wat goed nieuws Shally.. gefeliciteerd.. er komen steeds meer meiden meekletsen wat onwijs leuk.. Ik ben net terug uit het ziekenhuis, hadden een gesprek over hoe nu verder en een meting. Dit is de laatste iui (6) en dan overstappen op ivf. Vandaag de meting gehad op dag 9 en er was er al 1 behoorlijk groot 16 bij 10 en daar schrok ze best wel van, nu waarschijnlijk dinsdag al de iui dat hangt weer af wat er zondag gebeurd. Vind het allemaal wel spannend en veel meer stress, moet het ook allemaal even laten bezinken merk ik. Succes meiden, laat de moed niet zakken we k kunnen het!
Hier ook afgelopen dinsdag IUI behandeling. zeer slecht zaadkwaliteit van ml. schrok er van .... nu afwachten..... pffff wat is dit zwaar zeg!
Hè jakkes, (un)Happy1234 Maar er hoeft er maar 1 de eindstreep te halen hè? Weet je wat de score was? En de beweeglijkheid? En enig idee waardoor het kwam? Is je lief bijv. koortsig geweest?
Heis inderdaad!! Wordt het je ouders' 1e kleinkind? Da's wel heel speciaal! Wij gaan de 25e op kwaamvisite, stond al even gepland. Mijn zusje (4jr jonger dan ik) is dan net bevallen van haar 3e kindje... (Ze gaan het kindje in de 38e week 'halen' met wee-opwekkers, dus het gaat om een geplande bevalling.) Emotioneel wordt het óf geweldig, óf... niet zo geweldig. Wel gek hoor. Ik gun het hun enorm, gemakkelijk is het bij hen ook niet gegaan (2x een mk). En tis voor haar ook dubbel, ze is natuurlijk heel gelukkig, maar ze leeft enorm met ons mee
Ja het zou 1e zijn, ik begrijp je volkomen met je zusje het is zo dubbel, hoop echt dat een geweldige dag zal worden. Mijn broertje heeft tegen zijn vriendin gezegd dat hij pas aan kinderen wilt beginnen als bij ons is gelukt ik vind super lief maar gun hen ook zo. Maar hij wilt er nu niets van weten.
Misschien een hele domme vraag hoor, maar wat betekent NOD? Hoe gaan jullie om met alle zwangerschappen om je heen? Mijn beste vriendin is hoog zwanger, en andere vriendinnen hebben ook net een kindje. Collega's kondigen aan dat ze zwanger zijn etc. En dan die standaard vraag; hoe zit het met jullie kinderwens? Zijn jullie open over iui? Of houden jullie het zo veel mogelijk voor jezelf?
Sorry lees je berichtje nu pas, ja was schrikken vorige keer iui met 2,1 na bewerking. En afgelopen dinsdag 0,2 geen koorts niet roken of drinken krijgt genoeg vitamines en ik zou echt niet weten hoe dit is gekomen ... Ze had de behandeling toch doorgezet aangezien ik er was en het al klaar stond. Door de spanning niet eens gevraagd wat er de volgende keer gaat geburen als dit zo slecht blijft
Hoi pina colada. Haha grappige naam. We moeten er nu van af blijven hè 😉😝. NOD betekend niet ongesteldheids dag. De dag dat je officieel ongesteld moet worden en dat natuurlijk niet wilt. Ik heb het alleen 2 beste vriendinnen verteld en mijn oudste zus en moeder maar niet alles ik vind het heel moeilijk om alles te vertellen. Moet het zelf nog accepteren. Heb gezegd dat we wel met onderzoeken bezig zinn pffff 😓😓😓😓😓
Ik ben dan nu heel pril zwanger maar ik kon echt niet omgaan met zwangeren om me heen. Ik probeerde me altijd sterk te houden tot ik thuis was en dan kwam alles eruit. Ik loop nu ook bij een psycholoog en dat helpt wel. Tegenover mijn collega's ben ik direct open geweest dat we in de mmm zitten. Zo stiekem is niks voor mij. Ze wisten dat we een eerste iui hebben gehad en sommigen vroegen ernaar. Ik heb maar gezegd dat het mislukt is. Pas na een goede echo gaan we het de familie vertellen en dan ook pas mn collega's.
Hallo, Bedankt voor jullie reactie! Wat fijn dat jij wel zwanger bent! Ik drink alleen af en toe een drankje als ik menstrueer, en dus zeker weet dat ik niet zwanger ben. Ik vind dit hele proces echt heel confronterend. Had nooit verwacht dat ik het zo lastig zou vinden. Je kunt het ook gewoon niet naast je neer leggen. Eerst 8 dagen injecteren, dan de behandeling, dan het afwachten. Je wordt gewoon gedwongen om er mee bezig te zijn. Ik heb het wel aan alle collega's moeten vertellen. Ik werk onregelmatig en moet spuiten op het werk. Verder ook een aantal vriendinnen. Ik merk wel dat als je open bent, mensen er ook voor je willen zijn. Al zijn er altijd vriendinnen die er nooit meer naar vragen..... Maken jullie je trouwens ook zorgen om de toch wel relatief kleine slagingskans van iui? Of lukt het jullie wel om erg positief te blijven???
Ik ben opzich wel positief over iui. Hoor veel positieve verhalen en de arts heeft tegen mij gezegd dat 50% na 6 iui zwanger zijn opzich dat vind ik positief. Maar voor ons geldt per poging 5-8 procent. En nu met slecht zaadkwaliteit is dit minder en daar maak ik mij wek zorgen over.
Je hoort zo veel verschillende verhalen. En natuurlijk is het afhankelijk van meerdere factoren. Onze gynaecoloog heeft helemaal niets over slagingsfactoren gezegd. Toen zelf gegoogled, en er staat dat je per keer ongeveer 18% kans hebt. Maar ergens anders zag ik weer staan dat je bij stellen die wel gewoon vruchtbaar zijn, ook maar 15% kans per keer hebt. Wel super rot voor je dat jou kansen nog minder zijn. En inderdaad, dan moeten we ons wel vast houden aan de positieve verhalen. Er zijn gewoon ook mensen die zwanger worden, terwijl altijd werd gezegd dat de kans nihil zou zijn. Hoop doet leven!
Het is allemaal wat he met die behandelingen! Ben die medische malle molen onderhand wel zat. Hebben jullie dat ook? Heb nog een vraagje... Of nouja moet t gewoon ff kwijt. Alvast sorry voor de details. Vanavond had ik een contact bloeding (uitstrijkje was prima), alleen bij het afvegen. Dacht doe toch maar inlegkruisje erin. En na 3 kwartier ong begon ik ineens met vloeien, echt helderrood en veel. Kan sowieso m'n ongi nog niet zijn? Zit 5 dagen na ei. Iemand dat ook gehad of wat denken jullie? Thnx alvast
Ja, ben die hele rompslomp ook meer dan zat. Ik krijg een iui in een gestimuleerde cyclus. Nee, wat jij beschrijft ken ik niet. Mijn cyclus verloopt heel regelmatig. Je zou naar de afdeling gynaecologie kunnen bellen om je vraag voor te leggen. Maar moet jij ook allemaal hormonen spuiten? Misschien dat je lichaam daar op reageerd?
Herken ik ook miet maar had wel ergens gelezen dat iemand dat ook had. Staat volgens mij onder iui en bloeding. Lijkt mij persoonlijk iets te veel voor innesteling maar je weet maar nooit