Esther1991 wat balen... Kan me voorstellen dat je direct wilde beginnen weer... Heel veel sterkte, hoop dat de cyste snel los laat!!
Hoi iedereen, Ik kom gezellig met jullie mee schrijven. Ik ben Val en ben 30 jaar, wij zijn al 8 jaar bezig. 4 jaar geleden 3 iui behandelingen gehad. We stonden er toen toch niet volledig achter en zijn dus gestopt. 4 jaar later besefte wij maar al te goed dat het op de natuurlijke manier echt nuet gaat lukken. We zijn beide ontzettend gezond dus helaas onbegrepen fertiliteit. De iui hebben we gedaan met 80, 2 miljoen zwemmmers en 2 mooie eiblaasjes. We zijn dus weer begonnen. Afgelopen vrijdag onze eerste iui gehad! Nu dus in de spannende wachtweken. Ik heb trouwens voor de wachtend onder ons ee topic wachtbankje iui aangemaakt. Ben heel benieuwd naar de verhalen van iedereen en ik zal voor iedereen duimen op een goede afloop! Liefs Val
Mofantje sterkte meid! Esther1991 jeetje meid wat een narigheid! Echt balen!! Wij wachten nog afgelopen donderdag iui 2 gehad.. Donderdag over een week nod t zal mij benieuwen!!
@esther ik merk dat ik zo moe ben dat ik in de weinig vrije dagen die ik met manlief heb gewoon niet meer oplaad. Het is gewoon niet genoeg. Verder twijfel ik over wat ik wil met werk, had nieuw project gezien maar heb toch niet doorgezet en kreeg toch een uitbrander van een mail terug over feit dat ik niet ging doorzetten. Ook kwam de eerste iui ineens zo onverwacht en dan de teleurstelling, zon rollercoster. En sommige mensen in onze naaste omgeving houden echt geen rekening met je gevoel want zij nemen kinderen wanneer het hen uit komt, kan ik zo kwaad om worden op het moment, je mag het denken maar zeg het niet zo tegen mij denk ik dan! Vandaag start primolut dan ben ik over 2 weken ongesteld terwijl ik er net dag vanaf ben maar ja alle spoor een nieuw ei met nieuwe ronde nieuwe kansen. Wat ontzettend rot dat je een maand moet wachten, dat duurt zo lang voor je gevoel want je wil door met nieuwe kansen, knuffel! Spannend val welkom hier! Ik duim biientje
Biientjeee: Veel succes op het wachtbankje! Mofantje: Ik begrijp volkomen hoe je jouw voelt. En inderdaad de omgeving snapt vaak niet hoe zwaar het traject is, of weten het zelf niet. Dan nog het werk enzo er ook bij. Ik had het afgelopen maand ook ontzettend zwaar en afgelopen weekend drie dagen in bed gehuild na mislukking. Ik probeer de maand pauze nu positief te bekijken als een break die ik misschien nodig had... Veel sterkte en goede moed voor jou! Verzorg jezelf en laat de moed niet zakken!
Hey dames, heb me een tijdje rustig gehouden hier op het forum. Ik ben nu onderhand ook 3 maanden verder zonder dat er uberhaupt een iui behandeling heeft plaats gevonden. Eerste keer net de eisprong gemist, tweede keer veel te veel eitjes, derde keer net een weekend weg in de periode dat de behandeling plaats kon vinden. Man lief had ruim 3 maanden terug slecht zaad. Maar toen dronk hij nog alcohol, en had net die week er voor aan de pijnstilling gezeten. Nu na 3 maand niet meer opnieuw getest. Dus geen idee hoe de zaadkwaliteit nu is. Bij mij is alles wel goed. Ondanks dat ik dus even een stop heb gehad, ervaar ik wel de achtbaan van emoties. Mijn 2 beste vriendinnen zijn beide zwanger, de omgeving denkt te begrijpen hoe je je voelt, maar dat is vaak niet zo. Niemand begrijpt het, alleen de genen die het zelf mee maken. Ik vind die onzekerheid nog het moeilijkst. Blijven we kinderloos? Ben ik misschien over een paar maanden toch zwanger? Alles ligt nog zo open. En idd, dan doet het pijn dat een ander niks geen moeite hoeft te doen, en zo zwanger is. Ik wens alle meiden hier veel sterkte en geluk toe! Leef met jullie mee. Voel me vaak net zo..... liefs pina colada
Ik denk dat niemand echt kan begrijpen wat je voelt. Hier op het forum maken we iig vergelijkbare dingen mee en kun je dus zeggen dat wij misschien het dichtst bij komen in de zin van voelen en begrijpen. Mensen denken je vaak te begrijpen en zeggen dat ook, ze weten niet beter, maar soms word ik er boos van. De angst dat er nooit een kindje komt is bij vele van ons aanwezig. Vanmorgen zei mijn psycholoog over pieker gedachten (dus ook gedachten dat t miss nooit lukt) dat we deze gedachten hebben om ons voor te bereiden en beschermen tegen pijn maar als eenmaal blijkt dat het indd niet zou lukken weet niemand en ook jijzelf niet hoe je reageerd en hoe je je voelt, dat je verdriet gaat hebben en voelen weet je zeker maar hoe erg dat voelt kun je niet inschatten. In werkelijkheid pakken de dingen altijd anders uit dan van te voren bedacht te hebben. Ik vind dat een hele heldere. Je mag er dus even aan denken maar ik ga het leren parkeren.
