Mlady ik heb er geen ervaring mee heel veel succes en hopelijk is het snel weg en kunnen jullie weer verder.
Dankjewel Heis Mag hoor, no problemo. Maar ik wist niet dat dat kon! Ja en dan kun je er ook niet naar vragen! Als ik maandag weer voor controle langskom en de cyste zit er nog, kan ik er misschien naar vragen... Dank voor je info! Ja het is -begreep ik- bedoeld als een soort reset van je lichaam. Je vrouwelijke hormonen worden vrijwel allemaal stilgelegd. Wat gebeurde er toen jij stopte met de provera? Werd je toen ongesteld? Ben wel benieuwd, want dat begreep ik nog niet zo goed van de dokter. Nee, helemaal geen pijn! Doordat ik hier op zp al wel eens gelezen had over cystes en mogelijke pauzeronde voor je dan verder kunt met IUI, was ik niet helemaal onvoorbereid. Maar toch wel wat ik niet hoopte. Vooral vanwege onze naderende vakantie komt de timing wat beroerd uit! Maar ik heb wel vertrouwen dat die cyste snel een kopje kleiner gemaakt wordt
Tosti, Happy en Heis, hoe is het met jullie NODs, eergisteren, vandaag of morgen?? Trekken jullie het nog? Hopelijk niemand ongi!
Oh mijn god!! Ik ben zwanger. Ben nog nooit in mijn leven zo blij geweest en bang te gelijk!! Hoop natuurlijk dat alles goed gaat!!
Mijn test was vanmorgen negatief :'( Ik voel me ook helemaal niet zwanger. Morgen nog 1 voor de zekerheid. Maar ik maak me op voor IUI numer 3. Gefeliciteerd Heis!
Heis, fantastisch nieuws! Gefeliciteerd!!! Mlady. De Provera zorgde er destijds bij mij voor dat mijn baarmoederslijmvlies heel dun werd en bleef, zodat er tijdens de menstruatie niets afgevoerd zou worden, en ik dus ook niet ongesteld werd. De Provera was er bij mij ook voor bedoeld om de hormonen die destijds werden afgegeven door de spiraal een extra zetje te geven, zodat de menstruatie voor lange tijd weg zou blijven. Toen ik er mee stopte werd ik meteen weer ongesteld, maar waren de migraine klachten wel veel minder.
Heis, van harte gefeliciteerd! geniet er van....!!! Voor mij op naar een volgende ronde IUI maar dit keer met hormonen....pfff zo zwaar als je menstruatie doorbreekt Tosti ; Balen zeg! Wanneer mocht je officieel testen dan? doe jij IUI in eigen cyclus of ook mbv hormonen??
Wat goed dat het hielp tegen je migraine! Bijzonder toch... Waarschijnlijk word ik dan idd wel ongesteld als ik weer stop met de provera. Maar wat ik me dan afvraag: waar bloed je dan van? Ik heb wel eens gehad dat ik geen eisprong had, precies in een ronde dat ze me in de gaten hielden met echo's. Toen werd ik toch gewoon ongesteld na mijn gemiddelde 29 dagen. Ze zeiden dat dat was, omdat dan je baarmoederslijmvlies toch afgebroken wordt. Maar nu leg jij uit dat ik door de provera geen bms zal aanmaken. En een eisprong zal ik ook niet hebben. Waar word je dan ongesteld van, weet je dat? Ik heb altijd 10.000 vragen
Hallo dames, Ik loop al wat maanden mee in de NOD lijsten maar deze lijst is nieuw voor mij. Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor de uitslag van manlief zijn zaadonderzoek. De eerste keer was de uitslag enorm slecht, gelukkig was de uitslag van vandaag wat beter. Wat betekend dat wij gaan starten met IUI i.p.v. IVF of ICSI. Nu ben ik vandaag ongesteld geworden en heb besloten om deze maand er meteen voor te gaan. Dat betekend dat ik morgen ga proef spuiten en aanstaande vrijdag ga beginnen met het spuiten van hormonen (puregon). Aan de ene kant vind ik het allemaal wel snel gaan maar dit maakt mij ook wel weer enthousiast omdat we nu de hulp krijgen en de kans op een zwangerschap weer ietsje groter is. Het meest maak ik mij druk om het spuiten wat de gevolgen hiervan zijn. Vandaar dat ik mij bij jullie aansluit aangezien jullie misschien al wat meer ervaring hebben. Is het pijnlijk, moeilijk het spuiten? En... merk je iets aan jezelf wanneer je de hormonen spuit? Ik zal straks op mijn gemakje 'proberen' alles door te lezen! Liefs Sanza
Jeeej Heis!! Gefeliciteerd!! Lopen we gelijk haha! Ben je ook zo bang!! Hier nog 1! Tosti en Happy1234 balen zeg! Hoop voor jullie allemaal volgende ronde raak en Mlady, hoop dat de cyste maandag weg is! Nog bijwerkingen van de provera?
