Na hoeveel spontane pogingen gestart met iui?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniem02, 30 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Dag allemaal. Ik ben erg benieuwd na hoeveel spontane pogingen om zwanger te worden jullie gestart zijn met IUI! En zijn er afwijkingen gevonden?

Bij mij is begin dit jaar endometriose graad 2 vastgesteld middels laparoscopie. Alles is weggehaald. Nu een half jaar later helaas nog niet zwanger. Deze maand gaan we ronde 18 in. Binnenkort weer naar de fertiliteitsarts.
    Het VCM van mijn man is ruim voldoende, dus daar ligt het probleem gelukkig niet.....
    Wat ons betreft starten we met IUI. Het voelt namelijk ontzettend doelloos, maar ook omdat mijn buik nu 'schoon' is.....daarnaast ben ik erg bang dat de endometriose terugkomt.

2. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi anoniem,
    Hier 11 rondes, gelukkig niet langer getwijfeld om naar Zkh te gaan. Bleek zeer laag progesteron en min if meer onmogelijk om zonder hulp zwanger te worden
    Heb je alleen dat onderzoek gehad of hebben ze ook naar jouw hormoon waardes gekeken?

3. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Bedankt Juudje voor je reactie! Gelukkig heb je goed naar je gevoel geluisterd! Ben je ook zwanger geraakt?

Wij hebben in februari ook een cyclusanalyse gehad en 2 maal bloedonderzoek. Eenmaal bleek FSH verhoogd, 2e keer gelukkig normaal.
    Progesteron bepalingen waren goed. Heb wel al snel na ovulatie menstruatiekrampen, een LF van 12 dagen maar daarvoor ook al wel bruinverlies. Kortom het voelt niet zo goed als het lijkt.

4. Juudjeonline

Juudjeonline Actief lid

10 apr 2016
    321
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja na 4 pogingen zwanger en een mk, van de 6de poging een gezonde zoon! Nu in de derde ronde voor een tweede wondertje ook weer iui!
    Soms in verminderde vruchtbaarheid onverklaarbaar... Dus idd goed naar je gevoel luisteren en als je positief staat tov de mmm zou ik er gewoon voor gaan! Succes

5. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Na een jaar zelf proberen doorverwijzing aangevraagd voor het ziekenhuis. In principe 12 pogingen dus. Bij mij was alles in orde, man verminderd vruchtbaar. Gestart met IUI en de vijfde poging was raak :)

Ik zou in jullie geval ook aangeven dat jullie IUI willen proberen. Jullie hebben zelf nog een half jaar geprobeerd zonder resultaat. Het zou fijn zijn als het ziekenhuis jullie nu wil gaan helpen met zwanger worden. Wanneer mogen jullie weer naar de fertiliteitsarts? Aangeven hoe jullie er nu instaan, heel veel succes!!

6. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Wat fijn Juudje dat je al een gezonde zoon hebt!! Wij gelukkig ook al, spontaan na 3 maanden. Toen wel een hele onregelmatige cyclus (nu stipt), maar niet zo veel (pijn)klachten als nu.
    Ik ben al zó dankbaar voor ons ventje, maar de wens voor een 2e kindje is ontzettend groot.......
    Veel succes met dit traject voor een 2e kindje!

Bedankt ook Leentje voor jouw reactie! Geweldig ook dat jullie al een kindje hebben mogen krijgen!
    Wij mogen over een paar weken naar de fertiliteitsarts. Ben best nerveus....Wij willen zo graag verder, maar ben zo bang dat ze ons weer naar huis sturen.... :( Vandaar dat ik dit onderwerp gestart ben......
    Jij ook heel veel succes dit traject voor een 2e kindje!

7. Dora26

Dora26 Fanatiek lid

8 dec 2014
    4.816
    108
    63
    Maatschappelijk werker
    België
    Hé, bij mij een soortgelijk verhaal...
    In december endometriose vast gesteld en in januari is het weggehaald; graad 3 was het hier.
    Nadien nog een 4-tal rondes op de natuurlijke manier verder gegaan, maar uiteindelijk na 16 rondes in het totaal de mmm ingedoken en met iui gestart.

