hoi meid ja ik weet nog niet wat we die dag gaan doen maar makkelijk zal die idd niet wezen.... onze meid geef ik nu ook extra aandacht die heeft me maanden lang bijna niet gezien of 1 uurtje per dag in het zh op bezoekuur dus die maanden ben ik nu aan het inhalen en kinderen krijgen meer mee als dat we soms denken
ja caruli dat is zeker waar af en toe heb ik wel zoiets van hadden wij die instelling maar van een kind,want af en toe maakt damion een opmerking dat je denkt,ja dat is zo ook hoort hij wel heel veel als ik het er met iemand over heb. ik zal een voorbeeld geven: hij had het woord placenta en vruchtbaar gehoord.we lagen 's avonds in bed toen zei hij;je placenta heb losgelaten doordat je weinig fruit eet,want dat is een vrucht.ja dan moet je wel weer dit is echt kinderlogica. Ik las trouwens dat je vrijdag Tygo*gaat halen.zal wel moeilijk maar toch ook mooi zijn.Wij moeten nog steeds voor een urntje gaan kijken.Ik heb nu een folder van de kneedbare steen gekregen,maar vind het zo moeilijk.Mag ik vragen waar jullie Tygo* zijn urntje hebben besteld? en dan nog een brutale vraag:zag ik het goed dat jij pendelt?lijkt mij leuk om te weten wat er bij mij uitkomt.(als ik zo brutaal mag zijn ) groetjes debby
wij hebben nog geen urn besteld als het goed is krijgen we hem in een urn mee en kijken we eerst hoe we die vinden en als we hem niks vinden willen we een mooie knuffelbeer halen en hem daar in laten maken rug open naaien potje erin rug dicht ofzo toch iets persoonlijks een leuke knuffel een urn vinden we zo moeilijk tot nu toe hebben we er nog geen een gezien die we beiden mooi vinden en bij tygo* vinden passen... ja klopt ik pendel maar op dit moment niet mijn hoofd staat er niet naar en krijg het dan ook niet goed voor elkaar sorrie
[-X niet logisch dat je hoofd er af en toe niet naar staat Wat een idee van die knuffel dat vind ik echt heel mooi misschien ga ik ook wel zoiets bedenken. Ja klopt Kylian*staat nu ook in een urn in de algemene nis van de begraafplaats,maar de uitvaartverzorger zei dat we zelf een urn mee moesten nemen,ga hem zo gelijk bellen of we Kylian*ook niet in hun urn mee kunnen krijgen.wil hem toch wel graag thuis hebben. groetjes debby
oh mag je hem zo niet meenemen dan? stel dat je urn in bestelling is wil dat zeggen dat je dan niet eerder je kindje mee krijgt als dat je je eigen urn meeneemt? ik had gebeld voor een afspraak om hem te gaan halen en toen zei die man dat ie al in een urn zat maar wat voor een weten we niet maar ik denk dat we op den duur toch voor een knuffel kiezen dat is echt iets voor een kindje en is persoonlijk maar goed we zullen het zien vrijdag...
Hoi meiden, wij kregen het urntje van Niels* na 6 weken ook gewoon mee. Wat vreemd als dat niet zo is. Wij laten het voorlopig even zo staan om onszelf de tijd te geven uiteindelijk zeker te weten wat we met Niels' as willen gaan doen. In ieder geval hebben wij allebei een hanger om met zijn as. Dat doet ons beiden erg goed. We dragen hem zo dichtbij het hart, zeg maar. Als ik alle verhalen van ons zo lees, denk ik iedere keer weer; "wat bizar dat we dit toch moeten meemaken. Vreselijk." Maar goed, we hebben elkaar! Liefs, Mariella
caruli, ook wij hebben het as gewoon meegkregen zonder dat we zelf iets van een urn ofzo hadden waar het in kon.