Hi Sanza! Welkom en balen dat je ongesteld bent geworden! Ik heb ook hormonen gespoten (Fostimon) en zelf vond ik het spuiten niet erg om te doen. Als je je huid goed vastpakt, voel je er eigenlijk niets van. Ik zag er ook tegenop om te gaan spuiten, maar dat verdween wel toen ik uitleg kreeg hierover en zag dat de naaldjes zo klein waren en daar met verpleging samen mocht spuiten. Verder had ik niet zo heel veel last van de hormonen (vond ik zelf). Volgens manlief was ik wat sneller op m'n teentjes getrapt hihi. Heel veel succes met proefspuiten en daarna thuis voor het echt! Je kunt het en zet hem op!
Marisje nee nog geen bijwerkingen... Maar heb vanavond ook pas het 2e pilletje op Leuk dat jullie gelijk lopen nu! Oooo ik wil ook zo graag! Sanza welkom Ik slik pilletjes clomid. Tot nu toe werkt dat goed. Als ergens blijkt dat het toch niet meer goed werkt, moet ik ook spuiten. Eigenlijk wel apart dat elk ziekenhuis weer z'n eigen beleid daarin heeft, vinden jullie ook niet? Ik begreep dat ze bij mijn zkh standaard met pilletjes starten vanwege de laagdrempeligheid (prikken = eng). Maar daar denken ze in andere ziekenhuizen kennelijk weer anders over. Weten jullie waarom je moest starten met spuiten ipv pilletjes? Is dat bijv. vw. het makkelijker doseren oid? (geen idee hoor!) Maar hoe dan ook: ik heb een cyste, zo bleek dinsdag op cd4 bij de 1e echo. Dus ik slik voorlopig 1x daags provera om die cyste op te ruimen. Ik sta op een soort pauzestand, dus Maandag moet ik weer langs voor controle en hopelijk is die cyste dan al weg. Als het ff meezit kunnen we er nog net een IUI uitpersen (ehh inpersen) voor ml en ik 24-5 op vakantie gaan...
Dank je wel, dat is al een hele opluchting! Ik ben benieuwd vanmiddag spannend! Ik kan denk alleen gisteren nog niet als 1e cyclusdag rekenen. In de middag had ik een heel klein beetje bruin/rood verlies maar heeft niet doorgezet. Vanmorgen is het pas echt doorgebroken. Dus denk dat ik vandaag pas als 1e cyclusdag moet rekenen Zal straks ook eens vragen aan de verpleging.
Ik heb werkelijk waar geen idee waarom mijn gyn. mij injecties voorschrijft.. haha! Het ging gisteren allemaal zo snel. Ik zal straks dit ook eens vragen aan de verpleegster
Hebben jullie ook allemaal een baarmoederfoto (HSG) moeten laten maken? Kom vandaag bij de verpleegkundige aan en die vertelde mij dat. En zo ja?, wat zijn jullie ervaringen hiermee?
Hey Mlady, denk dat het bij mij anders ligt. Ik nam een spiraal omdat ik altijd hevige menstruatie klachten had. De spiraal zou er voor zorgen dat ik niet meer zou menstrueren en dus geen pijn meer zou hebben. Mij is verteld dat hoe dunner je baarmoederslijmvlies is, hoe lichter je menstrueert. Mijn baarmoederslijmvlies was heel dik, ook door de hormonen van de spiraal bleef het dik. En bleef ik dus menstrueren. De Provera zorgde er voor dat het slijmvlies veel dunner werd. Daar door nam de menstruatie sterk af, en verdween uiteindelijk. Het wil dus niet zeggen dat jij alleen door middel van Provera niet meer menstrueert. Dat ligt aan de dikte van je baarmoederslijmvlies. Dat zal bij een ieder iets anders liggen. Voor mij was combie hormoonspiraal met Provera, genoeg om het baarmoederslijmvlies heel dun te houden, en te stoppen met menstrueren. Maar je lijf maakt onder invloed van hormonen altijd wel iets aan ( slijmvlies, eitjes, en ander spul in combinatie met bloed) dat voert je lijf tijdens de menstruatie weer af. Trouwens, hoe dikker je baarmoederslijmvlies, hoe beter een zaadje zich kan nestelen!