Lotgenoten postnatale depressie

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door Melaniejj, 12 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ooh en super dat het zo goed gaat met medicijnen afbouwen!!

2. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Hey!!

Het is best wel goed gegaan deze week.
    Ben trots op mezelf!! Hahaha

Het is fijn he dat je op iemand terug kan vallen als je je rot voelt. Jammer dat je moeder er dan even niet is, kan je wel goed op je vriend terugvallen mocht het nodig zijn?

Maar je kan het hoor!!! Komt goed!!

Super dat jullie het gaan proberen voor een 2de kindje
    Leuk om weer naar uit te kunnen kijken.

Werk jij ook nog?

En ga je nog therapie doen?

Ik heb nog 3x therapie en dan ben ik klaar.
    3 maanden intensieve therapie gehad, maar het helpt super.

Wij willen in de zomer van 2015 voor een broertje of zusje proberen. Kijk er ook al naar uit, ook al duurt het nog wel lang.
    Hihi

Nog weekendplannen?

Hier nog even stofzuigen enz.... je kent het wel.

Vanmiddag even naar de braderie en dan morgenochtend nog even zwemmen met onze dochter.

Als er iets is dan kun je het hier eruit gooien he ;)

Fijn weekend!!

3. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Je kunt zeker trots zijn op je zelf!

Het is indd miss goed da e weggaat heb er te veel opgeleund en omdat nu af te bouwn is dus heel moeilijk

Maar goed ze is net weg kvoel me nu even heel rot en kan wel huilen haha maar tis de eerste dag voel me nu net zon klein kind

4. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Vandaag niet echt mijn dag.
    Vannacht amper geslapen en daardoor vandaag meer spanningen/hartkloppingen/nervositeit.

Let er ook teveel op nu.

Heb nog steeds geen medicijnen ingenomen.
    Dag 4 alweer
    Maar het kost me wel veel moeite vandaag.

Ook om mezelf rustig te houden.

Nog 2 uurtjes en dan zit het werken er voor vandaag weer op.
    Godzijdank

5. Jeanetjuh

Jeanetjuh Fanatiek lid

30 okt 2009
    2.149
    0
    36
    Zeeland
    Wat jammer dat je vandaag een mindere dag had, komt vast ook doordat het je eerste dag na je vakantie weer was. Welke medicatie gebruikte jij?
    Hopelijk morgen weer een betere dag.

Melaniej, hoe is het nu met je?

6. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    Dit is al m'n 2de week na de vakantie'

Maar heb van zondag op maandag helemaal niet geslapen.
    Lukte gewoon niet. Heb ik wel vaker op zondagavond.

Omdat je dan zo moe bent, krijg je juist overal last van en dan let ik overal extra op. Werkt ook niet echt mee.

Afgelopen nacht weer aardig geslapen en vandaag nergens last van.

Ik heb betablokkers.
    Toen gekregen voor de hartkloppingen en spanningen.

Maar door de therapie slik ik ze bijna niet meer

Alles is ook nagekeken voor de zekerheid.
    Hartfilmpje gehad en een 24 uurs holterkastje
    Geen afwijkingen

Mag stoppen met de betablokkers

Maar als ik er soms zo last van heb door spanningen of nervositeit, dan is het zo gemakkelijk om er 1tje te pakken.
    En dat moet ik afleren.

Zonder gaat vaak ook prima, maar je hebt het idee dat zo'n pilletje je houvast geeft dan.

Maar komt gewoon allemaal door die paniekstoornis.

Gelukkig is het al 70% minder allemaal, alleen die 30% wilt nog weleens vervelend doen.

Haha

-Hoe gaat het met jou Jeanetjuh?

7. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Hier ook de laatste dinge t gaat redelijk zonder me moeder als steun heb nog wel ff keer geod gehuild haha
    Nu ben ik ook bekaf en indd ga ik dan ook alles voele en voel ik me slap en met pech gaat dan ff piekere vandaag weer ff zon dag piekere word er gek van en dan ist letterlijk om niks en door de vermoeidheid brr