Hallo dames Nou de begrafenisondernemer zei je moet goed bedenken wat je met zijn as doet,want de urn kan maar 1 keer luchtdicht afgesloten worden.Is het dan zo dat jullie het zelf in een urntje doen tegen de tijd dat jullie iets moois hebben gevonden of moet je dan weer naar het crematorium? Ik weet het nu allemaal niet meer Ja eigenlijk bizar he,als je zwanger bent denk je dit overkomt mij niet maar helaas en dan te zien dat er (helaas)toch genoeg lotgenoten zijn. En ja gelukkig hebben wij ook afdrukjes in het gips meegekregn(dit vonden wij echt geweldig dat ze dit allemaal doen(wij zijn trouwens onwijs gesteund in het ziekenhuis en nog belt de verpleegster die er heel de dag bij was hoe het gaat.echt heel fijn) groetjes debby
Hi, wij hebben het as van Merel* ook meegekregen in hun urn,wij hebben er zelf ook nog geen vandaar,lijkt me een beetje raar als je het niet mee zou krijgen,is toch van jullie! @Mariella,Ook wij hebben een hangertje om met as van Merel*,voelt echt heel erg goed ja,fijn gevoel om haar dicht bij ons te hebben.. @Meliske,wij hebben idd ook hand en voet afdrukjes mee gekregen,we hebben 2 voetafdrukjes,1 met verf en 1 in het gips,erg mooi! Wat ontzettend raar is het om te horen dat er nog zoveel mensen dit meemaken,als ik heel eerlijk ben,ik heb er echt nooit over nagedacht en ook heel weinig van gehoord,maar het gebeurt(triest genoeg) echt vaak dat vrouwen een miskraam,ziek kindje of doodgeboorte hebben.. Wat is het leven toch oneerlijk! -x-
Nou ik heb begrepen dat we dat zelf moeten doen,eigenlijk niks van gezegd tegen ons. Bij ons zit het as nu in een soort van blik zeg maar en die zit dicht gemaakt met plakband dus als we een urn hebben dan denk ik wel dat we het zelf moeten doen? Lijkt me eigenlijk best wel raar...
Trouwens dames,nog bedankt, ik heb echt heerlijk gewerkt en ben heel blij dat ik weer terug ben en mijn collega's zijn ook weer blij met mij Mag morgen weer,wat mij betreft kan ik wel weer full time,ben nu aan het opbouwen maar doe toch maar niet he,je weet niet hoe het gaat lopen allemaal.. Dit wilde ik alleen maar ff kwijt! -x-
he meiden, wij hebben voor bodine ook had en voetafdrukjes laten maken,dit heben we gedaan toen ze nog leefde.zowel maurice als ik hebben het gedaan,maurice in het gips en ik op de zakdoek.het is zon een vreselijk kostbaar en tastbaar iets wat je dan hebt.onwijs mooi en zeer zeker dierbaar. wij hebben Bodine laten begraven,dus ik heb geen idee hoe het gaat met het as vrijgeven. we wilden bewust een plek waar we heen kunnen gaan. ik ga vanaf het moment dat ze begraven is iedere dag nog even naar haar toe. we zijn nu op het punt gekomen dat we een glasplaat hebben uitgezocht. alleen nog even een akkoord krijgen of de maten haalbaar zijn en dan gaat hij gemaakt worden. we zijn er beide zo blij mee en zijn heel erg benieuwd naar het eindresultaat. zodra het klaar is zal ik een foto plaatsen. lieve meiden,het is fijn om met lotgenoten kunnen praten als is de reden dat we er samen over kunnen praten het meest vreselijk wat je kan overkomen. ik moet wel zeggen ik ben nog niet gaan werken na het overlijden van Bodine.ik kan het nog niet,ik werk in de kinderopvang,werkte altijd op de groep maar kon het tijdens mn zwangerschap net meer en wilde het ook niet meer.nu werk ik op kantoor,maar dat is nog steeds te confronterend. verder ben ik lichamelijk ook nog niet helemaal de oude,mn bekken heeft zon oplazer gehad na de bevalling,tja wat wil je,was koud bevallen en stond al naast mn kleine meid op de ic.rusten deed ik niet,wilde zo veel mogelijk bij haar zijn. maar goed ik vroeg me af,voor de meiden die hun kindje nog levend hebben gehad(klinkt zo rot,maar hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel),of jullei ook je kindje op film hebben? we hebben een stukje van een minuut of 6 op film staan waar ze ook op huilt,dat is zo mooi om te zien en te horen en teglijk ook zo verdrietig,want je weet dat het huiltje alleen nog maar te horen is op dvd. hoe dan ook,ik ben zeer zeker dankbaar dat we haar nog hebben kunnen leren kennen en met haar hebben kunnen knuffelen en kusjes geven toen ze nog leefde.ook hebben we vreselijk veel foto's van haar kunnen maken. nou goed t is een heel verhaal,maar goed als ik eenmaal bezig ben dan blijf ik praten hihi liefs nathalie mama van Bodine
naatje: ons manneke heeft helaas maar 2 uur geleeft maar we hadden niks bij , gelukkig hebben ze op de verlosafdeling foto's gemaakt van de momenten dat hij nog leefde enzo en van het wassen en wegen enzo voetafdrukjes en handafdrukjes gekregen idd heel mooi en lief dat ze het doen ik wist niet dat een urn maar 1 keer luchtdicht kan gemaakt worden wij moeten straks de urn ook weer open maken omdat ik nog een ring laat maken. met as van tygo* erin en dat gaat niet lukken voor vrijdag.. vind het ook wel een raar idee dat we dan zelf urn open moeten maken en as eruit moeten halen enzo maar goed dat zou hubbie dan doen zei die dus...
