Duo-wagen of meerij-plankje?

Discussion in 'De babyuitzet' started by Lovess, Dec 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Lovess

Lovess Actief lid

Apr 28, 2013
    223
    0
    16
    NULL
    NULL
    Tussen onze kinderen zal straks 28maanden zitten. Maar onze zoon loopt nog niet bepaalt mee aan de hand.. Ik vraag me dus af of hij zal blijven staan op zo'n plankje... Is een duowagen dan handig? We hebben nu een joolz waar we tevreden mee zijn maar ik bein steeds meer te twijfelen.

Wie heeft er nog meer ong 28maanden tussen hun kinderen zitten en werkte een meerij plank wel? Of juist gekozen voor de duowagen?

Wie o wie heeft ervaring?

2. sweetbel

sweetbel VIP lid

Jan 27, 2010
    5,519
    0
    0
    Hier iets minder qua leeftijd, maar een even dwarse dochter 😜. Ik vond een meerijdplankje echt niet lekker lopen en ik zie onze dochter er ook niet netjes op blijven zitten. En dan straks in de winkel etc, daar had ik geen zin in. Dit is onze derde, en de tweede wil dan alleen maar achter de oudste aan. Dus wij hebben een duowagen aangeschaft. Kan ik de middelste lekker vastzetten en kan ze zitten als ze geen zin meer heeft om te lopen. We hebben wel een Bugaboo Donkey nu, die kan je ombouwen naar een enkele wagen voor het geval de middelste toch besluit wel te gaan lopen en luisteren.

3. Feye

Feye VIP lid

Nov 26, 2013
    6,471
    3,922
    113
    Female
    Onze kinderen schelen straks evenveel als die van jullie. Ik heb toevallig net een meerijdplankje besteld. Zoontje loopt ook nog niet echt lekker mee, maar ik merk wel dat het al veel is verbeterd de afgelopen weken. Ik hoop dat die verbetering doorzet (we hebben nog 2 maanden) en ondertussen oefenen we alvast met het plankje.
    Mocht het toch niet werken dan ga ik voor een draagzak voor de jongste, zodat ik mijn handen vrij heb en zoontje evt. in de kinderwagen kan.
    Ik vind het zonde van het geld voor de waarschijnlijk korte tijd dat je een duowagen gaat gebruiken. Tenzij er vrij snel nog een kleine bij komt, maar dat gaat hier denk ik niet gebeuren.

4. Driessen21

Driessen21 Fanatiek lid

Jan 13, 2012
    1,023
    285
    83
    Female
    Bij ons zit er 23 maanden tussen en wij hebben een meerijdplankje bij onze Joolz. Zl 1 kon wel redelijk goed lopen, maar zo'n plankje vonden/ vinden wij echt superhandig. Ik zet de duwstang op de hoogste stand en heb dan ook (bijna) geen last van het plankje, dat ik er tegenaan loop ofzo.
    Je bent zoveel meer mobiel met zo'n ding dan zonder, en ik vind het nogal wat om voor een relatief korte periode een duowagen te kopen. Zl staat nu nog regelmatig op het plankje als we even door moeten lopen etc. Ook bij bijvoorbeeld drukke wegen etc vind ik het erg makkelijk omdat hij zo niet makkelijk weg kan. Hij is nu 3 en kan prima lopen, maar lopend is er ook heel veel te zien en te ontdekken :D. En daar hebben we niet altijd zin in/ tijd voor...

En zoals hierboven ook al genoemd, voor de jongste had ik ook een draagzak, dus ook die gebruikt en de oudste in de wagen.

5. Miracle1

Miracle1 Fanatiek lid

Apr 29, 2012
    1,235
    180
    63
    Wij doen precies hetzelfde. Mijn zoontje loopt vaak mee en dan zit mijn dochtertje in de wandelwagen.
    Als mijn zoontje niet meer mee loopt gaat hij in de wandelwagen en draag ik mijn dochtertje in de draagzak.

Ik heb daarnaast ook een meerijdplankje maar daar wil mijn zoontje vaak niet op staan/zitten dus die gebruik ik bijna niet.

6. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female
    Tussen mijn eerste en tweede zit 18 maanden daar had ik echt wel een duwwagen voor nodig, tussen de tweede en derde zit 3 jaar maar onze dochter vond lange afstanden niet fijn en ik moest toch dagelijks lopen dus een plankje aangeschaft en deze ook best wel veel gebruikt de eerste 4 maanden
    Tussen drie en vier zit net geen twee jaar ( scheelt 5 dagen) en onze dochter loopt wel heel veel, alleen staat ook overal stil om alles uitgebreid te bewonderen, lang staan zag ik haar nog niet doen maar in de buggy of wandelwagen wou ze ook al lang niet meer dus gekozen voor een zitje op het plankje dat we al hadden ( van bugaboo) maar deze maar 1 keer gebruikt ) ze wil er niet op. Ik zou kiezen voor een plankje ik denk dat een duowagen niet veel gebruikt zal worden met een kindje van bijna 2,5

7. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

Jul 21, 2012
    2,289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Baby in de draagdoek en peuter in de buggy wordt mijn oplossing. Mijn zus heeft er 11 maanden tussen zitten en ging voor een dubbele buggy waarvan de stoeltjes volledig plat konden. Ze gebruikte hem wel enkel voor korte stukjes.

8. Lilou

Lilou Actief lid

Jan 31, 2011
    207
    29
    28
    Bij ons zit er 20 maanden tussen straks (nog drie maanden te gaan). Dochter loopt wel, wil ook niet altijd in de wagen, maar loopt nog niet zo vlot en snel afgeleid. Een duowagen zou niet in mijn auto passen, bovendien vonden we het een dure aanschaf voor de korte tijd. Nu een meerijdplankje met stoeltje aangeschaft, dochter vindt m vooralsnog geweldig. Alleen bij lopen is het wennen, zit toch wat in de weg, maar hele lange stukken zal ik er toch niet mee gaan lopen. Mocht het niet werken na geboorte dochter 2, kijken we dan wel naar een duowagen of draagdoek.

9. Mandy84

Mandy84 Actief lid

Oct 5, 2013
    271
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoii hier scheelt het dadelijk 19 mnd.
    Zoontje heeft ook een eigen willetje. Loopt redelijk goed mee maar wil geen hand vasthouden (alleen bij stoep op en af)
    We hebben een tweedehands duowagen gekocht voor 50 euro. Ik zie hem nu niet op zo'n plankje blijven staan maar wie weet over een half jaar ofzo..

10. Zoyefa

Zoyefa Actief lid

Sep 3, 2014
    175
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik had een plank die op de reiswieg kon liggen (man zelf gemaakt). Als de oudste niet meer wilde lopen, of het duurde te lang, dan zette ik hem daar op. Misschien een oplossing voor jou?

11. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn zoontje was 2 jaar en 1 maand toen de tweede geboren werd.
    De jongste ging altijd in de draagdoek en de oudste in de buggy.
    We hebben een plankje geprobeerd maar daar wilde hij echt niet op. Een duowagen vond ik lomp, onhandig en duur.
    Nu met de derde op komst komt er überhaupt geen kinderwagen, ik zal alleen maar de draagdoek(en) gebruiken :D

12. loesje26

loesje26 Bekend lid

Feb 5, 2009
    722
    0
    16
    rayon manager farmacie
    Oosterhout

IK wil echt geen betweterige moeder zijn, echt niet en gelukkig is het bij jou goed gegaan.. Maar dit is echt heel gevaarlijk.

De wagen en de wagenbak zijn niet gemaakt om er nog een kind op te dragen. Het frame is dan verkeerd belast en kan echt breken!
    Ik zou dan voor een meerij plankje gaan of een draagzak als je er voor een korte periode niet veel geld in wil stoppen.. (wat ik begrijp hoor, hebben wij bij de tweede ook niet gedaan)
    Ik droeg vaak de jongste en oudste in de wagen of jongste er in en oudste op plankje. Nu met de derde wel een duowagen (bugaboo en hele investering) en beste investering ooit!!

13. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Ik gebruik zelf heel veel de kodaki Flip draagzak, dus heb niets tegen het dragen, maar hoe wil je dat in de speeltuin enzo doen ?

Zelf houd ik erg van mee kruipen door de tunnels en overal met de Kids op klimmen, de kids genieten daar ook erg van, maar op die momenten is een wandelwagen toch wel handig.

14. mijn meiden

Dec 14, 2015
    14
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze oudste dochter was net twee jaar toen de tweede dochter geboren werd. Wij hebben toen op marktplaats een duowagen gekocht en daar heb ik nooit spijt van gehad. Goed gebruik van gemaakt. Ook toen de oudste al ouder was met dagjes weg was die wagen ideaal.

15. moekkie

moekkie Actief lid

Nov 21, 2015
    350
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik vond het juist in de speeltuin vooral een uitkomst! je klimt gewoon mee en van de glijbaan en op de schommel kan ook. andere optie is dan je baby in de wandelwagen "alleen" laten. vond ik zelf echt niet fijn, vooral niet als je zo'n baby hebt die snel huilt als de wagen stilstaat.

Share This Page