Ha meiden, Ik en mijn vriend willen heel graag een kindje en zijn dus druk aan het klussen. Nou ben ik erg benieuwd wanneer anderen hun levensstijl aanpassen. Drinken jullie b.v. nog wel eens een wijntje en eten jullie rood vlees. Mogelijk dat zwanger worden nog een tijd duurt, dus is het misschien helemaal niet nodig alles al te laten. Of doen jullie dit wel? Begrijp me niet verkeerd, drink misschien maar 3-4 wijntjes per maand, en als ik zwanger mag worden laat ik dit meteen staan, maar ben benieuwd of dit de eerste weken van de zwangerscahp (voor een positieve test) kwaad kan. Bedankt voor jullie reacties! MilanFleur
Ik probeer zelf zoveel mogelijk rekening te houden met wat ik eet en drink, maar af en toe een wijntje (1 glas) vind ik nog wel kunnen. Ik ben al 3 jaar geleden gestopt met roken, dus dat scheelt ook al. Verder neem ik wel elke dag mn zwangerschapsvitamines in en eet ik gevarieerd. Meer kan ik niet doen. Af en toe even `slecht `eten is niet zo erg lijkt mij.
Hoi, Mijn vriend en ik zijn nu 2 maanden bezig. Ik slik dan foliumzuur en eet gevarieerd en gezond. Ik rook ook en drink zo af en toe een wijntje. Ik merk wel dat ik na me eisprong probeer niet meer te drinken of af en toe een wijntje en dat ik minder rook. Me huisarts raadde me aan om te stoppen met roken en drinken. Ze begreep wel dat vervelend is zeker als het een jaar gaat duren eer dat het lukt. Als ik maar stopte zodra ik weet dat ik zwanger ben en dat ga ik ook doen. Vind persoonlijk dat je niet heel je levenspatroon om moet gooien om zwanger te worden. Het proberen geeft vaak al wat meer stress met zich mee en als je nu al alles moet laten is het ook niet leuk meer. Je moet het voor jezelf leuk houden! Gr. Kirsten
Ik ben een klein jaar voordat ik zwanger wilde gaan worden, met die reden gestopt met roken. Ik wilde dat mijn lichaam (redelijk) schoon was, voordat ik ging proberen. Toen ik eenmaal begon, heb ik gevarieerd geprobeerd te eten, geminderd met wijn en andere alcohol sowieso laten staan. Vanaf twee dagen voor de eisprong heb ik ook rekening gehouden met rood vlees en andere mogelijk gevaarlijke voedingsstoffen. Ik heb het geluk snel zwanger te worden en het vanaf de eisprong gemakkelijk te voelen of het raak is. Rekening ermee houden was voor mij dus makkelijk. Ik kan me voorstellen dat je daar slordiger mee wordt als het al een aantal rondes niet raak is geweest.
Ook ik ben ruim van tevoren (jaren) gestopt met roken. Ik ben gestopt om al een paar jaar compleet vrij van de troep en de verslaving te zijn. Ik drink uberhaupt niet en had altijd al een vrij gezonde levensstijl (zeer gezond eten, veel sporten, niet snoepen, etc). Het enige waar ik nog wel mee worstel is koffie. Ik hou echt wel van een paar koppen pikzwarte sterke koffie. Het was (voor straf?) het eerste dat ik niet meer lustte toen het raak was, nog voor ik de test in handen had. Ik merk dat ik vanaf mijn ei wel minder koffie drink, ondanks dat we nog niet heel gericht bezig zijn Voordat ik van mijn dochter zwanger raakte was ik ook wel wat voorzichtiger met teveel koffie.
Ik rook niet en eet sowieso geen vlees, maar lust wel heel graag een lekker wijntje (of twee). In de eerste twee weken van mijn cyclus houd ik er dan ook geen rekening mee. Na mijn eisprong drink ik af en toe nog een wijntje, maar het zit wel in mijn achterhoofd dat ik hier mee op moet passen. Zodra ik zwanger ben, stop ik er uiteraard direct mee.
Ik neem nog gewoon mijn wijntjes, ik ga me pas echt aanpassen wanneer ik zwanger ben, in het begin rekening mee gehouden, maar we hebben besloten om ervan te genieten. en dat doen we nu! Ieder maakt zo zijn eigen keuze's. Als je wat langer bezig bent denk je er misschien anders over.
Ik drink bijna nooit.. maar nu in mijn vakantie vind een wijntje wel weer erg lekker verder rook ik (weer) maar wil echt weer stoppen, dus heb ik samen met mijn vriend ook gewoon gezegd na onze vakantie kappen we er (weer) mee!! moet zeggen dat ik er niet zo heel veel op let. de eerste paar maanden wel, maar nu al ronde 7 dus heb ook wel gemerkt dat als je heel gezond eet dat misschien helpt maar in mijn geval niet echt. heb wel zoiets vanaf dat ik een positieve test in mijn handen heb, drink ik niet meer en ga ik echt wel gezond eten!
