Lounge

Discussie in 'Vlinder lounge' gestart door Daisy1975, 8 sep 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. 40plusmama

    40plusmama Niet meer actief

    Die van ons komt van de kneedbare steen. Goede service en mooie urnen vinden wij.
     
  2. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Hallo allemaal,

    Na lang nadenken meld ik me hier ook aan. Ik zou het erg fijn vinden om over onze engeltjes te praten.
    Morgen is het alweer 2 maanden geleden dat ik Dylan* en Dinand* ben verloren. Ze waren 5 en 6 April geboren bij 27,3 weken zwangerschap. Mn hele verhaal staat op mn site de link staat hieronder. Een aantal van jullie ken ik al. Ik hoop dat ik hier soms mn verhaal kan doen.

    Alvast een vraagje, ik heb veel problemen met mn werk over de zwangerschapsverlof. Ik heb toch gewoon recht op 16 weken na de bevallingsdatum?
    Ik krijg net ook een brief van de uwv dat ik de papieren op moet sturen van de vermoedelijke bevallingsdatum echt slecht geregeld. Ik weet alleen niet wat ik nu moet doen, dat formulier opsturen of de geboorte en overlijdensakte of ze bellen? Hebben jullie een idee?
    Alvast bedankt
     
  3. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Lieve Vergo, welom hier meid. Je kunt hier altijd over Dylan* en Dinand* praten! Wat betreft je werk: na 24 weken zwangerschap, heb je gewon recht op 16 weken verlof. En als je dan nog niet toe bent aan werken, kan je de ziektewet ingaan volgens mij? Doet je werk hier echt moeilijk over? Het UWV is echt een geschifte organisatie hoor, ik heb vele vlindermama's gehoord over hen. Dat ze het zelfs presteren om jou te vragen naar de vermoedelijke bevallingsdatum zeg. Poeh daar gaat mijn bloed echt van koken. Ik zou ze even bellen (gaat het snelst en kan je vragen wat ze nu precies van jou willen) en kan je ook heel duidelijk zijn dat je het heel erg vindt dat dit soort fouten gemaakt worden. Alsof je zit te wachten op zo'n trap na zeg! Maar misschien heeft je werkgever het verkeerd doorgegeven? Meid, doe rustig aan he. Je bent mama geworden van twee prachtige kereltjes, maar je hebt ze ook weer af moeten geven. Dat is verschrikkelijk en laat niemand je dwingen tot dingen die je nog niet aankan of wil. Dikke knuffel voor jou!
     
  4. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Dank je wel vlinder, lief dat je zo reageerd.
    Mn man gaat maandag bellen met de uwv, nu weet ik dat mijn werkgever ook fouten heeft gemaakt dus ik wacht maandag wel af. Alles wat fout kan gaan gaat toch fout helaas.

    Dikke knuffel terug
     
  5. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    Ja dames,we hebben het urntje van Merel* opgehald en ow wat issie mooi!
    We zijn er echt superblij ee.
    Ik zal snel een keer foto maken,maar nu nog ff druk bezig met alles op zn plek te zetten in ons nieuwe huis.
    Jaaa Jaaa we hebben er vannacht geslapen,en heerlijk zeg,mmmm..

    @Caruli,en heb je een moie urn kunnen vinden?

    @Vergo,helaas ook welkom hier :cry:
    Ik heb heel jullie verhaal meegekregen bij de tweeling mama's en heb zo enorm met jullie meegeleefd en nog hoor.
    Wat kan je allemaal meemaken als mens heh!
    Je hebt idd recht op 16 weken,zo is het bij mij ook gegaan,jij was ook in de ZW neem ik aan?
    Dan had je werkgever je op de dag van de geboorte beter moeten melden en door moeten geven dat je bevallen bent!
    Ik zou je werkgever inlichten,en laat hem het doorgeven,hier heb je toch geen behoefte aan op het moment!
    Laat je niet gek maken hoor!

    Liefs en een dikke knuff...
     
  6. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Oh ja, zoals jij het beschirjft Daisy, zo is het vast gegaan. Je werkgever heeft het gewoon nooit gemeld. Wat een zak 'hooi'! Laat hem het dan idd lekker oplossen, jullie kunnen dit niet gebruiken nu.

