lotusbevalling

Discussie in 'De bevalling' gestart door anoukplant, 10 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. randi

randi Niet meer actief

maar je vind er gewoon geen cijfers van terug enneuh geloof dat er ook best babies zijn die een lotusbevalling hebben gehad en niet zo rustig zijn hoor. kijk een baby kan rustig zijn door de placenta dicht tegen hem te hebben omdat die dat dan als iets herkenbaars herkend maar een baby wordt evengoed rustig als die dicht tegen de mama aankomt en haar stem hoort want dat kent die ook vanuit de baarmoeder, zie tussen beide geen verschil dus dat zou voor mij dus geen punt zijn om ervoor te kiezen. enja welke reden dan wel vraag ik me af want geloof zeker niet dat de placenta na 2 dagen nog voedsel geeft aan de kleine. bij mij persoonlijk gaat dit niet over westers denken hoor maar ben gewoon rationeel erin geloof ik , nochthans geloof ik wel heilig in accupuntuur bv dus niet alles is westers bij mij ;) maar kijk bedoel het niet aanvallend hé evenveel respect voor degene die er wel voor kiezen want wat je ook kiest de basisgedachte is toch dat elke moeder , eender welke manier ze kiest, ze het doet in het beste belang van haar baby

2. dat is zeker interresant om uit te zoeken.

Ik denk dat een babytje zoveel nieuwe indrukken te verwerken heeft, dat een ingezoute (hardgeworden?) placenta een baby niet rustig zal maken.

Het hele idee staat mij persoonlijk erg tegen, maar als iemand zich hier goed bij voelt, zou die persoon dat zeker weten moeten doen! dat is natuurlijk het belangrijkste. Maar iets minder geloofwaardig komt het op mij over als er argumenten gebruikt worden als: ja, je kindje heeft dan nog iets vertrouwds! nee, daar geloof ik niet in. Ik zie het meer dat jij dit zo prettig vind, en dan moet je dat zeker zo doen! :)

Maar eet jij het daarna nog op?

3. anoukplant

10 sep 2008
    29
    0
    0
    Warnsveld
    Interessante vraag. Ten eerste: het is iets nieuws in Nederland, er zijn nauwelijks verloskundigen die ervan weten en dan heb je natuurlijk hun opleiding waar ze het niet krijgen. Dan is er bij hen natuurlijk ook het denken. Met name gynaecologen staan hier niet voor open, de medische wetenschap, een mooi iets, maar je kunt er ook zo je bedenkingen bij hebben. Ik heb contact met een verloskundige in Nederland die er toevallig achter kwam en ermee wil gaan werken. Maar zo makkelijk gaat dat dus niet hier. In sommige andere landen zijn ze hier al veel verder mee.

4. ProudMum

ProudMum Niet meer actief

das duidelijk Anouk!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Ik vind het er vies uitzien...

Ik snap ook niet dat het lotusbevalling heet, het is toch de bedoeling dat het ding er na de bevalling aan blijft zitten?

6. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Hier duurde t ongeveer 4 weken voor navelstreng eraf was.. zie me zelf al 4 weken met zon bonk vlees rondlopen

7. anoukplant

10 sep 2008
    29
    0
    0
    Warnsveld
    Dat was dus geen 4 weken, maar 4 dagen. Hij valt gemiddeld gezien veel sneller af dan normaal.

8. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Nou hier was t 4 weken....

9. anoukplant

10 sep 2008
    29
    0
    0
    Warnsveld
    Clair Lotus Day was de persoon die ermee begonnen is. Gewoon haar naam dus.

10. anoukplant

10 sep 2008
    29
    0
    0
    Warnsveld
    Da's erg lang...

11. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Is t ook , via google vind je dat het gemiddeld rond 9 dagen duurt.
    Damian is schijnbaar een uitzondering ;)
    Anyway , ik vind t eerlijk gezegd een vies idee.
    Zeker met het oog op kraamvisite e.d
    Hier heb je de baby.. en hier.. is de placenta.

12. anoukplant

10 sep 2008
    29
    0
    0
    Warnsveld
    Nou, bij ons vonden de meeste mensen het wel boeiend. Sommigen wilden er niets van weten, maar dan hadden we 'm gewoon in een doek gewikkeld. Geen probleem. En als dat nou inderdaad 4 weken is, dat is wel even een ander verhaal, zeg. Dat is echt uitzonderlijk, maar zou bij een lotusbevalling niet voorkomen.

Deel Deze Pagina