Wanneer een flesje weg laten?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Natasjee, 13 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Mijn zoontjes zijn nu 7 maanden en krijgen sinds een paar dagen brood. Ze krijgen nu bijna 1 snee brood per kind en drinken daarna nog een fles van 180/6, maar ik merk wel dat ze iets over laten in de fles. Nu lees ik hele verschillende dingen. De één laat na 1 snee brood al een fles weg en de ander bij 2 sneetjes en weer een ander geeft een flesje van 90/3 erbij. Kijken jullie echt naar of je kind het hele flesje nog weg drinkt of geven jullie uit jezelf gewoon al minder melk?

2. Molensteen

Molensteen Fanatiek lid

17 nov 2014
    4.059
    21
    38
    Vrouw
    Wat krijgen ze de rest vd dag?

Hier bleef de melk na lunch maar niet zoveel meer.
    Nu zelfs met 2 jaar altijd melk bij de lunch

Zoontje zat hier met 7 maanden op 3 flessen

Ochtend lunch en voor het naar bed gaan

3. Manoya

Manoya Niet meer actief

Mijn dochter eet nog steeds maar 1 snee dus zou daar niet persé op wachten.
    Rond die tijd was het schema hier:

Ochtend: Pap
    TD: Rijstenwafel/soepstengel oid
    Middag: 1 boterham en melk (150 of 180, dat weet ik niet meer)
    TD: Fruit (wij lieten dus de fles van 16.00 uur vallen toen ze brood ging eten)
    Avond: Warm eten
    Later: Fles.

4. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    8.00 Flesje 180/6
    10.00 Fruit met liga erdoor
    12.00 Brood met een klein beetje dixap en flesje 180/6
    Daarna slapen ze vaak tussen de 2.5/3.5 uur. Wil vanaf vandaag beginnen met een tussendoortje, als ze niet tot de volgende voeding slapen.
    16 00 Flesje 180/6
    18.00 Groente + toetje
    20.00 Fles 180/6 met rijstebloem

5. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Oké, ik dacht eraan om die fles na de lunch te laten vervallen, maar de fles van 16.00 zou ik anders misschien kunnen vervangen door een tussendoortje?

6. Manoya

Manoya Niet meer actief

Zo deden wij het wel inderdaad, omdat de fles van 1600 er op den duur toch af moet, en die bij de boterham niet persé (kan later vervangen worden door (half)volle melk).

7. vos1985

vos1985 Actief lid

8 aug 2013
    376
    0
    0
    Inderdaad als eerste de fles rond 16.00 uur vervangen voor een tussendoortje. Bij de lunch gewoon melk blijven aanbieden, uiteindelijk eventueel uit een bekertje.

8. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Oké! Thnx. :)

9. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Gaan we dat doen! :D

10. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Hier inderdaad ook de fles van 16.00 laten vervallen en hiervoor een tussendoortje gegeven zoals een rijstewafel, soepstengel, broodkorst enz... gewoon om te oefenen en te kliederen :p
    Op dat moment ook gaan oefenen met drinken uit een tuitbeker, dit werkte niet, maar vanaf 8 maanden ging de rietjesbeker perfect!
    Ik heb hier trouwens wel de fles bij de boterham verkleind tot 120/4 met 8 maanden.
    Mijn zoontje at ook binnen een week een hele boterham en liet eigenlijk altijd minstens 50cc van zijn fles staan.
    Inmiddels drinkt hij nog maar hooguit 50cc tussen de middag, dus sinds vandaag sla ik de fles helemaal over.
    Ik denk dus dat ze het duidelijk prima aangeven en zou hier dan gewoon in mee gaan, met in je achterhoofd de gedachte dat ze nu nog 500cc zuivel nodig hebben en dat je vanaf 9 maanden langzaam naar de 300cc zuivel toe mag werken.

11. Natasjee

Natasjee Fanatiek lid

13 dec 2013
    3.357
    678
    113
    Vrouw
    Haarlem
    Ik ben gisteren begonnen met een tuitbeker en 1 van mijn zoontjes snapte het gelijk en pakt hem ook zelf van zijn schoot af en doet hem zelf zijn mond in. Vind het knap, want ze zijn gecorrigeerd nog geen 5.5 maand. M'n andere zoontje snapt het een beetje en de derde die pakt hem vast, maar het in zijn mond houden gaat nog lastig. Heb wel die van Nuby met een siliconen tuit.

Ik ga vanmiddag rijstewafel als tussendoortje geven en dan kijken of ze dat redden zonder fles! Ben benieuwd. :) Ze drinken na hun brood nog een flesje van 180/6 nu, ben benieuwd of dat straks ook minder gaat worden. Het zijn best wel vreetzakken, ze krijsen ook de boel bij elkaar als het brood op is, maar wil het opbouwen en niet gelijk 2 sneetjes brood geven.

Deel Deze Pagina