vandaag heb ik maar weer eens de stoute schoenen aangetrokken en gebeld naar de begrafenisondernemer. De (gezamenlijke) begrafenis is namelijk nog steeds niet geweest. Dat is aan de ene kant fijn, want dat betekent dat er weinig kindjes zijn overleden. Maar voor mij duurt het echte afsluiten best wel lang. Ze zei dat het wel binnen nu en 3 maanden zou gaan gebeuren.
Nou Loopy, dat duurt wel erg lang. Dubbel inderdaad, de reden is goed, maar voor jou vervelend dat je er zo lang op moet wachten.
dat wil zeggen een groepsbegrafenis voor vlinderkindjes. ook gecremeerde vlinderkindjes kunnen in de kist worden meebegraven en er is een echte dienst et muziek toespraken etc. een privé-begrafenis kon ik in mijn eentje niet betalen en mijn verzekering dekte de kosten niet omdat ik nog geen 25 weken zwanger was.
Lieve mama's, hebben jullie onlangs nog wat van meliske gehoord? bij ons is ze al een tijdje niet verschenen, en dacht dat jullie misschien meer wisten. Groetjes Roxanne <januari mama>
loopy ik lees net dat je een gezamelijke begravenis moet laten doen omdat je verzekering het niet dekt dat probleem hebben wij ook dat we het zelf moeten betalen nu heb ik ouders die het voorschieten maar 1500 euro is inderdaad veel wil je het zelf kunnen betalen ik vind het belachelijk dat verzekeringen het niet betalen te gek voor woorden eigenlijk moeten we daar iets mee doen, heb vanaf dat ik weet dat het niet vergoed wordt een soort woede tegen de begravenisverzekeringen er moeten er trouwens wel wat zijn die het wel vergoeden maar monuta waar wij verzekerd zijn niet en dan denk je een goede verzekering te hebben nou niet dus. maar zouden we hier niet iets mee kunnen om het in de toekomst beter geregeld te krijgen. miriam
aha dus je kindje moet nog begraven of gecremeerd worden nu? das ook wat. ik vin dat ze gewoon elk kindje vanaf 20 weken of al eerder moeten verzekeren voor een waardig afscheid hoe je het zelf wilt. en zijn de kosten dan te hoog dat ze dat dan gewoon moeten aanvullen of sponseren. veel sterkte met dit alles nog xxx
ja ik vind het ook nogal wat. en een begrafenis is gewoon echt duur. als ik een volledige begrafenis wilde kwam ik al gauw op 4000 euro. cremeren zou wel wat goedkoper zijn geweest. oorspronkelijk zeiden ze dat het oktober/november zou zijn. nu duurt het dus veel langer en achteraf gezien had ik misschien wat anders moeten kiezen... maar ja aan de andere kant: het is zijn stoffelijk omhulsel. zijn ziel zit er niet meer in. er zijn dagen dat ik hem dicht bij me lijk te voelen, vooral 1 januari had ik dat heel sterk...
je hebt helemaal gelijk loopy, het is zijn omhulsel voor hier op aarde geweest. Waar hij nu is, heeft hij dat niet nodig. en reken er maar goed op dat hij bij je is! Want denk jij hij moet een brusje uitzoeken!
hoi, Ik breek even in. Ik heb van Meliske een berichtje gehad en ze kan helaas niet op de pagina komen. Ze snapt er helemaal niets van maar ze blijft proberen om erop te komen. Ze vroeg zich af hoe jullie de kerst hebben ervaren en hoe het allemaal gaat met jullie. Kunnen jullie een kleine samenvatting maken, dan mail ik die haar. Groetjes van een aprilmama
doe Meliske de groeten en zeg maar dat ik hoop dat ze een mooie kerstfoto van haar meisje heeft gemaakt!
Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa ik kan erop! Hoe gaat het met jullie? Hier alles goed! Vanmiddag zijn we met dayenne naar het ziekenhuis geweest voor de heupecho. Gelukkig kregen we meteen de uitslag! ALLES IS GOED MET HAAR HEUPJES! Dus weer een hele grote zorg minder! Ik hoop zo dat het probleem is opgelost en ik weer normaal op het forum kan!