Lotgenoten IUI praat met mij mee

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Happy hertje, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik had vanmorgen ook echo. 1,5 1,8 en 1,3.iui zal maandag zijn maar ja mijn man is er niet. Nu hebben we advies gekregen om zondag zelf te vrijen en maandag heb ik weer echo om te kijken of we dinsdag kunnen doen of we te laat zijn.

2. sara456

sara456 Lid

11 apr 2012
    14
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik heb in totaal 7 IUI pogingen gehad. Na poging 6 was ik zwanger, maar dit eindigde helaas in een miskraam. De poging erop weer zwanger en nu gelukkig een plakkertje ;)

Ik heb clomid 50 mg en pregnyl gebruikt en dit werkte bij mij gelukkig goed. Na 6 keer zou er een evaluatie gesprek volgen en dan kon ik zelf nog kiezen voor 4 of 6x IUI voordat ik aan IVF begon. Gelukkig allemaal niet nodig geweest.

Wens de dames die nog bezig zijn veel succes. Ik vond de IUI pogingen opzich wel mee vallen, al waren de laatste paar dagen van de wachtweken soms wel zenuwslopend en de teleurstelling steeds moeilijker te verkroppen en dan heb ik nog niet eens zoveel pogingen gehad in vergelijking tot anderen.

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Och dat is nou net jammer zeg! Ja je hebt het niet in de hand hè? 2mm per dag, dus... Maandag is de grootste ong. 2,4. Ik heb 1x een nog-niet-gesprongen follikel van 2,55cm doorsnee op een echo gezien! Dus nog even afwachten voor je de moed deze ronde opgeeft hoor! Kunnen ze de IUI evt. niet maandagavond doen?

Gebruikte jij nou ook hormonen om te laten groeien en/of springen? Of heb jij IUI in je eigen cyclus?

4. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Dankjewel! Echt. Heel fijn om succesverhalen te lezen! :D

5. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb de moed nog niet opgegeven😉 ik heb 100 clomid en pregnyl, maar pregnyl hoef ik deze ronde niet te zetten.

6. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hier gisteren helaas weer ongesteld geworden na IUI 7. We hadden hiervoor 4 maanden pauze gehad, maar kiezen er ook nu voor niet meteen door te gaan. Ik trek het slecht merk ik, teleurstelling is groot 😢

7. Pina colada

11 apr 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,
    Na een jaar en 3 maanden proberen nog niet zwanger. Toen naar de gynaecoloog om te laten onderzoeken of alles wel normaal is. Ik heb bijna 3 jaar geleden een darmontsteking gehad. Dit ligt heel dicht tegen de eierstokken aan. Er zou een kans kunnen bestaan dat er destijds wat littekenweefsel achter is gebleven. Dit wilden ze checken door contrast vloeistof door de eileiders te spuiten. Dit moet best heel pijnlijk zijn, en dat vond ik eigenlijk te eng om te laten doen. Want wie zegt dat die darmontsteking echt wat heeft na gelaten?
    Daarnaast heeft mijn vriend zwak zaad. Dus nu gaan ook wij beginnen met een iui behandeling. Ik moet mezelf injecteren, vanaf de derde dag van mijn menstruatie. Hebben jullie last van bijwerkingen? Hoe reageren jullie op al die hormonen?

8. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Heel veel sterkte en het is zo oneerlijk. Neem je tijd hoop mocht jullie kiezen om verder te gaan dat wel lukt of misschien toch spontaan.hopen mag altijd. Xx

9. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi welkom, ik heb bijna geen last van hormonen, heb heel puisjes en af en toe een opvlieger maar vind het tot nu toe meevallen. Ik heb trouwens clomid 100.

10. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Meis wat rot :( Ik hoop dat je steun hebt aan je lief en dat jullie samen in overleg met jullie gyn tot fijne vervolgstappen komen...

Is er bij jullie een reden dat het moeizaam gaat? Ben je al een keertje zwanger geweest?

11. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Thanks meiden :)

Helaas heeft mijn man weekenddiensten en ben ik dus alleen thuis... Hebben het er nog niet echt over kunnen hebben dus behalve dat We niet meteen doorgaan nu.

Er Is geen reden waarom het zo moeizaam gaat. We mochten I'm Februari al starten met ivf, maar konden nog 3 IUI pogingen doen en die wilden We afmaken. Maar ik weet nog of We ze alle 3 gaan doen. Dit Is zo slopend elke keer!!

12. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Ik heb in 1991 (toen was ik 11) een acute blindedarmontsteking gehad. Ik heb daar een litteken thv mijn rechter eileider aan overgehouden. Je raadt het al... kans op verklevingen / ondoorgankelijkheid.

Bij mij hebben ze een laparoscopie gedaan, dus tijdens dagopname in het ziekenhuis onder narcose, dmv een kijkoperatie een complete check van mijn buikholte. Onderdeel was die HSG met contrastvloeistof.

Mijn rechter eileider bleek idd helemaal verkleefd en ondoorgankelijk. Hij zat vast aan zichzelf, stukken darm en was helemaal dik. Dus binnenin ook verklevingen. Mijn beide eierstokken, de linker eileider en mijn baarmoeder zagen er wel keurig uit.

Meteen was duidelijk dat onze kansen op natuurlijke zwangerschap momenteel (ik ben 35) ongeveer 14%, dus erg klein zijn. Ze willen bij ons de kans vergroten door meer eisprongen op te wekken. Eerste ronde IUI 5 dagen 50mg clomid geslikt, maar dat leverde geen extra eisprong op.

