Ik snap wel dat het lastig is om je hierbij neer te leggen. Volgens mij worden er wel goede tips gegeven, misschien goed om daar eens over na te denken.
Inderdaad. Of toch een bakfiets/fietskar en dan maar buiten laten staan. 2,5 of 3 km valt wel mee qua afstand. Iedereen moet door de spits om zo'n tijdstip, dus ja, je gaat wat minder snel, maar het is best te doen. Maar goed, net als eerder gemeld hier door iemand, soms doen scholen overkomen dat ze zo gewild zijn en hele wachtlijsten hebben en valt dat wel mee.
2,5-3 km vind ik persoonlijk goed te doen, maar merk dat mensen in de grote stad al snel iets ver vinden. Daarbij zul je je erbij neer moeten leggen vrees ik. Zal eerlijk zeggen dat de opmerking: een wat hoger niveau van onderwijs is voor onze zoon wel belangrijk mij ontzettend irriteert. Alsof de andere kinderen die nog niet "allang lezen en rekenen" (want dat vindt tegenwoordig elke ouder) dan maar naar een "domme" school moeten
Ik zeg niet dat de andere scholen "domme scholen" zijn. Maar bij Deltascholen krijgen de kinderen in de klas op verschillende manieren instructie en begeleiding. Je hebt voor elk vak leerlingen die intensief worden begeleid, een groep leerlingen die normale instructies krijgen en een talentgroep die minder instructies krijgen en extra opdrachten kunnen doen. Ik heb het dus vooral over het niveau van lesgeven van leerkrachten en hoe er wordt omgegaan met verschillen binnen 1 klas.
Ik heb gister jullie opties nog even op een rij gezet voor mezelf en besloten dat we de lotingen volgende maand afwachten. Wordt hij niet ingeloot, dan gaan we het toch wat verder weg zoeken, dan wel ook een ander kinderdagverblijf voor de tweeling zoeken, het is niet anders. Bakfiets is dan wel echt noodzakelijk, hopelijk wordt deze dan niet gestolen.. In onze buurt worden dagelijks meerdere fietsen gestolen, er zijn groepen actief die fietsen stelen en verkopen, helaas zijn er al meerdere keren daders opgepakt na op heterdaad betrapt te zijn maar de groep is zo groot, en een groot deel is minderjarig dus de politie zegt niet veel te kunnen doen. Groot slot of niet, ze hebben genoeg materiaal om de fietsen alsnog mee te nemen, en bij meerdere buren/buurtgenoten is ook de bakfiets gewoon gestolen, ondanks 2 of zelfs meer sloten Jammer dat verhuizen voor ons even geen optie is, als we willen kopen wat we echt in een huis zoeken moeten we nog een jaar of 2 a 3 sparen.
Ben je wel ook op een open dag geweest bij de scholen in de buurt die niet direct je eerste keus waren? Om alleen te vergelijken op basis van wat je langs ziet lopen naar gym is ook niet echt een eerlijke vergelijking Mijn ervaring is overigens dat ze ook bij gewone scholen op meerdere niveaus instructie geven. Zoon zit om een gewone basisschool en daar is ook een plusklas en hebben ze aandacht voor minder presterende kinderen etc.
Dat is heel normaal binnen bijna elke basisschool hoor. Ik heb zelf daltononderwijs gehad en ben er zeer over te spreken, maar qua verschillende instructie zit er geen verschil in. Dat wordt op de school van mijn kinderen en eigenlijk op alle scholen hier zo gedaan. Maar om zonder dat je de scholen überhaupt van binnen gezien hebt al te weten dat het voor je kind van nog geen 3 niet geschikt zou zijn omdat hij zo slim is vind ik heel kortzichtig.
Ik heb net even op de routeplanner gekeken hoe ver ik elke ochtend met mijn drie kinderen fiets om ze naar de VSO te brengen. De twee oudsten (8 en 5) fietsen dit ook al vanaf dat ze 4 zijn. Het is 2,4 KM, midden door de stad. Het voelt veel korter Voordelen: de kinderen leren jong al enorm goed fietsen en leren verkeersinzicht. Het is maar tussen 10 en 15 minuten fietsen, zelfs met kinderen. Je krijgt ook lekker zelf beweging Dus wat je zelf ook al overweegt: maak je actieradius groter. Maar ik weet niet hoe oud je tweeling is en hoe goed ze al kunnen zitten maar je kunt eventueel ook met je zoontje zelf fietsen tegen die tijd en de tweeling voor en achter op je fiets zetten. Zo heb ik ook jaren rond gefietst en het scheelt je een enorm groot bakbeest van een bakfiets of fietskar voor de deur. Edit: ik zie dat ze tegen die tijd 1,5 zijn. Dan kunnen ze ook bij jou op de fiets hoor ipv met zijn allen in een fietskar.