8. deesjetoch

deesjetoch Nieuw lid

28 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi

Ik ben 5week geleden bevallen van een hele mooie zoon,ook zwangerschap ging suoergoed,niks aan ,voelde me super.
    Heb een vrij snelle bevalling gehad,3uurtjes was hij er,zonder complicaties.
    De eerste dagen na de bevalling gingen goed,op vermoeidheid na,ik was helemaal gek van me kleine,kon niet wachten tot hij wakker was zodat ik hem lekket kon vasthoiden,tot dag 5kwamen de bekende kraamtranen,voelde me een beetje vreemd,naar dacht dit hoort er gewoon bij,en gaat wel weer over,ook de kraamverzorger zei,je mag je nu zo vielen,oke prima...maar t rare gevoel bleef,elke dag wat erger,moest veel huilen,voelde me ook heeel schuldig tegenover me man en kinderen,dit ook mede omdat ik eerder een pnd heb gehad wat in totAal 3 jaar heeft geduurd,gelukkig ben ik daar weer helemaal uitgekomen,en dit had ik ook nooit vereacht dat het me weer zou overkomen,ik heb heel erg last van somberheid,veel huilen,ontzettend veel schuldgevoelens,ik heb 5kinderen,,superlieve schatjes,maar viel me zon slechtezo vre moeder,voor hun..kan nergens van genieten,en niet vee met ze doen,want voel mr zo vreemd,ik heb ook een heel erg gevoe buiten mezelf te staan,dat is zo heftig,dat t me normaal functioneren belemert,ik ben al bij de huisarts geweest,en die heeft me doorverwezen naar neurofeedback...ik heb dit eerder gehad,en heeft toen goed geholoen,maar op dit moment ben ik zo bang,dat ik gek word en hier noooit meet uit kom,ik hoop nog steeds dat dit de hormonen zijn,en misschien snel weer eeg trekt,heeft iemand dit ook ald klacht?zo erg buiten jezelf staan??dat is zon rot gevoe,en ben bang dat ik daar niet meer vanaf kom:(:(:(ook zou ik graag in contact willen komen met lotgenoten.sorry voor het lange verhaal..

9. Maris22

Maris22 VIP lid

7 aug 2007
    5.402
    2
    38
    Vrouw
    Assistent Manager Horeca
    Zuid holland
    Ha meiden heb op dit forum gezocht naar iets over een topic over dat ik denk dat ik een een beginnende depressie inga.. Mijn dochter is nu 5 maanden en heb nog 2 zoontjes van 5 en 3 en een overleden kindje 6 jaar geleden... Nu ben ik 25 aug begonnen met een nieuwe baan en dit is alweer gestopt afgelopen donderdag na een maand proeftijd omdat ze dachten dat ik het niet aankon (het was een baan in de catering 5dg per week 5 uur per dag) en dan nog eens 3 kindjes ,veel t druk volgens hun maar ik voelde me prima,maar soms ook niet,erg moe,kort lontje,het gevoel hebben het niet aan te kunnen allemaal etc etc... Nu is er bij bij de afgelopen 6jaar heel wat narigheid voorbijgekomen die ik zomaar op mijn bordje kreeg en nu ik dit weer hoorde vorige week,is mijn emmertje echt aan het overlopen! Slaap heel slecht,voel me duizelig,geen eetlust,moe moe en nog eens moe... Geen zin hebben ergens in,geen zin in me partner en ga zo nog maar even door.... Zouden jullie me aanraden naar de huisarts te gaan met dit verhaal?
    Groetjes!

10. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Deesjetoch... wat een verhaal en een pnd gehad van 3 jaar pff voel je je weer als toen of toch weer anders ?

@maris22 ik zou zeker naar de huisarts gaan je kunt er beter optijd bij zijn dan is het beter te behandelen

11. GSSDJ

GSSDJ Fanatiek lid

19 okt 2011
    1.085
    137
    63
    Expediteur - Import
    Alblasserdam
    @ Maris22:
    Ik zou een afspraak maken met de huisarts.
    Hij/zij kan je doorsturen om met iemand te praten.

@Deesjetoch: Jeetje das is lang een pd van 3 jaar.
    Ik heb ook in het begin heel vaak gedacht dat het niet meer goed komt. Duurt even voordat je daar weer in gelooft, maar dat komt goed meid.
    Gelukkig krijg je nu weer hulp.

@Melaniejj
    Hoe gaat het met jou?

Hier weer een dag, pffffff
    Van zondag op maandag slaap ik altijd zo ontzettend slecht
    En je raad het al, voel me opgejaagd, nerveus etc etc

Stond nog in de file ook vanmorgen.
    Kleine paniekaanval, ook weer wat minder

Wel al bijna een week geen betablokker meer ingenomen en dat ging best wel goed. Beter dan verwacht.

Alleen hoop ik dat ik me vandaag ook red zonder medicijn.

12. deesjetoch

deesjetoch Nieuw lid

28 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @melaniejj ik voel me weer precies hetzelfde.

