Lotgenoten IUI praat met mij mee

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Happy hertje, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Blijven ademhalen. Klinkt misschien te simpel, maar als ik nu terugdenk aan al die maanden dan kan ik echt niets anders bedenken. Leuke dingen blijven inplannen. Avondjes uit of cultuur. Wijn, sushi en/of filet americain als ik weer ongi ben geworden. Janken. Elke ronde langer. Geen idee hoe ik het volhou. Blijven ademhalen.

2. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
  3. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Volgende week maandag bloedprikken als m'n nod niet komt... Duurt lang hè wachten xx

4. Mofantje

Mofantje Bekend lid

16 mei 2014
    551
    13
    18
    Flevoland
    Spannend biientje, wachten duurt heeeeel lang.

Heeft er iemand ervaring met utrogestan en buikpijn bij het plassen?
    Voelt echtheid als een blaasontsteking en heb t sinds ik utrogestan gebruik. Alsof blaas toch te vol is terwijl ik vaak ga plassen.

5. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Klopt... Maar áls je dan een eitje hebt, heb je ook meteen mooie kansen!!

6. Happy1234

Happy1234 Bekend lid

8 jun 2014
    688
    0
    16
    Vrouw
    Zelfstandig.
    Ergens in het westen
    Hoi Dames,

Hierbij nog even een update ; gisteren spontane LH-piek. vandaag mocht ik komen voor inseminatie. Onverwachts dus erg spannend. Was een aardige gynaecoloog. Advies was om gisteren voor de zekerheid Pregnyl te spuiten. dit om mijn luteale fase te ondersteunen.

Sanza , ik heb de gynaecoloog verteld dat ik het gevoel had dat ik mijn eisprong voelde. aangezien mijn ei 16-17mm was en denk ook om mij gerust te stellen heeft hij het advies gegeven om toch te testen. en ik ben blij dat ik dat heb gedaan want een dag erna had ik een LH-piek. ik zou echt voor de zekerheid testen.

Mlady, ik hoop ook echt dat die cystes weg zijn. Mijn man zij hetzelfde betreft mijn korte cyclus door hormonen. meer kansen in 1 jaar ;) ach we zullen toch positief moeten blijven denken.

Mijn duimen draaien voor jullie. Het word hoog tijd om nu eens van onderwerp te veranderen wat vinden jullie van het onderwerp 'zwangerschapskwaaltjes' ;) haha ... zou toch mooi zijn...(hint...!!)

Liefs xxxxxx

7. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Mofantje, ik herken het niet eat je zegt over de utrogestan.
    Misschien toch een blaasontsteking?

Hoe voel je je verder nu je utro gebruikt?

8. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mlady hoe is het gegaan?

9. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    #329 Sanza, 11 mei 2015
    Laatst bewerkt: 11 mei 2015
    Goede avond dames,

Dank je wel mofantje, ja ik maak mij weer meteen druk.. Ik denk ook veel te veel maar dat is puur de onzekerheid.

Ja heel slim happy1234, als je het niet had gedaan had je hem gewoon gemist...maar gelukkig is dit niet gebeurd! Toch maar gewoon ernaast testen dus ;)

Ja Mlady hoe was je echo?

Ik had vanmiddag mijn tweede echo... nou wat kom ik daar klote van terug zeg bah bah! Weet niet of jullie dit ooit mee hebben gemaakt... maar zit mij dus nu alweer druk te maken pfff
    Deze gyn. had namelijk weer een andere kon het eitje die afgelopen donderdag 12mm was niet meer terug vinden. Ze zag wat eiblaasjes van 7 á 8 mm maar niet groter :( Waar is mijn eiblaasje gebleven :(
    Ze zei dat er meerdere opties zijn; Hij kan dus al gesprongen zijn.. heb niets gevoeld, ik heb geen vruchtbaar slijm gehad en mijn ovulatie test van vanmiddag was witter dan wit. De tweede optie is dat ie weer kleiner is geworden... kan blijkbaar huh ;)
    Ik zelf dacht wel een groot eiblaasje gezien te hebben op het scherm maar durfde niets te zeggen en voel mij nu zo stom dat ik niets heb gezegd.
    Ik moest meteen bloed laten prikken om te kijken of ik nou al mijn eisprong heb gehad. Ik ga nu gewoon twee keer op een dag een ovulatie test er tegen aangooien... ik hoop zo dat ie nog niet gesprongen is.