hoi ik heb net het crematoriumgebeld en ze bellen me morgenochtend terug over hoe of wat,want die vrouw wist het niet.Hun hadden dat ook niet gezegd,maar de begrafenisondernemer.Ik weet het nu ook niet meer : Nou als we het zelf ook kunnen doen ga ik hem ook zo snel mogelijk ophalen. Ja het is eigenlijk raar dat je dan dus de as kan aanraken,vraag ook wel of mijn man het doet(ik denk dat ik te veel zal bibberen waardoor het valt) Maar hoe ga je dat in de ring doen dan,kan die open ofzo(sorry misschien domme vraag : ) groetjes debby
debby: ik koop dat een ring in de winkel en hun verwerken dan wat as erin ze legde uit als ik een ring met steen kies dat de steen dan als dekseltje dient en de as eronder komt te zitten maar hoe ze het doen enzo weet ik niet ik zal hem over een paar maanden als ik hem heb wel laten zien
hai hai oh zit dat zo nou ben heel benieuw als je hem hebt wil ik hem graag zien lijkt me heel mooi heb je het altijd dicht bij je ik ga ook wel eens informeren waar ik dat kan kopen groetjes debby
Hoi, @ Naatje; helaas was Niels voor zijn geboorte al overleden, dus ik kan hier niet met je over meepraten. Ik kan me heel goed voorstellen dat de dingen die jullie hebben, heel kostbaar zijn. Zo zien wij dat ook. We hebben niet veel, maar wat we hebben koesteren we ons hele leven. Dat je een heel verhaal typt, puur omdat je vaak niet kunt stoppen... ook herkenbaar. Zelfde als met praten. Als het over Niels gaat en over hoe het nu met ons gaat.... één grote spraakwaterval. @ Debby; waar je rekening mee moet houden is dat de kans groot is dat je alles wat anderen met de as doen, betaald moet worden. Misschien helemaal niet interessant, maar je kunt het maar beter weten. Wij hebben de as van Niels zelf in hangers gedaan. Eigenlijk omdat we er zeker van wilden zijn dat dit goed en respectvol zou gebeuren. Dus dan maar zelf! Ik vond het eigenlijk niet eng. Niels' as zag er anders uit dan ik van tevoren dacht.
bij ons is er helemaal niks van gezegd, dat je het maar 1 keer mag openen en sluiten ivm met het luchtdicht afsluiten. Toen wij het as mochten ophalen, maakte die vrouw zelf "de blik" open om te laten zien dat en het as en de steen erin zaten. Daarna heb ik em nog regelmatig zelf open en dicht gemaakt thuis. gewoon om even te kijken. de sieraden, ring of ketting, kun je bij de juwelier (of ze dat bij iedere juwelier doen weet ik niet) uitzoeken en bestellen en dan moet je een deeltje van het as afgeven en dat doen ze dan erin.
Zo'n ring is misschien wel een idee. Mijn vriend wilde eerst een hanger, maar daar hoor ik hem niet meer over. Hij wordt alleen maar heel verdrietig als ik erover begin. Wij hebben de as nog niet opgehaald. We willen graag in het Herinneringsbos in Soest een kastanjeboom planten en de as (het grootste deel dan, als we nog een hanger en/of ring willen) bij de wortels begraven. Dan gaat onze Sterre terug naar Moeder Natuur. We kunnen altijd teruggaan naar haar boom om haar te gedenken. Het planten gaat ergens tussen november en april gebeuren, want dan is de kans het grootst dat de boom het goed gaat doen.