lotgenoten gezocht: man slecht zaad!

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door , 19 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SheDevil

SheDevil Fanatiek lid

13 dec 2006
    1.617
    1
    38
    Rotterdam
    Ja hij is vandaag naar de ha geweest en heeft hem doorverwezen naar de uroloog, maar dat duurd nog wel een tijdje..
    Zit er vandaag even helemaal doorheen, alles duurd zo lang en nu dit ook nog :cry:

2. Niet meer actief

kan het best begrijpen hoor dat je er doorheen zit al dat vage en slechte nieuws en dan dat wachten... wij konden gelukkig snel bij de uroloog terecht, maar nu we naar een ander ziekenhuis moeten moeten we ook weer weeeeeeeeken wachten. hoop voor je dat je snel je antwoord krijgt vraag het anders even op deze site aan de gynacoloog of zo zij oeten dat wel weten succes

3. Ik heb geen idee SheDevil.... daar heb ik nog niks over gehoord of gelezen.

Hier is mn mannetje eergisteren geholpen aan n varicocele (spatader). Ben benieuwd wanneer ie weer mag testen en of het dan beter wordt!

4. Niet meer actief

nou jelske spannend hoor bij jullie ik hoop dat het geholpen heeft hou ons op de hoogte

5. doe ik!

6. Niet meer actief

shedevil ben je er al achter wat het nu is?

7. Vlindertje1977

8 okt 2007
    30
    0
    0
    Gelderland
    Hoi, mijn vriend heeft ook "slecht" zaad. Aantal en kwaliteit zijn verminderd. Schijnbaar zijn er echter wel voldoende aanwezig voor IUI want daar gaan we eind deze week voor de 1e keer aan beginnen ! Ook wij lopen in het Radboud.

8. Aurelie

Aurelie Bekend lid

31 jan 2007
    500
    1
    0
    teamleader
    Brabant
    wij hebben het traject wegens verminderde zaadkwaliteit achter de rug en met succes!

Wij hebben IUI gedaan en volgens mij was de ondergrens in ons ziekenhuis 750000 zwemmers. Bij ons schommelde de kwaliteit en de hoeveelheid heel erg en met de IUI moet je altijd wel een beetje geluk hebben.

Ik kan me heel goed voorstellen dat er mensen zijn die niet aan het IVF en andere trajecten willen beginnen ivm de hormonen en de belasting voor je relatie. Ik denk er zelf net zo over, maar kijk een beetje uit met het ventileren van deze mening, want het kan sommige meiden die al jarenlang bezig zijn wel tegen de borst stuiten. En ik kan het weten, omdat mijn zusje zonder succes tot nu toe het IVF traject volgt en wij daar wel eens discussies over gehad hebben.
    Iedereen in zijn/haar waarde laten en elkaar mening respecteren, want het blijft een gevoelig onderwerp.

De IUI is wel een traject die met hormonen gepaard kan gaan. Ik heb zelf bij de 2de poging clomid (tabletten) geslikt en vlak voor de inseminatie wordt de pregnylspuit gezet. Maar er zijn ook mensen die wel hormonen van te voren hebben moeten spuiten.
    Ik ben zelf dolgelukkig met dit traject en ik zou het de volgende keer weer zou doen. En natuurlijk realiseer ik me dat een IVF of een andere methode veel ingrijpender is.

Ik wens iedereen veel succes en raad jullie aan om eens op een ander topic mee te lezen, want er zijn genoeg meiden die in hetzelfde schuitje zitten en waarvan velen er gelukkig uiteindelijk toch zwanger
    zijn geworden. En eerlijk is eerlijk een positieve zwangerschapstest doet je zweven, echt waar!

groetjes, Aurelie

9. Niet meer actief

whahaha nou dat weet je zeker dat iedereen het gelezen heeft . wel heel fijn voor je dat iui je zwanger heeft gemaakt gefeliciteerd nog hihi.

wij hebben van het weekend een formulier thuis gekregen waar ik mijn gegevend moest invullen en die hebben we al weer op de post zitten. hij miest terug gestuurd worden daar dr j kremer en volgens mij heb ik die naam vaker gehoord hier op de site.

10. Popsel

Popsel Actief lid

24 jun 2007
    281
    0
    0
    Hoi,
    Sinds een paar maanden weten we dat ik PCO heb, dat het zaad van mijn menneke van mindere kwaliteit is en dat we een slechte samenlevingstest hebben gehad = geen enkele levende te zien, lagen allemaal stil. Kan iemand me vertellen wat deze uitslag betekent? De arts ging er niet teveel op in en ik ben pas gestart met eerste ronde clomid. Ze had het erover om dit een hele tijd te proberen voordat we aan iets anders moeten denken....
    Ben benieuwd, ondertussen ploppen de zwangere in mijn omgeving te voorschijn.... :(
    Maar even voor de duidelijkheid: IK BEN VOOR IEDEREEN EVEN BLIJ!
    Succes iedereen.

