Lotgenoten gezocht: Man is voetbal/sportgek....

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door ramona0309, 11 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnetjes

zonnetjes Fanatiek lid

19 aug 2006
    3.079
    1
    0
    drenthe
    hier formule 1, echt alles moet aan de kant voor f1. zelfs op vakantie met 30 graden zitten we 2 uur in de kroeg. voor hem dan he, ikke niet.

helaas moet ie binnenkort als uitzondering op zondag werken, en dan is f1, ben benieuwd.

2. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

NOu hier wordt ik dus gek van...
    weer zaterdag.... moeten we nog boodschappen doen....

Ben optijd terug..... en doen we boodschappen zei hij.....

Hij is nog steeds niet thuis van de voetbal... ze spelen thuis..en hijzelf niet vanwege blessure....

Heb maar een ei gebakken voor mn zoontje.....
    Hij kan toch niet verwachten dat een mannetje van net 20 maanden maar later eet....

p.s. zelf boodschappen doen is geen optie...
    Vk heeft me een week absulute rust voorgeschreven vanwege veel harde buiken.... Tja niet gek dat ik teveel doe als ik bijna elke avond alleen ben.. en constant onze 20 maanden oude zoon moet tillen.... :evil:

3. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.035
    6.139
    113
    Happyland
    Ik vind dat die man van je zich dood zou moeten schamen, heb er echt geen woorden voor...

4. 2009mama

2009mama Niet meer actief

ja, zo gaat dat hé :S
    ze denken dat je niets doet hoor....ach je bent toch maar zwanger ;)

hier ook hij moet vandaag voetbalen hele dagen verbouwing en lawaai aan de kop gehad, ik ben zwanger en chronische ziek, maar ik kan het hele huis nu wel even aan kant maken terwijl hij heen voetballen is :S:S bekijk het mooi even ! en hij zou met de auto gaan :p ( 15 minuutjes met auto na zijn voetbal) nu is hij toch maar met de fiets gegaan dan kan hij nog biertje drinken :p:p mannen en voetbal.....

is het nog wel gelukt met de boodschappen...?

5. Niet meer actief

Nou het is dat het bij ons geen 'hobby' is maar 'werk'. Mocht hij zo op gaan in zn hobby zoals ik hierboven lees dan had ik dat écht niet geaccepteerd hoor. Jullie hebben toch verdorie zelf ook recht op een 'eigen leven' ipv alles verplicht te moeten doen omdat hij er niet is. Op deze manier draait alles om hem en zn hobby en daar zou ik echt een stokje voor steken.

6. 2009mama

ik heb hier ook mijn eigen leven... ik heb uuuuuuren voor mezelf want ik werk niet ! ik doe hier daarom ook het huishouden.... het moment waarop hij het zegt dat ik het huis kan schoonmaken komt er ongelukkig uit omdat we net 7 weken een verbouwing hebben gehad en ik ziek ben en zwanger, ik wil eerst rusten... maar hij bedoelt er niet mee dat hij lekker heen voetballen is en ik dan maar moet schoonmaken want dan hoeft hij het niet te doen....nee hoor absoluut niet zou hij ook nooit doen,
    maar nogmaals ik werk niet, hij werkt en sport , daarom doe ik het huishouden logische toch...en ik heb er verder helemaal geen problemen mee,
    alleen op sommige momenten komt het ongelukkig uit dat hij er veel tijd omheen besteed...omdat er een keer een verjaardag is op een trainingsavond...ja dan is het niet leuk...
    maar vind niet dat er een stokkie voorgestoken moet worden,niet in mijn situatie... hoe die is bij ramona..ja dat weet ik natuurlijk niet...maar hier in mijn situatie hoeft er geen stokkie voor gestoken te worden ;)

ik heb liever dat hij er 3 dagen in de week druk mee is en de rest van de week heb ik hem lekker voor mezelf:D dan dat hij er echt elke dag mee bezig is ( ondanks dat het werk is ) ik zou hem dan zeggen zoek een ander baantje en maak er aub een hobby van want ik hou totaal niet van voetbal.

en wat je zegt... je hebt verdorie zelf ook recht op een eigen leven...
    ik vind dat je dat heel zwart-wit ziet...sorry zie het niet als kritiek en ook bovenstaande zin niet dat ik liever niet heb dat hij werkt voor voetbal,
    maar in mijn ogen zie je dat nogal zwart-wit... wij hebben ook recht op een eigen leven... maar onze mannen niet...?
    volgens mij hun ook...en dit is even hun eigen leventje leiden waar ze toch eventjes recht op hebben

sorry als ik lullig of bot over kom dat is totaal niet mijn bedoeling,ik weet even geen andere manier om mijn mening te omschrijven, :oops:

7. Booey

Booey VIP lid

6 dec 2006
    5.663
    0
    36
    Radiator Springs
    ik ook, ik vind het ronduit schandalig en ik vind hem bovendien ook nog eens zeer zeer egoïstisch! Zou maar eens een goed gesprek met hem aangaan, want jij/jullie horen op de 1e plek te staan, en geen voetbalmaten/cluppie ..... te triest voor woorden dit.

8. 2009mama

het is inderdaad niet leuk dat je de boodschappen niet hebt kunnen halen, iedereen hier zegt ronduit schandalig.... het kan inderdaad schandalig zijn... als het elke keer gebeurd...als het elke keer gebeurd zou ik ook een keer gaan praten...dat moet hier ook niet beuren dat het elke keer weer opnieuw gebeurd....dan krijgt ie van mij ook wel onder uit de zak :p:pmaar als dit een eenmalig iets was zou ik gewoon zeggen dat je het niet leuk vond en er verder geen punt van maken, dat iets een keer voorkomt moet ( mijn mening) niks uitmaken toch ..? iemand kan iets vergeten dat ie het gezegt heeft dat ie zou doen,

9. Niet meer actief

Nou als ik de berichtjes hier lees gaat het niet om enkel een keertje vergeten maar gewoon het feit dat voetbal voor alles gaat. Ik blijf het absoluut schandalig vinden als een man denkt dat voetbal maar voor alles gaat, helemaal als het een hobby is.
    En over dat 'geen eigen leven hebben':
    Ik vind dat wanneer een man zo vaak en lang weg is dat dit betekent dat de vrouw dingen moet laten/niet kan doen dat hij haar eigen leven flink benadeeld en alleen maar aan zichzelf denkt. Ik zeg niet dat de vrouw helemaal geen leven heeft, maar wel dat de man haar 'eigen dingen' meer moet respecteren. Want ik vind het gedrag wat ik hier boven lees gewoon respectloos.

10. bellina

bellina Actief lid

13 aug 2008
    371
    0
    0
    mijn man is ook een enorme voetbal/sportliefhebber en voetbalt ook zelf

aan de ene kant gun ik het hem want hij werkt ontzettend hard en dit is zijn enige vorm van ontspanning

aan de andere kant, ik zie hem als niet bijzonder veel ivm zijn drukke baan en dan gaat ie ook nog eens voetballen en wedstrijden kijken op de bank

11. 2009mama

nou ik vind niet dat het op mijn situatie overkomt alsof voetbal op 1 staat,alleen qua weekend weg wil hij gewoon graag plannen op weekenden dat hij geen wedstrijd heeft,logische toch....!
    en hij is 1 keer een hele nacht weg geweest en in mijn verhaal staat ook duidelijk 1 keer...en dat is al meer dan een half jaar geleden,
    en hij blijft altijd na zitten... waar uit mijn verhaal maak jij op dat mijn man alleen aanzichzelf denkt...en trouwens je kent de rest van de situatie niet eens... hij is super druk hier voor mij... omdat ik chronische ziek ben, hij heeft super veel voor mij opgegeven en ik pak dat laatste beetje wat van hem is niet van hem af ! en wat is nou 14 uur in de week ..?
    op een forum zoals dit word vaak gewoon de negatieve dingen verteld...en dan vatten jullie het allemaal meteen op als schandalig... en dat vind ik weer schandalig van jullie, sorry
    en mijn man heeft nu extra weinig uren aangevraagt, van 25 uur per week (dit gaat in wanneer de baby is geboren) zodat mama(ikke dus) kan rusten en hij smiddags voor de baby zorgt!
    vaak is zoiets toch juist om even je gal uit te spuwen ..? dat je het even helemaal gehad hebt.... dan zoek je mensen die hetzelfde hebben, en dan kun je erover praten en weet je dat je niet de enige bent,dat er meer mensen er wel eens genoeg van hebben maar wel weten dat het gewoon hobby is,en dat het niet altijd zo is.... ( in mijn geval tenminste )
    dan ben je niet opzoek naar mensen die opeens je man belachelijk maken en voor schandalig uitmaken....