    Daisy, fijn dat de urn van Merel* zo mooi is! Ben benieuwd naar de foto. En wat heerlijk dat jullie eindelijk verhuisd zijn, al ga ik nu wel zeggen dat je rustig aan moet doen he! Ik wil geen dingen horen als 'druk met uitpakken, sjouwen, schoonmaken etc' want dat mag je helemaal niet! (ja ben bazig he? ;) ) Maar echt meid, ik weet hoe dat gaat, doe zelf ook altijd meer dan ik aankan... Dus de pot verwijt de ketel dat ie iets is? Weet ff niet meer wat haha, afijn je begrijpt wat ik bedoel.
     
  7. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    Ja dat zal inderdaad wel gebeurt zijn.
    Mn vriend gaat morgen bellen naar de uwv en dan zien we het wel.
    Het is ook een zak hooi, leeft totaal niet mee. Ik heb zoiets van ik los het zelf wel op, want als hij dat doet gaat het weer mis.

    Daisy fijn dat je de urn hebt, ik ben erg benieuwd hoe die geworden is.
    Dikke knuffel terug en doe rustig aan he.
     
  8. Lieve Vergo,

    Wat vervelend dat je baas zo moeilijk doet over het werk! Het is inderdaad zo dat je na 24 weken recht hebt op verlof. Maar zoals Vlinder ook al zegt, als het allemaal niet lukt, om wat voor reden dan ook, dan moet je je gewoon ziek melden hoor! Ik ben bevallen met bijna 22 weken en ik heb ongeveer 8 weken in de ziektewet gezeten, niemand die daar moeilijk over deed! Maar echt hoor, dit is wel het allerlaatste waar je je nu zorgen om moet maken! Het is ook allemaal nog maar zo kort geleden! Ik wens jullie ontzettend veel sterkte met dit enorme verlies! En je kan hier altijd je verhaal kwijt om te praten over jouw 2 bijzondere knullen!

    @Daisy, ben benieuwd naar de urn! Eindelijk! Als je de foto erin zet, laat je het dan even weten? Staat ie niet toevallig al op de site van kleine Mereltje*?

    Liefs Marjolein
     
  9. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Vergo, hebben jullie het UWV al gesproken? En je baas?

    Oh Mar, alweer 9 weken! Wat gaat het snel en toch ook weer megalangzaam zeg... Wanneer krijg je weer een echo?
     
  10. vergo

    vergo Fanatiek lid

    3 mrt 2007
    1.139
    0
    0
    Verkoopster, nagelstyliste
    dorpje bij amsterdam
    ja we hebben het uwv gesproken, we werden terug gebeld en moesten het alleen doorgeven wanneer het gebeurt is verder niets opsturen. Vandaag een brief gehad van de uwv dat ik 28 Juli weer moet beginnen, mn baas had 18 augustus gezegd dus die heb ik gelijk gebeld.
    Ik heb gezegd dat ik 18 augustus pas kom, want 28 juli vindt ik te vroeg. Ik heb nog heel veel vakantie uren staan dus had ik gevraagd of hij die weg kan schrijven vanaf de 28ste. Gaat het niet rond die tijd dan meld ik me ziek.
    Ik ga me er niet druk meer om maken. Morgen gaan we 12 dagen naar Curacao even bijkomen en alles achter ons laten.
     
  11. Daisy1975

    Daisy1975 Fanatiek lid

    20 aug 2007
    4.495
    0
    0
    Verkoopster
    brabant
    @Vlinder,dattie zwart ziet?
    Whahhhahahha,vond het erg grappig overkomen ;)
    Ik doe mn best om rustig aan te doen maar soms kan het gewoon niet aangezien er nog genoeg te doen is,maar vandaag krijg ik weer veel hulp,gelukkig!
    Hoe gaat het met jou?

    @Marjolein,ja we hebben gister een foto geplaatst op de site van Merel*..
    Hoe gaat het met je meis?

    @Vergo,het is idd niet iets waar je nu op zit te wachten maar klopt het wel dat je dan 28juli weer zou moeten beginnen?
    Je moet 16 weken tellen vanaf de geboorte..
    En je levert toch niet je eigen uren in,meld je gewoon ziek als het dan nog niet gaat meis..
    Rustig aan he meis!

    xxx
     
  12. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Vergo, niet je vakantieuren inleveren hoor, ben je helemaal betoeterd! Ziektewet ingaan hoor. Ga je niet lullig voelen tegenover je baas want die redt het wel. Denk eerst maar eens aan jezelf! Ga geen dingen doen omdat een ander anders last van je heeft, laat ze lekker in de plomp zakken!

