Ervaringen traphekje en katten / kattenbak

Discussie in 'Verzorging' gestart door babyproject, 25 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hallo,

Wij willen binnenkort een traphekje aanschaffen, maar ik zit een beetje met onze katten.

Onze baby moet immers worden tegengehouden, maar ik wil dat de katten juist weg moeten kunnen als ze willen (ze zijn een beetje bang voor kleine kinderen).

Daarnaast wil ik graag de kattenbak(ken) weg uit de woonkamer, vind het vies als ons meisje er over een tijdje naar toe kan kruipen.

Dus had ik bedacht om een traphekje te bevestigen bij de deur van de gang naar de woonkamer. Dan kan ik de kattenbak op de gang zetten en kan ons meisje niet bij de trap komen en ook niet bij de kattenbak.

Ik weet alleen niet zeker of onze katten snappen dat ze over het hekje moeten springen...?

Ik zit te denken aan een KiddyGuard, omdat die minder ruimte in beslag neemt. Maar wat nu als de katten er vol tegenaan rennen ofzo? Of als ze hun nagels erin zetten? Is de KiddyGuard kitty proof? :D;)

Hoe doen jullie dit?

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    hmmm..... denk niet dat de kiddyguard katproof is.
    Misschien kun je em iets hoger ophangen zodat de katten er onderdoor kunnen kruipen?
    Maar waarom plaats je de bak niet op de gang en het hekje gewoon bij de trap? Kunnen de katten gewoon naar de bak maar je meisje niet naar boven

3. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    katten zijn erg zindelijke en slimme dieren
    die hebben snel genoeg door dat ze over het hekje moeten hoor
    maar je moet het wel gefaseerd doen
    dus verplaats nu alvast de kattenbak naar de gang en dan later pas het hekje ervoor
    anders zijn ze de bak misschien wel kwijt en gaat het fout omdat ze hem niet kunnen zien

de kiddyguard is niet katproof (ervaring via via) maar dat is geen enkel traphekje ;)

4. babyproject

Oh dat is wel een idee, iets hoger ophangen.

Als ik de bak op de gang zet en het hekje bij de trap, kan de kleine nog steeds naar de bak ;) (onze trap zit in de gang)

Ik dacht juist een soort van win-win situatie te creëen!

@takhen: kattenbak alvast verplaatsen is ook een goed idee. Ik denk dat we het gewoon moeten proberen en kijken of het lukt... En hopen dat de katten het ding heel laten ;)

5. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    en hoger ophangen is niet slim vind ik hoor
    de katten kunnen er dan onderdoor maar geloof me, de kleine vind ook een weg
    en zeker met de kiddyguard want die is soepeler dan een gewoon hekje en geeft dus ook een beetje mee

6. sannie30

sannie30 Fanatiek lid

24 jan 2011
    1.050
    9
    38
    Hier moesten ze ook een dag wennen aan de traphekjes. Maar toen hadden ze door, dat ze erlangs of erover konden...

7. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Wij hebben een trapjehekje, ooit bij de lidle gehaald, die hebben we bij de terrasdeur geplaatst, zodat in de zomer de deur open kan en geen enkele oppaskids, neefjes, nichtjes etc, naar buiten kan lopen, de kat springt er over heen, wel een anders soort hekje die jij hebt/wilt, maar ze hebben het gauw door.
    bij de trap hebben we een hekje, en de kat springt daar zelfs over, neemt even klein aanloopje en springt zo op de trap, terug gaat makkelijker, dan springt ze zo ook over het hekje.
    katten kunnen hoog springen.

8. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Weet je waar ik straks voor vrees? Als het traphekje boven aan de trap dicht is, en de kat springt erover, dan valt ie wel heel diep de trap af?

9. babyproject

Oh ja, dat vind ik ook wel eng!
    Al kunnen ze vaak inderdaad wel goed springen.... Ik denk dat ik het traphek boven pas later ga plaatsen en toch alleen dichtdoe wanneer onze kleine meid boven rondloopt, maar dan ben ik er zelf ook bij.

Je kunt er ook altijd voor zorgen dat ze beneden zijn als jij het hekje boven dichtdoet... Vanaf beneden eroverheen springen lijkt me best lastig voor ze.

10. diaan1982

diaan1982 Fanatiek lid

8 okt 2009
    3.212
    1
    0
    die katten van mij wurmen zich gewoon door de speilen heen:p,zijn ook niet van die puma,s ofzo meer kleine poesjes maar al wel volwassen hoor.

boven heb ik idd ook alleen dicht als levi boven is,anders staat hij los.

11. ons2ewonder

ons2ewonder Bekend lid

3 mei 2011
    986
    8
    18
    moeder
    wij hebben om de zelfde reden een traphekje geplaatst in de deurpost van de woonkamer naar de gang en van de woonkamer naar slaapkamer(wonen in een flat).
    de katten sprongen direct de eerste dag over het hekje heen en gingen naar de kattebak in de gang.

12. lautjuhhh

lautjuhhh Niet meer actief

hier springen ze er gewoon overheen.. ik denk niet dat dat eenprobleem word hoor als je ze de bak even wijst op de plek waar het moet dan gaat het vast goed komen.. zijn slimme beesten :D

Deel Deze Pagina