hallo marleen maar ik zie dat het je wel een positief resultaat heeft opgeleverd. gefeliciteerd alsnog . het geeft ons wel weer hoop om dit te lezen bedankt daarvoor
Verlies je hoop nooit. Altijd positief blijven denken en het komt allemaal goed, alleen het gaat wat langer duren. Ik voor jou dat je ook zwanger wordt. grt. marleen
Mijn man heeft ook zwak zaad. 80% onbeweegelijk en maar 4 miljoen zaadcellen. Met andere woorden "maar" 800.000 bewegelijke zaadcellen. Mijn man is verwezen naar een urloloog. We hebben de eerste afspraak gehad, hij moet nu bloed afgeven, 2 x zaad en heeft maandag een echo moeten ondergaan. 12 november gaan we terug en horen we wat de uitslagen zijn en hoe we nu verder moeten. Voor mijn gevoel duurt het allemaal zo lang, maar we zitten "pas" in ronde 11 en het is al heel wat dat we nu al doorverwezen zijn!
marleen- ik heb de hoop nog niet opgegeven, maar het is de onzekerheid die je gek maakt. we wachten af. jinky- misschien weet iemand anders het ? en anders waag je er gewoon een belletje aan vragen staat vrij toch en je mag toch wel weten hoe of wat succes ermee. kuikentje- ik hoop dat de uitslagen je meer duidelijkheid geven. ja en dan kom je echt in de mmm. wij zitten daar nu op te wachten en wachten duurt zo lang (inmiddels al 1,5 jaar bezig) ik wens jou ook heel veel succes en hoop dat je toch snel zwanger zult zijn want er is maar 1 goed zaadje voor nodig
Hoi miss butterfly, 1 of 2 weken geleden heb ik gebeld, maar over de telefoon willen ze niks zeggen, ik moet dan een afspraak maken, dus ik wacht wel gewoon tot de afspraak die al staat. Maar toch bedankt! Groetjes jinky
jinky- nou dan hoop ik voor je dat die afspraak zo is en je er niet zo lang meer op hoefd te wachten. schrijf anders alles op een papiertje wat je wil vragen en schrijf als je de antwoorden krijgt ook die erbij want vaak krijg je zoveel info dat je de helft alweer vergeten bent als je thuis bent
Ook bij mijn vriend zit het niet helemaal goed. Gesterilliseerd geweest en afgelopen juli is dat weer ongedaan gemaakt. De uroloog gaf aan dat de operatie erg tegenviel en dat hij erg benieuwd is. We moesten er ook maar niet teveel van verwachten. Binnenkort wordt het zaad onderzocht....echt heel erg spannend!
patricia spannend hoor ik hoop dat het allemaal goed zal zijn. hier bericht gehad van het radboud moeten we 14 nov. heen
Ze maken onderscheid tussen niet bewegend, traag bewegend en goed beweeglijk. Het traag en goed beweeglijk samen moet ongeveer 50 % zijn.
Dankjewel jelske1978! Dus dat zijn waardes voor goed en traag, dus dan zal mijn 19% wel voor goed zijn, anders had hij niet gezegd dat dat niet zo goed is, toch? Maar wat als bij wijze van je goede 0% zijn en je trage 50%? Dan is dat toch niet goed, ondanks dat het samen 50% is. Of begrijp ik dit nu helemaal verkeerd. Groetjes Jinky
Helaas gisteravond weer ongesteld geworden. Erg verdrietig.... ik ben dan niet alleen teleurgesteld en verdrietig, maar zet dit om in boosheid naar mijn vriend. Dikke ruzie gehad. Mijn vriend is een stuk ouder (44) dan ik (29) en heeft uit zijn vorige huwelijk al twee kinderen. Vind dit wel heel erg lastig hoor. 15 nov moeten we naar de uroloog voor de uitslag van het zaad. ik probeerde het erover te heben wat we zouden doen als uiteindelijk blijkt dat wij geen kindje krijgen, dus na de mmm. ik opperde een eventuele donor, maar mijn vriend zei dat hij niet zat te wachten op een stiefkind en dat ik dan maar een keuze moet gaan maken. We gaan volgend jaar nota bene trouwen, dus komt behoorlijk rauw op mijn dak! Ik vraag me ook werkelijk af of we het allemaal gaan trekken en dan zitten we nog niet eens echt in de mmm, maar nog in het voortraject. Ik vind de buien die ik heb ook niet tof iedere maand hoor, maar voel me echt alleen in mijn verdriet. Zo, dat lucht weer even op.....
Ook traag zwemmend sperma is wel goed genoeg om zwanger te worden, maar het dus ook bijna nooit in die verhouding zijn, volgens mij. Een groot gedeelte is vaak al niet bewegend, daarna moet ongeveer de helft wel bewegen en hoe hoger de goed zwemmende hoe beter, maar als het samen maar rond de 50% zit.
Alsjeblieft Jinky, fijn dat ik je wat heb kunnen helpen! Balen dat je weer ongesteld bent geworden, Patricia. Maar laat nu je koppie niet hangen hoor! Je zit pas in het begin van de mmm en het kan nog alle kanten op gaan! Probeer nog niet teveel na te denken over wat er na de mmm gaat gebeuren. Je moet er nog helemaal doorheen! Wie weet hebben jullie snel duidelijkheid en kunnen jullie snel verder! Liefs Jelske
Balen Patricia! HOpelijk kun je toch nog een beetje positief blijven! Hier...ik stuur je wat positieve energie!
hoe kl*te ook, probeer je eens voor te stellen als zou blijken dat er bij jou "iets niet goed is" hoe zou je dan reageren en hoever zou je dan willen gaan? Zo moet je natuurlijk ook proberen te relativeren als blijkt dat er iets bij "hem" niet goed is... zou je mocht het kunnen en nodig zijn zover willen gaan dat je zou willen dat jij dmv een eiceldonor zwanger zou raken? of stuit dat je tegen de borst? want dat is ergens hetzelfde wat je hem hebt voorgelegd er van uit gaande dat zelfs de mm jullie niet zouden kunnen helpen... als blijkt dat zijn zaad zwak is zegt dat verder nog niets....bij ons was het nagenoeg onmogelijk om zelf zwanger te worden, maar zie de banner, en dat 2 wkn voor we naar het umc terug moesten.... blijf positief denken meid, weet niet hoe lang jullie inmiddels al "bezig" zijn maar probeer het even op een "zacht pitje" te zetten, het moet natuurlijk niet zo wezen dat het zometeen einde relatie is nog voor je een stap verder bent.... succes
meid ik lees net je 1e berichtje dat dit "alweer" de 4e ronde is voor jouw eerst kindje (zijn 3e) ik zou me echt niet te druk maken en zeker niet teveel pushen in zijn richting...dat is echt funest, ik maakte de veronderstelling dat jullie al een aardig tijdje "bezig" waren maar je bent nog maar net begonnen, dan is het zeker voor je man die al 2 kids heeft niet leuk als er "nu al" gepushed wordt.... in juli is zijn sterillisatie ongedaan gemaakt, en normaal moet je er van uit gaan het dat ook nog eens een dikke 3 mnd duurt voor dat weer een "beetje" op gang gekomen is, en van juli naar okt is een krappe 3 mnd...dus al zou dit onderzoek niet al te best zijn, grote kans dat het de 2e keer veel beter is meid.... geniet lekker van elkaar en van het oefenen, dat hoort op het zwanger zijn na straks het leukste te zijn... succes