    Daisy, ja haha die jah... Gaat hier goed hoor. Heb gister mijn bekkenband gekregen en het zit eigenlijk heel irritant met die dikke buik. Mjah, als het helpt is het allang goed!
     
  13. ElsaLois

    ElsaLois Lid

    16 okt 2006
    32
    0
    0
    Hoi allemaal, ik ben alweer een tijdje aan het mee lezen met jullie allemaal en zou het toch zelf ook wel fijn vinden om over mijn kleine meisje Lois* te kunnen praten. Op 27 maart is zij geboren na een zwangerschap van 26 weken. Mijn verhaal staat ook bij vlindertjes vanaf 25 weken. Hoe gaat het met jullie allemaal?
     
  14. @Daisy! wat een mooie urn! Vind m echt helemaal super! Weet zeker dat Merel* hartstikke trots erop is!

    @Vergo, wat de anderen ook zeggen meid, je moet niet je vakantiedagen ervoor opnemen! Meld je ziek! Mensen melden zich wel voor minder ziek, dus je hoeft je echt niet schuldig te voelen hoor!

    @Lieve Elsa, Ik heb net jullie verhaal gelezen... Vind het echt verschrikkelijk voor jullie! Ik wens jullie heel veel kracht toe! En je kan altijd je verhaal kwijt! Helaas zijn er veel mama's die precies begrijpen wat je nu doormaakt en hoe je je voelt...

    Liefs Marjolein
     
  15. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Elsa, helaas welkom hier. Ik heb het verhaal van jw lieve dochter Lois* gelezen en vind het echt verschrikkelijk voor je! Wil je iets meer over haar vertellen?
     
  16. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    OFF TOPIC:

    In Loels topic had ik laten weten dat onze kat weg was; dit als reactie omdat zij naast het verlies van haar kindje ook te maken heeft met andere verdrietige zaken, net als wij.
    Daarom dit berichtje:
    Onze kat is terug! :D Ik wilde het toch even laten weten, maar niet in Loels topic. Want het is voor Loel met haar verdriet niet zo gepast als jullie in haar topic allemaal vrolijk reageren dat hij terug is. Vandaar maar in het algemene topic.

    Lief dat je meeleeft, meid. Ik wens jou (nogmaals) veel sterkte met het grote verlies.
     
  17. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    1 van mijn beste vriendinnen is vanochtend bevallen van een zoon. Ik ben natuurlijk blij, maar ik voel me ook wel verdrietig. Gelukkig is het geen meisje, dat zou ik nog moeilijker vinden. :(
    En dan nu maar op kraambezoek, zucht, sommige dingen zou je willen overslaan....
     
  18. Vlinder84

    Vlinder84 Niet meer actief

    Wat fijn dat de kat weer terug is, die kleine deugniet! En wat fijn voor je vriendin dat ze een zoontje heeft. Dubbel he? Ik ben ook altijd opgelucht als het een jongen is, want een meisje trek ik niet zo goed nog. Dus snap je helemaal! Misschien kan je aangeven bij je vriendin dat je wel langs wil komen, maar dat je het heel moeilijk vind. Daar kan ze vast wel begrip voor opbrengen en dat je dan komt wanneer er geen ander bezoek is zodat je gewoon even je tranen mag laten gaan...
     
  19. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Ja, superfijn dat mijn kat weer terug is. Wat moeten we zonder onze kleine trooster... :) We hebben 'm echt flink geknuffeld.

    Ik ga zeker zonder ander bezoek, of misschien samen met een andere heel goede vriendin die mij goed begrijpt. Maar ik ga er hoe dan ook heen, dat kan ik niet overslaan... Trouwens, ik krijg 'm toch wel te zien.
     
  20. Aquilegia

    Aquilegia VIP lid

    19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, ik heb de foto's gezien.... Een blije vader die zijn zoon vasthoudt. Een gedrogeerd kijkende moeder met haar kindje naast zich liggen (precies met die blik in de ogen sta ik op de foto's die vlak na Sterre's geboorte zijn gemaakt; zo herkenbaar). Dit hadden wij allemaal ook kunnen hebben. :cry:
    Het is mooi om te zien hoe blij ze zijn, maar ook moeilijk.
     

Deel Deze Pagina