12. wuppie 01

wuppie 01 Fanatiek lid

1 jun 2007
    1.817
    10
    38
    waarom zoek je zelf geen hobby in het weekend?

Mijn vriend kijkt vooral heel veel voetbal en werkt ook vaak in de weekenden daardoor plan ik gewoon me eigen dingen in het weekend.
    eerst ging ik hem eerst bellen hoe laat is voetbal maar nu ga ik gewoon lekke winkelenm of met de honden weg.

Ik weet niet hoe mobiel je bent?

13. ramona0309

Zwanger89
    Het is inderdaad niet dat het eenmalig is.....
    als het eenmalig was zou het niet zo erg zijn..... tenminste... dan heb je zoiets van ja idd het kan gebeuren...., maar het zijn elke keer van zulke dingen.....
    Trouwens ik heb nadrukkelijk gezegd dat hij ECHT optijd moet zijn omdat we ook geen potjes meer hadden voor onze zoon.....

Hij heeft van mij wel de wind van voren gehad..... meer ook omdat hij met excuses aankwam die nergens op sloegen.....
    "ja, maar als je mee was gegaan dan had je ook nog niet gegeten"...
    Ja klopt maar als ik mee ga zorg ik altijd dat ik een potje bij me heb, en kan ons zoontje dat indien nodig op de voetbal eten...!"
    "hij eet wel vaker om 18.00 uur.... (nu is dat echt een zeldzaamheid), maar als je nog boodschappen moet doen wordt het gauw... 18.45 uur voordat hij pas eet.....

"grappige" is trouwens dat ik zaterdag voorgesteld had of hij ons zoontje even mee wilde nemen....( hij hoefde toch niet te voetballen), maar dat kwam hem niet goed uit, want hij moest geld ophalen (?)
    Nee, ik kan wel oppassen en constant mn zoon achterna rennen als we daar zijn..... Weet dat dit bij kinderen hoort, maar 1 kind heeft twee ouders, toch?

Mooie is trouwens dat hij vorige seizoen in het derde heeft gevoetbald omdat dit maar 1x trainen in de week was....
    (omdat het echt te veel was... ik werkte toen nog full-time.. gaf volledige bv... en mijnheer werkt ook nog 1 a 2x over.... dus het volledige huishouden had ik er ook bij..)
    Hij wilde t al melden aan de trainer dat hij "lager"wilde en voordat hij het gemeld had... kreeg hij bonje met deze man en is hij lager gaan voetballen..
    Nu is die trainer opgestapt en is hij terug gegaan naar het 1e.... en zegt tegen mij dat hij alleen naar het derde was gegaan vanwege die bonje.... en niet vanwege de drukte voor mij......

Ik ben het gewoon een beetje zat... misschien wel de hormonen, maar ik zie de bui alweer hangen.....

Over de trainingskampen.... nou vorige keer werd ik gebeld door hem en toen moest hij snel ophangen omdat de politie achter hun aanzat..... en rare verhalen....
    Iedereen van het derde op één na, is vreemd gegaan tijdens hun traininskamp in duitsland...(voor mijn tijd)... en verder zijn er heel wat coke-gebruikers......
    Raar dat ik liever niet heb.. dat hij meegaat? Volgens mij heeft zo'n trainingskamp niets met sport te maken....! iig niet bij die vereninging....
    En JA ik heb voorgesteld om ergens anders te gaan voetballen, maar dat wil hij niet, want al zijn "vrienden" zitten daar....

Hij heeft een gezin en is niet vrijgezel..... en laat zich meeslepen door anderen..... Hij wil niet als eerste naar huis gaan....

Verder over t sport kijken.... zaterdag kunnen we niets doen omdat hij dan naar zijn club moet... of hij moet voetballen of niet (geblesseerd) en eerst konden we zondags niets doen, omdat er voetbal op tv kwam!
    Heb nu tele2 opgezegd een andere provider en nu zit hij weer te zeuren om het voebalabonnement.....
    Ja normaal gesproken zou ik het zo doen.... als hij dat leuk vindt, maar niet dat we weer ELK weekend thuis kunnen blijven, omdat er een wedstrijd op tv is, waarvan hij s'-avonds de samenvatting kan zien!

Verder spelen ze zowat ECHT elk weekend.....
    Mijn familie woont 117 kilometer verderop en die kunnen we dus alleen in een weekend daar op bezoek.... al we kunnen blijven slapen.... dus nu met het voetbalseizoen is dat bijna nooit.......
    Zelf ben ik niet zo mobiel...... heb geen rijbewijs... en een hobby... zou niet weten wat ik kan doen, want heb ook geen oppas voor mijn zoontje....
    Ik wil trouwens leuke dingen als gezin doen.....