Stomme cycste Esther wat een ontzettende tegenvaller, net wanneer je weer met volle moed de nieuwe IUI in wil gaan.. sterkte ermee meis hoop dat ie snel foetsie is. Welkom Val22 Dat zijn mooie cijfers.. klinkt erg positief.. hoop ook voor jullie een positieve test als eindresultaat Succes met wachten! Ik ben het helemaal met Esther eens Mofantje , denk aan jezelf en zorg goed voor jezelf.. *knuf* voor jou! En idd... het zijn allemaal pieker gedachten.. maar hoe parkeer je die als je zo emotioneel bent.. Ben zo blij met dit forum! Wat een pech zeg pina colada :x echt balen! Bij gaan dezelfde vragen ook continu door mijn hoofd heen.. Ben je nu wel weer opnieuw begonnen? Heel veel succes verder meis! Vandaag heb ik de HSG jeetje wat zit ik mijzelf druk te maken.. maar relaxed...ZEN hahaha... komt goed. Hopelijk een goede uitslag!
Mofantje: Wauw wat je zegt klinkt inderdaad logisch, het helpt mij ook! Dankjewel! Ik heb ook ontzettend veel aan dit forum. De enige plek waar ik mij enigszins begrepen voel. Sanza: Hopelijk jij meer succes in deze ronde!
Sanza; hoe is het gegaan??? Viel het je mee of tegen? Ik kreeg hopelijk deze maand mijn eerste iui behandeling. Dit maal zonder hormonen. Als het goed is vind mijn menstruatie rond 12 juni plaats, dus eind juni ergens zal de behandeling plaats gaan vinden. Hoop zo dat het deze keer wel tot een behandeling komt. Heb me gister en vandaag best rot gevoeld. Mijn aller beste vriendin is bevallen. Ik ben heel blij voor haar. Maar het maakt me ook verdrietig. Zal ik dit ook ooit mee mogen maken? Had zo gedacht dat ik haar voor zou zijn. Zij heeft pas net een relatie, net een huisje etc. Wil zo graag alleen blijdschap voor haar voelen. Maar ik voel eigenlijk alleen maar verdriet bij mezelf.....
Het is ook niet niks hoor meis! Wat vervelend... Je hebt zelf waarschijnlijk gewacht met je kinderwens totdat alles redelijk stabiel is in je eigen leven.. En dat je alles op een rijtje hebt om een kindje met beide arme te kunnen ontvangen! Maar dan heb je een vriendin die nog niet echt een stabiele relatie heeft en alles in sneltempo doet die meteen zwanger is! Erg frustrerend! 😁 ik snap je helemaal! Maar hou voor ogen dat onze wens ook zeker ooit werkelijkheid wordt! 💋 Het onderzoek viel niet mee maar ook niet tegen, er tussen in 😣! In het begin door het tangetje een felle steek in mijn baarmoeder, hij liet helaas los dus mocht het nog een keer opnieuw 😉 het ballonnetje was ook niet erg prettig een enorme druk, maar was wel te verdragen. Helaas moest de speculum er continu in blijven dat maakte het ook minder ontspannen. Lag te rillen als een rietje op die tafel hihi! Maar het zag er allemaal goed uit zover ik het allemaal heb meegekregen. Was behoorlijk ontdaan, dizzy en misselijk toen het voorbij was. Nu wat krampen maar ben er gelukkig van af en het was allemaal gelukkig goed! Daar ging het uiteindelijk om ☺️😀
Hoi Hoi, Even wat verhaaltjes door gelezen. Heftig allemaal! Ik ben nu bezig met clomid 150 en deze mnd eerste 1x iui na dat gewoon proberen dus niet lukt! Vandaag dag 8 en heb een foam echo gehad, om te kijken of de eileiders open zijn, gelukkig was dat goed! (wel erg pijnlijk bij inspuiten vloeistof) En 2 eiblaasjes een links van 10mm en een rechts van ong 11/12mm, hopelijk groeit er eentje door en nog mooier twee. Volgende wk weer een echo. Ben erg zenuwachtig voor de eerste keer iui, en hoop dat het snel raak mag zijn, want ik heb soms echt me huil dagen, vandaag was er eentje van. Ik hoop dat bij jullie ook snel raak mag zijn..succes allemaal met de nieuwe rondes iui.