Deze ronde 5 dagen 100mg clomid en hoera 1 extra eisprong. Nu dus met 2 eitjes voor het eerst echt kans! En waarschijnlijk meer dan ik ooit heb gehad sinds ik ongesteld werd in 1993...

Als je de HSG nu niet laat doen en het zou na 6 IUI's nog niet raak zijn, dan denk ik dat ze je alsnog de HSG gaan voorstellen.

In het meest vreselijke horrorscenario blijkt dan dat je beide eileiders verkleefd en ondoorgankelijk zijn. Dan heb je al die IUI-behandelingen gehad, al die maanden hopen en wachten, terwijl je 0% kans op zwangerschap had. Zou je jezelf dan niet oneindig veel meer pijn doen?

Ik zou zekerheid willen hebben. Ik was niet blij met de uitslag, ik ben er nog steeds een beetje van in shock. Maar we weten nu wel waarom het ons niet lukt. En we hebben vertrouwen in ons behandelplan.

Succes met kiezen, volg je gevoel!

13. Pina colada

11 apr 2015
    57
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dank je,
    Ik moet dit weekend en anders uiterlijk dinsdag ongesteld worden. Bij mijn eerste iui poging was ik al te laat, de eisprong was al geweest. Gelukkig had ik wel seks op het juiste moment. En om die reden mocht ik nog even wachten om al die injecties op te halen. Als de menstruatie toch start, dan begin ik voor het eerst met injecteren. Fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die hier in zit. Met mijn vriendinnen kan ik er wel over praten, maar zij zijn allemaal of zwanger, of hebben net kinderen.

14. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL

Lieve KimG,

Even tussenuit geweest want kon het even niet hebben. Zit er Nogsteeds mee dat deze poging ook niet gelukt is. Als ik lees dat sommige dames bv 9 IUI achter de rug hebben zonder resultaat sta ik daar versteld van. Wat een moed! Na 4 IUI heb ik al gevoel dat ik maar niet zwanger zal worden.
    Bij mij en mijn man is niets bijzonders gevonden. Althans tot heden heeft geen enkel onderzoek iets raars laten zien. Officieel zou ik na 3 IUI pogingen zonder hormonen een kijkoperatie doen, maar aangezien ik daar nog niet aan toe was (nu Nogsteeds!) hebben wij nog een poging mogen wagen met hormonen. Helaas dus ook zonder resultaat. Nu heb ik mij aangemeld voor de kijkoperatie ... Komende woensdag voorbereidingen en deze maand zodra ongi wordt kijken of ik gelijk terecht kan voor Laparoscopie. Zit er wel tegenop maar aan andere kant denk ik doen wie weet vinden ze wel wat en kan het gelijk verholpen worden.

Na Laparoscopie en uiteraard afhankelijk van de resultaten ga ik verder met de behandeling. Na lezen van jou stuk zit ik wel sterk te denken om als er na kijkoperatie niets wordt gevonden ook over gaan na ivf! Alleen weet ik niet of dat mag?! Is het niet verplicht om zoals normale procedure 6 IUI behandelingen te doen waarna je aan ivf mag beginnen?

Voor jou, geniet van je zwangerschap. Fijn om jou verhaal te lezen. Gaf me wel goed gevoel al weet ik dat elke lichaam anders is....

15. Happy hertje

Happy hertje Actief lid

13 feb 2014
    148
    0
    0
    Fotografe
    NULL

Vind het echt rot voor je!!! Weet hoe je je voelt. Zo balen 😔
    Veel sterkte lieverd!!!

16. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Wat een verhalen allemaal zeg, indrukwekkend....

Zelf heb ik vanmorgen de 2e IUI achter de rug. Had een beetje last van buikkramp toen ik nog in de stoel lag, en over de dag heen wat licht bloedverlies. Verder alles prima. Er waren ruim 70 miljoen soldaatjes, maar na bewerking waren er nog maar ruim 11 miljoen over. Klinkt als zo weinig... Ze waren wel vrijwel allemaal (95%) fit, dus je zou dan toch zeggen dat ze wel een heel eind weten te komen?! Maar jongens, wel over links gaan hoor...! Rechts loopt dood!

Ik heb goede hoop, maar ben er stiekem best onzeker over... :)

17. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Vandaag beginnen met ovulatietesten. En dan deze week de 2de IUI. Zo spannend elke keer weer. Het is deze week mooi weer dus ik ga extra veel afleiding zoeken. Maar eerst de positieve ovulatietest in handen hebben. Dan pregnyl zetten dag later IUI.

Ik ga nu even terug lezen. En duim voor iedereen. Liefs

18. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Heis hoe is de echo vandaag gegaan? Morgen toch nog IUI?

19. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Hi meide ,

Wat een verhalen allemaal over de iui.
    Mag ik hier met jullie meekletsen?
    Heb een vraagje.
    Normaal voel ik m'n eitje voor de eisprong al (groei ervan?). Deze cyclus voor het eerst niet. Echo afgelopen donderdag gehad en er was een eitje v 14,5 mm te zien. Nou heb ik morgen m'n 2e IUI (zo dag pregnyl gespoten). Ben een beetje onzeker... Zal ik nog vragen om nog een echo of zal het wel goed zijn?
    Normaal voel ik m'n eisprong ook...ben benieuwd.
    Iemand dit ook meegemaakt?

Alvast bedankt!

20. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Marisje4 bij mij in het ziekenhuis doen ze nooit een echo vlak voor de IUI. Daar heb ik best de balen van, want ik wil altijd alles graag heel zeker weten :cool:

Vorige ronde was de timing van mijn IUI goed. Morgen weet ik hopelijk of het nu ook goed was. Mijn temp is helaas een beetje rommelig deze week.

Succes morgen! :)

Deel Deze Pagina