Wie nog meer? Solliciteren, solliciteren, solliciteren....

Discussie in 'Algemene clubs' gestart door Niicci, 29 okt 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niicci

Niicci Fanatiek lid

1 apr 2013
    2.700
    49
    48
    Nederland
    Hoi dames!

Ik ben waarschijnlijk niet de enige, die druk aan het solliciteren is..
    Ik ben ruim 500 sollicitaties verder na mijn ontslag, en ik heb nog niets.

Wel ben ik oproepkracht in de schoonmaak, maar dat is niet dagelijks, en betreft 2 uurtjes op een avond, zonder reiskosten vergoeding, dus veel schiet het niet op, behalve de ervaring.

Per 1-1-2013 werkloos geworden. Daarna volop aan het solliciteren op werkelijk ALLES waaraan ik voldoe. Ik ben nu ruim 500 sollicitaties verder.
    Een baan gehad, waar ik niet uitbetaald werd, dus gestopt.

En wat me vorige week is overkomen, was helemaal vervelend...

Wie zitten er in hetzelfde schuitje?

Liefs

2. Lexy1987

Lexy1987 Actief lid

12 aug 2013
    161
    0
    0
    Hey niicci, vervelend dat het niet wil lukken met werk.
    Hoewel ik denk dat je al het mogelijke vast al wel hebt geprobeerd wil ik toch nog een keer zeggen dat je je echt bij alle uitzendbureaus en zeker ook werkplein moet inschrijven.
    Solliciteer ook gerust eens op dingen waarvoor je eigenlijk geen diploma hebt misschien komt dat ook goed. Heb ik ook gedaan, meer als grap, ben wel aangenomen en heb het nu enorm naar mijn zin.
    Het is maar een tip.

Ik wens jou heeeeeel veel succes en hoop dat je gauw leuk werk vindt.

3. joanna13

joanna13 Actief lid

1 apr 2013
    287
    2
    0
    honden en boswandelingen en huisvrouw zijn
    Arnhem centrum
    Ik ben in november 2009 ontslagen, omdat ik wegens toenemende beperking mijn functie niet meer kon uitoefenen.

Daarna bij een hele foute organisatie nog 10 maanden als oproep kracht gewerkt voor28 uur per week.

En nog eeens twee maanden via via een baantje gehad, maar bleek mijn beperking ook roet in t eten te gooien

Inmiddels sinds augustus 2012 fulltime thuis en door vriendlief gepromoveerd naar huisvrouw!

Mijn uitkering is aan t einde van zn geldigheid duur, en omdat ik samen woon krijg ik dus geen cent meer. Grrrrr
    Van hoofdkostwinner naar arbeisgehandicapt naar nul! Erg frustrerend en uwv kan niks voor mij doen. Reïntegratie buro voor arbeisgehandicapten ook niet.
    Maar moet wel verplicht blijven solliciteren voor mijn minimale WIA uitkering

Dus ja ik begrijp je frustratie!

4. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hey,

Hier hetzelfde..
    Ik heb eerst van 2009 tot 2011 thuis gelopen, hebben ze me uiteindelijk maar in de Wajong gezet..
    Toen vond ik na 378 sollicitaties een bedrijf waar ik kon werken en leren.. daar heb ik nu 19 maanden gewerkt, maar helaas, door de crisis moesten er mensen uit, waaronder ik..
    Dus sinds afgelopen Mei zit ik weer thuis.. ik ben inmiddels 114 sollicitaties verder en wordt of aan t lijntje gehouden of direct afgewezen..
    Ik wordt er doodmoe van.. zit nu op 9 weken zwsc en hoop natuurlijk nog wat te vinden voordat het zichtbaar wordt want volgens mij kan ik het dan vergeten..
    Ik ben vd week nog afgewezen "omdat ze het vermoeden hadden dat ik zwanger was" discriminatie, maar zo werkt het nou eenmaal wel..
    Ik wil gewoon lekker werken zolang ik me goed voel, want dit is voor mn lijf en mn psyche ook niet goed.. maar jullie zullen hetzelfde hebben..

5. Talvi

Talvi Niet meer actief

Heyhey. Is het een idee om open sollicitaties te versturen? Zo ben ik redelijk snel weer aan het werk gekomen. Succes en ik hoop dat je snel werk hebt!

6. Sherry85

Sherry85 Actief lid

26 aug 2013
    281
    2
    0
    druk met solliciteren
    Midden NL
    Hoi Talvi, bedankt voor je reactie maar ik heb alles al geprobeerd:

-Brieven (gericht en open sollicitaties)
    -Bellen
    -Langsgaan en gewoon spontaan gesprek aan gaan
    -Kaarten gestuurd
    -Linkedin gesolliciteerd
    -Bij de AH kaartjes neergehangen
    -Ingeschreven bij uitzendbureau's
    -Op FB gemeld en iedereen om vacatures gevraagd
    -Gratis week komen werken aanbieden
    -Oude werkgevers bellen vragen of ik terug mag komen

Geloof me, echt alles al.. heeft allemaal niets tot weinig uitgehaald..
    Iig niet genoeg om me nu aan een baan te helpen helaas..

Maar bedankt voor het meedenken..

Deel Deze Pagina