Sanza, ik vind het spuiten ook heel eng. Vooral het moment dat je de spuit klaar maakt. En gewoon jezelf moet injecteren. Ik kreeg ook gewoon last/ steken en pijnscheuten op de plek van de eileiders/ eierstokken. Achteraf ging het gewoon veel te hard. Met de groei van de eitjes. Ik werd er ook huilerig van. Pff hoop zo voor ons allemaal dat het uiteindelijk niet voor niets is. Gelukkig bestaat er een forum als dit. Fijn te weten dat je niet de enige bent.
Oh meiden wat herkenbaar allemaal... Ik had vanavond een dipmoment, toen zei ml rake woorden: als het uiteindelijk lukt, was het het allemaal waard. Maar pfff die onzekerheid en al dat doorzettingsvermogen... Ik heb het deze maand echt effe zwaar... Morgenmiddag naar het ziekenhuis om te kijken of de cyste weg is. En ik wil dan uitrekenen welke scenario's handig zijn. In elk geval vallen de scenario's af waarbij ik ongesteld word midden in onze vakantie (dus begin juni), want ik wil in elk geval cd4 weer in NL zijn voor de 1e controle-echo voor de daarop volgende ronde...Ik wil na onze vakantie weer vol goede moet verder met de volgende IUI! Sorry meiden ik heb momenteel niet de puf om op iedereen te reageren, normaal doe ik dat altijd wel... Je zou zeggen dat 2 weken (gedwongen) rust in het IUI- traject ook echt rust geeft, maar dat lukt me niet... Ik ben zó gespannen de hele tijd... Wil wel nog een digiknuffel geven aan Aegyo, meid wat zwaar... Ik kom met een arm om je heen naast je in dat hoekje zitten. Samen ff janken
Lieve Heis, bedankt voor jouw mooie woorden. Het is inderdaad zo mocht het hopelijk ooit in mijn leven lukken dan is het allemaal niet voor niets geweest =) Je zal het denk ik nooit vergeten, wat voor traject je hebt meegemaakt, maar als wij uiteindelijk worden beloond dan is het leed veel minder. Oh ik had jou al eens eerder gefeliciteerd! Lees het nu even terug, hoe gaat het met je? Al wat zwangerschapskwaaltjes of valt het juist mee...?/ Liefss
Hoi Sanza, Ja raar is dat zeg in je eigen lichaam spuiten! Ik voel de prik wel. Normaal ben ik echt anti medicatie. Ik slik bijvoorbeeld bijna zo goed als nooit een paracetamol ik ziek liever uit, neem groente smoothies en ga extra bewegen... Dus was zo raar om hormonen even via een naaldje in je buik te laten prikken haha... allemaal rommel die (als het allemaal volgens het biologie boekje) was gegaan niet nodig bent haha..maar goed allemaal voor een goed doel! Moet jij ook op cyclusdag 10 voor een follikelmeting?
Heey Rosalyn Wat goed dat jullie de stap hebben gezet om naar een arts te gaan! Bij ons heeft dat ook even geduurd, het is zwaar maar hopelijk voor jullie straks ook meer dan de moeite waard! Ik heb ook pcos, en kreeg ook eerst clomid 50mg helaas was het niet gelukt met 6 rondes, dus verder naar de iui. Wat jij benoemt voor je man hebben wij geen ervaring mee, misschien andere meiden hier? Ik hoop voor jullie dat het de kwaliteit verbeterd! Wanneer hoor je dat? Met de clomid had ik ook last v opvliegers toen ik hormonen ging spuiten had ik daar geen last meer van. Voor de iui hoef je je geen zorgen te maken. Het is pijnloos en het is zo klaar. Wat bij mij de tweede keer wat vervelend was, was de eendebek. Maar pijn deed het ook weer niet! Succes meis!
Dankjewel voor je reactie maris, ik heb nu voor drie maanden chlomid 50 meegekregen om te kijken of die de cyclus verkort. Op dag 15 een positieve ovu test gehad wat betekend dat ik woensdag op 14 dpo zal zitten. Mijn vriend slikt ook drie maanden die pillen dan heeft hij 30 juni opnieuw een zaadonderzoek. Hieruit zal besloten worden of het een IUI traject zal worden of dat IVF bij voorbaat al meer kansen zal bieden. Erg spannend allemaal, toch een beetje de hoop dat het ervoor raak is.. normaal zou ik nu mega last van mijn borsten hebben o.a. opgezette klieren. Nu nergens last van geen buikpijn, niet van mn borsten.. alleen erg moe. We wachten het af!
