Suus..geeft de burger moed als je dochter van de obesitas lijn komt en nu dit figuur heeft, ik vind er ook niets stevigs aan Ik had het toppic stevige kids genoemd omdat ik zelf een hekel heb aan het woord dik omdat het gelijk iets ongezonds impliceert maar ik bedoel dus eigenlijk wel mama's met kids met overgewicht Iemand hier nog kledingtips? Ik zweer bij name it en dan de wijdere modellen. Goddank is ze deze zomer zindelijk geworden want ik kreeg de billen met luiers niet meer in een 104. Ze gaat voor de winterkleding over naar 110, ook al zijn de benen nog net wat lang. Qua bovenkleding baal ik dat alles altijd zo strak zit, ze heeft nog echt een bolle buik maar ik vind maar zo weinig dingen met een leuke a-lijn. Tips (het liefst van het betaalbare soort ) zijn dus van harte welkom
De spijker broekjes van de c&a wide fit here&there lijn. Zit elastiek in voor smallere taille maar bredere billetjes
bij v&d hebben ze veel leuke gebreide jurkjes die wat breder vallen, ze hebben niet zo'n gevormde taille waardoor de buikjes niet zo uitkomen.
Mijn oudste zoontje zat op de obesitaslijn (viel bijna buiten de curve) en mijn dochtertje er tegenaan. Behalve gewoon gezond eten en bewegen hebben we er nooit wat aan gedaan en is het wel goed gekomen, dat is ook wat ik een beetje probeer te zeggen. Tuurlijk moet je attent zijn op overgewicht, maar het wil lang niet altijd zeggen dat het zo blijft, kinderen groeien in hun eigen lijntje
Dank je!! Ja, mijn oudste heeft mijn mans figuur, zonder er iets voor te doen best gespierd zijn, inclusief het wasbordje haha. Al sport hij nu wel heel vaak.
Lijkt me lastig voor haar Antares want dan wordt ze natuurlijk steeds overschat. En de motorische achterstand en het overgewicht zijn ook weer een vicieuze cirkel want het overgewicht belemmert de motoriek weer
daarom zijn we ook zo trots! Ze houdt zich zo goed aan het eten en sport super veel en moeilijke dingen probeert ze bijna altijd te doen.
Nou we zijn even verder en het eetpatroon is best wel om, geen danootje of arla toetjes meer maar magere kwark met fruit. Maximaal stimuleren van 30+ kaas of vlees op brood. Anders appelstroop of jam op brood (zonder toegevoegde suikers) en maar soms hagelslag. "s morgens wat vaker muesli en kwark, havermout was geen succes helaas. mama is gek op de overnight oats maar ik kan de kids er niet blij mee maken Dus ontbijttips zijn welkom Geen tussendoortjes meer 's middags die veel toegevoegde suikers hebben zoals nijntjekoekjes of een lolly. Ik heb nu ook van die puffits van ella's kitchen. Heel zakje met lucht haha maar elise vind het prachtig en heeft wat te knabbelen terwijl er geen kcal of suikers inzitten. Ik denk dat in kcal nu nog gelijk of misschien wel wat hoger zit maar in waardevolle voedingstoffen ook dus het zal mij benieuwen of het een positief effect heeft op haar gewicht. Weet iemand trouwens hoeveel vetten een kind van 3 nodig heeft voor een goede groei? Ze krijgen wel gewoon boter op brood (dun), 30+ kaas en halfvolle melk en ik bak met een beetje olie of vloeibare boter. Soms vette vis, zoals verse gerookte zalm maar niet heel vaak. Dat is volgens mij toch genoeg? Qua sport gaat ze Elise nu twee keer per week naar gym en om het weekend naar peuter zwemmen, dat is al zonder bandjes dus daar moet ze echt aan het werk Lucas gaat 1 keer per week naar gym en ook om het weekend naar zwemmen maar echt een stuk lopen wil hij niet. Hij kan het wel maar is het snel zat en laat zich vallen dus die zit vaker als mij lief is in de buggy. ben nu appel en peren chips aan het maken, vinden ze heerlijk en is van eigen oogst. Maar ja wel veel fruitsuiker natuurlijk want van 4 appels en 4 peren blijft niet zoveel over na een paar uur in de oven terwijl volgens mij in al het gedroogde fruit net zoveel suiker zit als in ver
Heb trouwens nog een lekkere tip voor toch een beetje gezonde pannenkoeken. Ik bak altijd voor 2 dagen dus het recept is voor ongeveer 20 pannenkoeken (zijn wel dunnetjes) 250 gram boekwijtmeel 200 gram volkorenmeel 3 eieren 500 ml amandelmelk 500 ml magere melk snufje kaneel ongeveer 500 gram glad gepureerde wortel en pompoen het zijn echt heerlijke pannenkoeken en het bakt echt makkelijk. Maak ze al langer met gepureerde groente, heb eerder ook wel courgette gebruikt maar deze combi is echt lekker. Ik had het eerder met alleen volkorenmeel geprobeerd maar die werden klef, nu met de boekwijt kan ik er echt flensjes van maken en echt superlekker