonder iets te zeggen.

Hoe oud is je zoontje? Ik vind het ontzettend knap van hem dat hij jullie dit heeft verteld. Blijkbaar vertrouwt hij jullie enorm (daarmee wil ik zeggen dat jullie het dus erg goed doen :thumup:). Het is heel dapper van hem om dit te vertellen, want een volwassene heeft macht over een kind, alleen al vanwege het leeftijdsverschil. Ik ben zelf als kind misbruikt door mijn vader, 15 jaar lang. Ik durfde het niet te vertellen, want ik vertrouwde niemand (mijn moeder was ook vaak agressief). Door het niet te vertellen ging het misbruik door en als gevolg hiervan heeft het enorme diepe sporen achtergelaten, sporen die nooit meer weggaan. Uiteindelijk heb ik vorig jaar besloten om een aangifte te doen, maar hier kan ik nog niets over kwijt want het onderzoek loopt nog.

Je schreef dat er meer slachtoffertjes waren, en dat een ander kind wel is verhoord. Hebben de andere slachtoffers ook met de politie gepraat? Als ik het goed begrijp heeft jouw zoon niet met de politie gepraat omdat het teveel los maakte bij hem. Ik weet niet of het mogelijk is, maar zou je zoon alsnog met de politie kunnen praten op een moment dat hij wat meer klaar voor is? Nu hij speltherapie heeft kan hij er misschien al wat makkelijker over praten?
    En iets wat me nu te binnen schiet, maar ik ken je zoon niet dus misschien klopt het helemaal niet, maar zou het kunnen dat je zoon liever/makkelijker praat over hetgeen wat hem is overkomen met de therapeut erbij in plaats van jullie? Kinderen zijn super gevoelig, en als hij emoties ziet bij jullie als reactie op wat hij verteld klapt hij misschien dicht. Kinderen willen hun ouders gelukkig maken en niet verdrietig.

Ik hoop dat jullie er samen uitkomen en dat de speltherapie snel vruchten zal afwerpen. Nachtmerries zijn niet fijn. Heel erg veel sterkte!

6. SaraPetersen

15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Nogmaals bedankt voor de lieve berichtjes, ik waardeer ze enorm.

@Amberxx
    Bedankt voor je reactie. He t is vreselijk wat zoiets met een gezin kan doen. Daar ben in me heel erg van bewust. Wij praten beiden ook met iemand om daar ons ei kwijt te kunnen. Ons zoontje krijgt speltherapie, we hopen dat hij daarbij veel baat gaat hebben. Zijn welzijn is ook het meest belangrijke op dit moment.
    Het idee dat deze man niet bestraft gaat worden, en wellicht weer nieuwe slachtoffers gaat maken is hartverscheurend. Dit moet echt niet kunnen en daarom wil ik die veroordeling. Gewoon ook om te laten weten dat je niet zomaar met zoiets weg kunt komen.

@Noxe
    Wat vreselijk dat zoiets jou is overkomen. Wat moet je je alleen hebben gevoeld omdat je ook niet bij je moeder terecht kon. Ontzettend goed dat je aangifte hebt gedaan, het is nooit te laat! Ook een enorm compliment voor jou, want hoe zwaar en dapper is het dat je deze stap hebt genomen.

Ons zoontje is 5 jaar. Er zijn inderdaad meerdere slachtoffers waarvan een deel ook is verhoord. Echter zijn alle zaken geseponeerd. Blijkbaar hebben de kindjes niet ‘genoeg’ verteld tijdens dit verhoor.

Ons zoontje is echt een kindje wat de kat uit de boom kijkt. Hij moet iemand vaker hebben gezien om wat losser te komen. Ik vind het ook vrij heftig dat kindjes zo jong door een zeden rechercheur 1x worden voorbereid en daarna door een hele andere (en dus vreemde) zedenrechercheur in een kamer zonder zijn of haar ouders zo’n heftig verhaal moet vertellen.
    Ik begrijp dat zo’n verklaring nodig is maar in hoeverre kun je dit vragen van een kleuter die juist zoiets heftigs heeft meegemaakt.

We weten zeker dat met de juiste voorbereiding (vanuit de politie) hij wel degelijk alles zou kunnen vertellen bij een kinderverhoor.

7. Amberxx

Amberxx VIP lid

6 nov 2013
    5.020
    5.232
    113
    Ik begrijp je volkomen. En heel goed dat jullie hulp hebben gezocht. Maar een veroordeling zorgt er niet voor dat hij dit nooit meer zal doen. Zelfs als hij straf krijgt (wat maar zeer de vraag is) kan hij opnieuw de fout ingaan. En eventuele behandeling heeft alleen zin als iemand schuld bekend en meewerkt. Jullie kunnen helaas niet voorkomen dat hij geen slachtoffers meer maakt (en zijn hier ook niet verantwoordelijk voor).

8. SaraPetersen

15 jan 2021
    7
    1
    3
    Vrouw
    Klopt, en het zal ons en het leventje van ons zoontje ook niet veranderen. Daar ben ik me heel erg van bewust. Maar in principe geven we hier de indruk dat je dus kinderen seksueel mag misbruiken, dat je daar mee weg komt. En dat mag dus niet. Het mag en kan echt niet, nooit niet.

Maar goed, ik blijf me er wel hard voor maken. Met daarbij zeggend dat ons zoontje zijn welzijn het meest belangrijke is.

9. Mya

Mya Fanatiek lid

12 apr 2012
    2.728
    2.229
    113
    Wat vreselijk, ik las t laatst ergens op een nieuwssite. Ik dacht toen, hoe kunnen wij toch zo een mislukt rechts systeem in NL hebben. Weet niet of t van t zelfde is, maar die ontkende ook alles, las dat hij al tijd geleden ergens anders ook verdacht was, maar toch kon hij ergens anders opnieuw beginnen met zijn misbruik. Dat zou een vog moeten voorkomen, dat faalt dus ook.

Ik hoop echt dat hij alsnog veroordeeld wordt, dat er gerechtigheid komt, voor zover dat mogelijk is. Heel veel sterkte met alles!

10. Kleintjuh85

Kleintjuh85 Fanatiek lid

5 feb 2014
    3.992
    2.283
    113
    Noord-Brabant
    Wat een fucked up rechtsysteem hebben wij zeg.. sorry, heb je niks aan.. maar maakt mij zo kwaad. Ik wil jou in iedere geval veel sterkte wensen. Ik kan je alleen nergens mee helpen ook al zou ik het graag willen. Hopelijk kunnen jullie dit ooit een plekje geven en heeft jullie zoon veel baat bij de speltherapie. Echter hoop ik oprecht dat het recht gaat zegevieren en deze man zijn welverdiende straf krijgt.

Deel Deze Pagina