Nee, die knipoog heb ik begrepen. Ik vond dat dus ook wel grappig. Ik bedoel sommige andere berichten. Soms reageer ik op meerdere berichten tegelijk, zodoende.
Nou, heel binnenkort. Ik probeer 'm online te krijgen, maar er is nog een kinkje in de kabel, geloof ik. Ik laat het weten wanneer het zover is.
Nou, het gaat ineens heel snel. Hij is 'geboren'. De basis is klaar, maar ik zal het nog gaan uitbreiden. www.lotusbevalling.nl
na een poos is die navelstrend echt wel uitgeklopt hoe komen die voedingsstoffen bij de baby ? Je gaat me toch niet vertellen dat er na dagen nog iets klopt ? Ben best wel alternatief maar dit gaat me echt te ver.
Nee, na een aantal uren is de bloedtoevoer gestopt. Maar het gaat langer door dan wij kunnen zien. Op een gegeven moment zie je de placenta niet meer kloppen, maar dan gaat het nog een tijdje door. Het is in ieder geval aan te raden om pas dan de navelstreng door te knippen. Steeds meer verloskundigen doen dat ook.
dat ze langer wachten dat klopt. De vk liet mij ook echt voelen dat het niet meer klopte. Maar dan kun je na die uren toch gewoon de navelstreng doorknippen. Daarvoor hoef je hem toch niet dagen te laten zitten ?
Ik weet niet zo goed wat ik ervan moet vinden. Ik vind het wel een hele mooie gedachte dat na de bevalling mama en mama's melk de taak van de placenta overnemen. De placenta voelde ook helemaal niet meer als iets wat er nog bijhoorde na de bevalling. Blijkbaar kan ik goed afscheid nemen ofzo. Ik heb gewoon het gevoel dat iedere hormoon, ieder ding zijn functie heeft en ik heb het idee dat na de geboorte de placenta zijn functie kwijt is. Daarbij heb ik het meesterlijke voorbeeld van een supertevreden kind dus denk dat het niets van hechting oid in de weg staat om hem van de placenta te scheiden. Sterker nog: Zou het aan de placenta gehecht blijven de hechting met mama niet in de weg kunnen staan? Of ben ik nu te zweverig?
wat is dat witte op de placenta? het lijkt op schimmel? ik vind het als ik eerlijk ben erg onhygienisch!
als dat zo is, waarom strooi je er dan zout over? het is een bron van voeding, maar je laat het gelijk uitdrogen? ik las ook dat je er olie en andere kruiden over heen kan doen. dit is toch verreweg van natuurlijk? dit gebeurd in de buik ook niet. het ruikt alleen lekker voor jou, niet voor je kind? (laatste vraag ) het kind is mjn inziens niet echtverbonden met de placenta, want die ligt ver van hem af? mij lijkt dat als je juist wilt bereiken dat het kind de vertrouwende band met de placenta houd, je het op of naast hem legt?
zou dat witte het zout niet zijn? nu apetijtelijk ziet het er niet uit en persoonlijk denk ik ook dat je kindje niet zoveel mist als de placenta direct verwijderd is en het feit dat je een rustig kind hebt of niet ligt me meer aan het feit denk ik of je kindje veel moederliefde krijgt en als het veel huilt enzo is er meestal ook medisch aan de hand ( reflux, wervels die niet goed zitten, kisssyndroom ea..) alleen is dit soms moeilijk te achterhalen wat de oorzaak is omdat het kind het niet kan vertellen en of het dan 1 dag of 2 weken de placenta naast zich heeft maakt daar geen verschil in uit hoor. vraag me eigenlijk af hoe ze het medisch bewezen hebben dat je hierdoor een rustiger kind hebt want daar vind ik toch niks over terug. buiten dat dit mijn mening is respecteer ook wel de mening van andere die wel denken dat dit goed is hoor
ik heb de site bekeken en alles gelezen. ik geloof best dat het goed zal zijn voor je kindje, maar dan hadden de verloskundigen daar toch ook al een hoop van geweten?
ik snap niet waarom het goed zou zijn voor je kindje? in de natuur slepen pasgeboren kalfjes toch ook niet een paar dagen de nageboorte mee? er stond ook dat het opeten ervan goed is. Ookal lijkt mij dat ook niets, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen. In de natuur gebeurd dat ook. Maar om de placenta te gaan verzorgen met zout, kruiden etc.. dat vind ik echt heel bizar, en niet natuurlijk.
Nou als ik dat plaatje bekijk kan ik maar 1 ding denken en dat is gadverdamme dat mijn kindje dat in mn buik nodig heeft vind ik logisch maar daarna kan dat ding van mij echt weg hoor. Ik kan me niet voorstellen dat je kindje daar dan nog stoffen of wat dan ook uit nodig heeft of er nog baat bij heeft. Maar gelukkig dat ieder hierover zelf zn keuze kan maken maar mijn ding is het echt niet ik vind t best smerig.
Poeh, veel vragen en ideeen hierover. Okee, nadat de navelstreng helemaal is uitgeklopt kun je hem inderdaad doorknippen. Wat de voeding betreft is dat klaar. Het inzouten gebeurt pas veel later, om te voorkomen dat de placenta onhygienisch wordt. De kruiden zijn om het lekkerder te laten ruiken, niet teveel natuurlijk. Wij hebben dat niet gedaan en we roken niets. En dat je dat in de buik ook niet hebt, raar argument vind ik dat. In de buik is niets zoals daarbuiten. Dat witte is inderdaad zout en die foto is gemaakt toen hij op het aankleedkussen lag. Op bed kon hij er dicht tegenaan liggen. Sommige baby's worden er zelfs mee ingebakerd. Hoe je het bewijst? Wat dacht van verloskundigen die honderden, duizenden bevallingen meemaken. Dan zie je het verschil vanzelf. En wij met ons westerse denken.....Een baby is meer dan een fysiek lijfje. Alsof baby's alleen huilen omdat er fysiek iets aan de hand is. Er zijn zat voorbeelden van blije baby's die geen lotusbevalling hadden. Er zijn er ook zat die niet blij waren zonder dat er een fysieke reden was. En als nou de gemiddelde baby met een lotusgeboorte tevredener en rustiger is? Dan is het toch interessant om uit te vinden hoe dat komt?