Rosalyn mijn cyclus is met clomid regelmatiger en korter. Van mezelf duurt-ie tussen de 25 en 34 dagen, eisprong tussen dag 14 en 23. Met clomid echter (de laatste 2 maanden) eisprong op dag 13/14 en cyclusduur dus 24/25 dagen. Clomid heeft nadelen, maar zeker ook voordelen. Hopelijk werkt het voor jou ook! Dankjewel... Eigenlijk heb ik relatief goed nieuws gekregen. Ik voel me er nog steeds een beetje depri bij, maar we hebben een plan en dat geeft een beetje houvast. Volgens de dokter is mijn deprigevoel vooral werking van de provera. Ik ben normaal echt een glas-halfvol-mens. Ik zie altijd iets positiefs en heb altijd goede moed. Maar de laatste paar dagen lukt me dat niet zo. Cyste is van 4 naar 2cm gegaan. Moet dus nog een week door met de provera. Maandag moet ik weer terugkomen. Met de dokter al wat vooruit gelopen op de zaken. IUI gaat volgende ronde door onze naderende vakantie hoogstwaarschijnlijk niet meer lukken. Vermoedelijk eisprong als we net weg zijn... Als het onszelf die ronde niet zou lukken en ik word weer ongesteld, dan zitten we op cd 4/5 van de ronde erna nog in het buitenland. Beroerd, want dat is immers het moment van de 1e controle-echo. Om te checken of ik die ronde weer met clomid mag starten.. De IUI kan dan niet doorgaan... Maar ik wil echt niet wéér een maand moeten wachten... We wilden na onze vakantie juist vol goede moed verder met de IUI's! Ik kon m'n tranen helaas niet bedwingen Maar m'n dokter dacht echt supergoed mee. Hij vond het ook belangrijk dat we tijdens onze vakantie echt even zorgeloos tot rust konden komen. Je kunt een cyclus al zo moeilijk plannen, zei hij. Alle begrip voor mijn gevoel dus. Een pluim voor mijn dokter! Dus het plan is ongeveer als volgt. Ws. mag ik maandag as. wel stoppen met de provera, maar krijg ik een soort anticonceptiepil om de ongi nog een paar dagen uit te stellen. Dan mag ik volgende ronde clomid slikken en ga ik met ovulatietestjes en tempen m'n eisprong vinden. Vlak voor onze vakantie krijg ik nog een echo om te zien hoe groot de (hopelijk weer 2) eitjes zijn, zodat hij ons kan helpen inschatten wanneer het d-day is. Dus we hebben dan gewoon goeie kans, heel fijn. Geen volledig vergooide ronde! En mocht het niet lukken valt cd4 na onze vakantie en kunnen we gewoon starten met IUI #3. Alles weer soort van onder controle dus... Jammer dat cystes de IUI-behandeling zo in de war kunnen schoppen. Als deze heisa het allemaal uiteindelijk maar waard is!
Rosalyn wordt je eisprong gepland met behulp van een injectie? Dat had ik wel, 36u lager werd dan de IUI gepland en de dag erna was m'n eitje gesprongen (zag ik aan de hand van m'n temperatuur).
