hoi, Mijn dochtertje van 2 maanden heeft niet zo'n lekker begin gehad.. Toen ze 2 weken was heeft ze 12 dagen in het ziekenhuis aan het zuurstof gelegen doordat door een infectie haar saturatie heel laag was.. (zat rond de 82) op dat moment dronk ze heel weinig, spuugde alles uit en was ze ontzettend benauwd.. Toen we naar huis gingen woog ze zelfs minder als met haar geboorte.. Inmiddels gaat dat weer redelijk goed, maar.. In het ziekenhuis hebben ze ook haar bloeddruk gemeten, die was toen vrij hoog maar dat kon natuurlijk komen doordat ze zo ziek was.. Vandaag hebben we een dag opname gehad waarbij ze elk uur de bloeddruk hebben gemeten en die blijkt nog steeds te hoog te zijn.. Nu moet ze voor 24uur opgenomen worden en dan gaan ze een hartfilmpje maken, echo van de nieren, urine controleren en bloed prikken op allerlei ziektes, ook vond de arts haar erg onrustig en willen ze haar gedrag ook observeren.. Ze sluiten niet uit dat ze iets aan haar nieren heeft, maar ook een ziekte (wat precies daar wilde de arts geen uitspraken over doen) is niet uitgesloten.. Ik maak me nu toch best wel een beetje zorgen.. Ik had echt verwacht dat het vandaag gewoon wel goed zou zijn en ik had dit ook niet echt verwacht.. Ik weet niet zo goed wat ik met dit verhaal wil.. Gewoon ff van me afschrijven denk ik.. Is er misschien iemand die ook een baby met een te hoge bloeddruk heeft of heeft gehad en wat was daar de oorzaak van?
Ach jee! Wat zielig voor je meisje! Ik kan je helaas niet verder helpen maar wil je heel veel sterkte wensen!!
Bedankt meiden! Volgende week hebben we de echo van de nieren.. De kinderarts wilde eerst die echo doen omdat ze verwacht dat het toch aan de nieren ligt.. Pff ik ben best zenuwachtig!
Tjee wat een heftig begin voor jullie! En kan me je zenuwen helemaal voorstellen, zeker als je nog een week moet wachten! Ik wens jullie heel veel sterkte en hoop dat alles goed komt!
Ach nee wat naar nou! Heel veel sterkte ook met het wachten op de uitslag van de echo. Waarom moet dat eigenlijk zo lang duren als die kleine zo ziek is? Pfff... echt heel veel sterkte meid!