11. Niet meer actief

popsel - ik zou eerlijk gezegt niet weten wat dat inhoud en vindt het maar raar dat het ziekenhuis je daar geen duidelijk antwoord op heeft gegeven, daar heb je toch recht op.

en ja de omgeving is voor iedereen di al zo lang bezig is een opstakel je ziet echt overal zwangeren of baby's, maar helaas is daar niets aan te doen. wie weet zijn er ook meiden bij die al lang bezig waren en waarbij het dus ook niet wou lukken ik heb wel geleerd dat je nooit weet hoe of wat als je die persoon niet kent en niet zo gauw te oordelen want je weet maar4 nooit.

12. prinses

prinses VIP lid

20 mei 2006
    18.334
    1
    36
    Bij mij zijn er ook geen levende zaadcellen gevonden. Maar volgens de gyn kon het ook zijn, dat de levende al verder gezwommen waren. Ik ben uiteindelijk spontaan zwanger geworden. Dus met andere woorden, de uitslag zegt niet zoveel (de samenlevingstest is ook in de medische wereld een discutabele test).

13. Niet meer actief

oke prinses dat is goed om te weten

14. muuske64

muuske64 Fanatiek lid

15 okt 2006
    4.500
    0
    0
    huismoeder
    Limburg
    Hoi hubbie heeft ook zwak/zlecht zaad!
    Slechts SUB.
    Bij samenlevingstest lwamen slechts enkele door.

1e IUI 2,4 mln
    2e IUI 0,5 mln
    3e IUI 0,2 mln
    4e IUI 4,4 mln (na zink+seleium)

1e ICSI 4 mln
    2e ICSI 1,2 mln
    3e ICSI 1,5 mln

Zaad is slechts 15% beweeglijk!

We gaan nu voor 4e ICSI (tevens laatste)

Welke onderzoeekn heeft jullie hubbie gehad?
    De mijne alleen zaadcheck.
    Zijn er nog andere onderzoeken mogelijk?

Heeft iemand ervaring met een (gekruiste) sperma-motus-test?

Liefs en veel suc6!
    We blijven duimen!
    Marjo

15. Niet meer actief

muuske- die sperma-motus test zegt mij persoonlijk niks, maar wij zitten ook nog maar in het begin van de mmm. wel heeft mijn man bij de uroloog verderen onderzoeken gehad zoals echo en bloed onderzoek om te kijken of daar iets op te zien was. ik hoop dat je hier iets aan hebt.

16. Vlindertje1977

8 okt 2007
    30
    0
    0
    Gelderland
    Hoi, ook wij hebben te maken met slecht zaad. Bij mij is alles goed, na scan blijken ook mijn eileiders goed te zijn. Afgelopen zaterdag onze 1e IUI gehad, na opwerking waren er 2,8 miljoen goede zaadcellen. Er moeten er minimaal 1 miljoen zijn voor IUI dus dat was goed nieuws. Onder de 10 miljoen noemt men het verminderd vruchtbaar ! Nu 2 weken wachten..............

17. Niet meer actief

vlindertje - spannend meid ik zal voor je duimen dat je over twee weken positief nieuws hebt. succes met wachten

18. Jinky

Jinky Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.500
    20
    38
    Vrouw
    Bij onze eerste uitslag van het zaad hebben wij te horen gekregen dat
    beweeglijkheid 19 % en 36% is en totaal moest het boven de 50 zijn.
    wij kregen dus 2 waardes voor beweeglijkheid te horen, maar 19% was dan weer niet geweldig ondanks dat het totaal boven de 50 was.
    Aantal weet ik niet, vorm was 3% en moest tussen 3% en 36% zijn, dus hij zei zelf al dat je daar niet veel mee kan.
    Bij onze uitslag zei hij: het houd niet over, maar we kunnen nog wel spontaan zwanger raken.
    Vandaag tweede potje zaad ingeleverd, ben benieuwd.
    Hebben jullie ook twee waardes gehoord bij de uitslag van beweeglijkheid?
    Of hebben jullie enig idee waarom ik twee waardes voor beweeglijkheid heb gekregen?

Groetjes Jinky

19. Niet meer actief

nee dat hebben wij niet gehad kregen gewoon 1 waarde en geen 2? dus dat weet ik ook niet meid

20. marleen3

marleen3 Actief lid

27 mei 2006
    317
    0
    0
    Hallo Butterfly,

Mijn man had ook een slecht zaad, daarvoor heeft het bij ons ook lang geduurd totdat ik zwanger werd.
    Ik heb 9 iui behandelingen moeten gaan.

Grt. marleen

Deel Deze Pagina