Lotta

Discussion in 'Babynamen' started by Nalani, Apr 20, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Hallo :)
    Op dit moment vinden mijn man en ik voor een meisje de naam Lotta erg leuk. helaas zijn er ook niet veel namen die we verder nog leuk vinden (mocht ze ooit een zusje krijgen vind ik Lenja ook mooi). Mocht het een jongentje worden wordt het waarschijnlijk een Finn ;)

Wat vinden jullie van de naam Lotta? Zijn er veel meisjes die zo heten of valt dat mee?
    en wat zijn jullie associaties met deze naam?

2. Onje

Onje Niet meer actief

Ik moet denken aan pipi Lotta langkous ;) sorry niet mij smaak.
    Ik zou denken dat de naam verkeerd geschreven is.
    Of dat je niets bijzonders kon vinden en van de e dan maar een a hebt gemaakt.

Maar wat ik vind is niet van belang! Jullie moeten het kindje een naam geven die jullie leuk vInden!

Succes!

3. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,136
    8,868
    113
    Ik vind het een leuke naam. :) Heb er geen associaties bij.

Geen idee of er veel meisjes zijn die zo heten, zal wel meevallen. Wel zijn er natuurlijk veel namen die er op lijken zoals Lot en Lotte en ook namen als Charlotta, maar dat zijn toch andere namen.

4. maria80

maria80 Fanatiek lid

Aug 18, 2009
    1,974
    136
    63
    Leuk hoor! Net iets anders dan de (veel voorkomende) Lotte.

5. meis1987

meis1987 Fanatiek lid

Dec 13, 2011
    2,439
    372
    83
    in een huis
    Leuk!!

6. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Verslaafd aan namen zoeken
    Nederland
    Ik vind het een erg leuke naam, vind 'm super fijn klinken! :)

En ik ken niemand die zo heet. De naam is in 2011 in Nederland 18 keer aan een meisje gegeven.

Een associatie met Pippi Langkous snap ik niet zo goed. Als ik googel vind ik inderdaad dat Pippi officieel Pippilotta Victualia Rolgordijna Kruizemuntina Efraïmsdochter heet, maar dat wist ik niet en ik geloof ook niet dat veel anderen dat weten. Lotta is wel een naam die in Scandinavische landen meer voorkomt dan hier.

7. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    haha de associatie met Pippilotta langkous is niet helemaal gek, maar eigenlijk wou ik haar vernoemen naar "Lotta uit de kabaalstraat" (is ook van Astrid Lindgren, de schrijfster van Pippi Langkous). toen ik klein was vond ik deze Lotta altijd super leuk en erg schattig. hier ff een link hoe ze eruit ziet:

http://www.koki-freiburg.de/2002/0202/lotta.jpg

maar nu is het zo dat een kleine Lotta volgens mijn associatie blond moet zijn :p maar ons kindje gaat niet blond worden denk ik, dat is wel jammer.. of de papa heeft erg veel doorzettingsvermogen :p

maar wel leuk, dat er toch een aantal positieve reacties zijn :)

8. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Lotta wel oke, niet super. Lenja doet me denken aan brandhout, Finn is niet mijn smaak.

9. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    Tord, hoe kom je bij de associatie "brandhout"? bedoel je het Spaanse leña?
    want Lenja betekent kleine engel en heeft niets met het Spaanse brandhout te maken (behalve de uitspraak). de betekenis vind ik best mooi eigenlijk.

10. ella27

ella27 VIP lid

Jan 22, 2010
    13,977
    1
    0
    Lotta vind ik leuk!

Lenja vind ik niet echt leuk

Finn, mooie naam!

11. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Nederland
    Oja Lotta uit de kabaalstraat dat vond ik ook zo leuk! :)

12. Tord

Tord VIP lid

Oct 26, 2009
    7,304
    299
    83
    Dat ja.

13. Butters

Butters Lid

Apr 17, 2012
    69
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog nooit van een Lotta gehoord of over gelezen... lijkt een beetje Scandinavisch & vanuit dat oogpunt vind ik het wel mooi.

14. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    klopt het is een Zweedse naam die afgeleid is van Charlotta of Charlotte. in Zweden staat hij in de top 20 als ik me niet vergis.

15. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    1,576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Finn vind ik keileuk Lotta zou ik Lotte van maken en inplaats van Lenja wat vind je van Lenka ?

16. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    ik moest jouw post wel drie keer lezen, ik las steeds keilelijk ipv keileuk.
    mag ik vragen waarom liever Lotte dan Lotta? dit heb ik namelijk al vaker gehoord ;)
    Lenka vind ik eigenlijk niet zo mooi. dit is de russische korte vorm van Elena.
    manlief vind lenja (Lenn-ja gesproken) al erg russisch klinken:( dat snap ik niet :D maar ons kindje heeft onder andere ook wel russisch bloed, dus dat is voor mij zeker geen minpunt :p

17. Ik ben verliefd

Ik ben verliefd Fanatiek lid

Apr 26, 2011
    1,576
    0
    36
    NULL
    Buitenland
    Nee ik vind hem echt keiLEUK :p Kwestie van gevoel denk, Lotte klinkt (voor mij ) mooier .... Lennja is ook wel leuk, maar niet mijn smaak .....

18. Nalani

Nalani Actief lid

Feb 6, 2012
    255
    51
    28
    NULL
    NULL
    haha ik dacht al, want ik meen dat Finn ook zo'n naam is: of het is jouw smaak of niet, maar keilelijk is ie nou niet :D

ja met Lennja zijn we er ook nog niet uit. want eigenlijk staat Lenn nog op ons lijstje....en Lenn en Lennja gaat natuurlijk niet :D
    mijn mening wisselt elke dag....

19. maansneeuw

maansneeuw VIP lid

Nov 14, 2011
    9,867
    992
    113
    Nederland
    Ik vind Lotta dus super, maar Lenja ook iets minder, ik kan alleen niet zo heel goed uitleggen waarom, vind het er inderdaad wel 'slavisch / oostbloks' uit zien of zo.
    Wat vind je van Lilja (liel-ja) in plaats van Lenja? Of Vanja? Brynja vind ik ook bijzonder en Irja super mooi. Ik blijf maar even in de -ja ;)
    Fenja / Venja, Finja / Vinja, Freja, Jorja, Lahja, Maja, Meja, Meija, Mirja, Minja, Ronja, Silja, Toyah (geen 'ja' op het eind, maar kwam toevallig in me op), Tuija.. kan ook allemaal nog ;)

20. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Lotta is leuk!

Lenja vind ik minder.

En Finn hoor je zoveel vind ik.....Flynn vind ik daarintegen wel leuk.

Share This Page