Alleen wat minder paniekaanvallen,behalve als ik de deur uit moet,is het mis,dan krijg ik wel paniekaanvallen,zo lastig dit,kon het maar zoweer voorbij zij.
    Hadden jullie ook zon angst dat je gek aan het worden bent,en bang bent om je kidd en man in de steek te laten,dat heb ik ook heel erg.

Ik hou nog steeds vol elke dag,maar het is wel heel erg zwaar.

13. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    Ik was ineens ontzettend bang om dood te gaan
    En indd paniek als k uit huis moest k deed het gewoon en het werd minder gelukkig ma net zoals nu voel ik me eigen rot heel rot en dan komt de paniek in vlagen ... ik blijf piekeren over bepaalde dingen die me triggere waardoor ik meer angst en paniek weer krijg zoals nu me vriend wil weer het leger in ooh mij god me hoofd draait over ure dat heb ik er dus weer aan over gehouden aan de pnd

14. deesjetoch

deesjetoch Nieuw lid

28 sep 2014
    3
    0
    0
    NULL
    NULL
    @melaniejj
    Gebruik je ook medicatie,of heeft u therapie ervoor?hoelang heeft u al een pnd?en wat heeft u ertegen gedaan dan?

Ik heb 3jaar geleden vetschillende dingen geprobeerd,antidepressievas,dat hielp bij mij echt niet,voelde me alleen maar vreemder erdoor,toen heb ik hormonen geprobeerd,ook dat hielp niet voor mijn gevoel,ik heb cognitieve gedragstherapie ghad,dat werkte misschien een beetje,doordat ik dan wist,dat als ik een paniekaanva kreeg,anders moest gaan denken,totdat iemand mij vertelde dat neurofeedback ook heel goed kon helpen,dat heb ik toen gedaan,het kost wel aardig wat,ik heb tien tot 12 sessies gehad,en daardoor kon ik weer normaal functioneren...helaas heb ik alle klachten weer wat ik toen had,ik zit een beetje in tweestrijd,of ik weer neurofeedback moet gaan volgen,ik hoop nog steeds dat het misschien weer snel wegtrekt,ook mede voor mijn bevalling was er helemaal niets met me aab de hand,ik vind t zo vreemd,dat ik grwoon binnen 6week mezelf weer helemaal kwijt ben,alle dingrn die ik normaal kon doen doe ik nu met heeel veel moeite,zelfs de kleinste dingen,en dat maakt me ook heel boos van binnen,want 6week geleden kon ik. T nog allemaal...zo vreemd ook en stom dat dit gewoon bestaat....sorry weer voor het lange verhaal...ik weet wel dst ik er hopelijk weer ooit uit kom,maar het is op momenten zo moeilijk te geloven,voor de anderen ook veeel sterkte in deze zware periode van je leven.

15. Melaniejj

Melaniejj Actief lid

11 jun 2014
    442
    92
    28
    Vrouw
    huismama ♡
    Eindhoven
    @deesjetoch zeg maar gewoon je ben nog kei jong haha ik heb de ggze gekregen die hebben het verzaakt en had na 2 maanden nog geen afspraak dus k ben 1 keer in de week bij de huisarts mogen komen prate voor 4 weken en toen was ik er al redelijk doorheen k wacht nu nog op de psycholoog en heb zo nu en dan nog wat rare gevoelens zoals wat paniek en angst maar dat negeer ik en dan trekt het weg heb geen medicatie gebruikt en het ebt nu eigenlijk langzaam aan weg neurofeedback nog nooit van gehoord wat doen ze dan ?

16. Query

Query Actief lid

17 sep 2013
    278
    0
    16
    Ik weet niet of ik kan spreken van een PND, maar merk wel sinds de geboorte van mijn dochter dat ik me verre van happy voel.
    Ze is geboren middels een keizersnede. Borstvoeding kwam niet op gang, echt alles geprobeerd maar op dag 8 toch besloten er dan maar mee te stoppen.
    Ben hartstikke gek op mijn meisje, zou het liefst de hele dag met haar willen knuffelen. Ze is inmiddels bijna 7weken oud en het besef dat ze van mij is, is er nog niet. Heb het gevoel dat ik in een soort droom zit en dat die ieder moment afgelopen kan zijn en dat het allemaal niet echt blijkt te zijn, Durf haar daarom echt niet aan andere mensen te geven omdat ik bang ben dat ze dan niet terug komt. Verlies haar ook geen seconde uit het oog als iemand haar vast heeft.
    Weet niet of dit liefde is of dat het gewoon abnormaal is?

Deel Deze Pagina