Ze hadden ons ook aangeraden om het maximum een half jaar zelf te proberen, omdat nadien de kans te groot wordt dat endometriose weer terug groeit. We mochten kiezen of we het nog even zelf wilden proberen of we mochten ook meteen met iui starten, maar dat was toen voor ons niet de eerste keuze.
    Ik heb ook enorm veel schrik dat de endo snel terug zal zijn... 4 maanden na de operatie zat ik er helemaal onderdoor (de teleurstelling elke maand werd te groot).

Nu alweer bezig met de 3de iui... Na deze poging hebben we een evaluatie om te kijken hoe het verder gaat, met iui of ivf... Ik heb er eerlijk gezegd geen goed gevoel over bij de iui.
    Bij mijn vriend is voor de rest ook alles in orde.

8. clarajilla

clarajilla Fanatiek lid

23 feb 2015
    3.654
    918
    113
    Wij zijn na 10 maanden naar de huisarts gegaan. Daar zaad onderzoek gehad. Alles was goed. Toen besloten nog 2 maanden zelf te proberen. Met 12 maanden naar het ziekenhuis geweest. Bloedgeprikt en echo gehad. Niks raars te zien, hadden goede kans dat het zelfs zou lukken dus toen nog half jaar zelf proberen. Na 4 maanden (5 rondes) weer gebeld voor afspraak en konden toen in ronde 18 beginnen met iui. Nu een week geleden de 3de iui alweer gehad..
    Ook een hsg gehad, links was mooi open. En rechts liep niet door maar kon ook door het samentrekken van de baarmoeder/eileider komen.
    Voor de rest is alles bij ons goed en is er niks gevonden

9. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Phoe... Veel...
    Ik denk tegen de 30?

Ik ben met 8 maanden naar de huisarts gegaan, toen hebben ze het zaad van mijn man gecheckt. Na een jaar naar het ziekenhuis, inwendig onderzoek, weer zaadcheck. Na 1,5 jaar een HSG en na 2 jaar en 2 maanden gestart met IUI.

Er is niks gevonden, maar IUI werkt wel. 1e kindje poging 2 zwanger, nu 2e kindje poging 1 zwanger!

Ik zou (proberen) te eisen dat je IUI mag doen... Dat aanmodderen daar word je alleen maar depressief van...
    Heeeeeeeel veel succes!

10. anoniem02

anoniem02 Actief lid

22 mrt 2016
    411
    212
    43
    Bedankt voor jullie reacties!! Toch wel positief en sommigen van jullie toch ook 'vrij snel' gestart met IUI.

Waar ik heel onzeker over ben is dat ze in feb gezegd hebben dat IUI (nog) geen meerwaarde zou hebben en in maart is de afspraak voor juni gemaakt. Dat zou een afspraak zijn om te horen hoe het gaat. Want, zo zei de vervanger van onze eigen fertiliteitsarts, starten met IUI is dan nog niet aan de orde. :(
    Ik vond haar ook vrij 'negatief' in de vorm van....erg belastend....vaak naar het ziekenhuis.......Voor ons zou dit juist geen probleem zijn.

Nu zit ik er zelf behoorlijk doorheen. Heb na 18 spontane, volledige benutte, pogingen geen hoop meer.

Hopelijk staat onze eigen fertiliteitsarts open voor vervolg.

Nog andere vrouwen ervaringen en of tips voor mij??
    Ik lees ze graag!

Oh en Holladie gefeliciteerd met je 2e zwangerschap!
    Clarajilla en Dora succes met jullie volgende IUI!

11. Leentje1982

Leentje1982 Fanatiek lid

14 jun 2014
    1.104
    83
    48
    Dank je Anoniem! Wij voelen ons inderdaad gezegend met al een kleintje in ons midden.

Wat betreft het gesprek met de arts: laat je niet zomaar wegsturen, sta gerust op je strepen! Wat Holadiee ook schrijft, aanmodderen heb je niks aan en dat is zo frustrerend. Veel succes meis!!

Deel Deze Pagina