Bij ons was de eerste keer geen enkele levende zaadcel, nu soms 100.000 soms 200.000 soms 700.000 en 1x een uitschieter van 2 miljoen dus hou vol meid! Ik wens je heel veel sterkte en ik hoop dat je toch nog gauw zwanger mag zijn!
ik weet alleen de waarde of zoiets het moet tussen de 20 en 999 zijn en bij mijn man was dat 10? dus de helft maar ze zijn ook te traag en hebben voor het merendeel verkeerde koppen.
Vandaag kregen wij de uitslag van ons onderzoek en de eerste keer was de hoeveelheid 'goede' zwemmers 4%, bij het tweede onderzoek was het 9 % terwijl het idd 20 % zou moeten zijn. Lastig om te bepalen wat goed en slecht is hé?! Onze arts zei in ieder geval dat het niet zo best was. Zegt ook al veel vind ik . Ben benieuwd wat dat gaat betekenen voor het vervolg van ons traject. Hebben we het namelijk nog helemaal niet over gehad. Ze wil vast eerst alle onderzoeksresultaten hebben, voordat ze daar iets over kan zeggen. (lijkt me ook wel logisch) maar ik wil zo graag weten of we in aanmerking komen voor iui, icsi, ifv of gewoon op eigen kracht moeten blijven oefenen..... Ik vind het reuze spannend!
hoi hoi ook ik heb een mannetje met weinig zaad. na een eerste onderzoek kwamen we erachter dat mijn man helemaal geen goede zaadjes had en nu na een operatie aan een spatader op zijn bal hebben we 5%goede zaadjes (nog steeds maar 18.000) en zijn we doorverwezen voor ivf in het catharina ziekenhuis in eindhoven. ook met weinig is er dus nog hoop! houd de moed erin de doktoren kunnen tegenwoordig heel veel. kuzz
Is het nou zo dat je bij slecht zaad altijd in aanmerking komt voor iui of ivf? Wij weten namelijk al wel die uitslag maar zijn met de andere onderzoeken (samenlevingstest o.a.) nog bezig. Onze arts heeft het nog niet gehad over de gevolgen van die slechte uitslag mbt bijvoorbeeld iui.
Prima: hoeveel miljoen had je vriend weet je dat? Het scheelt namelijk nogalf of je 9% van bijvoorbeeld 10 miljoen hebt of van 90 miljoen. Er zijn sowieso nog mogelijkheden dus probeer je geen zorgen te maken meid. gr, vruchtje
:-s eeehh nee, dat weet ik niet. Ik zal het vrijdag meteen eens vragen én opschrijven. Merk dat ik na het gesprek met de arts allerlei gaten heb in mijn geheugen. Dan weet ik niet helemaal exact meer wat er nu precies gezegd is. En dat is toch wel handig om te weten! Ik denk dat ik de volgende keer wat dingen op ga schrijven. Is dat raar denk je?
je kunt ook om kopieen vragen van de onderzoekuitslagen!. wij hebben die in elk geval meegekregen. is altijd handig, zeker als je op dit forum bent kuzz
Hai, Mijn mannetje had 4 miljoen zaadcellen en 42% beweeglijk. Ik dacht dat het best nog goed was (voor IUI) maar het blijkt ICSI kwaliteit te zijn, dus nu staan we op de wachtlijst tot april 2008
wij hebben het eerste onderzoek wel op papier meegekregen, maar het tweede niet haddenook zin rare arts dan vroeg je hoeveel alles was zegt die het is bijna gelijk aan de vorige keer , maar dat vroeg ik niet, blijkt het iets verbetering in te zitten niet veel , maar toch. de uitslag van de eerste test was: hoeveelheid 10 (normaal= tussen de 20 en 999) beweeglijkheid is 58% (normaal= tussen de 50 en 100%) afwijkingen 90 % (normaal= tussen de 0 en 80%) waarvan 89% verkeerde koppen en 1% afwijkende staart
Je kunt het gewoon opvragen hoor! Heb je recht op! En er is echt nog steeds maar 1 nodig voor icsi meid! Hou vol!
Hoi, Bij ons kost het ook veel moeite om iets op papier te krijgen. De uroloog was vaag over wat er bij de operatie (zaadbal) gaat gebeuren. Van het ziekenhuis waar ze naar verwijzen voor de operatie zeiden ze: vraag gerust een kopie van de verwijsbrief op, daar heb je recht op. Mn vriend belde, weet je wat de assistente zei: de dokter vindt dat niet nodig! Ha, maar wij wel! (Inmiddels paar weken verder , hebben hem nog steeds niet). Half oktober intake in het andere ziekenhuis.
elk ziekenhuis heeft een patiëntenadministratie en via die kun je (tegen betaling) je geschiedenis opvragen die ze op een cd rom branden...(kost ongeveer 10,00) en daar staat alles op van wat er van jou bekend is... daar heb je als patiënt recht op, en wil je iets specifieks weten wat ze niet op cd rom branden kun je ook een formulier thuisgestuurd krijgen met daarop de gegevens waar jij om vraagt... succes
Wat een gedoe zeg! Dat voor zaken de je nb zelf aangaan! Ik snap sommige artsen niet hoor....maargoed. Ik wil de meiden die nog met het voortraject bezig zijn, onderzoeken ondergaan, uitslagen afwachten en beslissingen nemen, heel veel succes wensen. Logisch dat je over behandelmethodes na moet denken en goed dat je dat ook doet! Wij hebben dat eigenlijk niet gedaan. ICSI was de enige optie, dus gaan we voor ICSI! Daar waren we het beide meteen over eens, zonder eigenlijk echt heel goed te weten wat het inhoud. Het was of ICSI of geen biologisch kindje....die keus was voor ons niet moeilijk. De behandeling is me overigens wel "meegevallen" zeker op het gebied van injecteren van hormonen en de punctie. Denk er dus heel goed over na! Neem de tijd. Heel veel succes meiden!
Hoi Elmo, Blij je verhaal te lezen, dat het ook mee kan vallen, de ICSI. Het is idd wel zoals je zegt: als ICSI de enige optie is, heb je iig nog een mogelijkheid om mogelijk zwanger te raken, dat is nog altijd beter dan geen biologisch kindje. Heel veel succes met de laatste weken van je zwangerschap!
hoi elmo fijn om te horen dat het bij je mee is gevallen, al hoor ik soms ook andere verhalen die me minder aan staan. ik denk ook dat het heel persoonlijk is als icsi de enigste optie voor ons zou zijn dan krijgen wij geen biologisch kind dat jkan ik je toch wel vertellen. de uitslag van het eerste onderzoek hebben we en is ongeveer gelijk aan het tweede dus hoef voor mezelf niks op te gaan vragen of zo, want zo hoor je maar weer ze kunnen soms behoorlijk dwars doen in het ziekenhuis.
Hoi meiden, ik heb eigenlijk een vraagje aan jullie.. Kan de dikte (tussenstof) van sperma ervoor zorgen dat de zaadjes niet (goed) kunnen zwemmen? En zo ja, kan daar wat aan gedaan worden? Als één van jullie hier iets over weet zou ik dat graag willen lezen.
Geen idee meid! Ken wel antistoffen bij mannen of vijandig slijm bij vrouwen.. Lijkt me een vraagje voor je arts. Elmo