Lotgenoten IUI praat met mij mee

Discussie in 'MMM clubs' gestart door Happy hertje, 3 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Xjosjex

Xjosjex Niet meer actief

Even afwezig geweest, had het even helemaal gehad met mezelf. Baalde er zo vreselijk van dat ik de rode duivel tegen ben gekomen..Nu ziekenhuis gebeld en inmiddels weer begonnen met hormonen spuiten (87,5) en vrijdag hebben we samen een gesprek in het ziekenhuis over hoe nu verder?..

Ik moet zeggen dat ik echt trots op ons ben allemaal, hoe we het toch allemaal volhouden en onze moed niet opgeven.. Ik heb een goed gesprek gehad met vriendlief, en we gaan toch voor ivf mocht deze laatste poging iui niet slagen. We hebben al een keer een intake gehad dus opzicht kunnen we naar mijn idee zo starten, maar dat zal wel niet;)...

succes allemaal weer meiden, we gaan er weer voor!!...

2. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi stoere dames,
    Ben vanmorgen geweest en we kunnen morgen had het niet verwacht maar gelukkig is het niet te laat pregnyl gezet en hopelijk gaat morgen lukken, en hoop natuurlijk ook dat bij jullie allemaal lukt en snel.xx

3. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Tof Heis!

4. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Succes heis!

Slopend is het allemaal josje. Hopelijk hebben jullie een goed gesprek in het ziekenhuis!

Bij mij is de eerste IUI ook mislukt :(

10'dagen n IUI heb ik vandaag het eerste bloed weer gespot. We hadden er zo'n goede hoop op dat iui het zetje moest zijn masr helaas. Het kwam dus flink asn bij mij en m'n vriend.

Tegen beter weten in stop ik pas donderdag met de utro maar elke ronde begint met licht bloed verlies bij het afvegen dus zal wel een gedane zaak zijn. We willen wel een gesprek met de arts over m'n korte lf die niet eens langer word door gebruik van utro.

5. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh shelly balen zeg!! Herkenbaar het gevoel extra zetje en dan lukt het. Toen bij ons mislukte viel ik dus echt kei hard van de roze wolkje. Heb echt uren zitten janken en heb zelfs uit frustratie zitten roken terwijl ik al een tijdje gestop ben met roken. En rook ook weer niet gelukkig. Heel veel sterkte en geef de moed niet op meid.x

6. Mar18

Mar18 Bekend lid

30 jun 2014
    538
    207
    43
    Thnx Mlady voor je reactie. Baal ook wel dat ze dat niet doen.
    Jij ook succes morgen Heis, moet ook morgen!
    Was dus niet de enige dat het na de 1e iui zo ongelooflijk keihard aankwam. Iets te veel op gehoopt.
    Iedereen de moed erin houden en weer duimen draaien voor iedereen!

7. tosti123

tosti123 Actief lid

8 jan 2014
    470
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik krijg morgen IUI nummer 2. En begin dan voor het eerst met Utro (op eigen initiatief) Hopen dat het deze keer wel goed gaat.

8. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    ShallY wat ongelofelijk rot. Dikke knuffel :( En idd gewoon bespreken hoor! Ben benieuwd welk ander middel er is voor het verlengen van je lf. Ik ken alleen utrogestan maar dat zal toch niet de enige optie zijn??

Heis, Marieke en tosti veel succes morgen!

9. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Ik zou utro nog kunnen ophogen. Gebruik nu 1 bolletje per keer en dat 3 op een dag. En anders extra pregnyl spuiten.

Maar ik ben nog niet gestopt met utro. De poli adviseerde me om toch nog door te gaan want het kan nog 2 kanten op. Ik weet wel beter maar volg toch hun advies op.

10. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hey meid,

Kan ik héél erg goed snappen dat je het er moeilijk mee hebt.
    Ik ken het gevoel maar al te goed...

Ik weet niet hoe het is in NL maar in B bepaal je samen met de de fertiliteitsarts hoeveel IUI's je doet alvorens over te stappen naar IVF. Hier is het niet verplicht om er 6 te doen.
    Vanaf het begin had ik er geen goed oog in. Ik geloofde echt niet in die IUI. Ken veel vrouwen die er niet zwanger door geworden zijn en je leest het ook vaker dan dat ze wél zwanger geworden zijn.