Welkom Val22 Dat zijn mooie cijfers.. klinkt erg positief.. hoop ook voor jullie een positieve test als eindresultaat Succes met wachten! Ja mooie cijfers he. Helaas voelt alles heeeeeeel rustig mij iets te rustig. Ik weet ik kan nog niks zeggen maar toch. Heb trouwens wel even me pregnyl getest dat is nu al volledig uit mijn systeem. Goed dat je niet al teveel last heb gehad Sanza! Jen er gaan nog veel van die jankdagen komen of je nou zwanger bent of niet! De hormonen die door ons lijf gieren pffffff. Kop op alles komt goed wanneer de tijd daar is. Pina colada. Spannend hoor. 12 juni is mijn test dag . Ben heel benieuwd de iui zelf stelt echt niks voor hoor. Alleen de hormonen kunnen je af en toe tegen de muur laten vliegen. Mofantje allereerst bedankt voor je welkom. Sorry ik kan even niet terug vinden wat en hoever jij bent met de behandeling. Wel las ik dat je ook naar een psycholoog gaat. Dit vind ik fijn om te zien, ik ga er zelf ook heen het helpt je toch door het proces heen te gaan. Liefs val
Parkeren valt te leren door verschillende oefeningen en bij mij heel veel van me afschrijven maar liefste letterlijk met oen en papier. Ik heb nu een oefening mee dat ik een stelling heb en daar miet ik zelf voor en tegens opschrijven en uiteindelijk een conclusie en daar moet ik even tijd voor nemen en verder elke keer als ik er aan denk mezelf herinneren dat ik me aan afspraak miet houden met mezelf en bijv om 20 uur vanavond eraan mag denken.kost veel moeite maar uiteindelijk lukt t me! Balen sanza dat het niet mee zat met Hsg hopelijk nu niet veel buikpijn! Spannend weer al die nod en behandelingen. Val bij mij heeft t lang geduurd voordat mijn lijf op iets reageerde ik heb van mezelf geen ei of eisprong en dus geen cyclus. Pcos. Op het nippertje vorige ronde een ei en meteen 2 dagen later iui. Leek i eens heel positief allemaal maar helaas niet zwanger. In 1 kans had me ook wonder geleken. Ik miet inpakken voor vakantie maar Pff weet niet welke kleding. Weer is daar ook wisslevallig
Het is ergens wel grappig hoe we allemaal doorheen zitten en toch elkaar proberen te steunen en aanmoedigen, We hebben gisteren besloten dat we weer gaan starten met iui. Nu weer afwachten op menstruatie en als je wilt dat ie komt dan blijft ie natuurlijk lekker weg( uit gewoonte getest en was niet zwanger). Succes allemaal xx
@ Sanza; ja precies. Nu ben ik eindelijk klaar voor kinderen, lukt het niet. Nu zit ik dus echt tussen de luiers, babys en gelukkige gezinnetjes. Alleen niet bij mezelf maar bij al mijn vriendinnen. Ik pinde me altijd vast aan de gedachte dat mijn beste vriendin ook nog lang kinderloos zou blijven, niet dus. Sanza; wat vervelend dat dat onderzoek zo naar was. We moeten toch ook een hoop door staan. Bleg. Hopelijk pakt het goed uit.
Nou, nu weet ik waarom ik zo'n vreemde pijn in m'n buik had... Ik mag eigenlijk pas zaterdag testen, maar net een Kruidvat 2v5 test gedaan... Ik heb ook een test van de Action gedaan en daar staat ook een lichte tweede streep op. Dit zie ik voor het eerst in drie jaar MMM, dit was IUI nummer 12 Wat denken jullie?! Ik ga zo om half 2 het ziekenhuis bellen en dan vragen of ik gelijk om een bloedtest kan komen. Hopelijk kan dat Dit is echt...ik weet even niet wat ik moet zeggen... En m'n man vertrekt morgen naar het buitenland voor z'n werk... Ik ben even in totale shock.
Yes!!! 1 iemand met een positieve test! Alvast voorzichtig gefeliciteerd!!! En de andere meiden; wat een verhalen. De ene teleurstelling na de andere. Ik hoop zo dat het eens een keer raak is na ons lange wachten! Ik gun het meiden zoals ik zo! Anderen natuurlijk ook maar als meiden langer wachten, toch net ietsje meer... Vandaag iui 3 gehad. 58 miljoen zwemmers (1/3 van vorige keer) maar verder zag het er gewoon allemaal goed en normaal uit! ik had helaas maar 1 ei na 112IE gonal-f en dat was toch wel vreemd aangezien sommige dames dit spuiten met een ivf... Nu lekker op de bank met een dekentje en uitrusten. Jezus wat een lnge dag!! Half 11 in de auto naar Gent, file meegepikt, 1u zaad, half 4 iui, dan file rijden, 3u lang 😳 en om 7u eindelijk thuis... Wij doen dus niet 'even' iui hahah... Hopelijk voor goed doel. Maar wat word ik verdrietig van alle verhalen hier, weinig succesverhalen... Succes meiden met de cystes, wachtweken en het dunne streepje