Wanneer sterilisatie?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door KimK, 4 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KimK

KimK Niet meer actief

Misschien een gekke vraag op dit forum. Maar wanneer nade bevalling hebben jullie of jullie man besloten om voor sterilisatie te gaan? Mijn vriend en ik vinden twee kindjes genoeg. Dus hij denkt aan sterilisatie. Maar wanneer?

2. EnKay

EnKay Actief lid

3 okt 2013
    419
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij (of nou ja, mijn man :D ) hebben dat een jaar na de bevalling gedaan. Eerst een gesprek met de huisarts en toen een afspraak op de polikliniek. Het ligt eraan wie het gaat laten doen, je man kan natuurlijk meteen maar als jij net bevallen bent en jij gaat het laten doen dan kan ik me voorstellen dat dat anders werkt.

3. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Mijn man heeft het 2,5 maand na de bevalling van de derde laten doen.

4. KimK

KimK Niet meer actief

Nee. Mijn man gaat het alleen doen. Ik denk ook dat het gewoon zo snel als t kan maar achter de rug kan zijn. Hebben we dat ook weer gehad ha-ha.

5. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Mijn man heeft het 9 maanden na de bevalling van de 3e gedaan.

6. Yil

Yil Bekend lid

16 mrt 2011
    919
    0
    0
    Ik werk part-time als office manager
    Wij willen waarschijnlijk deze zomer proberen weer zwanger te raken, maar daar wil ik het ook bij houden ;) 2 lijkt me meer dan genoeg en daarna zal mijn man zich laten steriliseren. Hij wil hier niet aan denken want het feit dat er iemand aan zijn "zaakie" gaat zitten houdt hem enorm tegen, maar na 2 kindjes vind ik het zijn beurt ;)

7. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Direct nadat mijn derde kindje uit mijn buik is gehaald met een keizersnee. Mijn leeftijd heeft ook zeker mee gespeeld: 41

8. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Mijn man wil het deze zomer laten doen, aan het begin van zijn vakantie.

9. KimK

KimK Niet meer actief

We zijn eruit. Vriend gaat ook in de zomervakantie het laten doen. Nadat we terugkomen van vakantie.

10. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Vriend gaat dit jaar onder het mes.
    Jongste is 2,5.
    Ik zou nog wel een weeshuis willen baren maar deep down weet ik ook: 3 gezonde kids, het is mooi zo :)

11. Aszz

Aszz Niet meer actief

De oudste was net 3 toen mijn man gesteriliseerd werd.
    Na 2 gezonde kids vonden wij het welletjes. Heel definitief, gezien onze vrij jonge leeftijd, maar al 3.5 jaar zaten wij hier goed over na te denken.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Mijn vriend heeft het een half jaar na de geboorte van onze dochter laten doen.

Ik had graag nog een 3e en 4e gehad maar hij vindt twee genoeg. Hij heeft ook heel duidelijk voor zichzelf dat hij geen kinderen meer wil. Ook niet als wij uit elkaar zouden gaan ofsow en hij krijgt een andere relatie. Ik weet nog niet of ik al klaar ben en als het ooit zo zou zijn dat wij uit elkaar gaan en ik krijg een andere relatie wil ik het missch nog wel.

Niet dat ik hoop dat we uit elkaar gaan want ik hij echt heel veel van mn vriend. Kindjes krijgen doe je samen en ik respecteer zijn keuze :) Maar bij mij dus twijfel en daarom heb ik het niet laten doen :)

13. letloa

letloa Actief lid

23 aug 2013
    261
    0
    16
    Eersel
    Mijn man gaat het meteen na de geboort van ons meisje laten doen. 4 zwangerschappen is genoeg! Ik kan er niet meer! ;)

14. Mrs Blossom

Mrs Blossom Bekend lid

12 jun 2013
    974
    1
    0
    NULL
    NULL
    Wat grappig, ik opende dit topic en dacht dat het over sterilisatie bij vrouwen zou gaan. Maar hier betreft het dus steeds de man?

Ik denk erover om het tzt bij mezelf te laten doen. De leeftijdsgrens voor terugdraaien is geloof ik 37, dus dat vind ik wel een mooi moment (is nog ver weg). Ik vind niet dat als ik geen kinderen meer wil en ook niet meer hormonen wil slikken dat mijn man dan een ingreep moet ondergaan. Wie weet gaan we ooit uit elkaar en vindt hij een jonge, nieuwe vrouw? Dan ontneem ik hem een nieuwe toekomst, terwijl ik bij een nieuwe man nog steeds geen kind erbij zou willen.

15. KimK

KimK Niet meer actief

Vriendlief is hier ouder. Dus ik gok dat hij niet nog een jongere vrouw zal krijgen ha-ha. Maar hij wil alleen kinderen met mij en ik met hem. Maar mij vind de gyn te jong om nu al te steriliseren en ik ganiet straks weer een operatie doen. Als het na mijn ks had gekund had ik het misschien wel gedaan maar dat kon nu niet. Dus dan vriend maar knipknip ha-ha.

Deel Deze Pagina