Voel me soms gewoon er zwaar kut over..... en het ergste vind ik nog dat als ik er gewoon over wil praten, hij zich meteen aangevallen voelt en gelijk roept: ik geef mn voetbal voor geen enkel wijf op...!

(ben gelijk dippie na t typen)

14. 2009mama

dat is inderdaad een lullige kwetsende opmerking "ik geef voetbal voor geen enkel wijf op"
    het woord wijf maakt het een hele lullige zin,
    en de rest van je verhaal ik ook niet zo heel zo heel leuk als dat echt zo gaat, dan mag er inderdaad wel gepraat worden, maar je post hier volgens mij toch omdat je in contact wil komen om er over te praten,en niet dat mensen er oordelen over gaan hebben en je man voor schandalig uitmaken,

en er waren er hier een paar die over "jullie praten"en op dat moment waren er nog maar 3 verhalen ofzo volgens mij, en daarbij hebben ze het dus ook over mijn man...terwijl er niks op wijst dat mijn man egoistische is, dus ik vind niet dat ze het recht hebben te oordelen over mijn man, het enige wat ik zeg is dat de tijd erom heen soms gewoon vervelend is,
    hij heeft zoveel opgegeven voor mij, ik pak dat laatste beetje niet van hem af,

15. ramona0309

Zoek inderdaad lotgenoten...
    dacht dat de titel wel duidelijk genoeg was?

Moeten toch wel meer mensen/vrouwen zijn "ongeveer" hetzelfde hebben...

16. 2009mama

ja...of een soort gelijk iets...dat je weet dat je niet de enige bent...
    maar naar mijn mening.... tenminste zo zou ik dat hebben,
    is het niet leuk als mensen je man voor schandalig uit maken
    en nu dus eigenlijk ook hun oordelen scheppen zonder dat ze het verhaal verhaal verder kennen, dat vind ik beetje flauw,

17. Mama van Mike

Mama van Mike Actief lid

24 sep 2008
    253
    0
    0
    Groningen
    Ik snap best dat mannen willen voetballen hoor, mijn vriend is ook gek op die sport. Ik vind echter dat de zaterdagen niet bedoeld zijn voor voetbal, tenminste als je kleine kinderen hebt.

18. Dragonfly

Dragonfly Niet meer actief

Wat heb ik dan een geluk dat die kerel van mij alleen maar leider is bij de scouting! Zaterdagmiddag ben ik hem kwijt, nou ja, is dan niet anders. Een voordeel, wij hebben (nog) geen kinderen.

Dames, succes!

19. Iggylover

Iggylover Fanatiek lid

25 jan 2008
    3.649
    0
    0
    NS
    labjesland
    hey naamgenootje (ik heet ook ramona) mijn man is ook een fanatieke voetballer en normaal is ie keeper maar paar weken geleden dacht ie dus fanatiek mee te kunnen voetballen en pats zweepslag! 6 weken geen voetbal!

vorige weken 20 weken echo gehad en we hoorden dat we een gezond jongetje kregen en mijn man helem aal gelukkig want hij ziet zichzelf al als de coach van zijn zoontjes team langs de zijlijn staan... :D :)

ik ga zo af en toe wel gezellig met hem mee en vind het super voor hem dat ie een leuke hobby heeft! vind het zelf zo af en toe ook erg gezellig

20. Miireii

Miireii Fanatiek lid

12 feb 2008
    2.417
    0
    0
    Enschede
    hier nog een vrouw met een man die een verslaving heeft! hahaha! hij traint een c-elftal en die jochies vinden hem geweldig! zelf leeft hij er ook helemaal van op, dus ik wil het hem ook niet afnemen. maar ik vind het wel jammer dat hij zoveel weg is. idd dinsdagavond, donderdagavond en zaterdag wedstrijd. zondagavond worden de samenvattingen van het voetbal bekeken, maar dat vind ik niet zo heel erg.

ik heb wel het geluk dat hij dat elftal samen met zijn broer traint, dus als ik me eens een x niet goed voel en echt graag wil dat hij thuis blijft dan is dat ook geen enkel probleem. vandaar dat ik er zelf niet moeilijk over wil doen :D

Deel Deze Pagina