Iemand hier ervaring mee? Ben nu namelijk bang dat ze het grote eitje over het hoofd heeft gezien (wat mij niet logisch lijkt) en dat nu morgen of overmorgen mij eisprong is. :$

Morgen middag de uitslag van het bloed onderzoek
    Liefs

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Hi dames! Wat een weertje hè? 🌞

Ik denk dat er niets aan de hand is hoor Sanza! Ik begrijp van mijn dokter dat follikels 'dominant' zijn vanaf 13mm. Daarmee bedoelt hij dat ze vanaf 13mm echt gaan doorgroeien. Met hoe jij jezelf in de gaten hebt gehouden denk ik dat je niet hoeft te twijfelen: follikel had een beetje vrees op de duikplank is kroop voorzichtig weer terug naar de kant ;) Als de uitslag morgen negatief is, wanneer moet je dan weer voor de volgende echo? Ik zal aan je denken, hoop dat je 'm idd niet gemist hebt!!

Zelf idd vanmorgen echo. Cyste is nagenoeg weg, maar vanwege dat ik niet ongesteld wil worden tijdens onze vakantie (en de dokter ook graag wil dat we echt even kunne opladen, hoe tof!) twijfelde hij of ik niet nog even Duphaston moest slikken om ongi uit te stellen. Kent 1 van jullie Duphaston? Ik heb er geen ervaring mee. Het schijn veel minder bijwerkingen te hebben dan Provera. Maar omdat je dus ongesteld kunt worden bij het switchen, hebben we besloten geen risico te nemen.

Morgen haal ik nog voor anderhalve week provera en dan mag ik zelf bepalen wanneer ik ermee stop. Dus ik ga binnenkort even goed rekenen :)

Weet 1 van jullie toevallig hoelang het duurt voor je ongesteld wordt, nadat je met de provera bent gestopt?

Als ik dan ongi ben geworden, moet ik op cd4 weer langskomen voor de controle-echo. Dokter is ook een control freak ;) Hopelijk dan starten met Clomid en eind van de maand lekker relaxed op vakantie!

11. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dank je wel Mlady voor je berichtje, enorm opgelucht :) jeetje zelfs je eitjes kunnen je voor de gek houden haha..! Typisch zo'n eitje van mij.. een bangepoeperd ;)
    Ze had het erover om dan waarschijnlijk a.s. vrijdag terug te komen. Donderdag niemand aanwezig ivm hemelvaart. We wachten geduldig af, ben erg benieuwd morgen middag.

Super dat de cyste bijna weg is! Fijn nieuws voor je :) Ik ken beide medicijnen niet maar ik denk persoonlijk dat je een verstandige keuze hebt gemaakt. Nu komt het idd op je rekenkunsten aan hihi, succes daarmee ;)

Fijne avond nog XxX

12. Biientjeee

Biientjeee Bekend lid

11 jul 2012
    550
    14
    18
    NULL
    NULL
    Hoi meiden.. Hoe gaat t met jullie iemand inmiddels positief nieuws?

13. Sanza

Sanza Actief lid

18 feb 2015
    486
    0
    16
    NULL
    NULL
    Goedemiddag allemaal,

Dinsdag bloedonderzoek uitslag gehad, nog geen eisprong gehad ☺️ maar had zelf intussen ook al zo'n vermoeden. Ik moest vandaag weer langs komen voor een echo. Ik weet niet precies hoe groot het eiblaasje was, had gyn. niet verteld en ik was het vergeten te vragen 😁 alweer zo'n suffe actie. Ik dacht gezien te hebben op het scherm iets van 15.6mm
    Nu moet ik morgen avond de pregnyl zetten en aanstaande zaterdag is de inseminatie ☺️ Spannend! Hij heeft voor de zaterdag gekozen omdat er zondag niemand is. Nu hoop ik dat het eiblaasje dan groot genoeg is 😁 checken ze dat ook altijd voor de inseminatie?

14. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Sanza bij mij hebben ze wel gechekt

15. Pina colada

11 apr 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Jee snap even niets meer van mijn lijf. Ik zou deze maand mijn eerste iui behandeling met hormonen krijgen. Heb netjes hormonen gespoten. Tien dagen lang. Maar omdat het veel te hard ging (7 eitjes), heb ik geen iui inseminatie gehad. Rond de eisprong mocht ik geen seks hebben. Daar heb ik me netjes 5 dagen aan gehouden. Daarna wel weer seks gehad. Nu had ik maandag ongesteld moeten worden. Kan het zijn dat mijn cyclus nog verstoord is door het spuiten? Dat nu inmiddels twee en een halve week geleden is? Want na de eisprong kun je toch niet zwanger worden? En is het niet zo dat het spuiten van hormonen je cyclus verkort??? Dus dat ik dan juist eerder, dan later ongesteld had moeten worden? Ik weet het nu ff echt niet meer!!!

16. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Als je zoveel eitjes hebt gehad kan toch best dat er 1 misschien later is gesprongen, denk ik dan. Doe anders een test wie weet!!

17. Pina colada

11 apr 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Laat ik die nu juist niet hebben. En ik durf het eerlijk gezegd ook niet. De kans is zo klein.......

18. Pina colada

11 apr 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoe gaat het nu met je Heis???

19. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Haha waar woon je kom ik wat afgooien:) morgen toch even halen en doen wat heb je te verliezen je ging er toch vanuit dat deze ronde niet meer ging gebeuren kan alleen meevallen. Zal het eerlijk gezegd zo leuk en grappig vinden. Met mij gaat het steeds beter. Maandag afspraak om te kijken of ik schoon ben en hopelijk krijg ook te horen hoe verder!

20. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Pina colada de clomid zorgt voor mij bij eerdere groei van m'n eitjes. De ovitrelle zorgt voor de vervroegde eisprong. Normaal springen mijn eitjes pas als ze 2,5 cm zijn, maar met de ovitrelle wordt dat ook nog een dag ofzo vervroegd. Die 5 dagen seksverbod was door het zkh opgelegd? En op dag 6 konden jullie elkaar niet meer weerstaan? (lol, ik zie dat helemaal voor me, hoe jullie elkaar als 2 hitsige dieren weer aanvielen hahaha! :p:D) Tja, heeeeel misschien zat je dan nog in je vruchtbare periode... Hebben ze niet geadviseerd ovulatietestjes te gebruiken zodat je het zeker zou weten??

Wat vervelend, dit wachten... Ben je nu bang voor een enorme meerling, of hoopvol dat het raak kan zijn? Ik heb geen idee hoe ik me zou voelen... Heb met je te doen! Hoop dat je snel duidelijkheid hebt...

Follikels groeien ongeveer 2 mm per dag. Dus als-ie gisteren 15,6 was, zal die vanmiddag ongeveer 17,5 zijn. En zaterdag ongeveer 21,5 zijn. Checken is niet nodig, die groei geldt voor elk eiblaasje dat na 13mm doorzet. Bij mij in het ziekenhuis doen ze geen check voor de inseminatie.

Vind ik wel jammer, want ik ben altijd je zo nieuwsgierig! Misschien doen ze de check bij jou in het zkh wel, maar ik heb het idee (van wat ik op zp lees) dat het zelden gebeurt...

Heis en Sanza, naar welke ziekenhuizen gaan jullie? Ik naar een streekziekenhuis waar ze niet alles hebben, maar gelukkig wel 6 goeie gyns!

Deel Deze Pagina