Ik was dus meer dan blij met IVF te kunnen beginnen. Hier had ik zo een torenhoog goed gevoel bij. Al vond ik het bizar om IVF te gaan doen terwijl er bij geen van beiden ook maar iets gevonden is.
    Ook wij hebben alle testen en onderzoeken die je maar kan krijgen doorstaan... Maanden gingen voorbij.

Ik ben blij dat mijn verhaal je/jullie wat moed geeft.
    Geloof me, 2 jaar en half geleden had ik nooit durven dromen dat ik 1 kindje zou hebben, inmiddels ben ik zwanger van het 2de.
    Ik heb een tattoo laten zetten na mijn 1ste zwangerschap, is van Walt Disney, maar spreekt oh zo voor zich (meestal...) "If you can dream it, you can do it"

Blijf er in geloven!

xoxox

11. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Wij (in NL) mogen het zelf aangeven als we de 6 IUI's voortijdig willen afbreken en eerder al over willen stappen op IVF.

Weet natuurlijk niet of dat altijd zo is. Maar mijn man en ik mogen dat in elk geval wel. Evenals zelf beslissen 1 of meer maanden pauze inlassen. We mogen zelf het tempo bepalen.

12. KimG

KimG Bekend lid

27 nov 2014
    790
    0
    0
    NULL
    NULL
    Das wel heel fijn natuurlijk. In België gaat het ook zo :)

13. ShallY

ShallY Fanatiek lid

14 sep 2013
    3.870
    736
    113
    Wij ook en als ik meer iui's wil of terug wil op oi mag datvook.

14. nvbr

nvbr Bekend lid

4 feb 2014
    901
    578
    93
    Dag allemaal,

Mag ik ook komen meekletsen? Wij zijn in aug '13 gestopt met anticonceptie voor tweede kindje, onze eerste is geboren in 2012. Hier is spontaan zwanger worden dus mogelijk, maar die tweede wil dus maar niet komen. Besloten voor iui te gaan. We starten volgende maand. Ik moet alle instructies nog krijgen voor de injecties, dus heb nog niet echt een idee hoe het allemaal zal gaan.

Ik heb vaak een LF van 7/8 dagen en vlgs mijn gyn moet dat geen belemmering zijn, terwijl ik toch sterk het idee heb dat t daaraan zou kunnen liggen. Zo verwarrend, al die verschillende dingen die je daarover hoort en leest.

Hopelijk gauw positieve verhalen....!

15. Blabla01

Blabla01 Actief lid

4 jun 2012
    172
    1
    18
    NULL
    NULL
    Dames, ik stap er even weer uit. De keuze om weer pauze te houden is de juiste voor ons op dit moment, maar ik merk dat ik ook even afstand moet nemen van alles eromheen... Dus ook even van het forum. Even weer aandacht op mezelf en ons samen en andere dingen waar we gelukkig mee zijn en van worden.

Ik wens jullie heel veel succes met alles en wens iedereen een gezonde zwangerschap toe met een gezond kindje als resultaat :)

En als ik er weer aan toe ben zoek ik jullie weer op ;)

16. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Heis, Marisje4 en tosti123 ging de IUI vandaag goed?

Nvbr welkom! Jij gaat hormonen spuiten? Hebben ze jou geen clomid aangeboden? Of had dat bij jou niet het gewenste resultaat?

17. MLady

MLady Fanatiek lid

12 mrt 2014
    4.674
    1.880
    113
    Succes meis. Neem de tijd. Ik wens je rust toe zodat je de keuzes kunt maken die voor jullie het best zijn!

18. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL
    Succes meid neem goed je rust en geniet van elkaar.x

19. Heis

Heis Actief lid

31 mrt 2015
    125
    0
    0
    NULL
    NULL

20. ilja27

ilja27 Fanatiek lid

21 jan 2010
    1.555
    1
    36
    Na een lichte twijfel over de ovulatietesten.
    Net pregnyl gezet en morgen IUI nummer 2.
    Daarna maar weer afwachten.

Deel Deze Pagina