Het is helemaal niet gek om voor een kind met een ontwikkelingsvoorsprong te kijken maar een school die daar voorzieningen voor heeft. In eerste instantie kan je afgaan op ondersteuningsprofielen en schoolgidsen en sommige scholen kunnen dan inderdaad al afvallen zonder dat je ze van binnen hebt gezien. Echter is op 3 verschillende niveau's instructie geven geen criterium. Dat doet inderdaad elke school. Je moet dan kijken naar de plusvoorziening, mogelijkheden tot individuele leertrajecten, hb ondersteuning/ expertise binnen de school, beleid bij versnellen etc.
Ik zie ook vaak mensen met zo'n aanhangfietsje achter de fiets, andere kind achterop en dan evt. eentje die ernaast fietst.
Je hebt ook fietsen waarbij je twee kinderen achterop kan doen met zo'n Verlengde Bagagedrager zeg maar. Dan zou je eentje voor op kunnen doen en twee achter. Als je overigens over een jaar of twee of drie zou kunnen verhuizen dan zal het op de lange termijn echt niet heel veel effect op de ontwikkeling van je oudste hebben als hij de eerste 1 of 2 jaar van zijn leven op een school zit waar de prestaties misschien iets lager liggen
Lekkere nuttige opmerkingen. TS baalt waarschijnlijk al hard genoeg zonder haar nog meer aan te sporen tot counterfactual thinking... Als er echt geen andere scholen zijn die je wilt overwegen dan zou ik misschien toch ook maar voor die bakfiets gaan- hoe irritant dan ook. Je kleintjes kunnen hopelijk ook in de bakfiets straks gewoon hun slaapjes doen op de dagen dat degene met baby's moet halen/brengen. Desnoods monteer je er zo'n brommeralarm op tegen diefstal. Als er 3 dikke sloten en een alarm op zitten, laten ze hem echt wel staan. Maar het valt me op dat je twee dalton en een jena-plan school in je lijstje hebt staan. Heb je ook ander soort scholen overwogen? Ik was vroeger ook heel erg pro-dalton, maar ben uiteindelijk (als atheist in hart en nieren ) toch voor een Katholieke basisschool gegaan. Deze school scoorde erg hoog op alle onderzoeken en bleek (geheel tegen mijn vooroordelen in) een hele fijne school. Mn dochter zit er nu 1,5 jaar op en ik ben er heel erg blij mee. De daltonschool in onze buurt is ook een fijne school (weet ik van andere ouders), maar ik weet 100% zeker dat mn dochter echt goed op haar plek zit op deze school. Succes!
Oh. En ik hoopte nog wel dat TS zich zo iets minder slachtoffer zou voelen, en zich er sneller bij neer zou leggen dat ze dus een andere oplossing moet accepteren. Een verzekering voor die bakfiets is ook aan te bevelen
Los van de rest van je topic: Wat je hier beschrijft is gewoon onderdeel van passend onderwijs en geldt landelijk. Deze aanpak wordt dus op bijna elke basisschool in NL gevolgd..
Zijn er geen fiets karren die je makkelijk in en uit kan klappen? Dat zou je dan makkelijker kwijt kunnen. Bakfietsen zijn idd erg populair bij dieven, dus dat kan wel een risico zijn om buiten te laten staan.
Dit. Bij mijn dochter op een reguliere openbare basisschool is dit ook de standaard wijze. Sterretjes, zonnetjes en maantjes.
Bij ons ook, inclusief een plusgroep. Er is zelfs naast de ib-ers een extra begeleider die niets anders doet dan kinderen met problemen (zoals ass, adhd, hb, beneden gemiddeld iq etc) individueel begeleiden en hier ook in geschoold is. Dus zou het daar iig niet vanaf laten hangen. Toen wij nog op de flat woonden had ik een fietskar in de gezamenlijke berging staan. Had dit bij een VVe vergadering gevraagd en dat mocht. De meesten zijn zo gebouwd dat ze door een normale deur passen. Daarna een fietsplankje en kind achterop.
Ik zou ook kijken naar de reguliere scholen, heel veel scholen geven plus taken.wij zijn voor onze uk aan het kijken en 1 van de scholen waar we gaan kijken staat op de website dat ze vanaf groep 1 plustaken hebben maar ze doen ook veel aan het sociaal emotionele. Nu afwachten of ze ook doen wat ze schrijven, binnenkort hebben we een afspraak.