Ik let er na mijn eisprong ook op: geen alcohol, rood vlees of brie. Maar voor mijn eisprong 'laat ik het los', ik ben er al zoveel mee bezig dat ik ook nog wel moet kunnen genieten... Uiteraard laat ik alles staan zodra ik een positieve test in handen heb!
Hoi, Die paar wijntjes kunnen echt geen kwaad hoor. Er is de eerste weken toch nog geen bloedband. Ik zou wel alvast beginnen met foliumzuur.
sowieso gestopt beide met roken ruim vantevoren.. en drinken deed ik ff niet na mn eisprong en als het dan negatief was dronk ik wel weer ..(als dat zo uit kwam) tot aan n eisprong zegmaar... maar eigenlijk was ik wel zo goed als gestopt met drinken al hoor...mss 1 wijntje een x bij een etentje (dat was die bewuste maand van zwnager raken) foliumzuur slikkn
Ik drinks zowiezo niet veel, maar zo voor mijn eisprong tot NOD drink ik zowiezo niet. Verder matig met koffie, en anders caffeine vrije koffie, voor de rest eet ik altijd wel redelijk gezond. Ik ga nie helemaal alles omgooien, want stel dat het na een jaar nog niet raak is.... Tja, je leven gaat ook gewoon door.
Dat kan ik me heel goed voorstellen - maar er zijn natuurlijk ook levensstijl gerelateerde factoren die invloed hebben op je vruchtbaarheid (en niet zozeer/niet alleen op een prille zwangerschap). Zowel roken, alcohol (met name bij de man) en overgewicht hebben invloed op de vruchtbaarheid en zijn wel dingen waar het zinvol is om evt. aanpassingen in te doen om de kansen juist te vergroten.
Ik heb kleine aanpassingen gemaakt. Ik neem af en toe een wijntje op een feestje (kom op ongeveer 1 glas/2maanden), eet geen rood vlees meer en probeer gezonder te eten. Verder sport ik sinds 6 weken weer (10jr niet gedaan) en probeer ik wat af te vallen. Ben helaas te zwaar, maar dat is mijn eigen schuld. Heb mijn bmi alvast teruggebracht van 30.8 naar 28,3. Doe geen streng dieet, gewoon gezond eten en bewegen. Het gaat wel langzaam zo, maar dat leek mij verstandiger met oog op een potentiele zwangerschap Roken doe ik al jaren niet meer
Ik slik foliumzuur en verder leef ik zoals normaal. Eerst een positieve test en dan zal ik me braaf aan alle regeltjes houden. Nu rook ik niet en drink alleen in het weekend een glaasje wijn dus het valt ook wel erg mee allemaal. Ik heb een jaar geleden mijn koffie-verslaving al terug gebracht naar 1 kop koffie per dag. Die kop koffie is overigens ook direct heilig verklaard haha Ik lees dat veel meiden stoppen met het eten van kaasjes na hun eisprong. Misschien handig om te weten dat het in Nederland verplicht is om bij kaas in de supermarkt te vermelden of het rauwmelkse kaas is.. Dan staat er au lait cru op. Het grootste gedeelte van kaas in de supermarkt is dat niet en mag je dus gewoon blijven eten, ook tijdens je zwangerschap! (Ik was zo opgelucht toen ik dat hoorde )
Ik rook wel. Ik drink nooit. En we eten redelijk gezond altijd. Ja, we eten ook wel eens een patatje of pizza, maar dat moet kunnen vind ik. Wil heeeeeel graag van het roken af, maar is me nog niet gelukt, heb nog niet dat moment gehad van.. JA! nu stop ik. dat vind ik wel jammer eigenlijk. Weet wel zeker dat mocht ik toch een posi test in handen krijgen dat ik per direct stop.
koffie is hier ook heilig Ik ben wel ruim vantevoren begonnen met het omgooien van mijn levensstijl, maar dat had er ook mee te maken dat ik wilde afvallen en dus al gezonder ben gaan eten, ik dronk 6 koppen koffie op een dag en dat is gewoon ongezond, die terugbrengen tot 2 heeft me ontzettend veel koppijn gekost dus was blij dat ik dat van tevoren al had gedaan. kaasjes, rauw vlees en alcohol afgzworen na mijn eisprong. Mn laatste menstruatie was op 12 mei, op 30 april heb ik me (heel bewust) volkomen te buiten gegaan aan alcohol, zo rond 12 uur 's middags begon in mijn stamkroeg het grote feest met live muziek en lekkere Duitse biertjes, toen ben ik dus ook begonnen met drinken (na een jaar, met het oog op de caloriën, spaarzaam te hebben gedaan met wijntjes) We zijn daar om 6 uur 's ochtends vertrokken en dat was voorlopig mijn laatste dronken en wilde avondje uit.