Goedemiddag dames, Eefje80 lekker genieten hoor samen in Egypte, ben wel jaloers hoor! Heerlijk Welkom Rosalyn, ik ben zelf ook nieuw in het IUI gebeuren. Vorige week naar de Gyn. geweest voor de uitslag van het semenonderzoek en nu bijna een week verder zit ik mijzelf al te injecteren Ik ben ook benieuwd wat deze cyclus ronde ons te wachten staat. Ik sta er eigenlijk vrij nuchter in, gelukkig. Pina Colada ik ben ook echt blij met een forum zoals dit en mijn man ook, hihi! Ik met al mijn onzekerheid. Kan ik mooi op dit forum kwijt Ik moet eerlijk bekennen dat ik gisteren al veel minder zenuwen had tijdens het spuiten. Ik zat gezellig met mijn man te kletsen terwijl ik de spuit zette wie had dat ooit durven hopen. Gaat het bij jou ook al een stuk beter? Ja heeeel herkenbaar Happy1234 ik gebruik ook 'bijna' nooit medicijnen als ik ziek ben. Dit voelde in het begin ook raar, niet wetende wat je in je lichaam aan het spuiten bent. Ik moet zeggen, heb er ook nog geen last van, hoop dat het ook zo blijft. Ik moet op cyclus dag 8 voor de eerste echo naar het ziekenhuis. Dat is aanstaande donderdag. Spannend Jeetje wat een gedoe allemaal Mlady, en wat een fijne gyn. hebben jullie zeg! Hopelijk is het gewoon raak op jullie ontspannen vakantie! Ik mag eigenlijk nog niet klagen, begin nu wel wat krampen te krijgen (soort ongesteldheidskrampen) onder in mijn buik. Is dit herkenbaar voor iemand van jullie? En ik heb wat meer last van puistjes op mijn rug. Nooit last van gehad. We wachten geduldig af, maar ben wel benieuwd a.s. donderdag.
Mlady fijn dat je arts zo heeft meegeleefd en mee gedacht en wie weet is het straks tijdens vakantie raak!!! Blijf duimen voor je!!
Hoi Sanza, Oh ik mag een dag later. Is dan mijn 9e prikdag. In het weekend doen ze hier geen echo's o.i.d. alleen spoedbehandelingen etc. Veel succes! En nu hopen op mooie eitjes ! Liefssss
Dankjewel SAnza voor je reactie. Nu ga ik jullie toch weer even lastig vallen, want ik zit nu als het goed is op 13 dpo.. Heel de nacht wakker gelegen van rare buikpijnen, dus dacht net laat me eens even nog een ovutest doen. Krijg ik toch een bijna positieve test.. maar hoe kan dat nou. Ik zal even de testen van cd 13-15 uploaden en de test van een half uur geleden ong. HELLUP!
Morgen is je NOD en vandaag een positieve ovulatie test? Ik heb gehoord dat je een ovulatie test ook als een zwangerschapstest kan gebruiken, maar een zwangerschapstest niet als een ovulatietest. Dus dan is de kans heel groot dat je zwanger zou kunnen zijn. Ik hoop het in ieder geval voor je !
Happy, ja daarom vannacht een paar keer wakker geworden met ee zeurderig gevoel. Zat net op de bank en dacht ga toch even een ovulatietest doen. Hij is naar mijn idee weliswaar niet zo positief als op 15 dpo maar vond het wel raar dat er zo'n streep te voorschijn kwam. Ben er een beetje van in de war, morgen ochtend maar even afwachten of de menstruatie op komt zetten en anders toch maar even naar de kruidvat voor een test. Dankjewel voor je snelle antwoord!
Sanza, ik ben voor nu gestopt met injecteren. Omdat het bij mij te hard te ging. Ik kreeg ook steken in mijn buik. Het bleek dat ik door de hormonen veel te veel eitjes aan maakte en dat voelde dus als die steken. Ik moet volgende week terug komen bij de gyn. Dan krijg ik ook te horen of de volgende iui in een spontane of in een gestimuleerde cyclus plaats gaat vinden. Maar de vorige keer moest ik 10 dagen achter elkaar injecteren. De eerste dagen vond ik het vreselijk, vooral ook omdat ik het op het werk moest doen. Rosalyn; is die test die je deed een ovulatietest? Kun je daar dan ook op zien of je zwanger bent?
Pina colada, ik heb vannacht wakker gelegen van een zeurderige pijn in mijn buik beetje het zelfde als ik koppel aan mijn eisprong, aangezien ik deze toch nog had liggen hem vanavond gedaan. Alleen was hij 13 dagen geleden ook al positief. Ik lees uit een paar berichten op het forum van een ovutest zowel LG als HcG opspoort omdat het een bijna identiek bestandsdeel is. Ga mezelf niet al blij maken en waccht morgen mn eigenlijke NOD gewoon af!